Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: JJ79 - 28.09.2018, 18:13:26
-
Vanhan laatikon hajottua hommasin uuden käytetyn lootan 10V Volvosta. Vanhassa laatikossa on anturi siinä vetarin reiän läheisyydessä (kierrosluku/nopeus?), ja tässä uudessa on tulpattu eikä ole kiinnityspultin paikkaa. Mikä avuksi? Muutenhan nämä on identtisiä. Auto siis -95 Volvo 850 T5 2.0(Italia).
-
nopeusanturitieto, yhdestä manuaaliswapatusta otettiin toiselta etupyörän abs anturilta nopeustieto kun asennetusta manuaaliaskista tuo anturin aukko puuttui kokonaan.
toinen sitten on tehdä reikää ja kierrettä jos pystyy ja vehkeet löytyy.
-
nopeusanturitieto, yhdestä manuaaliswapatusta otettiin toiselta etupyörän abs anturilta nopeustieto kun asennetusta manuaaliaskista tuo anturin aukko puuttui kokonaan.
toinen sitten on tehdä reikää ja kierrettä jos pystyy ja vehkeet löytyy.
Ok. Ilmeisesti myös kytkinkopan vois ottaa vanhasta tähän uuteen? Onkoha iso homma vaihtaa? Ei oo volvon lootaa koskaan tullu purettua.
-
Kytkinkopan siirto tarkoittaa laatikon halkaisua ja vanhan laatikon puolikkaan laittoa tilalle. Kyllähän siinä hetki menee.
-
Onkohan tuosta mitään haittaa jos jättää irti ja askartelee myöhemmin abs-anturilta tuon?
-
Eli vaikuttaako ajoon mitenkään tuo anturi?
-
No niin. Laatikko paikalleen pantu ja loppu kasaamiset vielä. Askarrellaan tuo nopeusanturi myöhemmin.. Niin ja ala kautta vaihdettu. Joutuu vaan apurungon ihan äärimmilleen tiputtaa että mahtuu. Tämä uus siis vaparin laatikko.
-
Eli vaikuttaako ajoon mitenkään tuo anturi?
Nopeusmittari ja turbiini lukko ei toimi.
-
Nopeusmittari ja turbiini lukko ei toimi.
Tää on manuaali.
-
No niin. Viikon ajelun jälkeen huomannu seuraavia ongelmia.
-Kytkinpoljin jäykkä sekä täristää kytkinpolkimen kautta jalkapohjaan.
-Vaihteet hieman takertelee.
-Poljinta painaessa paineasetelmalta päin kuuluu rutinaa.
Tuli mitattua tuo kytkimen työsylinterin liikerata niin on 8mm lyhyempi kuin tuossa 10 tappisessa käyttiksessä. On kumminkin järjestelmä ilmattu kunnolla.
-
No niin. Viikon ajelun jälkeen huomannu seuraavia ongelmia.
-Kytkinpoljin jäykkä sekä täristää kytkinpolkimen kautta jalkapohjaan.
-Vaihteet hieman takertelee.
-Poljinta painaessa paineasetelmalta päin kuuluu rutinaa.
Tuliko painelaakeri vaihdettua?
Tuli mitattua tuo kytkimen työsylinterin liikerata niin on 8mm lyhyempi kuin tuossa 10 tappisessa käyttiksessä. On kumminkin järjestelmä ilmattu kunnolla.
Eikös tuo vastaa jo noihin kysymyksiisi? Ei irrota kunnolla ja siks ei mee vaihteet päälle?