Samppasport  Futurez

965 T6 & V70 D5 AWD

  • 601 Vastauksia
  • 201253 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #405 : 15.09.2015, 20:08:43 »
candyn punanen ois aika  S* S*

http://www.stancenation.com/wp-content/uploads/2015/08/IMG_8227.jpg
Tuo on hieno isolla Hoolla! Ite oon aika tylsien värien ystävä mut tuosta ei tule amistelu mieleen kun on tarpeeksi tumma candypunainen. Tyylikäs laitos tää oli mun mielestä niillä MB:n vanteillakin.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #406 : 15.09.2015, 22:36:13 »
Oho, täällähän on saatu varsinainen kommenttiryöppy aikaan. Kullan väriä on mietitty, kuten myös ruskeaa ja candypunaista. Myös toi Breytoneiden väri vois toimia. Niin paljon vaihtoehtoja, etten osaa päättää. Pitänee varmaan repästä photari auki ja ruveta kikkaileen. Tällä hetkellä eniten kyllä takaraivossa kolkuttelee tärykiillotus ja siihen punainen candylakka tähän malliin



Myös kuparin väri vois olla jees



Tuo Tombrezin linkkaama 760 on muutenkin silkkaa pornoa  S* Siitähän tuo idea punaisiin keskiöihin lähti.

Tuo on hieno isolla Hoolla! Ite oon aika tylsien värien ystävä mut tuosta ei tule amistelu mieleen kun on tarpeeksi tumma candypunainen. Tyylikäs laitos tää oli mun mielestä niillä MB:n vanteillakin.

Samaa mieltä, kirkkaammaksi jos menee, niin tulee äkkiä amatikoulufiilis. Ja kiitoksia  :) Kyllähän se mersuillakin kiva oli, ehkäpä vaan pykälän liian isot. Myös jotenkin ne lätyt vähän kummitteli aina mielessä. Tosin, jos näihin haluaa kaivonkannet, niin se vaatii yleensä moisia leepuja  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #407 : 14.10.2015, 20:41:11 »
Välillä tuli vähän laiteltua seiskaakin. Rikkinäinen ilmanputsarikotelo pitäny jo pidemmän aikaa vaihtaa, tänään sain aikaiseksi. Vanhasta putsarista olikin se läppäsysteemi lukittu ja saman tein tälle uudelle kotelolle. Samalla tuli vähän katottua vuotavaa pakoputkee ja siivoiltua roskat ja ylimääräset tavarat sisältä. Myös uusi antennipiiska tuli askarreltua ti-hengessä  :2funny:









Tästäkään ei pitänyt luopua, mutta sen verran suuri elämänmuutos tuli eteen, että myyntiin tämän jouduin laittamaan. http://www.nettiauto.com/7586484

Tänään hain Kokemäen paikalliselta osadiileriltä ysiin takajouset, huomenna luvassa siis talvikorkeuteen nosto ja pientä puuhailua auton parissa :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #408 : 18.11.2015, 22:24:22 »
Nopea tilannepäivitys. Ysi seisonnassa, seiska ajossa ja myynnissä edelleen. Talvirenkaat nakkasin alle ja otin muutaman foton. Pestäkin tuo ehkä pitäisi, kun ei vaan malttais näillä keleillä  :D



Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #409 : 18.11.2015, 22:40:35 »
Tuo lämmityslaite on sitten talvella silkkaa rakkautta. Kysy vaikka nimimerkiltä TVS  :buck2:

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #410 : 19.11.2015, 00:19:46 »
Kyllä tuo tiilikeula vaan on aina yhtä tyly mutta komia! :idiot2:
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #411 : 21.11.2015, 16:36:11 »
Seiska lähti tänään uuden omistajan matkaan ja ysi on seisonnassa, jatketaan siis keväällä. Päivityksiä vanneprojektista saattaa tulla tässä talven aikana.

Tuo lämmityslaite on sitten talvella silkkaa rakkautta. Kysy vaikka nimimerkiltä TVS  :buck2:

Mikäs siinä niin kamalaa on?
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #412 : 21.11.2015, 22:09:06 »
Mikäs siinä niin kamalaa on?
Ei kai muu kun kaikki, ei tee lämmintä mutta ei onneksi tee ilmaa ylipäätään, eli huurreongelmat on taattu. Meteliä se onneks tekee  ;D.

ACC/ECC on molemmat pääosin automaattisia jäähdytyslaitteita, vaijerimallit on sitten lämmityslaitteita.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & 740GLE (ex740) >> StankkeKartano
« Vastaus #413 : 22.11.2015, 11:37:42 »
Vaihtoi siis hyvään aikaan omistajaa  ;D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #414 : 20.12.2015, 09:48:23 »
Kahta en vaihda, ysiä ja vaihdetta. Kuten edellisestä viestistäkin saattaa jo ymmärtää, lähti tuo GLE nyt uudelle omistajalle joku aika sitten ja tarinaa jatketaan jälleen vain yhden Volvon voimin. Ysi seisonnassa edelleen ja seisookin kevääseen asti. Näillä näkymin seisoo talvet täst edespäin, koska ei varsinaisesti pakottavaa tarvetta ole autolle ainakaan talvisin. Suolakylpyyn voi sitten tarvittaessa ostaa jonkun joutilaamman auton.

Veronpalautuksia tipahti alkukuusta tilille varsin mukava summa. Ajattelin sitten samalla joulun lähestyessä, että olis varmaan aika tilata itelle jotain kivaa kovaa pakettia jouluks. Yksi näistä kovista paketeista saapui jo ja se piti sisällään T6:n suuttimet. Ajatushan on siis ajella viinapäissään. Viinapäissään, mutta laillisesti  :D



Perjantaina sitten ennen Kotiteollisuuden keikkaa Porissa vaihtelin suuttimet vesisateessa aikani kuluksi. Kyllä, aikani kuluksi vesisateessa. Ilmeisesti rakkaudesta lajiin? Ikinä ennen en oo moista operaatiota suorittanut, vaan eihän tuo mitään rakettitiedettä ollut. Pienellä selvittiin siinä määrin, että hukkui ainoastaan kaikki alkuperäiset suutinkiskon pultit, kaks 10mm hylsyä ja yksi ruuvi sekä suutinkiskon väri muuttui yhdestä kohtaa veren punaiseksi. Tulihan tuossa kamerallekin materiaalia reilu tunnin verran, pitää kattoo jos tuosta sais koostettua jotain.



Suuttimien vaihdon jälkeen alkoi kello olla sen verran paljon, että piti siirtya pallipyykin kautta katsomaan ensin divaritason paikallislätkää ja siitä kohti Poria tsekkaan keski-ikäisten Lappeenrantalaisten musisointia. Koitti sunnuntai ja suomen pelin jälkeen, joka olisi muuten saanut jäädä katsomatta, kohti lähintä viinaa tarjoilevaa asemaa. Eikä nyt puhuta valtion monopolin haarakonttorista. Kymmenen litraa viinaa kannuihin ja sitä kautta kartanon tankkiin. Tankissa oli pohjalla ihan maksimissaan 5l 95E10, jos sitäkään. Aikani sahailin, mutta akku alkoi antamaan periksi. Laitoin akkulaturin kiinni ja samalla lämppäriin, annoin olla vajaa tunnin ja menin uusiks koittamaan. Taas aikani sahailtua alkoi lupaamaan ja seuraavalla startilla jo hörähti käyntiin. Ja sen kyllä varmasti huomas naapuritkin.



Tiedossa tuo oli, että ihan kivuttomasti ei lähde käyntiin. Starttailuhetkellä mittari näytti -3°C. Tuolla varmasti taisi olla oma vaikutuksensa, kun akku oli päässyt tyhjäksi välillä? Kaasuun kuitenkin tuntu vastaavaan ihan normaalisti, toki sen jälkeen kun oli aikansa lämmenny. Autohan on tainnut käyttämättömänä seistä tuossa samassa paikassa jo reilu kuukauden, mikäli oikein muistan. Kaasuun tuntu vastaavan ihan normaalisti paikallaan ja mitä pihassa siirtelin, niin tuntui liikkuvan normaalisti.

Jonkin ajan käynnin ja kaasuttelun jälkeen syttyi lambda-valo ja lukasin vikakoodit. 5-1-2 sieltä pölähti ja autodata antoi sille tällaisen kuvauksen: "Short fuel trim - Fuel pressure, wiring, MAF sensor". Eli ilmeisesti tuonkin pitäisi korjaantua bensanpaineen nostolla, joka oli tiedossa jo, että näin saattaa joutua tekemään. Kaikki aikanaan, huomenna pitää taas käytellä ja kokeilla, että miten lähtee kylmänä ja ilman lämmitystä. Alla vielä linkki videoon kylmästartista

https://youtu.be/qMiEae_fG2w
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #415 : 23.01.2016, 20:26:14 »
Auto herätelty talviunilta. Reilu 2kk se oli seisonnassa, kunnes otin taas torstaina takasin liikennekäyttöön. Pari viikkoa se ennen käyttöönottoa seisoi porukoiden pihassa. Kolmannella jäi käyntiin, akkua tosin piti hieman välissä ladata. Kertoo nykyisen akun kunnosta jotain  ;D Hätäratkaisuna nyt heitetään kaverin PeeäNVeen vanha akku paikalleen, pitäis olla paremmassa kunnossa kun toi meikäläisen akku. Käyntiin saatuani annoin käydä tyhjää hetken ja siirtelin, jotta talvirenkaat olisi helpompi vaihtaa alle.

Sen sijaan, että olisin auton ajanut tänään kaverin konehalliin, ajattelin tehdä hommia pihalla. Lämpömittarin näyttäessä -5C lukemia ja auringon paistaessa onkin varsin mukava puuhastella. Ensimmäisenä työnä piti bensansuodatin vaihtaa. Saatuani paketin alas ja aikani sitä tutkittuani totesin, ettei noita alkuperäisiä banjopultteja viitsi laittaa enää takaisin. Oli sen verran ruostuneen näköset ja kun hieman koitin löysätä, tuntui sen verran pehmeältä, että samalla vaivalla vaihtaa uusiin. Suodattimen vaihto siirtyi siis ensi viikolle.

Seuraavaksi oli määrä modata kevyesti bensanpaineensäädintä, jotta päästään tuosta vikakoodista eroon. Operaationa varsin suoraviivainen, paineensäädin pois, hento puristus ruuvipenkissä ja säädin paikalleen. Samalla kun laitoin säätimen paikalleen käytin vakkarin alipainekellon tjsp. irti, jotta sain tuon suutinten "suojalevyn" takaisin paikalleen. Vielä pitäisi löytää sopiva torx -kannalla oleva ruuvi, jotta saa noiden kaasuvivuston rullien suojamuovin paikalleen. Näiden jälkeen vikakoodit nolliin, auto käyntiin ja annoin aikansa käydä => ei enää vikakoodia.





Olis tietysti ollu parempi, jos tuota bensanpainetta olisi voinut hieman mittarilla mittailla ennen ja jälkeen. Ei tuota tosin paljoa penkissä puristettu, että tuskin ihan hirveisiin lukemiin nousi. Tarkoitus oli kuitenkin hieman puristaa, laittaa paikalleen ja jos ei vikakoodi häviä, puristetaan jälleen hieman lisää. Testilenkilläkään ei vikakoodeja tullut.



Perinteinen pappamallin kartano ruosteisilla peltivanteilla, pölärit pitää vielä nakata paikalleen. "T6-konversiota" varten alkaisi olemaan jo aimo läjä osia kasassa. T6:sta tuli pakosarjat, ahtimet ja orkkis bypass. Biltemasta kävin hakemassa tuollaisen pienen coolerin ja kaverilta ostin 960:n etuputken ehjällä katalysaattorilla muokkausta ja katsastusinssiä silmällä pitäen. Vielä pitäisi öljylinjoja varten hakea putket/letkut ja liittimiä sekä ahtoputkia varten tavaraa ja silikoniletkuja. Ennen varsinaisen projektin alkua ajattelin hahmotella coolerille paikan ja tehdä sillä kiinnikkeet. Talvilomalle ajattelin tuon projektin sijoittaa, jos vaan kaverin puolesta onnistuu



Mitään ihan älyttömiä tehotavotteita ei tän kans ole, oikeastaan ei ollenkaan. Minkäs kokonen letku olis noille ahtimille sopivaa, entä paluupuoli. Katilta taaksepäin 2,5" vai 3"? Oman järkeilyn mukaan ei tuon 2,5" pitäisi ainakaan alkaa ahdistamaan.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #416 : 08.02.2016, 11:18:44 »
Viinalla ajettu nyt reilu tankillisen verran, keskikulutus melko korkea. Vaikka eihän tuommoinen matka anna vielä realistista kuvaa ja oikeaakin jalkaa tuli tarjottua vielä kun oli noi mukavat lumikelit. Nyt maantie/matkapainotteisella ajolla näytti olevan vähän maltillisempi kulutus. Päivittelen oikeita lukuja tähän sitten kun on enemmän kilometrejä takana. Hyvin on toistaiseksi kuitenkin toiminut.

Viikonloppuna sain aikaseks tehdä vähän rästiin jääneitä ja suunnitteilla olleita huoltoja/korjauksia. Ensimmäisenä vaihtui polttoaineensuodatin. Se jäi viimeksi vaihtamatta kun banjopultit näytti sen verran elämää nähneeltä eikä uusia ollut juuri silloin saatavilla. Olihan ne luultavasti omistajaa vanhemmat ja olleet elinikänsä auton alla  :D Specmalta Pirkkalasta kävin noutamassa banjopultit, asiallista palvelua. Menen toistekin. Matkalla tallille huomasin, että kupariprikat unohtu ostaa. Onneks alkuperäset oli sen verran hyvän näköset, että ne uskalsi vielä laittaa takasin pienen putsailun jälkeen. Alkuperäset banjot lähti siististi irti ja olivatkin aika hyvässä kunnossa, mutta laitoin silti uudet paikalleen kun moiset kerran tuli ostettua.



Myös tuo tyhjennetyn ja muutenkin elämää nähneen katin räminä alkoi ärsyttämään. Kaverilta uusi etuputki purkuvehkeestä lambdan kera. "Uudesta" putkesta lambda lähti aika nätisti lambdahylsyllä pois. Paikalla olleesta putkesta jouduttiin irrottamaan 22mm lenkillä ja reilulla jatkovarrella, onneksi irtosi ehjänä ja suht nätisti kuitenkin. Samalla hiukan putsailin lambdaa bräkleenillä ennen takaisin laittoa. Nyt on taas mukavan pehmeät kutosen äänet  S*


Ihmekös tuo, jos vähän rämisee?





Viimeisenä hommana vielä sunnuntaina suoritin vasta noin puolitoista vuotta rästissä olleen tehtävän  ;D Eli ohjauslaakereille vasteen, pesän tms. sorvaaminen jousen ylälautasiin. Sillon kun nuo tehtiin oli aika hieman kortilla, niin ohjauslaakerit vaan "heitettiin" paikalleen. Tiedossahan se oli, että ne hajoaa aika ripeesti. Yllättävän kauan kuitenkin kestivät, eivät vieläkään olleet mitkään älyttömän pahat. OE-laatua.


Suoraan suolakylvystä työn alle









Tehtävä oli varsin yksinkertainen, nopea ja suoraviivainen. Ja niinhän sinä tuppasi käymään kuten aina ennenkin, hyvää lähdettiin tekemään, mutta priimaa tuppas tulemaan  ;) Seuraavalla kerralla kun pääsee tallille niin ois tarkotus vaihtaa raidetanko ja raidetangon ulompi nivel hantin puolelle, niin vois käydä näyttään leimasedälle. Sen jälkeen olis taas vapaat kädet reilu vuoden ajan  :D
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Masulin 960 & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #417 : 15.02.2016, 19:22:52 »
Tää on tyylikäs peli, aikas paljon ollut epäonnea ajankuluessa-  :-[ Sitä se harrastus teettää :2funny:
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #418 : 17.02.2016, 10:56:01 »
Kiitän. Omaa huolimattomuutta ja tyhmyyttä ne takaiskut taitaa suurimmaks osaks olla, toki välillä on vastustanu ihan muuten vaan  :D

Pannaan nyt yks kuva todisteeks, että talvimiitissä kävin pyörähtämässä



Seuraava homma vois olla ihan yksinkertasesti pesu, sen jälkeen voiskin vilauttaa leimasedälle ja kattoa mitä hän tuumaa  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Masulin 960 & ex-seiskat >> StankkeKartano
« Vastaus #419 : 10.03.2016, 00:35:41 »
Leimäsetä tais rakastua tähän. Ensin kehu, että kerrankin kunnon moottorilla oleva Volvo. Seuraavaks tuumaili, että helvetin hyvä koppa lukuunottamatta oven ruostetta ja takakaarta. Lopuks vielä kerto, että haluaa auton nähdä uudestaankin kuukauden sisään!  :D Takaiskarien vaimennusteho + väljät puslat. Kaverilta iskarit lainaan ja leimalla seuraavan viikon maanantaina. Johan tuo läpi meni. Sen jälkeen auto otettiin työn alle kaverin halliin



Pidempää stooria tulee, kunhan saan kuvat kamerasta pihalle. Luultavasti tuosta kuvasta selviää kuitenkin kaikki oleellinen
« Viimeksi muokattu: 10.03.2016, 17:50:23 kirjoittanut Masuli »
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

 

RallyBaron  Samppasport