KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 698489 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Pitikös vaihtaa jotain muutakin, jos haluaa nivoista eroon, Iskarin yläpäät tai jotain muuta ?

Itse iskarit, jouset ja ne yläpäät. Ei muuta.
volvo V70 2001

Poissa akemake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • VANTAA
toivottovasti miellyttää tuleva loppu tulos  :pomo:

ne on 17" 225/45 kumeilla. ei olleenkaan paha ajaa  :sundaydriver:

Jeba mulla on 18" 235/40 kumeksilla ja helkkarin hyvät ajettavat myös, eikä uraherkkyyttä lainkaan, paitsi kovassa kiihdytyksessä vetelee.(se on kai ominaisuus näissä volvoissa??)

PS. niinkuin tuosta mun kuvasta näkyy tuossa alla, niin madallus tulee todella tarpeeseen!  ;D

V40 2,0 -03, V70 2,5T -07, XC90 D5 -07, XC90 -10

"Joka härjillä kyntää, se härjistä haastaa.”

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Itse iskarit, jouset ja ne yläpäät. Ei muuta.

Jepulis, oli sitten oikea muistikuva mutta piti vielä varmistaa. Kiitokset.


Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Pitikös vaihtaa jotain muutakin, jos haluaa nivoista eroon, Iskarin yläpäät tai jotain muuta ?

ite vaihoin pelkät iskarit. en sitte tiiä onko diisselissä ja bensassa eroa?
jokku mallit on että jos laittaa nivojen tilalle normit nii joutuu muutaki vaihtaan. ilmeisesti vanhempi on sellanen ja ilmeisesti 850 on samaa sarjaa..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Jeba mulla on 18" 235/40 kumeksilla ja helkkarin hyvät ajettavat myös, eikä uraherkkyyttä lainkaan, paitsi kovassa kiihdytyksessä vetelee.(se on kai ominaisuus näissä volvoissa??)

PS. niinkuin tuosta mun kuvasta näkyy tuossa alla, niin madallus tulee todella tarpeeseen!  ;D

joo kyllä huomas tossa omassaki kotterossa että tuli tarpeeseen. yks maasturi riittää pihassa  8)
se vetely on ihan normaalia etuvetosissa. ainaki sellasissa jossa alkaa potkua olemaan
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
ite vaihoin pelkät iskarit. en sitte tiiä onko diisselissä ja bensassa eroa?
jokku mallit on että jos laittaa nivojen tilalle normit nii joutuu muutaki vaihtaan. ilmeisesti vanhempi on sellanen ja ilmeisesti 850 on samaa sarjaa..

Ainakin jouset pitäisi vaihtaa myös, koska nivojen kanssa on ohuemmat jouset. Näin siis ainakin V70N, vanhemmista en tiedä.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Ainakin jouset pitäisi vaihtaa myös, koska nivojen kanssa on ohuemmat jouset. Näin siis ainakin V70N, vanhemmista en tiedä.

siis jousien vaihdon yhteydessä vaihoin iskarit. vaikka uuet jouset meni nivojen kans paikalleen. mutta eihän se laske nivojen kans vaikka lyhyemmät jouset laittaa.
vakiot ja madallus jouset oli silmämääräisesti saman paksuset jos en oikeen väärin muista
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Nyt tuli sitten nakattua kokeeksi S60 eteen FK High tec iskarit ja ensimmäiset ajokokemukset ihan
positiivisia. Ei ollut ehkä niin pintakovat mitä oli nuo vakioiskarit ja en tiedä sitten, että pitääkö noitten FK iskareiden
toimia niin, että ei itse puske sylinteriä ulos, vaan piti itsellä vetää tai puskea sisään :o Ja ovat tosiaan lyhyemmät kuin vakiot :)

Mitenhän muuten lie nuo V70N takaiskarit, että sopiiko ne suoraan S60?
Kun näitä FK:ta ei myyty missään S60:seen vaan ostin nuo V70N tarkoitetut.
On nyt vähän semmoinen löpsyn tuntoinen perä, kun on vielä vakiot iskarit takana ;D


Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi

Mitenhän muuten lie nuo V70N takaiskarit, että sopiiko ne suoraan S60?
Kun näitä FK:ta ei myyty missään S60:seen vaan ostin nuo V70N tarkoitetut.
On nyt vähän semmoinen löpsyn tuntoinen perä, kun on vielä vakiot iskarit takana ;D

Esimerkiksi konin sportit on molempiin autoihin samalla koodilla. Eli sen puitteissa sama pumppu menee molempiin mallin puolesta, että toiminnallisen puolen osalta.
volvo V70 2001

Poissa pramika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
taitaa lähteä tilaukseen saksasta fk alustasarja v70 t5,n...... kerron kokemuksia kun saan sarjan asennettua alle...

http://www.n2o-tuning.com/fk-high-tec-sportfahrwerk-volvo-v70-kombi-s-bj-2000/a-510407/


tuolta meinasin tilata kun on tuo hinta aika kohdallaan !

Poissa jii_pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
taitaa lähteä tilaukseen saksasta fk alustasarja v70 t5,n...... kerron kokemuksia kun saan sarjan asennettua alle...

http://www.n2o-tuning.com/fk-high-tec-sportfahrwerk-volvo-v70-kombi-s-bj-2000/a-510407/


tuolta meinasin tilata kun on tuo hinta aika kohdallaan !

Tuohan onkin sama setti, mistä olikin aiemmin puhetta. 100€ halvempi, kuin Slamitilla. Tuleeko tuohon summaan muita kuluja?
Mielenkiinnolla odotan setistä kuvia paikalleen asennettuna, kun luvataan oikeen -60mm tiputusta etuakseliltakin  *taavih->.
Niin ja olethan sinä sitten hyvä testikuski tuolle setille. Ajomukavuus ja kestävyys tulee tässä testattua.

E: Miksiköhän tuossa itse sarjassa mainitaan 35-40mm madallus ja Slamit kuitenkin ilmoittaa erikseen etuakselin todellisen madalluksen paljon suuremmaksi???
« Viimeksi muokattu: 24.03.2011, 21:51:09 kirjoittanut jii_pee »
volvo V70 2001

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Minä kans ihmettelin tuota 60mm edestä ja 40mm takaa, koska mistään muualta ei tuollaista sarjaa löydy kuin slamitilta...
Pitäisi soittaa ja kysäistä varmistus, mutta luulen tuon 60/40 olevan vain tuohon vanhempaan korimalliin V70:stä

Mutta asiaan eli nyt on muutama sata kilometriä takana FK etuiskareilla niin jos vertailukohtana käytän autoni alkuperäisiä
Volvon asentamia sachs:in iskareita, jotka ei varmaan enää mitkään uudenveroiset olleet(240 000km jälkeen) mutta öljyt ovat vielä sisällä, eli ovat kunnossa :)
Niin FK iskarit eivät jysäytä lähellekkään niin kovaa asfaltin poikkirailoista kuin sachs:in iskarit ja
ovat mukavemmat isoissa roudan aiheuttamissa hyppyreissä, kun vaimentavat hyvin ulosjoustossakin verrattuna alkuperäisiin, jotka hyppäytti ainakin 20cm ylöspäin ilman mitään vaimennusta.

Tähän mennessä miinusta tulee ainoastaan huonon soratien oikein tiheästä rypyläpinnasta, joka tuntui aika ikävänä ratin tärisemisenä.
Illalla olisi tarkoitus lähteä kokeilemaan mukulakiven ihanuutta Ouluun niin saa siitäkin jotain tuntumaa ja kestokokemuksia täytyy
tässä odotella siihen asti, että ajan tuon 100 000 km ainakin toivottavasti :)

Pitäisi kysellä, että minkälainen takuu näillä oli kun en mistään sitä löytänyt.
Ja voisin sanoa näin loppuun, että ainakin tähän mennessä olen pitänyt tuota 76€kpl hintaa aika sopivana hinta-/laatusuhteessa.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2011, 08:54:25 kirjoittanut Pankari »

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Minä kans ihmettelin tuota 60mm edestä ja 40mm takaa, koska mistään muualta ei tuollaista sarjaa löydy kuin slamitilta...
Pitäisi soittaa ja kysäistä varmistus, mutta luulen tuon 60/40 olevan vain tuohon vanhempaan korimalliin V70:stä

Lukeehan se Slamitin.netti sivuilla, että tuo FK 60mm ja 40mm sarja on V70 96-99 (95-00).
V70 01-07 on 35mm sarja.

Tarkkoina poijaat ettei tule väärän mallin alustaa.  ;)
Fiesta -no- boost

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Lukeehan se Slamitin.netti sivuilla, että tuo FK 60mm ja 40mm sarja on V70 96-99 (95-00).
V70 01-07 on 35mm sarja.

Tarkkoina poijaat ettei tule väärän mallin alustaa.  ;)

Edullinen FK Hightec- alustasarja V70N- malleihin. Madallus noin 60mm etuakselilta ja 40mm taka-akselilta. Sarjassa Sport- iskunvaimentimet ja madallusjouset.


Sopivuus:

– Vuosimallit 2000-2008

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Tosiaan, kun itse tuotetta lähemmin katsoo niin tulee noi toiset tiedot.
Pieni moka jommassa kummassa, itse tuote linkissä tai tuotteen tiedoissa. 
Fiesta -no- boost

 

Kulkukoira  Proturbo