Autoracing  KL-varaosat

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 522027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1185 : 22.07.2018, 13:11:08 »
Jyrkkänokkanen pumppu olis asiaa. Yritin laittaa sulle yv, mutta sulla on postiloota täynnä. :)
MB C200cdi -00 käyttis
MB S124 om606 4matic -89 projekti

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1186 : 22.07.2018, 14:16:54 »
Jyrkkänokkanen pumppu olis asiaa. Yritin laittaa sulle yv, mutta sulla on postiloota täynnä. :)

Loota tyhjätty.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1187 : 22.07.2018, 16:06:57 »
Ei muutakun mynäläistä tilalle, kallishan se on ku vertaa mekeniin, mutta tunnetusti mekeni ei saa pumpusta niin paljoa irti kuin mynä.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1188 : 22.07.2018, 21:04:03 »
Ei muutakun mynäläistä tilalle, kallishan se on ku vertaa mekeniin, mutta tunnetusti mekeni ei saa pumpusta niin paljoa irti kuin mynä.

Paljonko enemmän tehoa ja vähemmän lämpöä saan mynällä..?  ???

Katotaan nyt mitä keksitään.. 10 vuotta jo samaa autoa rakentanu ja esikammiotkin on vanhanaikaista...  ;) no ajetaan ny vielä tämä kesä näin...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -Ketko-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1189 : 22.07.2018, 21:10:43 »
Paljonko enemmän tehoa ja vähemmän lämpöä saan mynällä..?  ???

Katotaan nyt mitä keksitään.. 10 vuotta jo samaa autoa rakentanu ja esikammiotkin on vanhanaikaista...  ;) no ajetaan ny vielä tämä kesä näin...

Sitä on paha mennä sanomaan, väittämäni perustuu vain ja ainoastaan havaintoihin, faktat voi olla erikseen  ;D mutta isommat suutinkärjet saattais helpottaa lämpö ongelmaa hiukan (mutu). Onko ennakko jo "tapissa"?

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1190 : 28.07.2018, 01:00:23 »
Jos lämpö on ongelma niin ei se yleensä ruokaa lisäämällä helpota kammiokoneessa. Mites pakopaineet vs. ahto, minusta näytti että penkkivedossa alkaa savu uudestaan tummua ylärekisterissä?

Suoraruisku lienee seuraava järkevä evoluutio, edelleenkin sanon että CDI...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1191 : 28.07.2018, 11:49:00 »
Jos lämpö on ongelma niin ei se yleensä ruokaa lisäämällä helpota kammiokoneessa. Mites pakopaineet vs. ahto, minusta näytti että penkkivedossa alkaa savu uudestaan tummua ylärekisterissä?

Suoraruisku lienee seuraava järkevä evoluutio, edelleenkin sanon että CDI...

Pakopaine pysyy siellä 3 kilon nurkilla nyt, eli hiukan yli ahdon vielä. Jos pienemmän ahtimen ohitusta hidastaa niin pakopaine nousee rajusti, ja käyrät notkahtaa sit.. myös isomman portti on oltava käytössä.

Juu ruiskutusaika niin pitkä... nopeampi pumppu ja muutos suoraruiskuksi olis kyllä mielenkiintoinen kokeilu, mutta aika työläs vaan. Täytyy nyt kattoa mitä joutaa ja vihtii vielä kokeilla.

Kyllä myös cdi on mielessä käynyt... ja jopa bensiini  :buck2:

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3422
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1192 : 28.07.2018, 16:09:31 »
Mites virityskäytössä kestää nuo 270 ja 320 cdi kannet?
Vakioautoissakin tuntuu menevän melkein kuin deekun kansia halki.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1193 : 29.07.2018, 14:59:28 »
En varsinaisesta virityskäytöstä tiedä mutta siskon porukalla on 270cdi väyrynen jota on ohjelmalla kiristetty sen verran kuin vakio-osilla antaa myöten ja ei ole ongelmia ollut. Laatikko kyllä meni mutta lienee kilometrien ja huoltohistorian syytä ennemminkin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa hx40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1194 : 30.07.2018, 19:29:31 »
Itselläni on ollut vuoden sprintterissä om613/648 jossa teho 300-350 välillä ja vääntö yli 700.ei ole ollut mitään ongelmia.kunhan tuttu saa suuttimet tehtyä ni mennään näillä osilla noin 420/1000nm.kaveri aiemmin testannu jo.kaverilla myös om646 muistaakseen noin 350 heppanen ja hyvin kestäny läjässä sekin,kaveri piirissä myös yli 400 heppanen om642  ,hyvin vuosia kestänu sekin koneen puolesta.katu käytössä nämä kaikki siis.aiemmin oli sprintterissä myös om611 ja 612 koneet viritettynä,ei kansien osalta ongelmia niissäkään koskaan.

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1195 : 01.08.2018, 09:26:00 »
Mites peltolalla toimi suoraruisku muunnos? Heti perään tuli cdi moottori... Ite en välitä commonraileista yhtää. Ois hieno nähä cdi lohko isolla boschin rivipumpulla :)
volvo 240 tdi :)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1196 : 01.08.2018, 11:22:46 »
Itselläni on ollut vuoden sprintterissä om613/648 jossa teho 300-350 välillä ja vääntö yli 700.ei ole ollut mitään ongelmia.kunhan tuttu saa suuttimet tehtyä ni mennään näillä osilla noin 420/1000nm.kaveri aiemmin testannu jo.kaverilla myös om646 muistaakseen noin 350 heppanen ja hyvin kestäny läjässä sekin,kaveri piirissä myös yli 400 heppanen om642  ,hyvin vuosia kestänu sekin koneen puolesta.katu käytössä nämä kaikki siis.aiemmin oli sprintterissä myös om611 ja 612 koneet viritettynä,ei kansien osalta ongelmia niissäkään koskaan.

Hienosti toimivia noista cdi koneista on saatu kyllä, mutta jos tarttis sitä tehoa vähän enemmän... paljonkohan näistä on saatu? Yli 500 hepan common rail moottoreista en oo vielä kuullu... ???


Mites peltolalla toimi suoraruisku muunnos? Heti perään tuli cdi moottori... Ite en välitä commonraileista yhtää. Ois hieno nähä cdi lohko isolla boschin rivipumpulla :)

Joku siinä tais mennä pieleen, eikä siittä oo sen koommin puhuttu.. ois kiva kuulla että mikä..? Pumppukin taisi olla vielä perus 8mm mersulainen...?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa smgt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • Projekti päällikkö
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1197 : 01.08.2018, 12:53:27 »
Ei tuo luulis vaikee temppu olevan. Joku sopiva holkki esikammion tilalle ja ruutta kii. Männäthän siinä menee vaihtoon, palotilan takia.
volvo 240 tdi :)

Poissa hx40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1198 : 01.08.2018, 23:04:33 »
Tuossa pihassakin seisoo tuttavan w211 280 cdi om648 rojekti laitettavana josta otettu se 500 irti,ja teemulla on tainnut olla hyvän matkaa enemmänkin käytössä...tuon ~400 yli liene järkevää sarja ahtaminen joka itsellänikin kummittelee taka raivossa...cdissä hienot käyttö ominaisuudet yms savuta

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 OM606 compound turbodiesel
« Vastaus #1199 : 01.08.2018, 23:26:27 »
Jatketaan tässä topicissa aloittajan autosta keskustelua, yleinen mersun dieselmoottoreiden virityskeskustelu kuuluu viritys-osioon. Keskustelua voi jatkaa siellä perustamalla aiheesta topicin.

 

Carcom Oy  Ateho