Carcom Oy  Ateho

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536824 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1095 : 12.07.2019, 14:54:20 »
Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, vaikka osa viritystä on ja rattaan materiaalin vaihduttua mietityttää.

Onkos b20 nokan hammasrattaan mutterissa joku lukitus systeemi alunperin? Kaks konetta ottanu auki ja ei ole ollu lukitteesta tietoa tai mistään pellisestä prikasta mikä taitettas mutterin kylkeen niinkun pv suzukin eturattaan lukitus.

Mietein vaan kun kasailin teräsjakopäällä tuossa konetta ja heitin sen mutterin vaan momenttiin normaalisti.  :idiot2:

Ei siellä tehtaalta lähtiessä ole ollut mitään lukitusta.

"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1096 : 23.07.2019, 11:27:21 »
Kiitoksia. -H- Elikkä saa olla ilman lukituksia.
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Juha_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1097 : 14.09.2019, 14:45:49 »
DHLA 45

Mikä teko tuolla on? On pelkkä tulppa, onko siinä optio jollekkin?
https://oi31.photobucket.com/albums/c371/122s/dhla1.jpg

Nelosesta puuttuu kokonaan, saako ostaa jostain? Mielestäni ei mainittu räjäytyskuvassa ollenkaan.
https://oi31.photobucket.com/albums/c371/122s/dhla_1.jpg

Kiitti.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1098 : 02.10.2019, 14:05:13 »
Laittakaahan nyt faktaa pöytään !

Tappikone, 92mm poraus, 85mm kampura (49mm kaula).

Noita on tehty, mutta mistä veivit ja/tai männät ?

Voiko volvon 92 männistä holkittaa 24mm tapinreijät 22mm kokoon ? Siinä tapauksessa saisi BMW:n veivit suoraan sopivat kiinni.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2019, 09:35:18 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1099 : 03.10.2019, 07:06:36 »
Laittakaahan nyt faktaa pöytään !

Tappikone, 92mm poraus, 85mm kampura.

Noita on tehty, mutta mistä veivit ja/tai männät ?

Voiko volvon 92 männistä holkittaa 24mm tapinreijät 22mm kokoon ? Siinä tapauksessa saisi BMW:n veivit suoraan sopivat kiinni.

Minkäkokoinen kiertokangen kaula akselissa ? Holkitus ei varmaan onnistu , eikä ainakaan kannata ? Ilmeisesti vapari tulossa niin suht pitkä kanki ja matala mäntä esim 152 kanki ja 36.5 pk mäntä  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1100 : 03.10.2019, 09:39:10 »
Satasarjan veiville (152) tuo kampura on kaiketi tehtykin. Vapari siitä tulee joo. Mistä ihmeestä saa tolla 36.5 mitalla männät ? 35 olisi kuplalla. Vai voiko lohkosta ottaa tuon verran pois ? Jos sitten siinä passaa samalla puristussuhteen ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1101 : 03.10.2019, 11:40:58 »
Kyllähän dekkitasosta voi höylätä tavaraa pois. Huomioi sitten mahdollinen korkeuden muutos myös työntötankojen osalta. 1-2 mm luulis menevän ihan ok. Madalletaanhan kansiakin.

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1102 : 03.10.2019, 11:53:31 »
Miten käy vesipumpun kanssa jos ottaa reilummin lohkosta
joutuuko ottamaan lastun siitäkin vai reikiä soveltamalla, ei tainnu olla paljon varaa
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1103 : 03.10.2019, 12:13:22 »
Vesipumppua on myös muokattava tarvittaessa.

Kuplan männissä vaan taisi olla 22mm tappi. Vinokoneen veiveissä oli 23mm, onko tuohon ideoita ? Vai jotkut toiset männät vaan ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1104 : 03.10.2019, 12:47:35 »
Kuplan männissä vaan taisi olla 22mm tappi. Vinokoneen veiveissä oli 23mm, onko tuohon ideoita ? Vai jotkut toiset männät vaan ?
Vaihtaa veiveihin 22mm yläpään laakerit. Ei mitään ihmeellistä.
!

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1105 : 03.10.2019, 12:54:14 »
Aivan niin. Eli kuvio on selvä. Kanneksi tulee 46/40 venttiileillä oleva iso kansi. 45 weberit valmiina, tai sitten isommat, tai sitten läppärungot. Onko nokkaehdotuksia/kokemuksia settiin?  Ykkösvaihtoehtoina olisi näillä tiedoilla joko KG5 tai sitten tuo GT-motorsin hioma 2C4. Tähtään nyt vihdoinkin sinne 200hp tienoille.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1106 : 03.10.2019, 15:03:07 »
Jossakin oli äskettäin tinus tuningin 180hp/245Nm koneen resepti. En enää löytäny mistään.
En muista kun 45 tuplat, 2,5l stroker ja vakio pakosarja...

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1107 : 05.10.2019, 16:34:50 »
Ite laittaisin 38mm pakoventtiilit 40mm sijasta. ??? en oikein näe hyötyä tehoja ajatellen, kun imupuoli tulee ekana vastaan kuitenkin vapaasti hegittävässä.
KG5 on speksien mukaan ihan asiallinen.. mitä siinä on aukioloaikaa millin tai 0.050" nostolla?
Mainosasteet kyllä kerrotaan ja max. nosto.

Tappikoneen kansi kun on valurautaa, niin sitähän voi koittaa esim. valurautapuikollakin hitsata. :D
Sit kanavat ja palotilat uusiks.
 Onko imukanavissa minkä verran varaa kairata ilman että menee puhki, ja onko imuventtiilit (46mm) miten lähellä sylinterin seinämää auki olleessaan?
Ja ootko muotteja ottanut kanavista? Pakokanavan sisäkurvi taitaa olla aika onneton tappikoneen hatussakin?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1108 : 05.10.2019, 16:49:56 »
Tuo kansi on ammattilaisen toimesta tehty ja muotoiltu. Ohjuripaikatkin on jouduttu leventämään, kanavat on semmoiset että niistä ei jää tehot kiinni, se on 100% varma. Tuplajousilla ja vahvistettu vipupukki. En muokkaa kantta mitenkään, koska se on valmiiksi paras mahdollinen. Käsittääkseni itse legenda Kormun käsialaa.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #1109 : 05.10.2019, 18:04:34 »
Onko 2 ja 3 pakokanavan yläpuolella oleva kohta kuopalla vai suora?
Tuossa suora:
https://images.app.goo.gl/94akyKbjKyt3uiMu5


Tuossa kuopalla
https://images.app.goo.gl/yzZpJKSxd6DpGzyq6


« Viimeksi muokattu: 05.10.2019, 18:09:21 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

KL-varaosat  Race.fi