Carcom Oy  Ateho

Volvo 142 DL -73 "Stage 4"

  • 167 Vastauksia
  • 68719 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #30 : 26.02.2012, 15:47:35 »
JuHaU:lta tuon ostin. Sanoi olevan kevennetty teräsjakopää ja tosiaan tuossa on nuo ajoitusmerkit vähän sen näköset että ois ite tehty että hyvin todenäköiseti itse kevennetty tai jopa itse tehty?
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #31 : 26.02.2012, 15:49:03 »
Ettei ois ite tehty vakiosta poraamalla?
Noi reiät kun kuuluis olla pienemmät, osu heti silmään.
Nii ja onha tos melko vieres vertailukappalekki mitä kattelin.

E: Vakio reiän halkasija D=24mm, ja paksuus reiän ympärillä tavarassa ~8mm.
Voit sitten kattoa onko sorvattukkin siitä paksuudesta poies.
« Viimeksi muokattu: 26.02.2012, 15:51:53 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #32 : 26.02.2012, 16:07:56 »
Voihan se olla.Tuossa on reijän halkasija 34mm ja materiaalin vahvuus tuossa reikien välillä 4mm. Yhteen "puolaan" oli myös kaiverrettu jokin teksti mistä ei ota selvää ja jokin päivämäärä

Tässä vielä kuva ajoitusmerkistä.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #33 : 26.02.2012, 17:31:58 »
Tuo kevennetty jakopää oli peräisin jostain Pohjanmaalaisesta kireestä vaparista, jossa oli muistaakseni Kormun 840 nokka. Ostaja tiesikin, että isossa pyörässä oli hiusmurtumat osan ostaessaan. Tuo syherö on varmaankin osan tekijän signeeraus ja pvm.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #34 : 26.02.2012, 17:41:56 »
Jep tiedossa oli ja sillä ostinkin kun tiesin että voin sulattaa nuo murtumat ihan itse eli niillä ei mitään merkitystä ostaessa ollut enkä tiedä olisiko niin pienistä murtumista edes mitään haittaa ollut käytössäkään mutta eipä niiden sulattaminen niin iso homma ole etteikö viitsisi tehdä ja vielä varmistaa että ei ainakaa noista kohdista hajoa.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #35 : 26.02.2012, 22:59:41 »
Oli tuossa teräsjakopään isommassa rattaassa hiusmurtumia niin perjantaina jäin töiden jälkeen pajalle sulattelemaan ne tig:llä. Ei ne varmaan ois mitään haitannu mutta eipä tuosta sulattamisesta varmaan haittaakaan ole.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Rattaan väreistä päätellen on vähän erilaista "lämmintä" tullut hitsauksessa eri puolille ,kannattanee tarkistaa että pyörii suorassa , aksiaalisesti ja radiaalisesti kun on akselin päässä paikoillaan !

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #36 : 27.02.2012, 18:49:51 »
Vääntely on tuossa aika epätodenäköistä kun materiaali on noin vahvaa ja hitsatessa ei suuria virtoja käytetty. TIG ja 75A on tuolle 4mm vahuudelle vähän. Lisäksi järjestys jossa hitsaukset tehtiin "kumoaa" edellisen aiheuttaman vääntelyn. Lämpö jakautui tosi tasaisesti ainakin väreistä päätellen kuva vain hämää aika paljon, mutta eipä tuosta tarkastamisesta haittaakaan ole joten samahan se on tarkistaa kun sen akselinpäähän laittaa. Eihän noista seosteräksistä ikinä tiedä. Kiitokset eke:lle vinkistä ei olisi muuten varmaan tullut tarkistettua :)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #37 : 27.02.2012, 19:27:34 »
Nuoki odottelis tossa jo että pääsis lohkon päälle  8)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #38 : 27.02.2012, 19:29:10 »
Nuoki odottelis tossa jo että pääsis lohkon päälle  8)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

46/ 38,5 näyttäs olevan venttiilikoko. Aika nätti näky  ;)
Ihan sama setti ku omas  ;D

.. Ei muutaku kesällä katotaa teholukemia alakertojen välillä?
Ja nokkavalinta nyt saattaa olla tietty eri, mut silti.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #39 : 27.02.2012, 19:33:41 »
Jep 46/38,5 venat 8). Vertaillaan vaan :) Voihan tuo olla että mullaki tuossa vielä tuo nokka vaihtuu ::)
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #40 : 27.02.2012, 19:36:18 »
Jep 46/38,5 venat 8). Vertaillaan vaan :) Voihan tuo olla että mullaki tuossa vielä tuo nokka vaihtuu ::)

"Kohta" on kaks pussihousu 140:stä liikenteessä  ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #41 : 27.02.2012, 19:39:33 »
Jep sitä innolla odottaen ;D

PS. Voihan sitä kansityössäkin olla eroja kanavien ja palotilojen suhteen.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #42 : 27.02.2012, 19:46:44 »
Jep sitä innolla odottaen ;D

PS. Voihan sitä kansityössäkin olla eroja kanavien ja palotilojen suhteen.

Voi ja varmasti onkin, eiköhän jokainen tekijä tee hiukan erilaisen.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #43 : 27.02.2012, 20:04:02 »
Voi ja varmasti onkin, eiköhän jokainen tekijä tee hiukan erilaisen.
Jep näinhän se on...Tuo minun kansi on peräisin jostain ruotsalaiselta pajalta. Se on ollut aijemmin kiinni B18 alakerrassa joka oli porattu 2l ja siinä oli kuulemma ollut konetehoa 180++ hp ja nokka oli loivempi kuin mikä nyt on tulossa.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Volvo 142DL -73 "Stage 4"
« Vastaus #44 : 27.02.2012, 20:21:44 »
Jep näinhän se on...Tuo minun kansi on peräisin jostain ruotsalaiselta pajalta. Se on ollut aijemmin kiinni B18 alakerrassa joka oli porattu 2l ja siinä oli kuulemma ollut konetehoa 180++ hp ja nokka oli loivempi kuin mikä nyt on tulossa.

No juu mullakaan ei o noin kiree nokka kun sulla.
Kuutiot kompensoi  ;)

Mun ois tarkotus kiskoa vielä Polaria tolla perässä, tankkausvälinä
huoltoasemalta toiselle  :2funny:

No joo, se Ot:sta. Innolla odotetaan sitä et nää on valmiit.

Eroja meillä on alakerrassa, nokassa, kannen työstössä ( muuten samat venat,
jouset yms) sekä sytkässä.

Onko sulla tietoa mikä oli sen koneen kokoonpano mistä toi kansi
ja tehot on?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Elekma  Autoracing