Carcom Oy  Ateho

XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"

  • 41 Vastauksia
  • 11794 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #15 : 12.04.2019, 20:19:07 »
Joo kyllähän tota nyt taas innostuu kaikenlaista sipistelemään ja parantelemaan kun on "uusi" auto.. Katsotaan mitä kaikkea sitä keksii. Mutta alkaa olemaan taas se aika vuodesta että tulee vähän enemmän panostettua harrasteeseen kun käyttikseen..

Tuo wheeloutlet on kyllä kova. Tähänkin kiesiin tarjosi jotain tyyliin 500 eri vaihtoehtoa pelkästään 18-19" koossa? Toki samaa mallia saattaa olla paria eri kokoa ja väriä mutta silti tarjontaa on kyllä tosi paljon. Vaikka on aina tuntunut että 5x108 on vähän väliinputooja jako että vaihtoehtoja ei tahdo löytyä tarpeeksi.. Jos vertaa esim 5x112, 5x114,3 tai 5x120.. Ja oli ihan tosi halvoista vanteista ihan BBS/OZ akselille tarjontaa näihinkin. Ja vaikka hinta oli hyvin kilpailukykyinen niin tuli vielä ilmasilla toimituksilla tuli alle viikossa kotiovelle! Tuolta tulee varmasti jatkossakin kytättyä jos uusille vanteille tarvetta.

Ja tosiaan joo montaa Gyeon tuotetta on itselläkin ollut käytössä. Ja voi sanoa että ei ole kyllä yhtään huonoa tuotetta tullu vastaan. Itsellä ollut käytössä:
-Foam
-Glass
-Iron
-Bathe+
-Tar
Ja sitten lisäksi nämä itselle uutuudet mitä nyt tuli. Ja muutamat liinat yms. Tuo Foam ihan perus ok vahaturvallinen esipesu. Plussaa riittoisuudesta, sillä lantraus-suhde hyvä. Ja myöskin sen takia vie vähemmän säilytystilaakin kun litran pullosta saa 5L lanceen laitettavaa tavaraa. Tietysti pesutehossa jää vähän esim legendaariselle BH AF:lle niinkun kaikki muutkin lantrattavat foamit mitä itsellä ollut. Mutta etenkin kesäpesuun sopii ja valmiin tavaran litrahintakaan ei ole paha etenkään jos ostaa isossa pakkauksessa. Glass on ihan hyvä ikkunaputsi, ja olen ite tykännyt enemmän kun perus vaahdoista yms. Iron ja tar hyvin toimivia tuotteita, joskin pienemmissä pakkauksissa litrahinta aika kova. Bathe+ taas on sitten ihan kunkku shampoo, ja en ole noista pinnoittavista shampoista vielä parempaa löytänyt. Wetcoat vielä itsellä testaamatta, kun on ollut hyllyssä vastaavia tuotteita muilta valmistajilta. Mutta tuo wetcoat ja muitakin Gyeon tuotteita varmasti vielä löytää paikkansa mun hyllystä.

EDIT: Renkaan suoja/kiillotusainettakin pitäis jossainkohtia hommailla, mutta en vielä uusia tilannut siltä saralta kun löytyy vielä ikivanhaa mequn rengaskiilloketta. Ei oo niin hirveen aktiivisella käytöllä itsellä ollut tuon genren tuotteet.

Sain myös tarkempaa faktaa tuosta mitä varusteita on perus summumin lisäksi. Eli sähköluukku, "webasto" ajastimella ja alumiinisomisteet on sellasia mitä tiedossa olikin mitä ruksittu lisäksi. Sen lisäksi selvisi että ikkunoiden tummennukset on tosiaan tehtaalta lähtöisin ja sen lisäksi etulasit ovat myös laminoidut? Ja uutuutena myös tuli tietoon lämmitetyt pesurinsuuttimet ja private locking. Tuosta jälkimmäisestä en ole vaan varma miten se toimii ja mitä kaikkea se varuste kattaa. Hälyt tässä on ainakin mutta ilmeisesti tuo private lockin tarjoaa vielä jotain hanskalokeron ja takaluukun avaamisen estävää toimintoa?
« Viimeksi muokattu: 12.04.2019, 20:23:47 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #16 : 12.04.2019, 20:28:44 »
Nuo gyeonin kuivausliinat on kyllä ihan huippuja :) Wetcoatin kanssa kannattaa olla varovainen annostelun kanssa, melkeen yks suihkasu per paneli piisaa. Ja huuhtelu painepesurilla.

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #17 : 12.04.2019, 20:31:43 »
Nuo gyeonin kuivausliinat on kyllä ihan huippuja :) Wetcoatin kanssa kannattaa olla varovainen annostelun kanssa, melkeen yks suihkasu per paneli piisaa. Ja huuhtelu painepesurilla.
Itel meni eka purkki viime kesänä "hukkaan" kun suihkin liikaa. Toki mulla nanolex si3d pinnoite ja se kuulemma hylkii noita
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #18 : 12.04.2019, 20:39:12 »
Itel meni eka purkki viime kesänä "hukkaan" kun suihkin liikaa. Toki mulla nanolex si3d pinnoite ja se kuulemma hylkii noita

Joo se tuskin pysyy tuon nanolexin päällä. Muuten kyllä hyvää kamaa ja kesäpölyt lähtee kyllä helposti. Kestää myös esim. Korrekin tarexilla pestä, ainakin lancesta leviteltynä.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #19 : 14.04.2019, 17:56:23 »
Eilen tuli auton kanssa touhuttua ihan hyvä tovi. Elikkäs jarrulevyt ja palat vaihtuivat jokanurkkaan ja samalla tietysti uudet pyörätkin. Jarrujen vaihdossa ei sinänsä mitään ihmeellistä sillä kaikki lähti hyvin auki jne.. Vähän pelkäsin että niiden kanssa saa tapella kun ei ole hetkeen ollut auki mutta lähinnä ainut ihmetys oli nuo etujarrut. Tuo satula kun on rakenteltaan hieman erikoinen. Mutta sen kun tajusi niin helppo oli purkaa ja kasata. Takajarrut ajelin huoltoasentoon Vdash softalla. Edessä oli levyistä kulunut jo 4mm, tai jopa hieman yli. Mutta silti sinne oli joku suht hiljattain vaihtanut uudet palat loppu oleville levyille. Takapäässä levyistä oli hävinnyt n.3mm ja palatkin oli jo aika lopussa.



Uudet kesäpyörät istui tosi hienosti sekä fyysisesti että ulkonäöllisesti. Täytyy vähän itseä kehua ja sanoa että nappivalinta oli. Eikä edes näytä mitenkään liian pieneltä nuo 18". Kyllähän olis vielä 19" menny ulkonäöllisesti mutta noilla on nyt kyllä tosi hyvä ajaa. 215/65 kitkarenkaaseen verrattuna vakaus ajossa ja tarkkuus ohjauksessa kasvoi todella paljon parempaan suuntaan. Mutta ei ole vielä kumminkaan pintakova tuolla 50profiililla. Vaikka semi jämäkältä tuntuu tuo Falkenin fk510 SUV -versio. Mutta 5/5 omaan makuun.



Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa jonze

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2058
    • jonze_photos
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #20 : 14.04.2019, 18:53:50 »
Sopii toi musta vanne mustaan helmalinjaan  O0
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Paikalla -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1610
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #21 : 14.04.2019, 20:18:05 »
...ainut ihmetys oli nuo etujarrut. Tuo satula kun on rakenteltaan hieman erikoinen. Mutta sen kun tajusi niin helppo oli purkaa ja kasata.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Nyt saat kyllä selvittää tuon erikoisen rakenteen. Tuo kiristysjousi saattaa lähteä huolimattomasti irrotettaessa lentoon johonkin epämääräiseen suuntaan.
Youtuubin pätkissä jotkut tekee palojen vaihdon sillä vaikeemmalla tavalla eli halkaisevat koko hiton satulan.  :o
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #22 : 15.04.2019, 18:10:22 »
Nyt saat kyllä selvittää tuon erikoisen rakenteen. Tuo kiristysjousi saattaa lähteä huolimattomasti irrotettaessa lentoon johonkin epämääräiseen suuntaan.
Youtuubin pätkissä jotkut tekee palojen vaihdon sillä vaikeemmalla tavalla eli halkaisevat koko hiton satulan.  :o

Eikoinen rakenne siinämielessä että kaikissa liukusatuloissa mitä olen touhunnut niin napaan pultattava, paloja pitävä rauta on satulan ulkopuolella, ja satula liukuu siinä sisällä. Niinkun tässäkin on takana. Mutta edessä se pultattava paloja pitävä rauta on ikäänkuin satulan sisällä, ja siihen tulee päälle tuo jäätävän kokoinen alumiinihökötys. Itsekkin tein tuon lopulta niin että vedin satulan halki. Todella helppo ja nopea se oli niin tehdä sillä ei se ole kuin 4pulttia jotka kaikki pääsi nätisti pulttipyssyllä avaamaan. Eli meni pari minuuttia niin oli satula levällään ja palat irti. Samalla sai hieman putsailtua tuota isoa möykkyä. Ja ainakin tuolla tyylillä se jousilevyn irroitus ja takasinlaitto oli helppoa ja hallittua.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #23 : 29.04.2019, 20:33:32 »
Nyt on sellainen 5tkm auton kanssa takana, ja auto pelaa kun ajatus. Ei ole mitään ollut sen alkupään abs vian jälkeen.

Mökilläkin tuli käytyä, ja sieltä paluumatkalla sai sitten mahtavat pikimönjät auton kylkiin. Paikkailivat keskellä päivää kuumalla kelillä tietä ja siitä sitten törkeet töhnät autoon..





Kuvissa ei ees läheskään kaikki näy. Seuraavana päivänä sitten ensihätään suihkuttelin puolisen litraa hiilivetyä alaosiin ja PPclean vaahtona päälle. Kyllä se vähän auttoi, mutta suurin osa jäi edelleen pitkin autoa. Pyöränkoteloihin,kaariin, helmoihin, oviin, takapuskuriin jne.. Sen enempiä en kerennyt turata kun painoi lähtö seuraavaan reissuun ja se vaati valmisteluja.

Seuraavaksi sitten saaristomerelle kalaan vene perässä. Hieno tolla on venettä vetää, vaikka traileri+vene -paketilla se 750kg painoa +varusteet.. Eikä paljoa yskinyt Volvo venettä laskiessa ja nostaessa vaikka jyrkkä ja huonokuntoinen laskuramppi oli käytössä. Kulutuskaan ei ollut ihan mahdoton, sillä mitattu kulutus aika tasan 10L /100km tolla koko reissulla. Ja tossa kulutuksessa tosiaan kinttupoluilla ryskytystä ja veneen laskut yms..



Tänään sitten reissusta palautumisen jälkeen tuli taas pesun merkeissä käytyä auton kimppuun. Tälläkertaa vähän pidemmän kaavan kautta.
-Hiilivetyä taas 5-6desiä auton alaosiin ja PPclean vaahtona päälle muutamien minuuttien vaikutuksen jälkeen ja huuhtelut perään
-Edelleen jäi tuota möhnää joten lisää hiilivetyä ja pienpoistoaineen jämää päälle. Lonkerokintaalla hieman kinnastelua muoviosiin perää ja lisää myrkkyä päälle vaikuttamaan
-Sitten tein vielä raudanpoistot "kevyesti" eli auton alaosiin halpis vannepesua/raudanpoistoa ja taas PPclean päälle +huuhtelu
-Auto alkoi olla hyvin esipesty, mutta hieman jäi vielä pikitahroja lähinnä kaariin/koteloihin. Enempää ei ollut hiilivetyä/pienpoistoa joten siirryin kinnasteluun
-Kinnastelut perinteisesti kahden ämpärin taktiikalla todella monessa osassa koska aurinko tahtoi vähän paistaa. Kinnasteluun käytin tälläkertaa kokeeksi Chemicalguys bodywash+wax shampoota. Tuota kun oli avaamaton puteli hyllyssä niin ajattelin kokeilla sitä kun ei polymatrixiakaan enään ollut pinnassa tuon hiilivety läträämisen jälkeen
-Sitten taas huolelliset huuhtelut ja kuivailut



Ja kyllähän sillä taas hetken kelpaa ajella. Täytyy vielä seuraavan pesun yhteydessä saada loppuja pikiknöölejä pois kaarista ja koteloista. Huoltoakin vois alkaa miettiä, edellisen omistajan teettämästä öljyhuollosta on nyt 8tkm matkaa.
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #24 : 29.04.2019, 21:48:27 »
 S* on tollanen XC vaan omalla tavallaan hieno laite.
Tota oon monesti miettinyt kun vedetään jonkun liukkarin tms. päälle vielä vaahto niin miten käy pesutehon ns. kemiallisessa mielessä? Miten ne PH:t mahtaa käyttäytyä?
Itse olen käyttänyt liukkarit, pienpoistot ja raudanpoistot sellaisenaan ja huuhdellut pois seuraavaa vaihetta varten.

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #25 : 29.04.2019, 21:49:14 »
S* on tollanen XC vaan omalla tavallaan hieno laite.
Tota oon monesti miettinyt kun vedetään jonkun liukkarin tms. päälle vielä vaahto niin miten käy pesutehon ns. kemiallisessa mielessä? Miten ne PH:t mahtaa käyttäytyä?
Itse olen käyttänyt liukkarit, pienpoistot ja raudanpoistot sellaisenaan ja huuhdellut pois seuraavaa vaihetta varten.

Tuo foam lisää sen liukkarin vaikutusaikaa, kun se ei pääse haihtumaan niin nopeasti.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #26 : 29.04.2019, 21:56:49 »
Tuo foam lisää sen liukkarin vaikutusaikaa, kun se ei pääse haihtumaan niin nopeasti.
Se on totta, mutta sitä tarkotin et jos tapahtuu joku emäs-hapan sekotus niin miten käy pesutehon? Ehkä aattelen taas liian vaikeasti ja en mää tosta kemiasta juur mitään ees ymmärrä  :2funny: :2funny:

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #27 : 29.04.2019, 22:00:38 »
S* on tollanen XC vaan omalla tavallaan hieno laite.
Tota oon monesti miettinyt kun vedetään jonkun liukkarin tms. päälle vielä vaahto niin miten käy pesutehon ns. kemiallisessa mielessä? Miten ne PH:t mahtaa käyttäytyä?
Itse olen käyttänyt liukkarit, pienpoistot ja raudanpoistot sellaisenaan ja huuhdellut pois seuraavaa vaihetta varten.

On kyllä, tykkään itse kovasti. On juuri parhaillaan näissä mökki olosuhteissa ja kalastus/veneenveto reissuissa. Ja ja ihan arkiajossakin mukava kun on suht letkeä alusta. Ja mukava nousta kyytiin ja pois kun ei ole niin matalalla penkit..

Liukkarin annetaan vaikuttaa jonkunaikaa ja vaahto vedetään päälle vasta siinä kohtaa missä "normaalisti" liukkaria alettais huuhtoa pois. Eli ei heikennä liukkarin tehoa, oikeastaan juurikin päin vastoin. Kun päällä oleva vaahto pitää pinnan kosteana/pehmeänä vielä kun pelkkä liukkari olisi kuivunut pintaan. Ja tosiaan etenkin ulkona pestessä jos on vähänkin aurinkoa niin toi vaahto pelastaa hyvin koska liukkari kuivuisi muuten nopeasti pintaan. Eli vaahto antaa lisää aikaa myös huuhtelulle. Ei tarvitse juosta hiki hatussa. Ja vielä tollanen emäksinen vaahto neutralisoi kivasti hiilivetyä huuhteluvaiheessa ennen kinnastelua. Muutenhan hiilivety jättää pintaan sellasen hylkivän kalvon..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #28 : 29.04.2019, 22:04:07 »
Se on totta, mutta sitä tarkotin et jos tapahtuu joku emäs-hapan sekotus niin miten käy pesutehon? Ehkä aattelen taas liian vaikeasti ja en mää tosta kemiasta juur mitään ees ymmärrä  :2funny: :2funny:

Happo+emäs=suola+vesi. Itse kanssa toiminut noin, että jatkan tuolla foamilla noiden vaikutusaikaa. Se pienpoisto/raudanpoistohan on jo suurimmaksi osaksi omalla vaikutusajallaan jo tehtävänsä tehnyt, kun siihen foami lykätään pintaan päälle.  8) parashan se ois vaihe kerrallaan, mutta kun joutuu kaupallisissa halleissa ja kavereiden luona hieromaan, niin saa pari vaihetta tuolla konstin kerralla  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa mhaimi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 362
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 D5 AWD Summum "ruskettuneet retkikalsarit"
« Vastaus #29 : 29.04.2019, 22:07:26 »
Se on totta, mutta sitä tarkotin et jos tapahtuu joku emäs-hapan sekotus niin miten käy pesutehon? Ehkä aattelen taas liian vaikeasti ja en mää tosta kemiasta juur mitään ees ymmärrä  :2funny: :2funny:

Veikkaan että ei suurta eroa ole pesutehossa vaikka nuo vaiheet tekisi kokonaan erikseen, säästää kylläkin vaivaa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi