Kulkukoira  Proturbo

VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista

  • 15793 Vastauksia
  • 3340465 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6720 : 18.10.2014, 12:52:08 »
Varovasti sivuilta näpräämällä, johdot uuteen ja klips paikoilleen.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6721 : 18.10.2014, 12:54:19 »
Varovasti sivuilta näpräämällä, johdot uuteen ja klips paikoilleen.
Thanks. Ei ole johdotuksissa mitään eroja tuon karvalakkimallin ja uudemman välillä?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6722 : 18.10.2014, 12:55:01 »
Ei muistaakseni.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6724 : 18.10.2014, 17:56:00 »
No eihän se sinne käynyt sitten mitenkään. Vanhanmalliseen tulee abikoliittimet ja tämä uusi tarvitsisi sitten jonkin ihan omanlaisensa liittimen. Meh.

Paikalla Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6725 : 18.10.2014, 18:41:24 »
Millähä tota ylintä nokkapyörää lukittais paikallaan, ettei se liikahda pois siitä "nastan" kohdalta? B200E siis kyseessä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6726 : 18.10.2014, 19:46:10 »
No eihän se sinne käynyt sitten mitenkään. Vanhanmalliseen tulee abikoliittimet ja tämä uusi tarvitsisi sitten jonkin ihan omanlaisensa liittimen. Meh.
Kyllah. Siinä vanhassa on kolme abikoa, uudessa nelinapainen liitin.

Itse ratkaisin ongelman tinaamalla "luksus"-mallin valon liittimen kontakteihin johdot, joiden päähän abikot. Sitten abitkot liitetään alkuperäisiin abikoihin, lamppu kiinni ja koko homma on ihan abiko. :D

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6727 : 18.10.2014, 19:48:03 »
Kyllah. Siinä vanhassa on kolme abikoa, uudessa nelinapainen liitin.

Itse ratkaisin ongelman tinaamalla "luksus"-mallin valon liittimen kontakteihin johdot, joiden päähän abikot. Sitten abitkot liitetään alkuperäisiin abikoihin, lamppu kiinni ja koko homma on ihan abiko. :D
Tietäisikin vielä, että mikä tulee kiinni mihinkäkin kohtaan jne.. :-\ Täytyy joskus ajan kanssa ihmetellä tuota, kävi kyllä hieman vituttamaan koska Volvoissa on aina kaikki ihan bolt-on ;D

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6728 : 18.10.2014, 19:53:16 »
Tietäisikin vielä, että mikä tulee kiinni mihinkäkin kohtaan jne.. :-\ Täytyy joskus ajan kanssa ihmetellä tuota, kävi kyllä hieman vituttamaan koska Volvoissa on aina kaikki ihan bolt-on ;D
Jos saan tuon pakastimessa olevan kovalevyn käyntiin, niin laitan kuvia. Siellä pitäisi olla otettuna huonolaatuiset kuvat mikä menee mihinkin.

Onnistuu tosin yleismittarinkin kassa. Katossa on kolme johtoa: +, - ja ovilta tuleva (olikohan maa?). Mittaamalla piirilevyltä missä asennossa minkäkin liitinpinnan kautta menee virta, selviää johtojen paikka.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6729 : 18.10.2014, 19:54:25 »
Jos saan tuon pakastimessa olevan kovalevyn käyntiin, niin laitan kuvia. Siellä pitäisi olla otettuna huonolaatuiset kuvat mikä menee mihinkin.

Onnistuu tosin yleismittarinkin kassa. Katossa on kolme johtoa: +, - ja ovilta tuleva (olikohan maa?). Mittaamalla piirilevyltä missä asennossa minkäkin liitinpinnan kautta menee virta, selviää johtojen paikka.
Tämä kiittää neuvoista ja mahdollisista kuvista O0

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6730 : 18.10.2014, 23:32:57 »
Näin suoralta kädeltä sanoisin että ainoastaan oven antaman maan tarvii tulla "yksinäiselle" puolelle. Toiselle puolelle virta ja toinen maa
No kun halvalla sai.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6731 : 19.10.2014, 06:59:11 »
Millähä tota ylintä nokkapyörää lukittais paikallaan, ettei se liikahda pois siitä "nastan" kohdalta? B200E siis kyseessä.
Miksi näin pitää tehdä?

Ota pultti auki välittämättä nokan asennosta ja kun hihna ja pyörä pois paikoiltaan niin työnnä nokkapyörä sokkineen paikalleen ja pyöräytä nokka oikeaan asentoon.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6732 : 19.10.2014, 07:00:29 »
Tuo "luksus" mallin valo on kyllä ihan yks hailee, ei niillä karttavaloilla tee yhtikäs mitään. Mutta onhan se nätimpi..  ;D

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa rausku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6733 : 21.10.2014, 18:46:00 »
Kertokaapa että onko s/v40 vvt pyörissä eroa kun motonet myy vtt imu nokkapyörää. Ja omassa autossa on vtt pakonokassa, ja se pitää meteliä. Onko oem numero sama kummassakin pyörässä?

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: VRCF pikahuolto - pienet kysymykset tekniikasta ja korjauksista
« Vastaus #6734 : 21.10.2014, 20:05:59 »
Ei välttämättä ihan oikea ketju, mutta kertokaapas joku vimosen päälle hyvä aine vanteiden pesuun. Ostamani Geminit ovat sisäpuolelta ihan täynnä kuvanlaista paskaa, joista suuri osa kyllä irtosi tällä. Kuva otettu sen jälkeen, kun tuolla Carlaken lasten liuottimella olin kahteen kertaan jo jynssännyt. Vanteet eivät mielestäni kuitenkaan ole hapettuneet tms, sillä kyseinen paskakuvio ei tunnu edes käsin kunnolla.


Parilla foorumilla oli kehuttu Bilteman halpaa vannepesuainetta, jolla oli kuulemma saatu kaikki pinttyneimmätkin paskat irti. Tällä kylällähän ei Biltemaa ole, joten saan viikonloppuna itselleni pari putelia tuota, mutta kyselen jo valmiiksi vaihtoehtoista menetelmää. Vanteet olisi tarkoitus maalata kokonaan, joten suurin osa tuosta paskasta olisi kiva saada pois

 

Carcom Oy  Elekma