Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jak900 - 06.08.2018, 22:17:21
-
j.neste taso alhalhainen, pysähdy varoen, herjan heittää välillä ajossa. Ilmeisesti kyseessä jarru nesteen tason varoitus? Jäähy nestettä on oikea määrä ja jos tunnistemelta irroittaa liittimen niin tulee ilmoitus, j.neste taso alhainen, sammuta moottori. Jarruneste säiliössä myös neste pinta oikealla korkeudella, mutta kun säiliötä kopauttelee niin ilmoitus mittaristoon ilmaantuu. Jarrunestesäiliön tunnistinko siellä nyt sökö ja onko vaihdettavissa, ei ainakaan ilman väkivaltaa irtoa säiliön kannesta ??
-
Ilmoittaa jäähdytysnesteestä, jarrunesteen tasosta pitäisi sytyttää myös jarruhäiriön merkkivalon. Anturivikoja on silloin tällöin ja kannattaa tietysti kokeilla säiliötä ravistelemalla oisko koho jumissa.
-
Ihmetyttää vaan kun paisarin tunnistin käskee sammuttamaan moottorin mutta nyt ilmoittaa ajossa pysähdy varoen..
-
Pyytää pysähtymään varoen jos tunnistaa tason alhaiseksi ja pyytää sammuttamaan jos tunnistaa ettei nestettä ole paisarissa enää ollenkaan.
-
Ok. Tuossa kun tuota herjaa pukkaa ja pysähtyy niin paisarissa kuitenkin on nestettä. Korkkia jos raottaa niin nestepinta nousee ja varoitus häviää. Eikö tuon nestepinnan kuitenkin kuumana pitäisi ajossa nousta eikä laskea, mihin tuo nyt sitä nestettä imee niin että pinta laskee alarajan tietämille ?
-
Koneen lämmetessä neste laajenee ja järjestelmään tulee sen takia painetta joka pitää tason alhaalla. Korkin avaamalla paine poistuu ja nestetaso nousee säiliössä. Ilmoitusta ei yleensä tule jos taso on kylmänä vähintään minimissä, tietysti parempi olla yli puolenvälin.
-
Elikkä taso kun kuitenkin on oikea niin pitää tutkailla tuota anturia...
-
Jotkut on kai vaihtaneet uuteen liian tiiviitä korkkeja. Itse lisäisin nestettä ja tarkkailisin tilannetta.
-
Itsellä on näitä V70 kaksin kappalein. Vaihdoin korkit keskenään mutta ei vaikutusta. Mielestäni tuo ei hukkaa nestettä mutta pinnan korkeuden vaihtelu on liian suuri.
-
Kannattaa se ilmata tuokin järjestelmä varalta. Tietty ylimääräinen paine hajottaa kannen aika nopeasti.
-
Oliko näissä bensa vehkeissä joku tietty ilmaus paikka mistä onnistuu helpoiten?
-
Ei ole ilmanippaa tai vastaavaa. Ilmaantuu käyttämällä ja ajamalla.
-
Ehkä auttaa jos on korkki löysällä. Dieseli ainakin ilmaantuu ihan vaan ajamalla.
-
On muuten suomentajalta tullu todella harhaanjohtava ilmoitus. Itsekin ihmettelin useamman kerran jarrunesteen tasoja, kun tuo herja tuli. "j.neste" ja "pysähdy varoen" samassa yhteydessä kun viittaa selkeästi jarruihin, jos ei tiedä mistä kyse :)
-
Joo anoppi ei enää mun autoa lainannut kun päivän aikana se siltä pyysi 2 kertaa jäähdytysnestettä ja kerran jarrunestettä..tämä oli päivä määräaikaishuollon jälkeen :D
-
On muuten suomentajalta tullu todella harhaanjohtava ilmoitus. Itsekin ihmettelin useamman kerran jarrunesteen tasoja, kun tuo herja tuli. "j.neste" ja "pysähdy varoen" samassa yhteydessä kun viittaa selkeästi jarruihin, jos ei tiedä mistä kyse :)
Mulla kyllä lukee omassa info paikassa, joko jarruneste taso alh. tai jäähd neste taso alh.
-
Ehkä se facelift-mittaristossa 2004 korjattiin, 2003 on vaan j.neste vielä
-
2002 ilmoittaa myös "jarruneste" tai "jäähd.neste".
-
Ja mulla on vielä lähes uudet softapäivitykset! Volvon yksityispottuilua mulle ja jakilla :2funny:
Dieselissä ei ihan heti pikku paine kantta hajottanut. Ardicci teki monta talvea painetta päivittäin jolloin kanssa korkin avaaminen nosti pinnan normaaliin. Kansi kesti ja uusi vesipumppu poisti paineet.
-
Joo ei liity enään tämä tuohon ilmoitukseen mutta tänä aamuna taas kerran jyristen käymään. Arvatenkin taas joku puolista paskana, alkaa näitä puolia kulumaan siihen tahtiin että lähtee se volvo pian muiden riesaksi... kele !!
-
Nyt meni melkein viikko että tuota ilmoitusta ei tullut. Noh lisäsin nestettä ja pinta oli alarajassa, kylmäkone ja max rajaan saakka.Lämpimänä pinta laskee säiliössä mutta jos menee avaamaan korkkia niin yli tulee ??? Vuotoja ei edeellenkään paikallistettu mistään. Voiko vesipumppu taikka termostaatti tuota tehdä, itse en kyllä keksi miten voisi ja lämmöt tapittaa normaalissa ?
-
Nyt meni melkein viikko että tuota ilmoitusta ei tullut. Noh lisäsin nestettä ja pinta oli alarajassa, kylmäkone ja max rajaan saakka.Lämpimänä pinta laskee säiliössä mutta jos menee avaamaan korkkia niin yli tulee ??? Vuotoja ei edeellenkään paikallistettu mistään. Voiko vesipumppu taikka termostaatti tuota tehdä, itse en kyllä keksi miten voisi ja lämmöt tapittaa normaalissa ?
Kansipahvi palanut tai kansi halki? ???
-
Ei kupli ja tee liika painetta jäähypuolelle.
-
Rauhoittuuko tilanne jos ajaa paisarinkorkki löysällä? Sen verran kääntää kiinni, että tiiviste juuri ja juuri tavoittaa.
-
Ainahan tuo tuollanen puolien meneminen on lähinnä seuraus jostain viasta muualla, että se on lähinnä tuo puolien meno seuraus kuin vian alkuperän syy.
Henkimaailman juttuja lähteä arvailemaan.
Vaikea tietysti tälleen Dieselmiehenä lähteä bensavehkeiden vikoja arvailemaan.
-
Rauhoittuuko tilanne jos ajaa paisarinkorkki löysällä? Sen verran kääntää kiinni, että tiiviste juuri ja juuri tavoittaa.i
Pitää kokeilla, toisesta vaihdoin korkit keskenään mutta eipä tuolla vaikutusta ollut. Termostaatti ilmeisesti seilauttaisi lämpöjä jos olisi jumissa. Turbo mietityttää myös koska on nestejäähdytteinen, mutta miten oireilisi...
-
Ootko tulpan johtoja vaihdellu, mitä tuossa lueskelin muissa automerkeissä olleita puola ongelmia, VAG se on lähinnä ollu jo ominaisuus, ei enää edes tyyppivika, että menee, mutta ainakin kuulemma jos saa liikaa bensiiniä, polttelee tulppia, joku maadotusongelma, katkoo esim ajon aikana tms hetkellisesti, voi kuulemma hajotella järjestelmää jne.
Ja tietysti yksi vaihtoehto kokeilla erimerkkisillä tulpilla yms.
-
Yksi puola siellä taas vanhuuttaan oli halki, toimii tuolta osin taas.
-
Joo ei liity enään tämä tuohon ilmoitukseen mutta tänä aamuna taas kerran jyristen käymään. Arvatenkin taas joku puolista paskana, alkaa näitä puolia kulumaan siihen tahtiin että lähtee se volvo pian muiden riesaksi... kele !!
Nuo käynnistymisongelmat yhdessä jäähdytysjärjestelmän ongelmien kanssa tuntuisi kovasti alla olevan lainauksen oireiksi. :-\
Kansipahvi palanut tai kansi halki? ???
-
Onko Boschin puolat vai jotain merkittömiä esim. Motonetista? Mulla löyty uuden näkönen merkitön ykköspytystä ja rikkihän se oli. Laitoin motonetista Boschin tilalle.
-
Boshin puola.