Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Abs -koodit
« Uusin viesti kirjoittanut jak900 26.05.2024, 22:13:37 »
Harvemmin nuo boksit suoraan on toimineet ja useimmiten joutuu vähän kikkailemaan. Onko tässä nyt kuitenkin varmistettu että ylipäätään on boksi vika?
92
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Abs -koodit
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 26.05.2024, 21:31:04 »
Kerrohan jos tähän tulee selvyys, itseekin kiinnostaa. :o
93
Yleinen keskustelu / SIIRRETTY: volvo v50 awd 2010
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 26.05.2024, 21:30:32 »
94
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 2.4 2001
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 26.05.2024, 21:23:21 »
Vetoakseli just vaihettu sekä poskilaakeri
Eli sulla on ollut vaihdelaatikko palasina kun se poskilaakeri on siellä sisällä.
Vai tarkoitatko pyöränlaakeria?
Se pakosarja kannattaa tarkistaa ja lämpöpelti ettei rämise.
95
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 2,5T automat -06 käy kuumana
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp 26.05.2024, 21:10:51 »
Tarkistappa vesipumppu, ettei oo sen siivet lähtenyt teille tuntemattomille...

Eli jakopäätä auki sitten ilmeisesti, no hihna pitäis vuoden päästä vaihtaa
96
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 2,5T automat -06 käy kuumana
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 26.05.2024, 20:48:23 »
Tarkistappa vesipumppu, ettei oo sen siivet lähtenyt teille tuntemattomille...
97
Yleiset autojutut / Vs: Sähköautot, joko?
« Uusin viesti kirjoittanut Scraab 26.05.2024, 20:47:37 »
Ei merkitystä mihin? Harvalla bensavehkeellä saa rekan rinnalle 140 tauluun kun lähti 80 vauhdista sen perästä.
90-luvun lopulla ostin tuon T5:n, ja vielä tänä päivänäkin saa siinä nupin kohdalla olla tarkkana, ettei ole kortille kohtalokasta :).

Aika hyvin tuo D4 vähän ryyditettynä myös ohituksista suoriutuu, eikä useampikaan kiihdytys oleellisesti muuta toimintamatkaa. Kolmos-Teslasta lähti parissa reippaassa ohituksessa aikamoinen siivu rangesta ja hetken päästä kuski rupesi tinkimään lämmöstä :).

Kivojahan nuo sähköt ovat, varsinkin joku i4 ja i5, jotka näyttävät jopa autolta. Ei vaan näillä kilometreillä kannata hankkia..

98
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Abs -koodit
« Uusin viesti kirjoittanut turbozio 26.05.2024, 20:44:47 »
Loppunumerot 445 ,on saman vuosimallin Volvosta.Joku kertoili että vaihtaminen ei tartte muuta kun tökkee kiinni.Ilmeisesti ei käykään.No tyhmä oppii ... kiitoksia viisaammille vastauksista ja laitettava boksi korjattavaksi johonkin. :-* :-\
99
Moottorilla aukaistaan venttiili ja jousikuorma painaa kiinni eli kun liittimen nyppää auki niin EGR on kiinni ellei jumita.
100
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / V70 2,5T automat -06 käy kuumana
« Uusin viesti kirjoittanut danbomp 26.05.2024, 20:27:49 »
Tänään tuli taas uusi ongelma vastaan mun V70:sessä kun moottorin lämmöt nousi tappiin. Olin ajanut noin 30 kilsaa kun huomasin että lämpömittari on punaisella ja viestiruudussa teksti "M.LÄMPÖ KORKEA -PYSÄHDY VAROEN". No pysäytin auton ja annoin flektin huutaa täysillä kun auto oli sammuksissa. Jonkun ajan päästä pääsin jatkamaan matkaa kun olin ensin tarkastunut että onhan jäähdytysnestettä ja olihan se maksimissaan paisarissa. Pääsin sitten ajamaan parikymmentä kilsaa kun taas alkoi oireilemaan enemmän. Huomasin että jos tulee kuormitusta kuten ylämäki niin lämpö moottorissa nousee pykälän tai kaksi keskiasennosta joka on ollut sen vakio koko tän viisi kuukatta kun se on mulla ollut. Heti kun kuormitus helpottaa ja pääse pintakaasulle tai jopa antaa mennä omalla vauhdillaan alamäkeen niin putoo sen siihen skaalan keskiasentoon. Perille kun pääsin niin auton jäähdyttyä tarkistin että öljytikussa oleva öljy on normaalin väristä ja öljykorkissa ei näy mitään erikoista: paisari on tosiaan maksimissa ja jäähäri on normaalin väristä. Onko näissä mennyt kansipahveja tai mikä muu voisi aiheuttaa tällaisen ongelma, pakoputkesta ei tule höyryä eikä valkoista savua ja auto käy muuten aivan normaalisti ilman mitään sivuääniä. Auton mittarissa nyt 320tkm.
Auto oli seissyt tätä päivää ennen pari viikkoa ja sitä ennen vaihdoin MAP-anturin kun herjas moottorin imuilman lämpötunnistinta. Nyt lisäksi tänään huomasin että ilmastointi ei puhalla lainkaan viileetä.
Tässä kaikki mitä nyt on tiedossa joka vois jotenkin vaikuttaa asiaan. Mistä lähden tutkimaan ?

Pena ja Ocean Race
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
Proturbo  Autodiagnoosi