KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698474 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Kiitoksia ehdotuksista.
Ostin itseasiassa FK:n madallusjouset joita tuossa muutamaa viestiä ylempänä kaupattiin ja noille nyt olisi tarkoitus löytää sopivat iskarit sillä jotenkin auto ilmeisesti aavisti että alustamuutoksia olisi tuloillaan kun kuskinpuolen etupumpusta päättivät tulla mehut pihalle...
Nuo FSD:t ovat julmetun kalliita mikäli oikein googlettelin. Tosin saattavat kyllä olla juurikin sitä mitä on haussa.
Jos halusit pintakovuudesta pois niin todennäköisesti noi FK:n jousien osto oli vikatikki. Ainakin ykköskopassa tuntuivat perinteisiltä halpajousilta: Pirun kova pinnassa ja kun vähän ottaa mutkanopeutta niin antaa periksi... Konin sportit auttoi asiaan, mutta H&R:n jousilla autosta tuli oikeasti hyvä ajettava.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Minäkin tänne jään oottelemaan tietoa että millaiset jouset olivat kun caddy ne saa alle. Mulla on FK:t olleet aiemmin nissanin 200sx:ssä ja juurikin pintakovat olivat, mutta ei ne mutkassa periksi antanut. Toivoin hiljaa mielessäni että se pintakovuus saa loppunsa kun volvo painaa tuplasti sen mitä japsisportti.. :)

H&R oli hondassa hyvä, mutta madallus jäi niin lieväksi, että juuri sentin tipahti joka kulma.

Poissa caddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Laittelenpa tuntumia ja kokemuksia heti kun saan nuo alle. Siihen saattaa kyllä mennä vielä hetkinen kun talli on vielä remontissa parisen viikkoa..
Aikaisempia kokemuksia madallusjousista ei juurikaan ole, yhden Weitecin halvan(350e) alustasarjan aikoinaan asensin Ibizaan kun alkuperäisiä sport-alustan jousia ei saanut järkevällä toimitusajalla. Siitä jäi kyllä hyvä kokemus ja Ibiza oli jopa mukavampi kuin alkuperäisillä palikoilla :)
V70 III ´13 CNG

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Bc Racing alla ja tämmöseen korkeuteen päädyin.. Tuli mielestäni todella "hyvän" matala..







V70 T5 Ocean Race -06

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Mukavan matalalla perää myöten (jos vertaa S60 ja takaa säädetty tappiin). Paljon on takana kaaresta keskiöön mitta, onkohan sama geometria kuin S60:ssä?
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Bc Racing alla ja tämmöseen korkeuteen päädyin.. Tuli mielestäni todella "hyvän" matala..

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Onko vielä varaa mennä alaspäin? Myös takapäässä?

Mukavan matalalla perää myöten (jos vertaa S60 ja takaa säädetty tappiin). Paljon on takana kaaresta keskiöön mitta, onkohan sama geometria kuin S60:ssä?

Samalle pohjalevyllehän nämmä on rakennettu? Aika pitkälti pitäs samat osat olla..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Edessä on varaa vielä vaikka kuinka ja takana noin puoli senttiä ja jos ottaa sen säätörenkaan pois niin noin 1.5cm. Edessä keskiöstä kaareen 32cm ja takana pikkasen vajaa 34cm.

Onkos teillä Bc sarjan omistavilla missä säädöissä ne iskarin jäykkyydet, kun tuntuu ettei tahdo millään saada balanssiin säätöjä edestä ja takaa yhtä jäykäksi. Pysähtyessä jää heijjaamaan ees taas, ni eikös silloin toinen pää ole löysempi, kuin toinen??
« Viimeksi muokattu: 21.09.2012, 21:17:06 kirjoittanut Rodmani »
V70 T5 Ocean Race -06

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Edessä on varaa vielä vaikka kuinka ja takana noin puoli senttiä ja jos ottaa sen säätörenkaan pois niin noin 1.5cm. Edessä keskiöstä kaareen 32cm ja takana pikkasen vajaa 34cm.


Typerää että takapäätä ei saa kunnolla madallettua, nimittäin mulla on eibachin jouset alla ja 34cm on takaa ja edestä.. Ja joo tiedän sen että takapään geometria on semmonen että vaatis niin suuria muutoksia että ei sais enään tieliikenteeseen jos joku sattuu huomaamaan..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Edessä on varaa vielä vaikka kuinka ja takana noin puoli senttiä ja jos ottaa sen säätörenkaan pois niin noin 1.5cm. Edessä keskiöstä kaareen 32cm ja takana pikkasen vajaa 34cm.

Onkos teillä Bc sarjan omistavilla missä säädöissä ne iskarin jäykkyydet, kun tuntuu ettei tahdo millään saada balanssiin säätöjä edestä ja takaa yhtä jäykäksi. Pysähtyessä jää heijjaamaan ees taas, ni eikös silloin toinen pää ole löysempi, kuin toinen??


Ok, eli jopa vähän korkeammalla jopa kuin mulla, vaikka kuvissa näyttää matalammalta :)

En muista mikä oli papereiden mukaan "tehdasasento" mutta siitä kaksi napsua löysemmäksi olen säätänyt. Ei huoju tuolla settingsillä ainakaan.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi

Ok, eli jopa vähän korkeammalla jopa kuin mulla, vaikka kuvissa näyttää matalammalta :)

En muista mikä oli papereiden mukaan "tehdasasento" mutta siitä kaksi napsua löysemmäksi olen säätänyt. Ei huoju tuolla settingsillä ainakaan.

Tehdas asetus on kahdeksan napsua ja sulla siis perä/keula kuutosessa?? Entäs etujousen jäykkyys? koskitko siihen ollenkaan vai annoitko olla niinkuin tehtaalta tuli? mulla on perä viidessätoista ja keula vitosessa ja edestä olen n.1.5cm löysyttänyt jousiakin ja viläkin tuntuu, että keula on jäykempi kuin perä... Mystistä.. Alkaa vaan kohta käymään hermoihin, kun ei tunnu löytyvän säätöjä >:(
V70 T5 Ocean Race -06

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Kuutosessa vai kympissä, en muista kummin päin luvut meni mutta löysempään tosiaan kaksi napsua. Keulassa ja perässä sama.

EDIT: ja esijännitys on keulassa siinä kuin ne oli kun paketin avasin.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2012, 22:09:08 kirjoittanut revote »
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa Rodmani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Kuutosessa vai kympissä, en muista kummin päin luvut meni mutta löysempään tosiaan kaksi napsua. Keulassa ja perässä sama.

EDIT: ja esijännitys on keulassa siinä kuin ne oli kun paketin avasin.

Oolrait, kiitokset tästä ja täytyypi kokeilla tuota setuppia. Eli kiristää jousta takaisin ja napsutella kutoseen iskarin jäykkyydet.. Tätähän tämä harrastaminen on. ;)
V70 T5 Ocean Race -06

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Typerää että takapäätä ei saa kunnolla madallettua, nimittäin mulla on eibachin jouset alla ja 34cm on takaa ja edestä.. Ja joo tiedän sen että takapään geometria on semmonen että vaatis niin suuria muutoksia että ei sais enään tieliikenteeseen jos joku sattuu huomaamaan..

Mikä siellä menee niin päälleen? tuohan ei kuitenkaan ole aivan älytön madallus. Ja hyvän jos haluaa ni kaikki alustan osathan on muutettavissa säädettäviksi

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Jos meillä on tämä auto vielä ensi kesänä, niin katsastuksen jälkeen otan takaa säätörenkaat pois, joten perä laskeutuu vielä ainakin sen sentin verran.
Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Mikä siellä menee niin päälleen? tuohan ei kuitenkaan ole aivan älytön madallus. Ja hyvän jos haluaa ni kaikki alustan osathan on muutettavissa säädettäviksi

En tiiä mikä siellä on semmonen mikä estää rajun madalluksen. Pitäs tutkia tarkemmin. Niinhän ne saa kyllä tehtyä..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

 

Ateho  Elekma