Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön

  • 298 Vastauksia
  • 170509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #240 : 17.02.2016, 11:43:27 »
50mm hukkis tulossa itelle.. Ja todellakin pienillä paineilla pitäis ajella.. Tuottaa harmaita hiuksia taas kun ei tiedä miten tuon tekisi.. Ei oo ihan liikaa tilaa amazonin konehuoneessa että olis vielä huoltoystävällinen sen jälkee..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa -Hans

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • ReRT
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #241 : 17.02.2016, 12:11:26 »
Mulla oli 2 kpl 38mm portteja ja lähdöt kollektorista mutta kunnolla ei virrannut kahdelta sylinteriltä kaasut niin ahtopaine keuli ihan järjettömästi. 5000 kierroksilla kun hyppäs täyskaasulle niin logista katlttuna alle 0.3sek ja boost cut pätkäs (2.2bar) ja 0.5 bar jouset portissa.sit laitoin yhden 60mm portin suoraan pakopesään ja ongelmat loppu samoin tein

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #242 : 17.02.2016, 13:04:18 »
Miten tuo pakopesään laittaminen niinku menee? Ei oikeen aukee.. :D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #243 : 17.02.2016, 13:23:46 »
Miten tuo pakopesään laittaminen niinku menee? Ei oikeen aukee.. :D
teet pakopesään reijän ja hitsaat siihen laipan?
https://youtu.be/y5zmOhxLGzc?t=391

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #244 : 17.02.2016, 13:57:34 »
Aaa.. no ei tolla saa sen parempaan paikkaan :D on tää rakentaminen p*rseestä  :D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #245 : 17.02.2016, 14:05:47 »
tuo sun sarja on kyllä sen mallinen että tuohon on aika hankala porttia laittaa. portillinen pesäkään ei välttämättä poista ongelmaa, kun näyttää että sekään ei sinne mahtuisi?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #246 : 17.02.2016, 21:25:18 »
Joo hankala oli siihen tehdä.. nyt kuitenkin molemmista kollektorin pesistä.. hukkaportti turbon etupuolelle.. toinen putki siis pidempi, joka tulee 1/4 puolelta.. mutta minkäs teet kun haluu pitää vielä tulpat vaihdettavissa.. sitten sen joskus näkee toimiiko vaiko ei.

E: tosta viel yks kuva.. Ei siitä oikeen kunnol saa selvää mut näkeepähän paikan mihin tuo nyt tuli..

« Viimeksi muokattu: 17.02.2016, 22:53:59 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #247 : 18.02.2016, 11:05:28 »
eihän se oo pakko suoraan pesässä kiinni olla, on niitäkin nähty että on pala putkea pesän ja portin välissä jolloin pystyy lähdön vielä tehdä kunnolla virtauksen suuntaisesti eikä poikittain kuten videossa. viistosti virtauksen suuntan lähtö ja kääntää db:n viereen mutkalla missä nyt tilaa on (jos on) harvemmin hukkiksen putkista pystyy tehdä samanmittaisia eikä pitäisi olla vaikutusta muutenkaan, pääasia että ylimääräiset kaasut saadaan ohjattua ahtimen ohi..

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #248 : 23.02.2016, 12:45:33 »
Ei nyt oikeen ajatus kulje, kuinka monta alipaine/anturin lähtöä imusarjaan pitää tehdä? Mega tulee ohjaamaan, ei ole siitä aikasempaa kokemusta niin en tiedä mitä vaatii.. Jarrutehostimelle nyt ainakin yks lähtö mutta muita?  ??? Olisi vaan nekin hyvä tehdä ennen kun ton hitsaa kokonaan kasaan niin ei jää silppua sisään..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #249 : 23.02.2016, 13:00:50 »
Laita ainakin pari lähtöä suoraan imusarjaan. Toiseen voi laittaa sit jakotukin tms haarottimen. Ite laittasin pnematiikkaputken pikaliittimet jolloin helppo laajentaa/tulpata ylimääräisiä.

Mulla on 850:ssä viis lähtöä joista neljä käytössä. (+jarrutehostimelle omansa tuolla peukalon alla)


Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #250 : 24.02.2016, 10:26:29 »
Ei nyt oikeen ajatus kulje, kuinka monta alipaine/anturin lähtöä imusarjaan pitää tehdä? Mega tulee ohjaamaan, ei ole siitä aikasempaa kokemusta niin en tiedä mitä vaatii.. Jarrutehostimelle nyt ainakin yks lähtö mutta muita?  ??? Olisi vaan nekin hyvä tehdä ennen kun ton hitsaa kokonaan kasaan niin ei jää silppua sisään..

jarrutehostimelle yksi isompi lähtö ja pieniä lähtöjä Map-anturille, hukkaportille, dumpille ja ahtopainemittarille mitä nyt yhtäkkiä tulee mieleen +jos autossa on jotain muita laitteita mitkä tarvii. 240vakioimusarjoissa olevat lähdöt (ja tulpat) on muistaakseni M10x1 kierteellä millä löytyy myös pneumaliittimiä. makuasia kuinka haluaa tehdä laittaako rivin lähtöjä suoraan imusarjaan vai yksi isompi lähtö jakoblokille.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2200
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #251 : 15.03.2016, 21:14:04 »
Onko mitään järkeä laittaa helicoil "irtokierteet" pakosarjan kollektorin laippaan? Mulla semmonen tapaus että putkien hitsisaumat niin lähellä laipan pultinreikiä ettei mahtuis muttereita laittamaan vastaan.. ei käynyt mielessä ennen kun hitsasin että eihän sinne muttereita saa. Saatikka pultteja sitä kautta..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #252 : 15.03.2016, 21:31:12 »
Onko mitään järkeä laittaa helicoil "irtokierteet" pakosarjan kollektorin laippaan? Mulla semmonen tapaus että putkien hitsisaumat niin lähellä laipan pultinreikiä ettei mahtuis muttereita laittamaan vastaan.. ei käynyt mielessä ennen kun hitsasin että eihän sinne muttereita saa. Saatikka pultteja sitä kautta..

Tai sitten hitsaat pultit laippaan, tosin ahtimesta riippuen voi tulla mielenkiintonen irroittaa/laittaa paikolleen.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #253 : 15.03.2016, 21:33:28 »
Onko mitään järkeä laittaa helicoil "irtokierteet" pakosarjan kollektorin laippaan? Mulla semmonen tapaus että putkien hitsisaumat niin lähellä laipan pultinreikiä ettei mahtuis muttereita laittamaan vastaan.. ei käynyt mielessä ennen kun hitsasin että eihän sinne muttereita saa. Saatikka pultteja sitä kautta..

isompi reikä ahtimen laippaan ja kierre pakosarjan puolelle?  ???

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7595
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: imu ja pakosarjan valmistus turbokäyttöön
« Vastaus #254 : 15.03.2016, 22:12:48 »
Kolmantena vaihtoehtona laikkaa siivun pois mutterista ja hitsaa kiinni laippaan. Mikäli laikkaamisen jälkeen jää tarpeeksi seinämää kierrettä varten.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Ateho  Elekma