KL-varaosat  Race.fi

S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto

  • 45 Vastauksia
  • 44780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Moro kaikille,

Olen estimässä luotettavaa ja mukavaa peliä minun 740 korvikkeeksi. Olen nähnyt nuita S80 liikenteessä, ja tyköstyin niiden kokoon. Minkälainen auto on S80 99 tai 00? Vai onko S80 paras vaehtoehto jos ei ole rahaa kovin paljon? Minkälaiset automaatti laatikot niissä on? Ovatko kuinka kestäviä? Miten usein täytyy huoltaa? Kannattaako hakea automaattia ollenkaan? Jos ei, niin miksi?

Eli olen etsimässä jotain todella mukavaa, kirveen kestävää, ja edullista.

Mitä ite ymmärsin kavereitten puheesta, niin ei ne S80 kovin kauheasti bensaa vie, koska minun 740 ottaa ainakin 11 litraa satkulle, vaikka olisin moottoritiellä. Jos S80 syö motarilla sen 8 litraa, niin hieno homma. Automaattilaatikko on ikuinen? Väittelivät 200 000km huoltoväliä automaatti laatikolle. Kuullostaa paskan puheelta, mutta täytyypi tarkistaa.

Kertokaa mitä tiedätte S80 volvoista. Ja jos menen ostamaan, niin mitä vilkuilla? Heikot kohdat?

Ennen S80 olen miettinyt Saab 9000 CS Turboa, mutta alkoin epäilemmään että kannattaa jäädä volvon käyttäjäksi.

Poissa Burzi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • entinen Volvo Luutnantti
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #1 : 19.01.2011, 11:33:36 »
osta 940, 960 tai S90! ne kestää maailman tappiin! ja on takavetoja  ;)
Mercury Grand Marquis LS 4.6 2000 51000km
Chevrolet Caprice Classic 305 1991 350000km
Mercedes-Benz E-250D 4-Matc 2012 140000km

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #2 : 19.01.2011, 13:01:05 »
Unohda nuo äskeisen viestin museot vehkeet!

99-00 en osaa sanoa mutta tuskin ratkaisevaa eroa on 04 mallia. Luotettavaa Volvon perustekniikkaa niissä on. Alustan osia voi joutua laittamaan silloin tällöin mutta edullisia ovat. Tilavaa, mukavaa ja hiljaista menoa on kyllä tarjolla. Ohjaus on tehostettu alkupään malleissa kevyehköksi. Maantieajossa T6 ottaa 7-9L nopeudesta riippuen. Eli kokonais kulutus tuskin nousee GLT:hen verrattuna.
Automaatti kestää T6:ssa muista malleista ei tietoa. Suositus muuten tuossa vaihteistoöljyn vaihdosta T6:ssa jos vetää vaunua tai on taxissa niin öljyn vaihto 75 000km välein ja sekä suodatin (suodatin n16€ sinisellä!).

BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #3 : 19.01.2011, 13:31:07 »
Muita mielipiteitä? Miten sähkövehkeet niissä pelaa? Negatiivisiä tosiasioita tiskiin vaan.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4405
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #4 : 19.01.2011, 15:20:05 »
99 mallisesta n 235tkm ajetusta on kokemusta.
Mukava ajaa, ja tuntuu olevan aika hyvin balanssissa, jopa talvella. Tilaa on runsaasti. Ohjaus kuten Make sanoi hiukan kevyt.
Motarilla 100km/h vapari vie suunnilleen 8 ajotietokoneen mukaan, todellista ei mitattu. Ympärivuotisessa pätkä-ajossa (5km työmatkat) tietokone ilmoittaa n. 10l sadalla. Maantieajossa 7-8l.

Vikoja:
Pientä kukkaa on ilmestynyt etukaariin. (tän olis varmaan voinut välttään paremmalla suojauksella...)
Startti ja akku menivät viime talven pakkasissa, samoin pakoputken kannake keskeltä. Akun huono jännite aiheutti ensin harmaita hiuksia, kun rupes heittämään kaikenlaisia vikakoodeja ruutuun.
Alustan osia edestä (koiranluut, puslat).
Etenkin takajarrut haluavat ruostua muutamassa vuodessa ns. kevyessä ajossa (äidin auto).
Etuvilkkujen laseihin tulee halkeamia ja ajovalojen umpioihin kertyy kosteutta. Jotkut ovat poranneet tuuletusreikiä estämään tämän?
Kääntymisen rajoittimet olivat kuluneet vaihtokuntoon viime kesänä. Helpot vaihtaa ja halvat.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #5 : 19.01.2011, 16:00:19 »
Miten sähkövehkeet niissä pelaa?

Mitäs sähövehkeitä meinaat? Lasit ainakin pelaa.

S80 en tiedä, mutta ainakin V70:issä on ollut mittaristovikoja. Nämähän ovat melkein samanlaisia autoja.
Vika johtuu kylmistä juotoksista mittaristossa. Korjaus siinä 200e kieppeillä.
Volvoton

Poissa Shadow_Fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #6 : 19.01.2011, 18:13:56 »
Mitäs sähövehkeitä meinaat? Lasit ainakin pelaa.

S80 en tiedä, mutta ainakin V70:issä on ollut mittaristovikoja. Nämähän ovat melkein samanlaisia autoja.
Vika johtuu kylmistä juotoksista mittaristossa. Korjaus siinä 200e kieppeillä.

No kaikenlaisia vakavia.

Kertoin kaverille että olen etsimässä S80 Volvoa, ja se oli nauranut minulle pitkään, sitten sanoi että se on vikainen auto. Kuulemma naapuri möi sen pois kun meni kalliiksi korjailla. Ensin sillä meni ajotietokone, sitten jotain laatikko häikkää, ja kaikki remontit maksoi hunajaa. Kuulemma möi äkkiä ja osti Audi A4 tilalle, ja on ylpeä siitä.

No kun olen skeptinen ihminen, kaikkia en usko, joten ajattelin käyttäjiltä kysyä. Onko kestävä ja luotettava auto? 740 Volvon jälkeen kaikki autot vaikuttavat muovipaskoilta. Joten etsin jotain laatuautoa.

Ja mittaristoa osaan itse korjata, jos se on helppo purkaa, nimittäin minun 740 oli myös mittaristo ongelmia. Kaikki korjasin itse. Sähkömiehiä olen..

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #7 : 19.01.2011, 18:59:46 »
No kaikenlaisia vakavia.

Kertoin kaverille että olen etsimässä S80 Volvoa, ja se oli nauranut minulle pitkään, sitten sanoi että se on vikainen auto. Kuulemma naapuri möi sen pois kun meni kalliiksi korjailla. Ensin sillä meni ajotietokone, sitten jotain laatikko häikkää, ja kaikki remontit maksoi hunajaa. Kuulemma möi äkkiä ja osti Audi A4 tilalle, ja on ylpeä siitä.

No kun olen skeptinen ihminen, kaikkia en usko, joten ajattelin käyttäjiltä kysyä. Onko kestävä ja luotettava auto? 740 Volvon jälkeen kaikki autot vaikuttavat muovipaskoilta. Joten etsin jotain laatuautoa.

Ja mittaristoa osaan itse korjata, jos se on helppo purkaa, nimittäin minun 740 oli myös mittaristo ongelmia. Kaikki korjasin itse. Sähkömiehiä olen..
Noita juttuja löytyy merkistä kuin merkistä. Yleensä on se tutun kummin kaiman naapuri kun sillä oli se susi yksilö. En sillä ettei mitään vikaa voisi olla. Omalla toiminnalla ja yllä pidolla vaikutat asiaan melkoisesti. Liittynee tuo "ajotietokone" tuohon" mittaristoon jossa voi olla noita aiemmin mainittuja kylmä juotoksia.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2011, 22:25:43 kirjoittanut Make »
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #8 : 19.01.2011, 22:22:34 »
Minun kokemus Volvo T6 vm.1999, T6:nen tulee kalliimmaksi kuin pienemmälläkoneella olevat, 2 katalysaattoria jossa 4 lambdaa, 2 turboo ym, kalliit varaosat, en suosittele jos ei ole muutamaa tonnia varalla laittaa korjauksiin tarvittaessa, itsellä on vaihettu nämä osat, kaikki iskarit, kaikki jarrulevyt+palat+eteen letkut,lambda, pakoputkisto, hammastanko, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, öljynvaihto ja bensansuodatin+kaikki työt, nämä on vaihettu vuoden sisään, kuluvia osia mutta kumminkin näihin on mennyt noin 4000e, mutta muuten hyvä auto. :3/4 jättää sen:

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #9 : 19.01.2011, 22:31:45 »
Minun kokemus Volvo T6 vm.1999, T6:nen tulee kalliimmaksi kuin pienemmälläkoneella olevat, 2 katalysaattoria jossa 4 lambdaa, 2 turboo ym, kalliit varaosat, en suosittele jos ei ole muutamaa tonnia varalla laittaa korjauksiin tarvittaessa, itsellä on vaihettu nämä osat, kaikki iskarit, kaikki jarrulevyt+palat+eteen letkut,lambda, pakoputkisto, hammastanko, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, öljynvaihto ja bensansuodatin+kaikki työt, nämä on vaihettu vuoden sisään, kuluvia osia mutta kumminkin näihin on mennyt noin 4000e, mutta muuten hyvä auto. :3/4 jättää sen:
Ja tämä tarkoittaa sitä että kun ostat T6:sen teet nämä rempat varmasti vuoden sisään?   Mitä on nuo "ym kalliit varaosat"?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #10 : 19.01.2011, 23:18:33 »
Näin vanhana Volvomiehenä voin tän tänne ihan hyvin kirjoittaa. mulla taas oli 940 farkku ennen ja haaveilin V70:stä ja kun vihdoin viimein sain sen niin pettymys oli tosiasia. todellakin oli muovipaska fiilis koko autosta. Monta autoa ehdin kokeilla tässä vuosien varrella 940:n jälkeen ennenkuin nyt on löytynyt sopiva. välissä oli Mazda 6, Chrysler Grandvoyager, ja tämä volvo V70tdi. ainut varteen otettava oli Mazda 6 näistä kolmesta, mutta oli liian pieni. Sori OT mutta ymmärrän Yskän ! Heti kun Volvolta tulee oikea Volvo vaihdan Mersun varmasti   :)

Jos pelkästään sisätiloista puhutaan niin kyllä 850, C/S/V70 ja S60 on huomattavasti laadukkaamman oloisia sisältä kuin nämä "kansanmalli" 740, 940.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #11 : 20.01.2011, 01:25:43 »
Jos pelkästään sisätiloista puhutaan niin kyllä 850, C/S/V70 ja S60 on huomattavasti laadukkaamman oloisia sisältä kuin nämä "kansanmalli" 740, 940.

850  jälkeen  v70:n  laatu  oli  pettymys. Tuntui  että  kaikki  on  halpaa  muovia  joka  ei  kestä. Pinnat  menee  nopeasti  tuhruisen  näköiseksi  ja  kuluvat. Materiaalit  vaikuttivat  halvoilta  ja  heppoisilta. Kori  ja  kone  moitteettomat,  mutta  sisusta...
Kaduin  vaihtoa.

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #12 : 20.01.2011, 09:51:00 »
850  jälkeen  v70:n  laatu  oli  pettymys. Tuntui  että  kaikki  on  halpaa  muovia  joka  ei  kestä. Pinnat  menee  nopeasti  tuhruisen  näköiseksi  ja  kuluvat. Materiaalit  vaikuttivat  halvoilta  ja  heppoisilta. Kori  ja  kone  moitteettomat,  mutta  sisusta...
Kaduin  vaihtoa.

Mielestäni nämä ongelmat ovat korjaantuneet mkII:sta eteen päin. Vertaan tässä entistä mkI:stä. Nykyisessä ei natinoita, nahkakuppipenkit ja muutenkin laadukas ilme on mieleen eikä paikat näytä mitenkään halvalta. Bensakoneella ei kuulu moottorin ääntä. Pieni kumu takapenkillä putkistosta. Eteen lähinnä rengas äänet
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #13 : 20.01.2011, 11:02:41 »
Mielestäni nämä ongelmat ovat korjaantuneet mkII:sta eteen päin. Vertaan tässä entistä mkI:stä. Nykyisessä ei natinoita, nahkakuppipenkit ja muutenkin laadukas ilme on mieleen eikä paikat näytä mitenkään halvalta. Bensakoneella ei kuulu moottorin ääntä. Pieni kumu takapenkillä putkistosta. Eteen lähinnä rengas äänet
Farkuista ei kokemusta mutta kyllä S60:ssä natinat loistaa poissa oloaan. Jos vaihteisto arpoo tai on epämääräisen tuntuinen voi katsoa peiliin. ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa volvo T6

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • www.vrcf.fi
Vs: S80 Automaatti - Luotettava peli tai Volvon osto
« Vastaus #14 : 20.01.2011, 11:05:22 »
Make, EN ole tarkoittanut että KAIKKIIN T6:in pitää ostaa nuo osat vuoden sisään, eikös tuon nyt kaikki ymmärrä ;), kalliit osat ainakin minusta on (sähköinenohjaus) eli Hammastanko noin 1000e+4-8h työ (koko paska vaihettava jos tiiviste vuotaa), 1 lambda noin 300e+työ, kaasuläppäkotelo suomessa noin 800e+työ, sehän on sitten tuloista kiinni onko nuo kalliita vai ei, minusta on, itse sain autoni todella halvalla niin ei ota hirveesti pattiin vaikka olen siihen 4000e laittanu. :3/4 jättää sen:  *karkuun->

 

Futurez  Kulkukoira