Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Niksu - 04.07.2018, 22:04:58
-
Moikka
Otsikon autosta kyse ja siihen kaivattaisiin hyviä vinkkejä.
Tarinaa alusta. Alkoi hyytymään kesken ajon, lähti kuitenkin käyntiin ja alkuun epäilys oli sytytyspuolen ongelmasta. Virranjakajan pyörijä olikin vaihtoa vailla ja samalla uudet tulpanjohdot. Hetken jo luuli, että ongelma poistui mutta hyytyi uudelleen. Hetken odottelun jälkeen matkaa pääsi jatkamaan. Antoi vikakoodin "1-2-1 MAP-anturi (imusarjan alipaineanturi) tai MAF-anturi (ilmamäärämittari)".
Nyt ongelma esiintyy jo noin 5-10 minuutin tyhjäkäynnin tai ajon jälkeen. Hyytyy täysin tyhjäkäynnillä tai kierroksilla.
Tähän asti on uusittu:
-Tulpat
-Tulpanjohdot
-Virranjakajan koppa + pyörijä
-Puola
-Bensapumpun rele
Osien uusinnan ja katin tarkastuksen jälkeen ei vikakoodeja. Näiden lisäksi kokeiltu kahdella eri IMM:llä, sekä ilman. Katti myös tarkastettu eikä putkenkaan pitäisi olla tukossa. Tähän astin Lambdavalo ei ole syttynyt mutta ilman IMM syttyi tyhjäkäynnillä mutta hävisi kierroksilla. Takaisin kytkettyä jäi palamaan koko ajan ja antoi taas vikakoodin 1-2-1.
Olisiko kenellekään hyviä vinkkejä tai neuvoja mistä vianhakua osaisi jatkaa tai mikä ongelma voisi olla kyseessä? Nyt alkaa olla jo hieman haastavaa jatkaa. Suuret kiitokset jo etukäteen
-
Lämpöanturin mittaisin. Eli sylinterikannessa taaempi anturi imusarjan alla. FAQssa on ohjeita tuon mittaukselle.
-
Lämpöanturin mittaisin. Eli sylinterikannessa taaempi anturi imusarjan alla. FAQssa on ohjeita tuon mittaukselle.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878)
Ilmeisesti tuo osa ja ohje kyseessä, sekä voi aiheuttaa tuon kaltaisia oireita?
-
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=588.msg6878#msg6878)
Ilmeisesti tuo osa ja ohje kyseessä, sekä voi aiheuttaa tuon kaltaisia oireita?
Kyllä. Luotettavinta on mitata ECUn päästä, mutta moni on mittaillut suoraan anturista.
Rikkinäinen anturi voi (omien) kokemusten mukaan aiheuttaa vähän mitä sattuu käyntihäiriötä.
Kun hyytyy ja starttaat, liikkuuko kierroslukumittari/lupaileeko ollenkaan? Kuolemassa oleva YKK anturikin voi tuollaista teettää.
-
Kyllä. Luotettavinta on mitata ECUn päästä, mutta moni on mittaillut suoraan anturista.
Rikkinäinen anturi voi (omien) kokemusten mukaan aiheuttaa vähän mitä sattuu käyntihäiriötä.
Kun hyytyy ja starttaat, liikkuuko kierroslukumittari/lupaileeko ollenkaan? Kuolemassa oleva YKK anturikin voi tuollaista teettää.
Täytyy tutkia tarkemmin tuota.
Hyytyessä kierrokset leikkaavat kokonaan pois eli mittari hyppää heti nollaan ja kun suoraan yrittää startata uudelleen, pyörittää iloisesti mutta ei lähde. Kierroslukumittarissa ei siis ole eloa. Pari minuuttia kun odottaa jaksaa hetken käydä.
-
YKK-anturi tai sytkäpääte. Tekeekö bensaa/kipinää kun ei lähde? Jos ei tee bensaa eikä kipinää, YKK anturi, jos tekee bensaa niin sytkäpääte.
-
YKK-anturi tai sytkäpääte. Tekeekö bensaa/kipinää kun ei lähde? Jos ei tee bensaa eikä kipinää, YKK anturi, jos tekee bensaa niin sytkäpääte.
Sytytyspääte löytyi tarvikkeena järkevään hintaan. Menee huomenna testaukseen. Bensa vähän kyllä tuoksuu kun yrittää käynnistää hyytymisen jälkeen.
Tähän vielä lisäys jos joku saa apuja. Korjaantui sytytyspäätteen vaihdolla.