Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jsantti - 06.07.2016, 01:55:48
-
Onko täällä porukka joutunut vaihtamaan/vaihdattamaan kaksoismassapyörää ja millaisilla kilometreillä? Itsellä -12 mallinen v50 50tkm ajettu 2.0 bensa ja tyhjäkäynnillä kuuluu kolinaa joka muuttuu kun painelee kytkintä... Kuuluu parhaiten kuskin etypyörän kohdalla tuo ääni. Auto menossa lähiaikoina tutkittavaksi siniselle. Omasta mielestä kuulostaa aika hurjalle että näillä kilsoilla olis jo mennyt? Auton olen ostanut liikkeestä parisen kuukautta sitten, onkohan maahantuoja tullut näissä asioissa vastaan, kuten esim vag autoissa?
-
Omaani on vaihdettu 230tkm(ei kylläkään ollut hajalla mutta kytkinrempan yhteydessä oli vaihdettu varmuuden vuoksi)
Ja auto v50 2.4 2004
-
Kaksoismassapyörän saa hajalle helposti vaikka uudesta autosta jos luistattaa kytkimellä. Ei ole riippuvainen kilometreihin.
-
Onko tietoa onko 2.0D koneessa kaksoismassaa vai ei kun laatikkona on powershift? Koittanu googletella mutta ei löydy edes fordin osista moista...
-
Käytän tätä vanhaa ketjua, eli kuinka kaksoismassavauhtipyörä oireilee kun on menossa rikki?
Omassa 2.0d yli 400tkm ajetussa V50:ssä on alkanut kuulumaan kalkatusta/kolinaa liikkeelle lähdettäessä ja pintakaasulla ajattaessa sekä vauhdissa kun painaa kytkimen pohjaan. Muuten veto päällä vauhdissa ei kuulu mitään. Tyhjäkäynnillä paikalla ollessa ei kuulu juuri mitään kolinaa oli kytkin pohjassa tai ei. Mietin vaan että sopiiko oireet kaksoismassavauhtipyörään? Vai olisiko joku muu moottorin kumityynyt tms. hajalla...