Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)

  • 48 Vastauksia
  • 13967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #30 : 19.04.2012, 10:15:31 »
En tiedä mutta jos alusta on samanlainen kuin 300tkm ajetussa mutta vuoden uudemmassa, niin ei sitä kyllä turvalliseksi voi kutsua kun seilaa valtamerialuksen tavoin  ;D

Vetopitoahan siinä varmasti on mutta siihen se jääkin..
Kyllä..
Luulisi alusta osien olevan vielä lähes uudenveroisessa kunnossa jos ajettu 65 000km. Eli ei kait voi verrata mitenkään 300 000km ajettuun.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #31 : 20.04.2012, 10:25:53 »
Luulisi alusta osien olevan vielä lähes uudenveroisessa kunnossa jos ajettu 65 000km. Eli ei kait voi verrata mitenkään 300 000km ajettuun.

Jaa-a, omalla kartanolla rullattu 310 500 km, takana on ainaskin vaihettu iskarit joskus hiljan... moottoritiellä jo tuo Ruotsin armeijan alustasarja (vakio) heijaa aika pahasti kun nopeutta on 100-130 km/h. En usko että "uudenveroinen" alusta on paljon vakaampi, koska sehän oli alunperinkin enemmän mukavuuspainotteinen.  :)
« Viimeksi muokattu: 20.04.2012, 10:28:09 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #32 : 20.04.2012, 11:24:37 »
Eikös näiden autojen yksi pointti nimenomaan ole mukavuus? :pomo: Minä en ainakaan ysikympissä sitä vaihtaisi pois. Varsinkin perä ottaa kuopat pehmeän ylittävästi ja penkeissä tulee rentoutunut olo ^_^
« Viimeksi muokattu: 20.04.2012, 11:27:19 kirjoittanut Dave »
a car you can believe in

Poissa Jones74

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #33 : 21.04.2012, 11:47:47 »
Mä en osaa laittaa PDF:ää, mut käykö näin?  :-[

Ja tässä vielä se toinen seiskajuttu:

Joku enemmän osaava sais korjailla, jos haluaa..

EDIT: Korjailtu siten, että poistettiin lehtijutut kokonaan. Lehteä saa vielä kioskista, joten jutun laittaminen tänne kokonaisuudessaan taitaa rikkoa tekijänoikeuslainsäädäntöä. Lainaukset jutusta, yksittäinen kuva jne. on ok, muttei koko artikkelin laittaminen. Taavi.H
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 18:54:44 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #34 : 21.04.2012, 11:50:14 »
Hitsi, oikeasti alkaa tekemään mieli vaikkapa tuollaista 760:ä. Mieluiten facelift ja miksei turbo, tosin automaatti sopisi malliin ehkä paremmin ja saikos sitä vaan V6-koneen kanssa (?)... :P Varmasti ollut kova sana aikanaan!
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 18:55:19 kirjoittanut Taavi.H »
a car you can believe in

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #35 : 21.04.2012, 14:21:42 »
automaatti sopisi malliin ehkä paremmin ja saikos sitä vaan V6-koneen kanssa (?)...

Kyllä niitä on laitettu kaikkien bensa sekä dieselmoottoreiden perään...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #36 : 21.04.2012, 14:50:30 »
740:n on ainakin omasta mielestä sisämelultaan yhtä hiljainen tai jopa hiljaisempi kuin moni uudempi tai uusi auto, jota olen ajanut (esim. Passat -94, Avensis -08, Corolla Verso -12, 850 -93, Focus -00 jne.)
 :)
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 18:57:12 kirjoittanut Taavi.H »

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #37 : 21.04.2012, 15:05:25 »
740:n on ainakin omasta mielestä sisämelultaan yhtä hiljainen tai jopa hiljaisempi kuin moni uudempi tai uusi auto, jota olen ajanut (esim. Passat -94, Avensis -08, Corolla Verso -12, 850 -93, Focus -00 jne.)
 :)

Ei nyt pilkkua viilailla mutta ei noistakaan autoista kovin moni ihan "uusia" ole. :)
Mielestäni 850 esimerkiksi pesee hiljaisuudellaan 740 ja 940 ainakin. Niin ja uusissa autoissahan tuo järkiään kasvanut rengaskoko lisää jo meteliä, moottoriahan ei tahdo enään niissä erottaa, kuten ei aina erota omassakaan (AR 156 V6) tasavauhdissa paitsi kun kaasua vähän runttaa niin pientä murinaa havaittavissa isoilla vaihteilla.
« Viimeksi muokattu: 21.04.2012, 18:57:25 kirjoittanut Taavi.H »
Seat Leon Cupra 290 -19

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #38 : 21.04.2012, 16:26:13 »
Ei nyt pilkkua viilailla mutta ei noistakaan autoista kovin moni ihan "uusia" ole. :)
Mielestäni 850 esimerkiksi pesee hiljaisuudellaan 740 ja 940 ainakin. Niin ja uusissa autoissahan tuo järkiään kasvanut rengaskoko lisää jo meteliä, moottoriahan ei tahdo enään niissä erottaa, kuten ei aina erota omassakaan (AR 156 V6) tasavauhdissa paitsi kun kaasua vähän runttaa niin pientä murinaa havaittavissa isoilla vaihteilla.

No joo, ehkä olin vähän puolueellinen...  ::) mutta joka tapauksessa suosin 740:stä ja muita Volvoja. Niin ja kyllähän nuo matalaprofiili renkaat pitävät melua ja ovat Suomen monttuisilla teillä epämukavat ajaa.  :D

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #39 : 21.04.2012, 17:14:08 »
No joo, ehkä olin vähän puolueellinen...  ::) mutta joka tapauksessa suosin 740:stä ja muita Volvoja. Niin ja kyllähän nuo matalaprofiili renkaat pitävät melua ja ovat Suomen monttuisilla teillä epämukavat ajaa.  :D

Tietysti ja varmasti kannattaakin! :) Ovat meinaan vanhempina autoina omien kokemuksien mukaan pirun lujia ja aika edullisia huoltaa myös.

Matalaprofiilit tiettyyn pisteeseen asti tuntuvat ihan kohtalaisilta, toki itse olen pysytellyt 17" ja 215-225 leveydessä, joka lähinnä keväisin ja tietyöaikoihin tuntuu hieman pahalta kuitenkin. Tosin tasoittavat epämukavuutta parantuneilla ajo-ominaisuuksilla.

edit: Ovat toki meluisammat verrattuna esim 195/65 R15.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #40 : 22.04.2012, 21:49:46 »
740:n on ainakin omasta mielestä sisämelultaan yhtä hiljainen tai jopa hiljaisempi kuin moni uudempi tai uusi auto, jota olen ajanut (esim. Passat -94, Avensis -08, Corolla Verso -12, 850 -93, Focus -00 jne.)
 :)
Itse ainakin huomasin todella suuren eron kun vaihdoin 900-sarjalaisen tuohon nykyiseen 740:iin. Sisämelu on nimittäin huomattavan paljon kovempi 700-sarjassa. Varsinkin rengasäänet ja kivien ropina kuuluu selvästi.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa 745insports

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 310
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #41 : 22.04.2012, 22:36:13 »
Itse ainakin huomasin todella suuren eron kun vaihdoin 900-sarjalaisen tuohon nykyiseen 740:iin. Sisämelu on nimittäin huomattavan paljon kovempi 700-sarjassa. Varsinkin rengasäänet ja kivien ropina kuuluu selvästi.

Yksilö kohtaisiakin nuokin asiat, esim. lokasuojien ruostesuojauksen paksuus eli massan määrä lokasuojissa vaikuttaa rengas meluun ja kivien kopinoihin jne. Ja renkailla suuri vaikutus rengasmeluun. Jos on eri renkaat alla kussakin autossa niin varmasti ei 100% vertailukelpoisia vertailuja voida tehdä.

Ja sedani on hiljaisempi kuin farkku, koska takalokasuojat ei ole samassa tilassa matkustajien kanssa, ja tilojen välissä on pehmeät penkit.

Nää näkemykset liittyy omaan näkemykseen kolmesta farkusta ja neljästä sedanista. Muut 700 -sarjaa, yks farkku 945 ja yks sedani 940.

Tää ei kyllä liity otsikon aiheeseen, sori OT.
Volvo V70, D5252T+Aut., vm. -99 Käyttöauto
Volvo 745, B230F+AW-70L, vm. -90 MYYTÄVÄNÄ
Volvo P210 VAN, B18+M40, vm. -65 Projekti

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #42 : 25.08.2013, 11:18:09 »
Voisikos joku skannata vaikka tuon artikkelin ja linkittää tänne tai lähettää vaikka YV:llä  :)
Olis mukava lukee

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #43 : 25.08.2013, 11:31:27 »
Yksilö kohtaisiakin nuokin asiat, esim. lokasuojien ruostesuojauksen paksuus eli massan määrä lokasuojissa vaikuttaa rengas meluun ja kivien kopinoihin jne. Ja renkailla suuri vaikutus rengasmeluun. Jos on eri renkaat alla kussakin autossa niin varmasti ei 100% vertailukelpoisia vertailuja voida tehdä.

Ja sedani on hiljaisempi kuin farkku, koska takalokasuojat ei ole samassa tilassa matkustajien kanssa, ja tilojen välissä on pehmeät penkit.

Nää näkemykset liittyy omaan näkemykseen kolmesta farkusta ja neljästä sedanista. Muut 700 -sarjaa, yks farkku 945 ja yks sedani 940.

Tää ei kyllä liity otsikon aiheeseen, sori OT.

No karu faktahan vaan on että 940 (ja varsinkin 960) sarjassa äänieristämiseen on panostettu enemmän jo tehtaalla. Elikkä on vakionakin jo uudemmat huomattavasti hiljasempia paremman äänieristämisen takia.
Aika monella 740:llä ja 940:llä tullut ajettua, niin on ne seiskat vaan ollut järestään älyttömän paljon äänekkäämpiä ellei omatoimisia parannuksia ole tehty. Muutenkin ajomukavuus on huonompi.
Ja aika paljon uudempaakin kalustoa tullut ajettua, niin kyllä nekin vaan on hiljasempia kuin perus 740 :D

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740GL - Paluu Tulevaisuuteen (Tuulilasi 5/2012)
« Vastaus #44 : 25.08.2013, 21:32:09 »
meillä on "perheessä" kaksi 855 volvoa,vuodelta 96 ja 98.en kyllä
väittäisi noita yhtään hiljaisemmaksi kuin omaa 945classikkia vuodelta 97.
sitten kun vertaa 945sta uuteen hundayi i20 seen jollainen faijalla on,siinä on aivan järkyttävä rengasmelu.ekan kerran kun ajoin niin moneen kertaan katoin ettei ole joku ovi tai ikkuna auki.

 

Autoracing  KL-varaosat