Autoracing  KL-varaosat

B234F turbo C kadettiin

  • 181 Vastauksia
  • 68706 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #15 : 04.10.2014, 11:31:10 »
Jos käytät vakio kankia niin älä nyt ainakaan niitä ala modailemaan. Itse laittaisin suosiolla h profiilit. Vakiokangilla ja vakio männillä on otettu  +500 hv / nm kunhan kone ei  vaan nakuta.
Kangen yläsilmän yläpuolelta valupurseet pois ja muuten terävät nurkat ja törstöt pyyhkäistään kevyesti pyöreäks. kestävyys ei ainakaan huonone, yleensä murtumat lähtee terävästä jäljestä.
+että sieltä yläpäästä lähtee oikeasti hieman painoakin, tapit ja männän kevenemiset päälle.
Vakio kanget noilla vakio tapeilla ja männillä voi ottaa siipeesä kierroksistakin..

käytössä luultavasti 400hp riittää helposti niin siks vähä pidän turhana niitä kankia.. voi harmittaa jälkeenpäin :D
autolle tulee kokonaisuudessaan painoa n. 800kg ehkä alle.
« Viimeksi muokattu: 04.10.2014, 11:36:54 kirjoittanut jesse47 »

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #16 : 04.10.2014, 18:23:22 »
nyt on männät, tapit ja kanget gramman tarkkuudella :)

Lohkon hoonaus ja maanantaina saa kasata alakerran. kansi on vielä koskematon, purettu ja pesty vasta.
Koitan laittaa vähän kuvia sitten kun saa kannen tehtyä.. :)

Nyt ehdotuksia suuttimista? eli sellasia joilla pääsis 450hp asti vähintään. on hyllyssä kertova bensanpaineensäädin, katotaan sitte tartteeko alkaa painella pelaamaan viimesiä.
Saa ja pitää tarjota jos jollain on ylimääräsiä myydä. volvon tukkiin sopivia, pituudella ei väliä eikä alapäällä. korkea ohmiset.
joku varmaan muistaa tukin pään hhalkasian.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #17 : 04.10.2014, 19:40:01 »
14mm tais olla
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #18 : 06.10.2014, 18:00:26 »
No niin otin tuosta nuo kiristys ohjeet koneeseen niin lukis että kiertokangenpultit pitää uusia? kummallista ettei niitä oikeen myydä missään kuitenkaan? onko ohje väärä vai pitääkö oikeasti vaihtaa?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: B234F turbo
« Vastaus #19 : 06.10.2014, 18:11:56 »
Vakiopultit itse ainakin veiveissä käyttänyt aina uudelleen ilman mitään ongelmia.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #20 : 06.10.2014, 19:58:18 »
Vakiopultit itse ainakin veiveissä käyttänyt aina uudelleen ilman mitään ongelmia.

Eli ootko kiristänyt ohjeella 1. 20Nm 2. 90 astetta? vai millä? ihmettelin vähän koko ohjetta ko yleensä venyvät vedetään asteissa ja ne myös vaihdetaan mutta enpä oo kkangissa törmänny..

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: B234F turbo
« Vastaus #21 : 08.10.2014, 17:18:53 »
Eli ootko kiristänyt ohjeella 1. 20Nm 2. 90 astetta? vai millä? ihmettelin vähän koko ohjetta ko yleensä venyvät vedetään asteissa ja ne myös vaihdetaan mutta enpä oo kkangissa törmänny..
Noin juuri. Kulmaan kiristäminen ei välttämättä tarkoita venyvää pulttia. Sillä saadaan myös tehokkaasti eliminoitua kitkan vaikutus lopulliseen kiristystiukkuuteen. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #22 : 08.10.2014, 20:21:01 »
Noin juuri. Kulmaan kiristäminen ei välttämättä tarkoita venyvää pulttia. Sillä saadaan myös tehokkaasti eliminoitua kitkan vaikutus lopulliseen kiristystiukkuuteen. ;)
Eli tohtii kasata vanhoilla pulteilla?

Olis pakosarjan tekoa luvassa. mietityttää vähä.. meinasin tehä tuosta 42 putkesta (37 sisältä?) Jotrnki nyt vaan tuntuu vähä pieneltä tuo putki, aiemmin ainakin parilitrasessa toiminut hyvin 350hp asti ja voimaa tullut suht. helposti (342hp/420Nm n. kilon paineella) että tuskin on ahdistanut mutta alkaakohan tuo ahistaa tuolla 400 jälkeen? prässissä painoin lähdöt samaan kokoon kun pakokanava on. seuraava putkikoko perus matskuissa menis sitte 48 päältä, onko sitte 42-43 sisältä, taitaa olla jo vähä turhan isoa sitten.herääminen kärsii, huipputeholle tietysti varmaan hyvä olis. pulssisarja kuitenkin tulee että vähän monimutkaistaa tekemistä ja kadetin konehuoneessa ei jää ihan hirveästi tilaa muutenkaan..


Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234F turbo
« Vastaus #24 : 09.10.2014, 23:48:58 »
On kyllä niin lähellä tuo ensimmäinen männänrengasura että veikkaan että ei taida kestää hirveän pitkään + paljealue on aikalailla menetetty.
Olisiko E85 polttoaineena pois suljettu vaihtoehto? tällöin voisi ahtaa hieman reilumminkin vakio puristussuhteella (10:1).
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7597
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B234F turbo
« Vastaus #25 : 09.10.2014, 23:57:33 »
Joo, voi aika herkästi murtua reunasta kun on noin ohut.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #26 : 10.10.2014, 09:24:49 »
Aattelisin että pitäis kestää jossei yhtään nakuta.
Renkaasta lakeen on +4mm.. ihmettelen jossei kestä..Tai no mä nyt mietin vaan että millasilla on tullut joskus tehtyä ja on kestänyt kyllä. mazdan moottorissa ainakin sorvattiin n. 3mm päähän laki renkaasta. toki siinä oli renkaatkin hieman matalemmat ja ohuemmat..
Eihän tässä nyt mikään vielä oo pois suljettua mutta vakio mäntiä ei enää oo :D suuttimet on hommattu jo bensalle, en tiedä kestääkö etanolia ja toiseks on liian pienet sitte ja tankkaus paikka lähin n.45km..
« Viimeksi muokattu: 10.10.2014, 09:38:05 kirjoittanut jesse47 »

Poissa jesse47

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #27 : 10.10.2014, 14:51:41 »
Alkaa kyllä nyt itteäkin epäilyttää noiden mäntien kestävyys.. :D Olis pitäny jättää reunalle ainakin milli enempi tavaraa ja vastaavasti ottaa keskeltä pois hitunen.. voi voi.
xuppo, onko sulla mennyt vakio männät rikki? paljonko on ollut voimaa vakio männillä ja millä paineella? kattelin sun projektia, onko ollut vakio imusarja?
onko kanavat tehty hyvin? tässä nyt pitäis tulla kyllä kanavat vimosen päälle, en tee tälläkertaa ite vaan luultavasti oikeasti pätevä tekijä tekee kanavat mikäli vain ehtii.
Imusarja vaihtuu omatekeleeseen jolla oikeasti haetaan yläkierroksille hengitystä, toisin kun vakio on kyllä suunniteltu ainoastaan mukavalle alaväännölle.
Kyllähän jos mä tässä keksisin jostain rahaa niin männät ja veivit tilaisin mutta tällä hetkellä näyttää siltä että nyt ei kyllä oo varaa niihin paiskata.. :D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2393
  • www.vrcf.fi
Vs: B234F turbo
« Vastaus #28 : 10.10.2014, 16:26:56 »
Ei toi 4 mm nyt niin vähän ole, nelostinakoneessa B204 on vakiomäntien vastaava mitta 4,2 mm. Satsii vaan!
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B234F turbo
« Vastaus #29 : 10.10.2014, 16:30:20 »
Alkaa kyllä nyt itteäkin epäilyttää noiden mäntien kestävyys.. :D Olis pitäny jättää reunalle ainakin milli enempi tavaraa ja vastaavasti ottaa keskeltä pois hitunen.. voi voi.
xuppo, onko sulla mennyt vakio männät rikki? paljonko on ollut voimaa vakio männillä ja millä paineella? kattelin sun projektia, onko ollut vakio imusarja?
onko kanavat tehty hyvin? tässä nyt pitäis tulla kyllä kanavat vimosen päälle, en tee tälläkertaa ite vaan luultavasti oikeasti pätevä tekijä tekee kanavat mikäli vain ehtii.
Imusarja vaihtuu omatekeleeseen jolla oikeasti haetaan yläkierroksille hengitystä, toisin kun vakio on kyllä suunniteltu ainoastaan mukavalle alaväännölle.
Kyllähän jos mä tässä keksisin jostain rahaa niin männät ja veivit tilaisin mutta tällä hetkellä näyttää siltä että nyt ei kyllä oo varaa niihin paiskata.. :D

En ole saanut vakio mäntiä rikki. Ensimmäisessä koneversiossa oli täysin vakio männät ja kolmosgarretti ja painetta 0.8bar bensalla.
evo2: vakiomäntä jonka allasta syvennetty 1mm ja laajennettu reunoillepäin hieman. puristussuhde jotain 9.0-8.8 tienoilla. ahtimena lähes holsetin hx35 kokoluokkaa oleva kiina ahdin ja reilu 1.4bar ahtoja. Tehoja ei koskaan mitattu mutta villi veikkaus  <300hp ja menovetenä 98bensa.

Tämän jälkeen siirryinkin sitten wisecon takomäntiin kun ahdinkin vaihtui isompaan ja menovesi E85:een.

Imusarjana on ollut vakio b234f imusarja ja sitten tuo nykyinen b204gt:n teho/vääntöeroja en noiden välillä ole huomannut ainakaan persdynolla  :D

Kansi ja nokat ovat edelleen vakiot. Ainoastaan valupurseet putsattu kanavista pois.

Paperille nykyinen kokoonpano piirsi 414hp ja 551Nm 1.3bar paineella.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

 

Carcom Oy  Ateho