KL-varaosat  Race.fi

Kenoviivan käyttikset, "Porin Valu", "Luigi" sai lähteä, tilalle V70 2.4D

  • 45 Vastauksia
  • 16535 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Tervehdys,

Joku etiäinen pisti kyseleen työkaverilta, että muistinko oikein hänen isällään olleen Volvon ajossa? Olihan hänellä ja samalla selvis, että kaveri oli ostamassa uutta autoa ja suunnitteli tälle paalausta 1500 eken romutussetelin toivossa. Kaverin isäukko kun ei enää autoa ikänsä/kuntonsa puolesta tarvinnut, eikä vannoutunut Ranskiskuski oikein hirveesti isänsä vanhasta Volvosta perustanut.

Varovaisesti tiedustelin Volvon kuntoa ja sainkin pari kuvaa kaverin kotikäynniltä ja niiltä seisomilta päätin tarjota kaverille vaihtaria romusetelin kohteeksi. Pääsimme sopuratkaisuun siinä, että hommaan kaverille romutusseteliin oikeuttavan kinnerin Volvoa vastaan. Katselin sopivaa romuehdokkia hetken, mutta kaikki potentiaaliset halpikset olivat niin kaukana, että haku olisi ollut liian hankalaa järjestää.

Piti sitten katsella omien nurkkien vaihtoehdot uudestaan läpi ja siitä rivistöstä yks Uno joutui lähtölaskentaan. Laskeskelin ihan puhtaasti ”pisnesmatikalla”, että minulta menee fiuden kunnostukseen enemmän rahaa kuin tulen siitä ikuna saamaan, joten uhrasin sen paalitukselle Volvon toivossa.  Minulla oli poijaanklopin autokaupan yhteydessä pihaan siunaantunut kakkoskoppanen Fiat Uno, jossa olisi ollut pientä ja hieman isompaakin puuhaa tehtävänä katsurin pakeille pääsyä varten. Klopille kun ostettiin autoa (Toyota) työkaverin hoidolta, niin hinta muodostu Fiudelle seuraavasti. ”Tojotan hinta on 550€ ja tasan 500 jos viet sen Fiuden samalla kertaa mukanas”. Pakkohan se oli Vileenin ottaa ku halvalla sai. Siirtokilvet kiinni, kolmella pytyllä ja melkein ilman jarruja suhailin sillä Kurun perämettistä kotio.

Volvo oli seisonut Porilaisessa autotallissa parisen vuotta. Viime viikonlopuksi lykkäsin kaverille mukaan täyteen ladatun akun ja kaveri koukkasi katsurin kautta siirtokilvet völjyyn siinä toivossa, että startista käymään, kilvet kiinni ja nokka kohti uutta määränpäätä. Kaikki sujui kuin Stömsöössä, Volvo lähti käymään isommin sahaamatta ja kaveri köröötteli kotionsa uudenkarheet nastarenkaat viime vuosituhannelta iloisesti ropisten (kesäkumit aluilla peräkontissa). Sanoi kyllä Volvon hieman köhineen tyhjäkäynnillä, jonka syykin selvisi myöhemmin.

Syy miksi kaveri toi tämän kotionsa, eikä suoraan minun pihaan oli se, että kun kaveri oli sopinut kaupat uudesta autosta, niin autokauppa olisi tietty halunnut hänen vaihtarina lykkäämänsä auton myyntiriviin mahdollisimman pian. Sovimme, että laitetaan Volvo leimaan, jotta kaveri pääsee ajelemaan uuden auton saapumiseen asti, noin vuodenvaihteen loppuun. Eikä muuten oo Volkkari tulossa, vaan joku ranskisrenu.

Kaverilla alkoi kuitenkin kotimatkalla kehittyä ajatus, että joskos sittenkin hän laittaisi tallinsa perällä omansa perintökulkineen takaisin liikenteeseen, 2CW sitikan ja keikutteliisi sillä Jouluun asti. Enhän minä sitten saanut oltua tämän päätöksen jälkeen, vaan hain Volvon kaverin pihasta pois heti ensi tilassa, jotta pääsen syynäämään sitä kunnolla.

Johan se sitten kaverin pihassa melkein vuorokauden kerkes seisoon kun menin ja länttäsin siirtokilvet paikoilleen, jotka sain katsastusasemalta päivän viimeisenä asiakkaana. Ovi meinaan vedettiin minun jälkeeni kiinni ja sisällä oli sen verran jonoa, että katsurikassarouva myöhästyi kello viiden jumpalta asiakkaiden takia.

Takaluukun kulmassa ollutta nirhaumakollaasia ihmetellessäni, kaveri kertoi autotallin perällä olleesta pöydästä, joka oli kait saanut osuman "joka toisella" talliinperuutuskerralla. Oli tainnu toimia mekaanisena peruutustutkana antaessaan äänimerkin kolahduksesta auton ollessa riittävän pitkällä.

Kotio ajellessa ajattelin pitää kierrätysmetallin vaalijoille uhraamani Fiuden muistoksi hiljaisen hetken, mutta seuraavalla sekunnin sadasosalla ajatukset karkasivat takaisin konepellin alta kuuluvaan ”puimurin” rentouttavaan hyrinään, eikä Fiude oo sen koommin jäänyt kaiveleen. Kotio tuonti sujui sen kolmenkymmenen kilometrin matkan moitteetta, mitä nyt vähän tuntui, että pyöränkulmat kaipaa säätöä, kun meno oli hieman hakevaa, rattikin vähän vinossa, oliskohan raidetangon pään säätö jäänyt puolitiehen. Tuulen suhina korvan juuressa hieman häiritsi idylliä, kun ovea on joskus talliin peruutettaessa kolhastu sen verran, että istuvuus ei ole parhaasta päästä. Katsotaan, että meneekö kuinkakin väkivaltaiseksi operaatioksi tuo oven uudelleen säätö.

Vaikka B200F ei ole mikään rakettimoottori, niin kyllä se kuulkaa Nissan Vaneten riisselin, mallia ”saa ajaa satasta jos pääsee” jälkeen tuntui siltä, että lähtee käsistä. Heti kotiin tultuani toinen etiäinen pakotti nyppäämään jakajan kannen auki tyhjäkäyntiköhimisen vianetsinnän alkutohinoissa, niin sieltä paljastui viimeisiään vetelevä pyörijä, hyvä että oli kestänyt edes kotipihaan. Tuossa pyörijä jonkin atomirotan järsimisen jäljiltä:

Samalla pitää vaihtaa jakopään kilkkeet, kun vanhasta vaihdosta ei löytynyt muuta vinkkiä, kuin joskus -96/75 tkm paikkeilla leimattu tarra jakopäästä. Hihnan kilometrit ja ikälisän aikajatkot on siis käytetty ja kun lotossakaan ei ole tuuri käynyt, niin ei kyllä uskalla riskeerata enemmällä ajamisella. Autollahan ei ole ajeltu kuin 197 tkm, joten leimakuosiin saattamisessa ei optimistisesti aateltuna ehkä kovin isoa työsarḱaa ole, eikä se kyllä mistään ajaessa kolkotellutkaan.

Tuossa alla uuden perheenjäsenen kuva paikallisen marketin pihassa, kun kotimatkalla poikettiin emännän kanssa hakeen evästä. Keulimislookille on tehtävä jossain vaiheessa jotain, täytyy varmaan tyytyä siihen asti ajelemaan oma nenä pystyssä, selkänoja mahdollisimman takakenossa, laakein ajolinjoin kierroksia huudattamalla sekä kytkintä luistattaen, niin sopii tyylilisesti yhteen. Nuorimmainen plikka sanoi kotiin tultuani, että NYT hän alkaa ymmärtään mun autohommia. Pitihän sitä sen kunniaksi käydä plikkaa postilaatikolla käännättämässä.


Päivämäärällä 9.6.2016 240:n on ristitty "Porin Valuksi", hatunnoston arvoisena assosiaationa aiemman omistajan tekemisiin liittyen.
« Viimeksi muokattu: 01.01.2020, 14:30:10 kirjoittanut Kenoviiva »
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #1 : 29.09.2015, 23:02:46 »
Tänään lähdin töistä hieman aikaisempaa, jotta kerkeisin koukkaan Motonetin valinnan kautta varaosahakureissun. Noukin mukaan pakolliset pyörijän ja jakohihnasarjan, sekä Sonaxia vanteiden ehostukseen. Eihän se Sonaxi ihmeitä tehnyt, kun olivat reilasti hapantuneet, mutta lähtipä isompi rasva ja jarrupöly poies.

Kotio päästyä heitin ruuat naamariin ja samalta seisomalta remppaan autoa, ennen kuin pohjolan tallista loppuu valo. Jakoremeli kiristimineen sekä renkaat tuli vaihdettua ja laturin säätöruuvi katkaistua. Oli meinaan ruostuna kiinni, eikä lähtenyt irti sitten lämmitysoperaatiossakaan. No, laturin hihna on nyt kiristetty perinteiseen malliin vasaralla kammeten. Kunhan löytyy tarpeeksi pitkä ruuvi, niin saan tuon kiristimen taas wörkkimään. Ruokailu mukaan lukien abauttiarallaa kolme ja puoli tuntia ähkin konepellin alla välillä virutellen Sonaxilla vanteita, lopuksi ruuvasin kesäalut alle.


Kampiakselin siimapyörän ruuvi meinas olla piukassa, mutta kun käytin surutta lapsityövoimaa polkemassa jarrua nelonen silmässä, niin aukeshan se. Tais toimia tuo katkaistu laturin kiristimen ruuvi pelotteena, tai sitten se muuten vaan päätti aueta. Lukitteesta ei ollut jäänteitä irrottaessa, ruilasin sitä uudelleen kiinnittäessä pikku lirun jenkoille ja taas lapsityövoimaa hyödyntäen kiinni että nauku. Eikä tullut turhaan jakopääremppaa tehtyä, sen verran kuluneen näköinen oli hihna ja ohajinrullakin antoi hieman äänimerkkiä käsin pyöritellessä

Autohan oli ollut kasikymppisellä papparaisella, joka vanhan liiton miehenä on pitänyt pelistään huolen, vaikkakin hieman omin sovelluksin, peukku kun ei oo ollut keskellä kämmentä ja ideoita on pukannut. Tärkein on nyt saada auto kuitenkin leimattuna ajoon, vaikka katsastusajankohta ei paras mahdollinen olekaan. Virallinen leima-aika kun alkaa 12/12, niin saa siinä vuodenvaihteessa viedä uudelleen leimalle.

Pitkien merkkivalolle pitää myös tehdä jotain. Syntymäsokee takapenkkiläinenkin voi melko varmuudella sanoa näkevänsä välähdyksen, kun pimeellä vetää viiksestä pitkät päälle. Kojelaudasta poraa miljaardilumeeninen spotti suoraan mykiön kautta kallonpohjaan, oikein pitää kättä hakea silmien eteen. Johan siinä luulee muutkin kulkijat jonkin tsompin ajavan, kun kuskin naama loistaa sinihohtoisena. Saakohan tuonne pienempitehoista polttimoa, vai pitääkö kikkailla vastus avuksi?

Kaikenlaista pientä puuhattavaa riittää, sähköikkunoiden/keskuslukituksen toimintahäröä, listojen/ovikotelon puuttumista (mennyt romuksi talliin peruutettaessa ovi avoinna?), takavalojen sähköjen veto uusiksi, kun siellä on papparainen vetänyt kaikki piuhat uusiksi. Oli kai jotain ongelmia takavalojen saatavuuden kanssa aikoinaan (liian kalliit?). Eikä vasen takavalo oikein istukaan paikalleen, pitänee katsoa mikä norttiaski sinne väliin on jäänyt, taitaa olla kyllä kylki kolhastu peräpäästä lommolle. Pitänee ottaa johdotuksesta kuva jossain vaiheessa, se on aika metkan näköinen viritys, kun painettu piirilevy on korvattu juotetuilla piuhoilla ja sokerinpaloilla. Muuten takavalot pelasivat, mutta jarruja painaessa syttyi kojelautaan takasumarin merkkivalo ja parkit olivat muuten vaan pimeinä. On tainnu mennä sumarin ja jarrujen valot ristiin. Kuinkahan mahtaa kytkennät pelata peräkärryn tökkelistä? Radio pitää vaihtaa melkein ensi töiksi, siinä kun lukee isolla Toyota, häiritsee muuten liian pahasti kojelautaidylliä.

Kuskin oven keskuslukon katkaisijassa on kaiketi jotain kosketushäröä, kun ovet menee kiinni avaimesta kääntämällä (paitti perämorkula), mutta aukea ei kuin mekaanisesti. Vai liekö johdotukset saaneet kipeetä siinä vaiheessa, kun autoa on peruutettu talliin kuskin ovi avoinna. Saranan toppari on mennyt yliolan sijoiltaan ja oven listaan ja ulkopeltiin on tullut lokarista vekki. Tainnu samalla tipahtaa tuo ovikotelo pitkin tallinlattiaa palasina. Jotain pattinkia sinne saranaan ja oven väliin oli näköjään tungettu, mutta säätöä kaipaa vielä. Hanskalokerosta löytyneiden huoltokuittien mukaan tämä on tainnut aikoinaan liikuskella Mansesterin suunnalla, joten olis vähän kuin kotikonnuillensa paluumuuttaja.

On noi 80-sarjalaiset renkaat kyllä aika järkyt traktoriversiot, ulkonäkö ehkä paranisi snobirenkailla. Taitaa olla nuo renkaat tämän papparaisen edellisestä Volvosta jääneet, tässä kun on rekkariotteen mukaan "vain" 65 sarjalaiset vakiona. Ruoputetaan noi vanhat hakkapeliitat ajan kanssa kankaille ja rengastetaan sitten uusiksi, vähän omiin silmiin sopivammalla profiililla. Onneksi on vanteissakin valinnan varaa, kun viimeiseksi (reilat 10v) omistuksessa olleesta kartanovolvosta jäi "Miglia 1000" alut, jotka nekin kaipaisivat pesua isompaa ehostusta.

Ei voisi uskoa, että kuinka sitä iso mies voi olla enää vanhoilla päivillään tälleen täpinöissään uudesta menopelistä, että öitänsä ei meinaa saada nukuttua. Taitaa kuitenkin olla se vaihe tulossa, että pitää olla tyytyväinen noista pienimmistäkin positiivisista seikoista, kuten että vatsa toimi tänäkin ammuna ja entiset likkakaverit eivät vieläkään tule Eslalla vastaan kylänraitilla.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2015, 20:17:51 kirjoittanut Kenoviiva »
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #2 : 30.09.2015, 01:02:48 »
Onko tuo pitkien merkkivalon ns spotti sininen vai kirkas. Jos on kirkas keskeltä niin luultavasti symboli levystä on kulunut/palanut väri. Omassa 240 volvossa oli palanut siitä lampunkuvan keskeltä väri pois ja kirkas valo häikäisi silmään niin ettei viittinyt paljon pitkiä pitää ajaessa päällä. Vaihdoin sitten toisesta mittaristosta tuon symboli levyn ja ongelma ratkesi sillä. Vähän on vieläkin pimeällä kyllä kirkas tuo merkkivalo, muttei häikäise enää.

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #3 : 30.09.2015, 08:24:38 »
Sininen väri siinä symbolilevyssä vienosti kuultaa, tosin keskelle palanut kirkas läntti. Laitetaan sinistä muovierkkaa patenttivirityksenä, kunnes kerkiää asiaan syventyyn silleen kuin se pitäis korjata.
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #4 : 01.10.2015, 20:07:35 »
Takavalojen piirilevyn korvaus hyppylangoilla. Tästä pitäis saada piuhotukset selville leimaa varten, eiköhän se onnistu, kun ei hätäile. Jahka saan auton konttailtua lävitte, niin näkee samalla mitä muuta takavalojen lisäksi laittaa tilauslistalle.

Osaisko joku sanoa, mikä näiden harakirivirgojen (Made In Italy) kryptatussa LU-keksipaketin logoa muistuttavassa kirjainkoukerossa lukee tuossa keskellä.


ps, onko tää muuten 200 sarjalaisen ominaisuus, että autoa joutuu "sahaamaan" käyntiin? Sellaiset kaks sekunttia, ei ole pitkä aika, mutta kun on monessa muussa tottunut siihen, että kunhan vaan näyttää avainta niin het hörähtää.Muistelisin, että muissakin omistamissani on ollut samaa ominaisuutta.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2015, 20:22:28 kirjoittanut Kenoviiva »
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #5 : 01.10.2015, 20:32:51 »

Osaisko joku sanoa, mikä näiden harakirivirgojen (Made In Italy) kryptatussa LU-keksipaketin logoa muistuttavassa kirjainkoukerossa lukee tuossa keskellä.


Eikös nuo kopio-Virgot oo RG:n tekeleet. Eli RG siinä lukee kun vähä kuvaa käänteli.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #6 : 01.10.2015, 22:14:18 »
Takavalojen piirilevyn korvaus hyppylangoilla. Tästä pitäis saada piuhotukset selville leimaa varten, eiköhän se onnistu, kun ei hätäile. Jahka saan auton konttailtua lävitte, niin näkee samalla mitä muuta takavalojen lisäksi laittaa tilauslistalle.

Osaisko joku sanoa, mikä näiden harakirivirgojen (Made In Italy) kryptatussa LU-keksipaketin logoa muistuttavassa kirjainkoukerossa lukee tuossa keskellä.


ps, onko tää muuten 200 sarjalaisen ominaisuus, että autoa joutuu "sahaamaan" käyntiin? Sellaiset kaks sekunttia, ei ole pitkä aika, mutta kun on monessa muussa tottunut siihen, että kunhan vaan näyttää avainta niin het hörähtää.Muistelisin, että muissakin omistamissani on ollut samaa ominaisuutta.
Onko takavaloissa muuta vikaa, kun nuo piirilevyt. Piirilevyjä sai muistaakseni jostain erikseen vanhempiinkin, mutta scandixilla ja vp-autopartsilla ruotsilla on vm-90 uudempiin. En tiedä mikä ero takavaloissa on vm-90 jälkeen. http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/instruments/conductor-path/2425/

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #7 : 02.10.2015, 05:57:21 »
On noissa jotain pielessä. Sumarin katkaisijan kun räppää kojelaudasta päälle, niin alarivin kaksi ulommaista punaista molemmin puolin ja takaikkunan lisäjarruvalo syttyy. Jos tällöin painaa jarrua, niin mikään ei juuri kirkastu, kuin ehkä nimellisesti jos oikein tarkkaan katsoo.
Jarrua painaessa ei ylärivin sisimmässä punaisessa tapahdu mitään, mikä ilmeisesti pitäis olla jarruvalo.

Jos sumarin kytkin ei ole päällä, niin jarrua painaessa sihen syttyy merkkivalo ja alimman rivin ulommat punaiset palaa moelmin puolin lisäjarruvalon kera.

Vasemmalle puolen on jossain vaiheessa vaihdettu uusi valo kokonaisudessaan, oikealla puolen on tämä piuhahässäkkä. Pitää viikonloppuna syventyä ja koittaa selvittää johdotus, että kehtais tyrkyttää leimalle.
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #8 : 02.10.2015, 07:47:37 »
ps, onko tää muuten 200 sarjalaisen ominaisuus, että autoa joutuu "sahaamaan" käyntiin? Sellaiset kaks sekunttia, ei ole pitkä aika, mutta kun on monessa muussa tottunut siihen, että kunhan vaan näyttää avainta niin het hörähtää.Muistelisin, että muissakin omistamissani on ollut samaa ominaisuutta.
On ominaisuus. Sama myös 700/900 sarjassa.
Lh-jet hakee ensin kampiakselin asennon 1-2 kierrosta ja 3:lla lähtee käyntiin
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #9 : 02.10.2015, 08:03:12 »
Kiitos, huolestutaan vasta sitten kun ei lähde käymään.
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #10 : 03.10.2015, 21:01:18 »
Takavalot saatu toimimaan sen verran, jotta kehtaa mennä maanantaiaamuna katsurin pakeille, kun ei tuosta juuri muuta katsastusta haittaavaa vikaa tuntunut löytyvän.
Vilkku ja peruutusvalo ovat niillä kohdin, missä niille on vain yksi vaihtoehto. Parkkeina palaa alarivistä kaksi sisempää punaista, sumarina on kuskin puolen alimmainen uloin. Jarruvalon virkaa tekee ylärivissä sisin ja takalasin lisäjarruvalo.
Muutoin meni hyvin, mutta mittarin valon viallisen valon vikavalo alkoi palamaan kun parkit on päällä. Kokeilen vielä ottaa toiset parkit irti tai sitten vaihtaa osaan niistä pienemmät polttimot, kun taisivat olla 10 ja 5w sekasiinsa.

Sumaria en saanut kytkettyä vasemmalla puolen ainoon virallisen liittimen kautta, se piti vetää johdolla suoraan. Johtojen paikkoja joutui muutenkin säätämään liitimen sisällä. En huomannut verrata vanhaa poistetun valon risaa pohjaa, että menikö siinä samalla lailla piiritys kuin uudessa. Jarruvalollekin alkoi tulemaan virtaa heti sen jälkeen, kun olin ottanut sulakkeen irti ja puhdistellut sen päät kunnolla, ei auttanut pelkkä pyörittely.

Kylkien alla könysin ja katselin vähän tulevia miggiliimakohtia, parin vuoden sisällä pitää helmoille tehdä jotain, ainakin listan kiinnitysreikien kohdille. Muutoin näytti hyvältä tämän ikäiseksi. Kuskin ovea myös säätelin hitusen ja sain sen istumaan paljon paremmin. Isomman kunnostuksen yhteydessä pitää katsoa, että meneekö vanha ovi vanhoilla saranoilla, vai pitää kummatkin uusia. Nyt ovi aukee edelleen "nurinniskoin", mutta siitä ei aiheudu haittaa, kun ovessa on jo lokarin painama vekki. Eikä sitä kannata oikaistakaan, kunnes stopparin saa rajoittamaan oikeassa kohtia.

Perämorkulasta löytyi vielä ammoin varta vasten teetetyt kultasävyiset iskemättömät plyyshipenkinpäälliset. En tiedä, kehtaako niitä ottaa edes käyttöön. Pienellä ajolla on auto ollut, vuoden 2009 jälkeen mittariin on lappujen mukaan kertynyt karvan  vajaa kakskyttuhatta km. Nesteet pitää vaihtaa syyläriin, kun vanhat ovat epäilyttävän tummat, toivottavasti seassa ei ole mitään alkavaan kansioireeseen viittaavaa sotkua.
« Viimeksi muokattu: 03.10.2015, 21:34:27 kirjoittanut Kenoviiva »
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #11 : 05.10.2015, 13:48:37 »
Jes, leima tuli ja heti toisella käynnillä. Aamulla tyrkylle ja iltapäivällä takas korjattuna,oikea raidetangon pää ja rekkarivalot uusittuina. Näistäkään apulaisista ei ollut juuri apuja tuossa hommassa, munivat vaan kaikki hommat:

Nyt sitten kilomeetrejä alle, toki täytyy varautua lähitulevaisuudessa kulutusosien kuten pakoputkiston, jarrupalojen ja takatukivarsien puslien uusimiseen.
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #12 : 05.10.2015, 18:04:15 »
Sulla on ollu päteviä apulaisia  :2funny:

Mulla ei toistaseks oo tallissa muita kavereita ku kärpäsiä ja jokunen hämähäkki  :'(

...Mutta kyllä tuo pikkujätkä tuosta sinne tulee, kun vähän kasvaa, merkit on jo aika selvät *taavih->
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #13 : 05.10.2015, 18:21:49 »
Sulla on ollu päteviä apulaisia  :2funny:

Mulla ei toistaseks oo tallissa muita kavereita ku kärpäsiä ja jokunen hämähäkki  :'(

...Mutta kyllä tuo pikkujätkä tuosta sinne tulee, kun vähän kasvaa, merkit on jo aika selvät *taavih->
Pyöränmutterin voi kyllä huoletta laskea nokittavaksi, mutta M6 on sitten siinä ja tosa, etteikö häivy parempiin suihin. Tuo jälkikasvu on kans yhdessä vaiheessa sellainen, että jos avaimen laskee käsistään, niin katoo alta momentin, tennarinpohjat vaan vilkkuu toisen auton alta ja älämölö on jostain syystä painokelvotonta kuin höyrylaivan lämmittäjällä.

Pitänee alkaa väkästeleen apulaisille laajennusosaa kanalaan, jotta pärjäävät talven yli. Edelliset "eläkeläiskanat" annettiin talvihoitoon eikä saatu enää takaisin. Nyt on niin mukavia veitikoita, että ei raaskisi laittaa kiertoon.
Yksi eläkeläinen kävi paistattelemassa oikein parrasvaloissa. Kolmannella sivulla "Paha Mummo"
http://www.ikafoto.fi/Lupsakka2015/
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa Elek

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 303
Vs: 240 SE B200F 1991, Paalaajan porteilta pelastettu
« Vastaus #14 : 05.10.2015, 21:13:00 »
Tuli järvenpäässä nähtyä samanmoinen noilla RG:n virgoissa, oliko tää?

 

Futurez  Kulkukoira