Race.fi  Puotilan autokorjaamo

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698372 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sami K.

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 723
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
No terve... ...KW.een etutolpat pelkästään 350e/kpl.... ...taetaa BC tulla tilalle...

Koniko ei ole vaihtoehto?
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Temezki`

  • Vieras
Joo molemmilla iskareilla on valmistettu. Nivomat pyrkii pitämään perän määritetyllä korkeudella kuormattunakin, toisin kuin normaali iskari painuu kasaan ja palautuu kun kuorma on purettu. Nivomateille tarkoitetut jouset on pehmeämmät ja ohuemmasta langasta valmistettu.

Ei ole nivot, sinne on vaihdettu normaali iskarit juurikin sen takia ku perä jäi ylös ku nivot oli paikallaan.

Nivomat-iskari on huomattavasti paksumpi ku normaali-iskari.

Näin vähän arvelinkin et ohuempaa lankaa ja antaa enemmän vaan periks...no ei auta ku uusia iskareita hakemaan sit vaan  :) Kiitos kaikille vastauksista, taas hiiren verran fiksumpi :)

Eli voiko sinne laittaa tälläset ja sopiiko ihan heittämällä? http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/551918/2
« Viimeksi muokattu: 09.04.2013, 23:32:30 kirjoittanut Temezki` »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Olisko vinkkiä millä asetuksilla bc:n takapäätä pitäis lähteä kokeilemaan, kun tavaraa on kontissa vakituisesti muutaman kymmenen kiloa? Sais olla aika jämäkkä, KW:ssa jäi kaivelemaan just aivan liika ulosjousto jolloin keula nuolee tietä mukavasti mut takapää jää heijaamaan ikävästi.

Ainakin iskarit lyhimmälle asetukselle, jouset ehkä puoleen väliin tjsp?

Tuli mieleen että BC:n takaiskareista puuttui vielä suojamuovit/kumit, ne varmaan normaalisti tulee mukana? En jaksa alkaa enää soittelemaan perään. Noh, pitää virittää noista KW:n vanhoista jotain..
« Viimeksi muokattu: 15.04.2013, 20:37:42 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa revote

  • "epätietoinen"
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2132
Tarkoitatko tuota muovia?

Volvo S60 B5 R-Design '21 & Volvo S40 1.6 Kinetic Business `07
Blacked S60 Instagramissa

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3460
Joo, just toi yläpään suojus, yritin laittaa kuvankin mut Photobucket ei aukaise kirjautumislooraakaan enää.
Mut eiköhän se istu vanhastakin.
« Viimeksi muokattu: 16.04.2013, 01:23:43 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Juiced

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
hoi, kummat madallusjouset kannattas eibachilta laittaa tuohon omaan 2,4d:hen, diisselin vai bensan sarja ku kaveri meinas kanttis laittaa bensan ku perä kuulema laahaa diisselin satsilla ku löytyy +50kg poppia kontista.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
hoi, kummat madallusjouset kannattas eibachilta laittaa tuohon omaan 2,4d:hen, diisselin vai bensan sarja ku kaveri meinas kanttis laittaa bensan ku perä kuulema laahaa diisselin satsilla ku löytyy +50kg poppia kontista.

Jos haluat laillisen saada niin laitat dieselin jouset.



En nyt tiedä roikkuuko tuo, +60tkm ajetut eibachit ja poppia on +50kg perässä ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Juiced

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
No eihän tuo näytä sulla ainaskaa roikkuvan eli tilaan ne..kaverilla v70:ssä perä öbböyt 2cm matalempi ku keula  :-\

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Mä tilasin vogtlandin-30mm  jouset ja perä roikkuu kans...

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
No eihän tuo näytä sulla ainaskaa roikkuvan eli tilaan ne..kaverilla v70:ssä perä öbböyt 2cm matalempi ku keula  :-\

Mitattuna kaaresta nava keskelle?

Mulla oli mitat edessä ja takana 34cm.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa larke

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • I reject your reality and substitute my own.
Omassa bensakoneisessa V70:ssä GTS performance sarja alla ja melkoinen perselinttahan tuo on. Koirat kontissa (n 60kg) perä on 10-15mm alempana kuin keula. Kaaresta napaan mitattuna edessä n. 35-36cm ja takana n. 34-35cm. :idiot2:

Paljonko noi madallusjouset yleensä kestää kuormausta?
Varmaan vaihdettava vakiot takaisin, on tuo niin järkyttävän näköinen nyt. :facepalm:
XC70 D5 ’08

V70 '07, V70 '00, S70 '97, 945 ’98

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
noni eli nyt oon ruuvsannu nelikkoon kw alle, tuntuupa löysältä tuo alusta, tai siis keula hyvä, mutta perä tuntuu aikas löysältä.. onhan tuo korkeus ja jäykkyys säädettävä, mutta ei sitä edes saa sopivan jäykäks  :'( enempi mukava alusta kun sporttinen.
volvoja - onhan noita.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
noni eli nyt oon ruuvsannu nelikkoon kw alle, tuntuupa löysältä tuo alusta, tai siis keula hyvä, mutta perä tuntuu aikas löysältä.. onhan tuo korkeus ja jäykkyys säädettävä, mutta ei sitä edes saa sopivan jäykäks  :'( enempi mukava alusta kun sporttinen.

Kw:sta en tiedä mutta bc:n alustassa on aika hyvät säädöt joka suuntaan. Tässä ku kesärenkaat alkaa laittamaan alle niin pikkusen pitää takapäätä säätää jäykemmäksi.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Kai se on hieman mielipide asia myös, rengastus + pari muutakin asiaa tietysti kokonais"jäykkyyteen" vaikuttavat.
Ainakin tuo oma on "jämäkkä muttei kova" 35 rengastuksella, ei sen yhtään kovempi/jäykäempi tarvitse olla. Normiajossa toimii hyvin mutta tuplanopeus motarilla on selvästi jo liikaa.  ::)
Asia joka pitää ottaa huomioon: Auto painaa malmikasan verran joten ei siitä kovin monella alustalla "rata-alustaa" saa mitenkään.  :buck2:
Fiesta -no- boost

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Kai se on hieman mielipide asia myös, rengastus + pari muutakin asiaa tietysti kokonais"jäykkyyteen" vaikuttavat.
Ainakin tuo oma on "jämäkkä muttei kova" 35 rengastuksella, ei sen yhtään kovempi/jäykäempi tarvitse olla. Normiajossa toimii hyvin mutta tuplanopeus motarilla on selvästi jo liikaa.  ::)
Asia joka pitää ottaa huomioon: Auto painaa malmikasan verran joten ei siitä kovin monella alustalla "rata-alustaa" saa mitenkään.  :buck2:

lähinnä sitä, kun sain alustan alle ja säädin perän noin 2cm korkeammalle kun keulan ja kun lähdin 4aikuista ja yksi lapsi+tavarat kyydissä niin perä oli jo keulaa hiukan alempana, pitäskö viedä jouset karkaistavaks vai mitähän sitä keksis, muutenkin perä tuntuu lerpulta. tuo jäykkyyden säätöhän on tolpan yläpäässä ja siitä se ei huomattavasti muutu kumpaankaan suuntaan.
volvoja - onhan noita.

 

Futurez  Kulkukoira