RallyBaron  Samppasport

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698401 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
Bemareissa nyt on toki paremmat alustat kuin Volvoissa.
Noh noh! siivotaanpas sitä suuta, me ollaan hei volvo-foorumilla  ;)

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Eibachin jouset + Sasch Advantage iskarit toista vuotta alla. En voi muuta kuin suositella. Auto todella jämäköityi, madallus oli maltillinen (jotain 20-30mm). Ei kolise, ei kallistele eikä heijaa. Ei ole pintakova, vaan jämäkkä. Ei tunnu kuopat yhtään sen kummemin kuin vakioalustalla.

Iteki ajelen noita roudan r---a teitä pitkin lähes päivittäin ja hyvin pelaa. Auto S60 T5 -01.
V60 T8 -19

Poissa weisto

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 520
  • V60 D4
Eibachin jouset + Sasch Advantage iskarit toista vuotta alla. En voi muuta kuin suositella. Auto todella jämäköityi, madallus oli maltillinen (jotain 20-30mm). Ei kolise, ei kallistele eikä heijaa. Ei ole pintakova, vaan jämäkkä. Ei tunnu kuopat yhtään sen kummemin kuin vakioalustalla.

Iteki ajelen noita roudan r---a teitä pitkin lähes päivittäin ja hyvin pelaa. Auto S60 T5 -01.

Iskari+jousisetti noilla paljonko, 600-800€?

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Eibachin jouset + Sasch Advantage iskarit toista vuotta alla. En voi muuta kuin suositella. Auto todella jämäköityi, madallus oli maltillinen (jotain 20-30mm). Ei kolise, ei kallistele eikä heijaa. Ei ole pintakova, vaan jämäkkä. Ei tunnu kuopat yhtään sen kummemin kuin vakioalustalla.

Iteki ajelen noita roudan r---a teitä pitkin lähes päivittäin ja hyvin pelaa. Auto S60 T5 -01.

Tässähän on sitten vastaus rukouksiini. Täytyy rueta katteleen uusia Sascheja sitten noitten Eibachien kaveriksi. Eikös noi Advantaget ole juuri ne iskarit, joissa on hieman korkeampi kaasun paine niin ovat siten vähän jämäkämmät kuin ne orggikset?

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Iskari+jousisetti noilla paljonko, 600-800€?
En tiedä paljonko noi jouset maksaa uutena kaupasta, löysin aikanaan Landian puolelta uudet jouset hieman reippa 100€. Ainakin Samppasportista (www.samppasport.fi) saa Eibachin jousia.

Iskarit hankin http://www.varaosamarkkinointi.fi/, muistaakseni hieman vajaa 400€ oli hintaa.

Tässähän on sitten vastaus rukouksiini. Täytyy rueta katteleen uusia Sascheja sitten noitten Eibachien kaveriksi. Eikös noi Advantaget ole juuri ne iskarit, joissa on hieman korkeampi kaasun paine niin ovat siten vähän jämäkämmät kuin ne orggikset?
En tiedä mikä tekninen ero noissa iskareissa on, mutta jämäkämmät noi Advantaget on kuin ihan perus iskarit.
V60 T8 -19

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Tässähän on sitten vastaus rukouksiini. Täytyy rueta katteleen uusia Sascheja sitten noitten Eibachien kaveriksi. Eikös noi Advantaget ole juuri ne iskarit, joissa on hieman korkeampi kaasun paine niin ovat siten vähän jämäkämmät kuin ne orggikset?

orginellin ja advantagen ero on siinä että advantage pelaa paremmin tiheässä patissa. tarkalleen en muista mikä siinä oli. ja suosittelen että nakkaat advantaget alle. paremmat ne on ku orginellit. ja hinta eroa niillä on noin 10€..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Kerropas Pikkuhukka vielä, miten menee noilla Advantageilla sitten noista pikkumontuista tai pateista? Esiintyykö tärinää tai vapinaa missään määrin? Entä pohjaako helposti jos tulee jokin terävämpi töyssy?

Poissa zuki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Onkohan noilla Advantage ja Bilsteinin B6 isoa eroa keskenään? Halvempi hinta tietysti houkuttaisi, mutta ilmeisesti Bilsteinin B6 on ollut hintansa väärti madallusjousien kanssa.
V70MY08

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Kerropas Pikkuhukka vielä, miten menee noilla Advantageilla sitten noista pikkumontuista tai pateista? Esiintyykö tärinää tai vapinaa missään määrin? Entä pohjaako helposti jos tulee jokin terävämpi töyssy?
Oma pihatie (100m) on täynnä tommosta pientä ja hieman isompaa monttua, ei oo pohjannu iskarit, ei tärise, kolise tai vapise. Oon ollut todella tyytyväinen kaiken kaikkiaan. Auto ei ole pintakova, mukavuus säilyi eikä tunnu tiessä olevat pienet epätasaisuudet (toisin kuin tossa -40mm madalletussa S40:ssä, siinä on koko ajan semmonen pieni hytinä ja tärinä päällä, tuntuu tosi levottomalta ajella verrattuna tohon S60:een, toki onhan noissa ihan eri rakenne muutenkin).
Kantavuuskin on passeli, viime kesänä roudasin takaluukussa 5 säkkiä multaa, kyydissä neljä aikuista ja muuta kamaa, ei menny reppu tonttii eikä pohjaanlyöntikumit hakannu.

-28 asteen pakkasella kuului pieni "klopina" kun ajoi montuista, mutta sekin hiljeni kun iskarit lämpesivät. Vauhtia ei tosin ollu juuri yhtään kun en viitsinyt tahalla korkata iskareita.

Tota voi kutsua enempi sport-alustaksi, ei oikein madallus-sarjaksi. Joudun ajelemaan välillä semmosilla teillä ettei matalampaa vois ees aatella, toi kun ei toistaiseksi ole raapinut vielä missään kiinni, paitsi kunnon lumihangessa.
Tossa juttua ja kuvia tosta alustan vaihdosta.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2011, 21:18:44 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa janerikki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 176
Oma pihatie (100m) on täynnä tommosta pientä ja hieman isompaa monttua, ei oo pohjannu iskarit, ei tärise, kolise tai vapise. Oon ollut todella tyytyväinen kaiken kaikkiaan. Auto ei ole pintakova, mukavuus säilyi eikä tunnu tiessä olevat pienet epätasaisuudet (toisin kuin tossa -40mm madalletussa S40:ssä, siinä on koko ajan semmonen pieni hytinä ja tärinä päällä, tuntuu tosi levottomalta ajella verrattuna tohon S60:een, toki onhan noissa ihan eri rakenne muutenkin).
Kantavuuskin on passeli, viime kesänä roudasin takaluukussa 5 säkkiä multaa, kyydissä neljä aikuista ja muuta kamaa, ei menny reppu tonttii eikä pohjaanlyöntikumit hakannu.

-28 asteen pakkasella kuului pieni "klopina" kun ajoi montuista, mutta sekin hiljeni kun iskarit lämpesivät. Vauhtia ei tosin ollu juuri yhtään kun en viitsinyt tahalla korkata iskareita.

Tota voi kutsua enempi sport-alustaksi, ei oikein madallus-sarjaksi. Joudun ajelemaan välillä semmosilla teillä ettei matalampaa vois ees aatella, toi kun ei toistaiseksi ole raapinut vielä missään kiinni, paitsi kunnon lumihangessa.
Tossa juttua ja kuvia tosta alustan vaihdosta.

Kiitokset tiedoista. Laitan noi Advantaget tilaukseen tossa lähiaikoina niin pääsen taas autotallin puolelle hommiin :P Kirjoittelen sitten tänne taas kun iskarit on vaihdettu.

Poissa HTK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 597
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan kokeillut tuota Sachs Advantage + Eibach -30mm kombinaatiota V70 Mk1:ssä? Nykyinen alusta on vanhuuttaan aivan liian löysä.

Poissa zuki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Näyttäisi saavan modificarsin kautta eibachin jouset ja bilsteinin b6 iskarit yhteishintaan 965 €. Aika paljon edullisempi kuin vastaavista palikoista kasattu Heicon alustasarja.
Saisikohan tuota yhdistelmää vielä edullisemmin jostain saksalaisesta tai brittiläisestä verkkokaupasta?
V70MY08

Poissa Mik@

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • V70 2.5T AWD
Paljonko -06 V70 2.5t awd on mahdollista madaltaa? Kw:lla taisi olla säädettäviä alustoja jolla muistaakseni sai n.65mm laskettua? Onko miten matalia tavallisia madallusjousia olemassa? En kovin paljoa ole niitä löytänyt.. Autoa on nyt laskettu 30mm mutta näyttää silti aika hirvitornilta  ;D omaan silmään.

Poissa zuki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
Paljonko -06 V70 2.5t awd on mahdollista madaltaa? Kw:lla taisi olla säädettäviä alustoja jolla muistaakseni sai n.65mm laskettua? Onko miten matalia tavallisia madallusjousia olemassa? En kovin paljoa ole niitä löytänyt.. Autoa on nyt laskettu 30mm mutta näyttää silti aika hirvitornilta  ;D omaan silmään.
Eikö AWD idea häviä, jos se madalletaan? Mielestäni AWD näyttää hyvältä hieman korkeamallakin alustalla.
V70MY08

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Eikö AWD idea häviä, jos se madalletaan? Mielestäni AWD näyttää hyvältä hieman korkeamallakin alustalla.
Eikö se AWD näytä yhtä hyvältä madallettuna kuin etuvetokin, kun ei niissä ole päälle päin mitään muuta eroa kuin se AWD merkki perässä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Elekma  Autoracing