Simppeli operaatio ja ei tarvitse kuin muutaman työkalun. Kerron kuitenkin tämän tänne, jotta jos joku on miettinyt, että viedäkö korjaamolle vaihtoon niin väittäisin ettei kannata maksaa hommasta ulkopuolisille.
Eli auto nosturille tai tunkin varaan. Rengas irti.
Iskarin alapäässä yksi pultti. Ei mutteria vaan pelkkä pultti, joka aukeaa eteenpäin. Avainkoko oli joko 17mm tai 19mm.. näin lyhyt muisti mulla on.
Iskarin yläpäähän pääset helpoiten käsiksi, kun nostat takaluukusta keskeltä verhoilun pois, kaadat penkit ja otat penkin takaa reunaverhoilusta sen kiinnitysnastan pois. Puristat vain kasaan ja nyppäät irti. Sitten taita verhoilun takaluukkua kohti pois iskarin päältä.
Repäise yläpään pehmuste pois ja ainakin tässä tapauksessa oli iskarin yläpäässä kuusiokanta, josta pidettiin vastaan ja 18mm avaimella sai avata mutterin. Taisi olla orkkis vaimentimet.
Sitten menet alapäähän ja nyppään iskarin pois. Katso, että auto on tarpeeksi korkealla, jotta iskari mahtuu tippumaan alas.
Sitten vain uudet samalla tavalla takaisin. Katso, että kaikki nippelit ja nappelit on paikallaan. Ainakin monroen originaleissa oli yksi holkki lisää orkkiksiin verrattuna ja yläpäässä kuusiokolin sijaan paikka esim jakarille ja mutterin avainkoko oli 19mm.
Molemmat puolet on samanlaiset.
Hommaan menee palttiaralla tunti kun ajat auton talliin siihen, kun saat ajaa auton ulos.
Helppoa. En sano, että pätee kaikkiin malleihin, kun ei ole kokemusta kuin tästä.