Carcom Oy  Ateho

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 701185 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa syce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Kylläpä se niin taitaa olla että aika pitkälti kaikki on vaihtanu nivot sieltä pois ku on madalluksia laittanu. Ihan iskareiden hinnan takia.

Tältä se näyttää. Itsellä ei ole mitään aikomusta niitä poistaa. Sen verran useasti auto täynnä porukkaa ja perä täynnä roinaa, et kyllä niitä osaa arvostaa. Lievän "niiailun" tahtoisin autosta pois. Eli tarkoituksena vaihtaa etu pamput bilsteineihin ja jouset vähän matalammaksi ja jäykemmiksi.
Mut jos kenelläkään ei ole kokemuksia näistä jousista, niin lähdempä koekaniksi :) Ilmoitellaan kuinka kävi.

donnari

  • Vieras
Jos tuossa sarjassa tulee mukana palikat joilla nivon kiinnityspistettä siirretään niin toimii varmasti.Muutenhan tuo pelkkä teksti sopivuudesta ei auta laskuun yhtään...periaatteessahan sinne vois laittaa vaikka minkä valmistajan jouset kunhan siirtää sitä nivon kiinnitystä.Ainakin SAM:han myi noita palikoita ennen,tämän päivän saatavuudesta ei tietoa.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Mitkäs oli awd:n saatavilla olevat jouset/iskarit tai coiloverit? Eibach:lta löytyy jouset, muilta ei vissiin, en ole ainakaan itse löytänyt. Jäykempiä Iskareita ei tunnu takapäähän löytyvän ainakaan Bilsteinilta eikä Konilta. Ja KW:ltä ainoat coiloverit saatavilla ja ne maksaa aivan liikaa?

Etupäähän voisi käyttää ihan normi etuvetoisen B8:ja mutta mitäs takapäähän? Ei viittis etupään pariksi lyödä mitään velttoja pumppuja.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa -kake-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Onko näin että tuo KW:n alustarja tuotenumerolla KW15267006 käy myös xc70 malliin? eli kyseessä siis tämmönen sarja:  http://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-v70-5/KW-Variant-2-Inox-Volvo-V70-2

Eikös kakkoskoppasessa v70 ja xc70 oo sama alustarakenne?

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Onko näin että tuo KW:n alustarja tuotenumerolla KW15267006 käy myös xc70 malliin? eli kyseessä siis tämmönen sarja:  http://www.modificars.fi/tuotteet/volvo-v70-5/KW-Variant-2-Inox-Volvo-V70-2

Eikös kakkoskoppasessa v70 ja xc70 oo sama alustarakenne?

Kiinnitys pitäs olla mielestäni samanlainen. Mutta entäs akselimassat, riittääkö niiden puolesta?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Gunner

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 73
  • www.vrcf.fi
Näyttäs tuo Vpartsissa myytävä G&M:n -55/40mm alustasarja laskevan sopivasti autoa kun Garaget.org sivustolta V70 vakoilin. Mahtaako vaan olla TUV hyväksytty? Onko kellään kokemusta G&M:n alustoista?
V70 2.4 2001

Poissa -kake-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
Kiinnitys pitäs olla mielestäni samanlainen. Mutta entäs akselimassat, riittääkö niiden puolesta?

Ok! KW:n sivuilla ainaki näkyy etu 1110 kg ja taka 1170 kg ja rekisteriotteessa on kohdassa "tieliikenteessä sallittu akselimassa" 1130 etu ja 1190 taka niin meinaako tuo just niitä painoja?

tuossa tuo KW:n sivu jolta katoin sopivuuden: http://www.kw-store.com/products/kw-suspensions/variant-2-coilovers/kw-coilover-kit-v2-105.html
löytyy sivun alalaidasta kohdasta "Show vehicle listing"
2001   Volvo   V70 X/C   2.4l L5 B5244T3   AWD, Wagon
Ainakin ton mukaan pitäisi käydä.

Mites noiden yläpäiden kanssa et joutuuko sinne tekee mitään jos on normi vinomat iskarit?
« Viimeksi muokattu: 13.10.2013, 17:14:56 kirjoittanut -kake- »

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
En jaksanut lukea koko keskustelua läpi..

Niin onko kenelläkään mitään tietoa/kokemusta tälläisestä diederichs coilover sarjasta mikä esiintyy alla olevassa linkissä. Sarja käy esim S60mk1 ja V70mk2?

Etupää on ainakin korkeussäädettävä, takapäässä kiinteä -30mm madallus.


http://image.nettix.fi/extra/partimg/1622401_1622500/volvo-s60-1622423_l_c7f57abdd30262e7.jpg
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Empä jaksanu minäkään ihmetellä kahta sivua enempää... Tuota GTS:n sarjaa olen nyt kattonu, kun sais aika edukkaasti hommattua:
http://www.tuningstudio.fi/33800/ekauppa/pQM01_15144/

Onko porukalla kokemusta? Huomasin että pakkaset on aihettanu pienen vuodon vasempaan takaiskariin, joten vaihto tulisi muutenkin ajankohtaseks...  :)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Voin olla väärässä mutta jotenkin mulla on sellainen kuva että toi gts ei ole mitenkään laadukkaimmasta päästä. Tuohon hintaan kun pistää 200e lisää niin lähtee jo esim. Eibach Pro-Kit joka on Bilsteinin vaimentimilla. Lisäksi olen edelleen sitä mieltä että tuolta Tuninkistudiosta ei kannata ostaa yhtään mitään.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Ville500

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Voin olla väärässä mutta jotenkin mulla on sellainen kuva että toi gts ei ole mitenkään laadukkaimmasta päästä. Tuohon hintaan kun pistää 200e lisää niin lähtee jo esim. Eibach Pro-Kit joka on Bilsteinin vaimentimilla. Lisäksi olen edelleen sitä mieltä että tuolta Tuninkistudiosta ei kannata ostaa yhtään mitään.

Juu, toi oli vaan esimerkki. Mutta joku jamppa kauppaa yhdellä foorumilla käyttämätöntä gtässän alustasarjaa huomattavasti halvemmalla. On vissiin auto myyty pois ennen kun on ehtiny laittaa alle.

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Pikku V.ssä toi GTS toimi hienosti, isommasta en mee takuuseen
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

donnari

  • Vieras
Eipä heitä hinta kauas bc-racingistakaan jos säädettävää haet.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Eilen asentui CARCOM:ssa alle KONI FSD:t ja eteen Volvon Sport jouset ja taaakse Eibachin vieterit.
Edessä korkeus navan keskeltä kaareen on 35 cm ja takana 33,5 - 34 cm. Eli takapää laski Eibacheilla hiukan matalemmaksi kuin etupää.
Tarkoituksena on vielä laittaa taaksekin Volvon Sport jouset kunhan kaveri saa ne omasta autostaan pois.
 

Poissa MJS35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 204
  • www.vrcf.fi
Eilen asentui CARCOM:ssa alle KONI FSD:t ja eteen Volvon Sport jouset ja taaakse Eibachin vieterit.
Edessä korkeus navan keskeltä kaareen on 35 cm ja takana 33,5 - 34 cm. Eli takapää laski Eibacheilla hiukan matalemmaksi kuin etupää.
Tarkoituksena on vielä laittaa taaksekin Volvon Sport jouset kunhan kaveri saa ne omasta autostaan pois.

Itselläni on -03 V70:ssä Eibachin -30 jouset.Perän ja keulan korkeus on samoissa suhteissa kuin sinulla,eli perä laahaa sentin alempana.
Ois mielenkiintosta tietää miten sulla käy kun heittää volvon vieterit alle,tasaantuuko  :)
Hommasin itse purkamolta toiset takajousien yläpään hilut ja modasin niitä sen verran että saan 20mm korokekumit alkuperäisen yläpään kumirenkaan alle..Setti ois asennusta vaille jo valmis.
Joku voi nyt kysyä,miksi nähdä niin suuri vaiva..eikö ois helpompi vaihtaa toiset jouset..No kyllä,mutta en kehdannut rueta värkkäämään useaan kertaan eri jousia..jos esimerkiksi joillakin jousilla perä taas nousee liikaa.

 

Futurez  Kulkukoira