Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Eikka -99 V40 td

  • 87 Vastauksia
  • 28070 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Eikka -99 V40 td
« : 20.01.2016, 20:05:15 »
Lainaus
Turvallisuus
Lukkiutumattomat jarrut (ABS)
Sisätilat ja mukavuudet
Ohjaustehostin, Keskuslukitus: Kaukosäätöinen, Sähkökäyttöiset ikkunat, Ilmastointi: Manuaalinen, Vakionopeudensäädin, Ajotietokone, Penkinlämmittimet
Elektroniikka
Äänentoistojärjestelmä
Muut
Vetokoukku, Erikoisvanteet, Kahdet renkaat, Polttoainekäyttöinen lisälämmitin, Turbo
Tekniset tiedot
Teho: 66 kW / 90 Hv, Vääntö: 176 Nm, Huippunopeus: 180 km/h, Kiihtyvyys (0-100): 13,0 s, Henkilömäärä: 2, Ovien lkm: 5, Kulutus: Kaupunki: 8.00 l/100km, Maantie: 5.00 l/100km, Yhdistetty: 6.00 l/100km,  Omamassa: 1 325 kg, Kokonaismassa: 1 740 kg, Vetomassa (jarrullinen): 1 200 kg
Lisätiedot

Edullinen käyttökuluiltaan koska pakettiautoksi rekisteröity: kulutus sekalaisessa ajossa n.5 - 5,5l/100km, käyttövoimavero vain n.50-60€/vuosi ja myös vakuutusmaksut edullisemmat kuin henkilöautona.

Ikäisekseen pienet kilsat ja hyvät varusteet kuten esim. talveksi polttonestetoiminen lisälämmitin ajastinkellolla. Kesää varten ilmastointi joka toimii.

Kesärenkaat hyvät alumiinivanteilla.

Hiljattain uusittu mm.

-sylinterikannentiiviste (öljyvuodon takia) ja samalla uusittu muut yläpään tiivisteet

-jakopäänhihna + kiristys- ja taittorullat + apulaitehihna

-termostaatti ja jäähdytysnesteet

-2kpl hehkuja (kaksi hehkua vaihdettu reilu vuosi aiemmin)

-moottoriöljyt + suodatin

-moottorin ilmansuodatin

Sisältä siisti ja ehjä lukuunottamatta kuskin turvavyötä joka on rispaantunut (edellisessä katsastuksessa ei kuitenkaan haitannut)

Päällisin puolin suorapeltinen, mutta maalipinta vaatisi vahausta (perinteinen punainen väri on haalistunut ajan saatossa). Lokarien kaarissa joitain alkavia ruostejälkiä, mutta ei mikään läpiruostunut ja pohja kova. Saa vielä suht pienellä työllä siistiksi kun vähän käyttää aikaa ja hioo pois ruosteet ja paikkamaalaa.

Tarvittaessa voi helposti katsastaa myös takaisin 5 paikkaiseksi henkilöautoksi. Ehjät ja siistit takapenkit tulee mukaan. Muutoskatsastus on helppo ja nopea toimitus joka maksaa n. 60€.

Kerkesin itse ajaa autolla reilut 1000 kilometria, jolloin tyhjäkäyntiin tuli ongelmia. Käyty lukemassa vikakoodi ja antoi koodin neulan liiketunnistimesta, eli yksi suutin pitäisi vaihtaa. Viety huoltoon ja hommattu suutin, joka oli väärästä mallista joten se on vielä vaihtamatta. Toinen auto keretty hommata jo sillä välin, joten ei ole kiinnostusta alkaa vaihtamaan enää suutinta. Muuten toimiva auto. Ajettu vähän päälle 300000. Poistettu liikennekäytöstä.

Lisäys 14.11.15 Auto siirretty huoltoliikkeen pihasta kotipihaan noin 3 km ja tänä aikana auto ei puhaltanut sisälle lämmintä, vaikka lämmöt nousi normaalisti.

Lisäys 2.1.16 Autoa jälleen siirretty. Puhalsi lämminta, webasto toimi. Välillä auto kävi ja toimi ajon aikana normaalisti, tankille pysähdyttäessä kävi epätasaisesti ja tämän jälkeen taas normaalisti. Leima mennyt joulukuussa umpeen.

Mukaan nyt myös talvirenkaat alumiinivanteilla. Vaihto vaikka lumilinkoon tai polttopuihin.


Tuommoinen käytiin Hezen kanssa hakemassa lähes 500 kilometrin päästä.  Kotiin auto tuli ajamalla ja nyt seisoksiin pihassa odottamassa jotta saan koululla jylsittyä The Kalun suuttimen vaihtoon.

Tähän asti kulutettu rahaa ( poislukien polttoaineet)
Siirtolaput ja vakuutus 2 päiväksi vajaa 30€
Käytetty suutin posteineen 50€
Rekisteröiminen omiin nimiin 10€
Suutinten tiivistelevyt ( yhden tarvitsee, mutta ostinpa 5 kpl kun ovat kuulemma volvoltakin lopussa ) n.30€palautettu liikkeeseen
The Kaluun tarpeet n.10€

ps. Harmittavasti Hezellä olis ollut lumilinkokin vaihtarina viemisiksi, niin olis ollut lähes ilmainen auto .

The Kalu on valmis, kustannukset n. 10€ ja kestävyys varmaan eriluokkaa kuin bilteman aukinaisella versiolla ( koeväännetty n.150NM )




edit: The Kalu toimi mielestäni loistavasti, jos on jollain tarvetta niin yv:llä plus postikuluilla saa lainaksi
« Viimeksi muokattu: 27.01.2016, 21:53:03 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #1 : 22.01.2016, 16:32:28 »
Eikka sai leiman ilman moitteita. Ainoa huolen aihe on sisätilojen vilpoisuus ajoittain, sekä moottorin lämpöjen tilapäinen nouseminen punaisen rajalle ( teki tuon vain kerran ). Pakkasta on ollut -32° eli saattaa olla sisäkenno jäässä tai sitten termostaatti jumissa. noin 30km ajon jälkeen puhalsi normaalisti lämmintä sisälle.

Katsastusmaksu päästömittauksineen 34€
« Viimeksi muokattu: 23.01.2016, 17:08:42 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 tdi
« Vastaus #2 : 23.01.2016, 15:46:31 »
Kovin on pitkä vieteri käynnistyksessä, mistäköhän alkais hakemaan ongelman aiheuttajaa ? Joku hehku sittenkin pimeänä ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13340
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Eikka -99 V40 tdi
« Vastaus #3 : 23.01.2016, 17:06:56 »
Tööt on muuten TD
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut ja XC90 T8 -16 Ristus Garage

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #4 : 06.02.2016, 18:45:42 »
Pari hehkua ei vastustanut ollenkaan, onneksi olivat helpoimmat vaihtaa.  Pari päivää aiemmin ei hehkun merkkivalo enään ilmestynyt mittaristoon ??? eli sulake on mahdollisesti lauennut


Lisä murheita aiheuttaa kovin kiinni oleva vilkun viiksi, pari ruuvia oon löytänyt ja ei vaan irtoa ( vakkarin nappi vidduilee, siksi vaihtoon ) Oli pakko lopettaa pakertaminen, kun alkoi vanne kiristämään päätä ja teki mieli alkaa anarkistiseksi. On ollut ilo pysyä tolkuissaan ja ei ole vihapäissään tullut vielä rikotuksi mitään.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #5 : 12.02.2016, 22:05:38 »
Kyllä nyt vastustaa tai sit vaan tökkii. Ihmeellisintä on, että tuolla oon ajanut jo yli 2000 km ja välillä puskee vesiä pihalla, tänään ajoin taas 100km ja maanantaina 100 km toiseen suuntaan eikä ollut mitään ongelmia lämpöjen kanssa. Tuossa 2000km:ssä on mukana moottoritietä 120km nopeudella eli olis varmaan keitellyt jo silloinkin. Loput kaksi hehkua vaihdettu, kustansi 12€ Muuta eivät osanneet ammattikoululla tehdä  ( tämä nyky amis-materiaali )
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #6 : 15.02.2016, 17:27:43 »
Kävin tänään kyselemässä Kansityössä hintaa kansityölle. 470€  olis kansi joka on valmiiksi passattu venttiilipaloilla oikeisiin välyksiin plaanattu ja venttiili-istukat hiottu sekä ohjurin kumit vaihdettu. niinku Bolt-On. Heppu kuunteli oireita ja sanoi, että varmasti olis paisarissa kuplinut jos olis kansi halki ( esikammio on se herkkä kohta ph1 dieseleissä)  Neuvoi kokeilemaan vielä uudella paisarinkorkilla. 
ps. Tänäänkin 200km ja lämmöt pysyi keskialueella .

Motonetin paisarikorkki 27€
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #7 : 03.03.2016, 23:58:35 »
Käytetty kansi hankittu ja huomenna lähtee koneistamolle mitattavaksi/säädettäväksi  (150 € maksoi hattu kaikkine helyineen + matkahuolto vei sen 27€ 17kg paketista)
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #8 : 11.03.2016, 20:40:48 »
Tänään ajelin eikan hatun vaihtoon, ilmeisesti viimeisellä hetkellä. Liikennevaloissa seisoessani tursusi siniharmaata savua perässä olijoiden riemuksi eli olisikohan venttiilinohjurin kumit irronneet. 

Luotto on kova tuohon koneistamoon, vaihtokansi tehdään kunnolla. Muutama hakkautunut imuventtiili vaihdettiin, seetit koneistettiin jne. 8,5 tuntia on arvioitu kannenvaihtoaika, samalla nyppäävät webaston irti, niin huiollatan senkin ensi talveksi kuntoon.

Sehän on aina vähintään tonni, kun konepelti avataan .


On tuo sittenkin vielä melko halpa 305tkm ajetuksi.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #9 : 11.03.2016, 20:50:45 »
Mulla ei "Vladimir" tullu kaikkineen maksamaan tonnia.  ;)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #10 : 11.03.2016, 21:34:00 »
Mulla ei "Vladimir" tullu kaikkineen maksamaan tonnia.  ;)
560€ lähdettiin liikkeelle, tässä ei kuitenkaan tarvii helmoja hitsailla muutamaan vuoteen.  Tää oli tietynlainen riski ja eniten v.tuttaa vaimon jälkiviisaus.  Kyllähän tuossa ilmoituksessa mainittu kannentiivisteen vaihto öljyvuodon vuoksi oli ihan paskapuhetta, ja kainuun ihmisiin ei pitäis luottaa savoisten vertaakaan.

Koneistaja kysyi multa vaihtokannen tutkimisen jälkeen, jotta laitanko myyntiin, olis kuulemma plaanaamalla saatu kulut kuriin. Ei kun pidän itselläni ja tehdään kansi huolella seetit hiotaan ja pari venaa vaihdetaan.

V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #11 : 15.03.2016, 21:43:00 »
Kakkosen kohdalta oli pahvi vuotanut, pitäisiköhän soittaa edelliselle korjaamolla ja kehua työn laatua.
499€ maksoi "hyvän bolt-on" käytetyn kannen kunnostus. Oli tuossa kannessa joskus remmi katkennut ja yksi nostaja saanut kipeää oli korjattu "Toisvetisesti".
Nyt on uusi kuppi ja  pari venttiiliä, venttilien säädöt just kohdillaan ja uudet ohjurit kumeineen jne. Yllättävää oli, että nykyinen eikan paska pahvi oli neljällä reiällä/kololla, mutta tuolle löytyi mitat netistä, uusi tiiviste on kolmella lovella.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #12 : 16.03.2016, 18:51:22 »
449€ eli 8 tunnin työveloitus Kannen vaihdosta lisätöineen, ei oo paha hinta jos tuli toimiva auto
edit: öljyt ja suodatin vaihdettiin, lisäksi polttoainesuodattimen vaihtoivat . myös jäähdtysneste vaihdettiin.
Oli omat tarvikkeet mukana.  Lisäksi irroittivat sen "toimivan" webaston, jotta siihen voidaan vaihtaa uusi kiertovesipumppu ja muutenkin putsata.

Edit: Tänään aamulla ajoon, tuntuisi toimivan. Eivät olleet saaneet kuitatuksi SRS ja Service valoa heidän testereillä.
Vähän tuo käynnistyy epätasaisesti, niinkun ei olis hehkuja, mutta mitattiin ja todettiin toimivaksi. Pumpun ajoitukseen eivät olleet koskeneet.

« Viimeksi muokattu: 17.03.2016, 19:47:41 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6576
  • 1% Hybridi
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #13 : 23.03.2016, 19:17:33 »
Samppa sportissa vikakoodien luvussa ja nollauksessa 45€.  Service valoa eivät sammuta, koska ei tehty huoltoa heillä. Kuulemma on käytäntönä, jottei asiakas voi jälkikäteen reklamoida tms. Aika outoa ?

Absista oli takapyöristä ja toisesta etupyörästä tallentunut passiivinen vikakoodi.

edit: Tulipa mieleen, jotta kyseistä työsuoritusta tilatessani mainitsin myös sen huoltovalon nollauksen. Olisin ehkä vienyt korjaamoon, jossa se huoltovalon nollauskin olisi onnistunut .
« Viimeksi muokattu: 24.03.2016, 09:03:15 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Eikka -99 V40 td
« Vastaus #14 : 24.03.2016, 12:23:58 »
Siitä saa servicen nollattua trippimittarin tapista

 

Ateho  Elekma