Autoracing  KL-varaosat

Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle

  • 17 Vastauksia
  • 3869 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« : 15.02.2020, 20:30:00 »

Nyt olen katsellut intensiivisesti nettiautoa ja toria ja muita autojen myyntisivustoja ainakin kaksi kuukautta.

Sieltä selviää - hieman yllättäen - että monet myyvät juuri hankkimiaan autoja. Siis viikon tai kaksi tai ehkä kuukauden omistuksen jälkeen. Myyjät eivät vaikuta jobbareilta, eivät ainakaan ihan kaikki.

Miksi myydä juuri hankittu auto? Hintaa on kuitenkin 5.000-10.000 euroa. Ja auto on siis Volvo. Usein V70 tai joskus S80.

Löytyykö muuta selitystä kuin autosta paljastunut massiivinnen vika? Mikä? Kuvissa autot ovat pirun siistejä.

Onko joku vuosimalli susi? Vai onko jotain tosi kummallista autojen kestossa noin 250 tkm:n ajon jälkeen?

Voiko syynä olla se, että otetaan autolaina, joka halutaan auto myymällä muuttaa takaisin rahaksi? En ymmärrä, kertokaa.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2907
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #1 : 15.02.2020, 20:44:43 »
Yksi vaihtoehto on varmasti, että autosta on paljastunut hintava piilovika. Esim. vaihteisto-ongelma joka tulee esiin vain tietyssä tilanteessa. Itse jättäisin tälläisen samantien myyntiin palautukseen yksilön väliin.

Poissa foxterrier

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #2 : 15.02.2020, 20:54:00 »
jobbari, vika minkä hintaa ei oo ymmärretty, iso huolto, muija sanonu että jompikumpi lähtee..  ???
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #3 : 15.02.2020, 20:59:13 »
Aivan, aivan.

Samoja syitä arvelin itsekin - aloitteleva jobbari, lähes uskottava jobbari tai sitten autosta on paljastunut hirmuinen piilovika. Todennäköisesti se voi olla vaihteisto, koska olen katsellut nimenomaan automaatteja. Toinen ns. piilovika voinee olla ohjaustehostin ja sen mahdollinen vuoto.

Taidan jättää tällaiset viimeisellä omistajallaan - siis myyjällä - vain viikon tai kahden olleet Vollet rauhaan.

Vai löytyykö ostajan kannalta hyväksyttävää tai uskottavaa syytä, joka ei pelota kaupoilta pois?  :) :) :)
« Viimeksi muokattu: 15.02.2020, 21:09:34 kirjoittanut Kaldonia1 »

Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #4 : 15.02.2020, 21:26:07 »
Toi kilometri määrä tuo vollvossa lähes kaikki laitettavaksi, jousitus, laatikko öljyt, etupään osat iskareita myöten...kun volvon kilsat on yli 350.000 rupee olemaan kaikki laitettu. Taitaa joppari sana kärsinyt inflaation,itse ostan korjaan ajelen...joskus viikon joskus vuoden....ja joka kerta olen lempinimen kera esittäytynyt ja ei oo perään huuhdeltu että paskan möit.voin sanoa että nää nettiautosta autoja bonkaavat soittelivat on pää osin olleet lukutaitoista ja mukavaa porukkaa,mutta sekaan mahtuu kyllä niitäkin jotka ei ymmärrä lukemaansa ja mitä auton ja osien hankinta töineen maksaa. Mutta myydään rehellisesti ja hyviä volvoja niin ei tarvii kuunnella näitä ihmettelyjä. Olit sitten omistanut auton viikon tai vuoden.... :2funny:

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #5 : 15.02.2020, 21:57:06 »
Myyjillä  varmaan useampia motiiveja eikä ne kaikki ole välttämättä viallisia pommeja. Joskus jotkut ottaa kalliimman myydessä vaihdossa väliin,  joku taas ostaa halvalla tekniikalta rikkinäisen tai pikkupusun saaneen jonka korjaa ja myy pois pienellä voitolla jne.

Jos joku auto itseä kiinnostaa niin kysyn taustat, jos ei oikein tahdo löytyä tai  puheet ympäripyöreitä niin kiitos ja näkemiin.. Nytkin kaksi ( S60 ja saab) pihalla jotka rikkinäisinä edellinen omistaja ostanut ja kunnostanut myydäkseen. Molemmista löytyi uskottava kertomus historiasta, kuitit osista ja korjauksista ja muutenkin tietoa autosta.  Eikä kummastakaan vikapommia ole meille tullut vaan normaali kuluvilla osilla ja perushuolloilla päässyt, saba kohta 7v js S60 3v olleet.

Ps. Pahimmat myydessä kusetetut pommit mitä muilla nähnyt lähinnä jobbariliikkeistä ostettuna olleita, pahin oli runko sekä tukivarsi kieroksi kolaroitu v70 jonka piti olla liikkeen täydellisesti läpikäymä ja tarkistama kolaroimaton priima vaihdokki.
« Viimeksi muokattu: 15.02.2020, 22:17:58 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2384
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #6 : 16.02.2020, 00:01:19 »
Osalla tuntuu olevan ihan harrastuksena tuo auton vaihto. Kaveri harrastaa bemareita ja silläkin on nyt viimeisen 3 vuoden aikana varmaan 30 eri autoa kiertänyt. Kaikkea E28 ja E91 väliltä.
Eipä tuo ole osannut perustella tuota millään muulla kuin että mieli vaihtelee ja välillä vaihdossa tulee jotain mikä ei itseään kiinnosta mutta on helpompi myydä.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1055
  • www.vrcf.fi
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #7 : 16.02.2020, 10:01:03 »
Tuo korjattu ja sitten myytäväksi laitettu on hyvä selitys, eikä tarvi olla edes iso vika kun joku aikaisempi hävittänyt auton. Jos ei ole taitoa/paikkaa/halua itsr korjata niin äkkiä joku esim. raidetangon vaihto rupeaa maksamaan sen verran että helpompi vaihtaa auto, ja jos muutenkin käynyt autonvaihto mielessä.
Automaatti tosiaan hyvä syyllinen myöskin, ulkopuolisella laitettuna rupeaa äkkiä maksamaan. Tekijähenkilö laittaa itse ja sitten myyntiin sopivaksi katsomallaan hinnalla.

Yksi ryhmä on näitäkin joka ostaa auton x koska kaverillakin on ja sit ei olekkaan mieleinen kun hetken on ajellut. Ja sit nää jotka muuten vaan kokeilee kaikkea.
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #8 : 16.02.2020, 13:42:46 »
Itselle tulee mieleen skenaanrio:
- Pistän about 30t€ auton myyntiin.
- vaihdossa tulee noin 10t€ auto.
- Pistän melkein sen 10t€ auton myyntiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa foxterrier

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #9 : 16.02.2020, 14:08:38 »
Tota varmaan tapahtuu paljo, itekki tehnny.
viimesin ex: 940 classic B230FT aw71 -98. Ja kyllä mä vielä Volvon taas ostan jos tuosta voortista aika jättää...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #10 : 16.02.2020, 15:00:44 »
5000-10000Eur autoja ostetaan ja myydään hetken mielijohteesta. Joku yllättyy kulutuksesta, toinen tajuaa pikavippien kokonaiskulut vasta myöhemmin, kolmas säikähtää kirjoituksia löpön hinnannoususta.. Yhtä monta syytä kuin on autonostajiakin

Sivutoimisilla jobbareilla on muuten usein puoliso jonka piikkiin ostetaan ja myydään verotus ja muista syistä. ”Mastermind” siellä taustalla voi olla heppu joka on autoalalla jonkin toisen palveluksessa. Tällaiselta olen yhden auton ostanut.
« Viimeksi muokattu: 16.02.2020, 15:05:12 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #11 : 16.02.2020, 15:21:45 »
Tuo korjattu ja sitten myytäväksi laitettu on hyvä selitys, eikä tarvi olla edes iso vika kun joku aikaisempi hävittänyt auton. Jos ei ole taitoa/paikkaa/halua itsr korjata niin äkkiä joku esim. raidetangon vaihto rupeaa maksamaan sen verran että helpompi vaihtaa auto, ja jos muutenkin käynyt autonvaihto mielessä.
Automaatti tosiaan hyvä syyllinen myöskin, ulkopuolisella laitettuna rupeaa äkkiä maksamaan. Tekijähenkilö laittaa itse ja sitten myyntiin sopivaksi katsomallaan hinnalla.

Yksi ryhmä on näitäkin joka ostaa auton x koska kaverillakin on ja sit ei olekkaan mieleinen kun hetken on ajellut. Ja sit nää jotka muuten vaan kokeilee kaikkea.

Kaveri tehnyt mm yhdellä 400€ ostetulla leimatulla, kunnolla huolletulla ja kaikki herkut toimivana 6 vaihteisella vag golf farkulla hyvän tilin. Menee noissa laatikon päässä oleva laakeri öljykierrron ( roiske) puutteesta kun ajetaan 6 vaihteella pienempiäkin nopeuksia. Vaihtaa pystyy laakerin pelkkä rengas edestä pois noin tuntiin,  korjaussarjan saa merkkiliikkeestä tilattuna noin 120€ + loota öljy ja se on siinä. Noihin oli korjaamot mitä edellinen oli kiertänyt tarjonneet vain koko laatikon vaihtoa eli vaihtoloota + 1000€  ja vaihtotyö tarvikkeineen päälle.

Nuorempana tuli itsekin kierrätettyä joitain autoja kun ei kuitenkaan oston iskenyt pitää.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #12 : 16.02.2020, 15:47:52 »
5000-10000Eur autoja ostetaan ja myydään hetken mielijohteesta. Joku yllättyy kulutuksesta, toinen tajuaa pikavippien kokonaiskulut vasta myöhemmin, kolmas säikähtää kirjoituksia löpön hinnannoususta.. Yhtä monta syytä kuin on autonostajiakin

Sivutoimisilla jobbareilla on muuten usein puoliso jonka piikkiin ostetaan ja myydään verotus ja muista syistä. ”Mastermind” siellä taustalla voi olla heppu joka on autoalalla jonkin toisen palveluksessa. Tällaiselta olen yhden auton ostanut.

Totta. Tuon sivutoimisen jobbarin olen kohdannut aina silloin tällöin.

Oikealta ja rehdiltä (?!) jobbarilta olen auton joskus ostanut. Enkä ole yhtään katunut, koska olen tiennyt mitä saan. Silloin oli kyse muutamien satasten tai tonnien autoista - siis markka-aikaan.  8)

Aikoinaan muuan vanha kaverini myi noin 300 autoa vuodessa! Se oli kultaista 80-lukua. Mutta kohta oli verottaja niskassa ja vissiin vielä perstaskullakin.  :-[ :-[

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #13 : 16.02.2020, 17:02:08 »
Selvennän vielä tuota mun kommenttia eli, minulla on vain hyviä kokemuksia sivutoimisista jobbareista. Auto jonka ostin oli huollettu ja laitettu viimeisen päälle. Vastasi myynti-ilmoitusta ja myöhemmin selvisi että kaikki kerrotut huolto-hommat oli ihan oikeasti tehty vaikka hieman epäilytti
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: Syyt kiireelliselle auton vaihtamiselle
« Vastaus #14 : 16.02.2020, 20:20:43 »
Kyllä itselläni on kaveriporukassa aika paljon henkilöitä, jotka ostavat kilpailukykyiseen hintaan autoja Ruotsista ja Saksasta. Auto laitetaan välittömästi myyntiin 2-3 tonnia omaa hankintahintaa kovemmalle hinnalla. Sitten jos auto menee kaupaksi, niin hyvä juttu, sitten jos ei mene, niin auto on niillä normaalina käyttöautona.
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D5 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

 

Kulkukoira  Proturbo