Elekma  Autoracing

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698587 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jarmovolvo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
s60 awd malliin ei tarttenut vaihtaa mitään yläpään kiinnikkeitä.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
s60 awd malliin ei tarttenut vaihtaa mitään yläpään kiinnikkeitä.

No perhana. Elikkä pelkällä iskarin ja jousien vaihdolla selviäis ?

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
No perhana. Elikkä pelkällä iskarin ja jousien vaihdolla selviäis ?

Ainakin Coilover -tolpan kanssa näin oli.
Hyvin mahdollisesti myös jousien ja iskarin kanssa.
Fiesta -no- boost

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Selvä juttu. Kiitokset.

Poissa d6r

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 207
Tulipa hankittua Eibach Pro-Kit Auto Vision Finlandista. Ostokokemus vahvasti positiivinen, koska hinta oli edullisin kotimaisista nettikaupoista, joita googlaamalla löytyi ja vaikka sivulla ilmoitetaan toimitusajaksi 1-3 viikkoa, paketti oli noudettavissa postista kolmantena arkipäivänä tilauksesta.

Menivät paikoilleen uusien Sachsin iskareiden kanssa ja lähtökohtana olleeseen alkuperäiseen 220 tkm ajettuun sport-alustaan verrattuna korkeus ei muuttunut havaittavasti (360-365mm kaikissa kulmissa). Pitää vielä tarkastaa uudelleen, kun kilometrejä ehtii kertyä enemmän kuin 10. Häiritsevä huojuminen ja niiaaminen kuitenkin katosi, mikä olikin tavoitteena.  :)

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Eibachin vietereitä on joku saksassa asuva myynyt huutonetissä vuodenpäivät. Hinnat pyörii 155-185€ välillä. Myynnissä on kaikkiin uusiin etuvetomalleihin ja kysymällä kuulemma saa muihinkin.

http://www.huuto.net/hakutulos?words=Eibach+volvo&search-button=Hae

Poissa Tuoppi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Minkäs verran teillä on camberia takana, jotka noita Eibachin jousia ootte vakio iskarien kanssa laittanut?
Ite kävin tänään säädättämässä kulmia, ni näytti taakse -3 astetta, joka on mielestäni aika paljon.. Auto s60 awd .

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Minkäs verran teillä on camberia takana, jotka noita Eibachin jousia ootte vakio iskarien kanssa laittanut?
Ite kävin tänään säädättämässä kulmia, ni näytti taakse -3 astetta, joka on mielestäni aika paljon.. Auto s60 awd .

On kyllä aika paljon -3°, mutta siihen suuntaahan se pyörä kulkee kun sitä upotetaan kaareen. Vakioalustalla ohjearvo taitaa loppua -1° nurkille. Kuinka paljon madaltava sarja? Onko ihan uusi? Monesti uusilla alustajousilla pitäis ajaa pari päivää ennen suuntausta.
EDIT: Eipä kauas heittäny, Autodatan mukaan vakioalustan campperitoleranssi loppuu -0°42'

Jousien mukana ois syytäi tulla aina uudet suuntausohjeet koska vakioalustan ohjeet ei enää päde madalluksen kanssa. Tästä johtuvia ongelmia kuulee joskus tulleen kun auto on säädetty vakioalustan ohjeilla, koska muuta ei ole ollut tarjolla. Madallusalustojen suuntaajan pitäis olla taikuri tai vähintään todella pitkälle alustaviritykseen perehtynyt harrastaja.

Toinen ongelmahan tuossa suuressa camperissa on se ettei sille ole awd:ssä säätöä. Ja omavalmisteisen säätöpuslan tekeminenkin on aika ongelmallinen kun se pusla tulee silleen kulmittain siihen jarrukilven taakse.

Millaiseen auraukseen takapää säädettiin?
« Viimeksi muokattu: 28.05.2013, 22:54:20 kirjoittanut j_tapio »

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3463
Mulla on kaikissa autoissa säädetty alkuperäisen sport-alustan säätöihin, tosin noissakin on luvattoman suuret toleranssit. Mutta jotain perussääntöjä mitä noi tutut on puhuneet, suurempi casteri = kulkee ku juna suoraan mut raskaampi kääntää, enemmän camberia = kääntyy paremmin mutta vetelee helpommin suoraan ajettaessa. Näiden kompromissit sitten eri variaatioilla, loppuu ainakin mun tietotaito kesken kun pitäis päästä leikkimään eri säädöillä ja radalle ajamaan säätöjen välissä.
Ja takapotkuun sit tietysti täysin eri asetukset.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Kyllähän noissa on perää. Camperin ja aurauksen säädöt pitää kans tehdä käsikädessä, eli toisella kompensoidaan toista jos jompikumpi halutaan (tai on pakko) asettaa äärirajoille tai yli. Mä oon paria rankasti madallettua alustaa säätäny ja yleensä 3. säädöllä löytyy hyvä kompromissiratkaisu. Tällaiseen ei valitettavasti ole normihommissa mahdollisuutta käyttää aikaa.

Poissa Tuoppi87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Eli Eibachin -30mm sarja. Tuo perä kyllä putos huomattavasti enemmän kun tuon 30mm. Jouset ehti olemaan nelisen päivää alla ennen suuntausta. Auraukset vasen taka 0,05 oikea taka 0,10.
Vaikuttaako spacerit yhtään tuohon camberiin?

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Eli Eibachin -30mm sarja. Tuo perä kyllä putos huomattavasti enemmän kun tuon 30mm. Jouset ehti olemaan nelisen päivää alla ennen suuntausta. Auraukset vasen taka 0,05 oikea taka 0,10.
Vaikuttaako spacerit yhtään tuohon camberiin?

Totta nuo on minuutteja (0°05')? Eikä millejä?
Mielestäni pitäis säätää yli 30':iin molemmmat puolet. Saattais säästää rengas pitkässä juoksussa, mutta ei vaikuta uraherkkyyteen tuon rajun campperin takia.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Minkäs verran teillä on camberia takana, jotka noita Eibachin jousia ootte vakio iskarien kanssa laittanut?
Ite kävin tänään säädättämässä kulmia, ni näytti taakse -3 astetta, joka on mielestäni aika paljon.. Auto s60 awd .

Sopivasti..  :P

Fiesta -no- boost

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
mulla oli takacamberit tolla n.25mm madaltavalla eibach sarjalla n. -1,1
nykyään BCllä n. -1,3

Poissa veikko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 918
mitenkäs muuten toi takapään säätö BC alustalla, ku pitäis hieman laskee niin tarviiko mun välttämättä iskaria kans  säätää alemmas? vai riittikö vaan kun lasken jousesta? ku ei taas muista enää kun viime säädöstä on aikaa, ettei niinku rasita iskaria liikaa jos jää pitemmäks? ???

 

Kulkukoira  Proturbo