Elekma  Autoracing

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698415 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Eli KW variante 2 on tuo malli.
Ei näissä isoissa volvoissa ole ollut vetariongelmia minun tietääkseni. Taisi olla pikkuvolvojen ongelma se täristys (s40 ja v50). Mulla on ainakin toiminut ilman ongelmia jo pari vuotta. Mitään ei tarvitse ostaa alustan lisäksi, mutta kannattaa vaihtaa yläpään laakerit samalla, jos niissä on yhtään klapia.

Kiitokset sinulle näistä neuvoista ja havainnollistavasta kuvasta :) Täytyypä alkaa metsästelemään tuota settiä itelle. Tekee se kuitenkin niin älyttömästi näköä ja varmasti tukevoittaa ajoakin huomattavasti.
Ymmärtääkseni etupään korkeus täytyy passailla oikealla kohdalle ja pitää siinä ja vasta sitten viedä nelipyöräsuuntaukseen. Eikös korkeutta säätämällä muutu pyöränkin kulmat keturalleen?
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
Korkeutta voi säätää kulmien säädön jälkeen, tolppa pysyy paikallaan.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Korkeutta voi säätää kulmien säädön jälkeen, tolppa pysyy paikallaan.

Pystykallistumat muuttuu ihan minimaalisesti. Ei siis vaikutusta varsinkaan alaspäin mennessä. Pikkucamberit on aina paikallaan  ;).
volvo V70 2001

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Pystykallistumat muuttuu ihan minimaalisesti. Ei siis vaikutusta varsinkaan alaspäin mennessä. Pikkucamberit on aina paikallaan  ;).


Hyvähyvä. Eihän tässä ylöspäin olla menossakaan. Mietinkin sitä että pitkällinen nelipyöräsuuntaus tulossa, jos tarviis lopullisen säädön jälkeen vielä suunnata kulmat, koska ainahan siinä aikansa menee että sen saa hierottua mieleiselle tasolle.

Jos joku haluaa tähän loppuun vinkata paikan mistä tuo kannattas hommata. Ulkomailta vois ehkä saada hieman halvemmalla, mutta luotettavan suomalaisen toimitsijan kanssa voi olla helpompi hoitaa asioita jos tulee jotakin yllättävää. Jengillä täällä varmaan siitäkin tietämystä.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa pramika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
näyttää olevan vaikeaa löytää v70 volvoon alustasarjaa suomesta....monet mainostavat kyllä mutta toimitusajat ovai kohtuuttomat pitkiä....kaikki sanovat että menee tehdastilaukseen....no yhden toimittajan löysin joka lupasi jouset muutamassa päivässä....lesjöfors....onko kellään kokemuksia kyseisistä jousista ?

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
näyttää olevan vaikeaa löytää v70 volvoon alustasarjaa suomesta....monet mainostavat kyllä mutta toimitusajat ovai kohtuuttomat pitkiä....kaikki sanovat että menee tehdastilaukseen....no yhden toimittajan löysin joka lupasi jouset muutamassa päivässä....lesjöfors....onko kellään kokemuksia kyseisistä jousista ?
Kyllä tutut on näitä kehuneet. Taitavat olla ihan samanlaiset, kuin Eibahin kiinteät -30mm.
Ainakin, kun autot ajaa vierekkäin, niin näyttää samankorkuisilta.

Onko joku lyhennyttänyt -30mm. sarjan etujousia hyvällä menestyksellä, kun ei viitsisi millään ostaa KW:n sarjaa pelkän etupään tiputtamisen vuoksi?
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Poissa jleino

  • VRCF Ry jäsen 2022
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Kyllä tutut on näitä kehuneet. Taitavat olla ihan samanlaiset, kuin Eibahin kiinteät -30mm.
Ainakin, kun autot ajaa vierekkäin, niin näyttää samankorkuisilta.

Onko joku lyhennyttänyt -30mm. sarjan etujousia hyvällä menestyksellä, kun ei viitsisi millään ostaa KW:n sarjaa pelkän etupään tiputtamisen vuoksi?

Ei muuta kuin kaikki joukolla Kw:ta tilaamaan. Halvemmaksihan tuo tulisi värkkäillä jotkut tuonne mutta toisaalta, kerralla kunnon niin ei jälkikäteen harmita. Mulla on aina ollut juuri tuo sama ongelma, keula jää liian ylös> harmittaa sekin hukattu raha kun ei mieleistä saanu :P

Weitecin jousia joskus tuli lyhennettyä juuri noin kuten sanoit, ei ollut ongelmaa kun ne eivät pyörineet keulaa nostaessa ja pysyivät muutenkin paikallaan.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
http://bc-racing.fi/

Tuommoistakin löytyy, jos KW:n hinta ahistaa.
volvo V70 2001

masake

  • Vieras
Kyllä tutut on näitä kehuneet. Taitavat olla ihan samanlaiset, kuin Eibahin kiinteät -30mm.
Ainakin, kun autot ajaa vierekkäin, niin näyttää samankorkuisilta.

Onko joku lyhennyttänyt -30mm. sarjan etujousia hyvällä menestyksellä, kun ei viitsisi millään ostaa KW:n sarjaa pelkän etupään tiputtamisen vuoksi?

Vanhan Volvoni ( V70 Mk I ) madallusjouset käytin Kaarinan Jousipajalla nyk. Vuola Oy ja hyvät tuli . Sanot haluamasi madalluksen , jouset uuniin ja hyvä tulee . Kuusi vuotta sitten teetin tämän ja yhä edelleen siinä autossa etupään jouset ovat ok .  Hinta silloin muistaakseni 50-60 e , oisko noussut kuinka paljon ?

http://www.vuola.fi/index.html?n=10983


 

Poissa pramika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
http://bc-racing.fi/

Tuommoistakin löytyy, jos KW:n hinta ahistaa.



noissa ei vaan ole tuv hyväksyntää !

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi


noissa ei vaan ole tuv hyväksyntää !

No tulostat netistä kaveriksi vaikka ne KW:n laput, niin hyvä tulee.
volvo V70 2001

Poissa Titanium

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
Vanhan Volvoni ( V70 Mk I ) madallusjouset käytin Kaarinan Jousipajalla nyk. Vuola Oy ja hyvät tuli . Sanot haluamasi madalluksen , jouset uuniin ja hyvä tulee . Kuusi vuotta sitten teetin tämän ja yhä edelleen siinä autossa etupään jouset ovat ok .  Hinta silloin muistaakseni 50-60 e , oisko noussut kuinka paljon ?

http://www.vuola.fi/index.html?n=10983

Kiitos. Sattuu vielä olemaan tuo Vuola ihan kotinurkilla.
PV -62, PV-64, Amazon -66, 1800s -65 x 2 , 244 -77, 245 -81, 740 -89, 850 -93, 855 -95, v70R -98, v70 -00, v70 -03, XC 90 -03, v70 -05, C70 -98, XC 60 -10, 244 Turbo -82 Nykyiset: XC 60 -20, Amazon -69, Amazon hgv -69, P1800-62, 244 -90

Poissa Nieminen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
http://bc-racing.fi/

Tuommoistakin löytyy, jos KW:n hinta ahistaa.

Onkohan laatu millainen noissa, hinta ei ainakaan paha. :P

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Onkohan laatu millainen noissa, hinta ei ainakaan paha. :P

Ainakin Japanin ihmeisiin noita menee paljon alle. Ei tuo huono setti ole.
volvo V70 2001

Poissa Mikiis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • Oulu
No niin nyt ois sitte Bilsteinin B6 varaston hyllyllä odottamassa vaihtoa mutta ongelma on että mitkä jouset. Nivomatti lähtee pois mutta mietin että laitanko madallus jouset vai normit. Oon yrittänyt hakea tietoa miten niiden camberi kulmien säätöjen kanssa oli jos laskee 30mm? Muistan lukeneeni joskus niistä mutta enään en löydä millään :buck2: Ja vieläkö sais rehellisen vastauksen että meneekö alusta kuinka kovaksi koska arvostan silti mukavuuttakin... Sehän kyllä on varmaan makuasiakin josta voi olla montaa mieltä. Siniseltä yritin kysyä noita Volvon omia madallus jousia mutta eihän sieltä mitään löytynyt kun myyjä kyselee vain alustan numeroa johon vastasin että mulla on nivomat ja otan sen pois niin miten löytyis normi jouset johon myyjä vaan tinkasi alusta numeroa kun ei muuten osaa myydä oikeaa osaa >:(
Nyk. Bmw E60 535d -05 386Hv/766Nm+E91 320d+ Tuikku optimoinnit
Ex.V70 D5 -02 tomaatti+joku lastu ,Kaksipaikkainen urheiluauto (pakettiauto) :D, ja S40 2.0 -97

 

Kulkukoira  Proturbo