Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Hepetti - 04.11.2018, 15:36:50
-
Osaisko joku kertoo missä voi olla vika, ku kyseinen kulkuneuvo vaatii pitkän starttauksen ennen käynnistymistä. Hehkut, hehkujen virta, polttoaine- ilmavuodot tarkastettu, pumpun ajotus laitettu mittakellolla kohilleen. Muuten toimii ok, nollakelillä ei meinaa lähteä aamusin käyntiin.
-
Hehkuttaako?
Omassa V70 2.5 TDI ongelma kun ei hehkuta siinä nollan tuntumassa, koska anturi luulee koneen olevan lämmin. -5 niin hehkuttaa ja tarttaa hyvin. Jos yöllä ollut pakkasta ja päivällä nollan tuntumassa niin käynnistyy hyvin kun anturi luulee koneen olevan -5.
-
Väsyny startti moottori aiheuttaa kyseistä ongelmaa juurikin kylmänä.
-
Kelläänkö ei ollu aavistustakaan?
-
Kelläänkö ei ollu aavistustakaan?
Tuossa ylempänähän oli kaksikin oikein hyvää aavistusta. :)
1) starttimoottori tiensä päässä. Itsellä aikanaan juurikin tällaista vikaa. Uusi (tai purkuosa) tilalle, ongelma poistuu
2) Hehkutus. Vaikka hehkut ja niiden rele sinänsä olisikin ok, voi näissä tulla tilannetta että ECU tulkitsee koneen liian lämpimäksi ja hehkuttaa liian vähän aikaa. Kokeile tuplahehkutusta, kun valo sammuu niin virrat pois ja uusi hehkutus perään. Myös ns. hehkumodin voi tehdä eli lämpötila-anturin huijaus napin taakse, jolloin hehkuttaa aina halutessaan maksimiajan. Ohjeet löytyy foorumilta.
-
Mulla alkoi toimia kunnolla vasta kun ensin vaihdettiin akku, sitten startti ja lopuksi vaihdettiin ja ajoitettiin pumpun remmi. Sitten lähti niinkuin palmun alta kovillakin pakkasilla. Varmaan mun tapauksessani isoin oli tuo pumpun ajoitus. Tuntuu olevan vähän arpapeliä välillä tuo homma S*
-
Palaako sulla mikään vika valo tuntemattomasta syystä?
V70 yhen sulakkeen takia ei suostu käynnistymään kirveelläkään joka vaikuttaa egr ja ahtopaine säätimeen myös samalla. Saman kuuloinen vika kuin minulla.
-
Jos nolakelillä ei lähde käyntiin, mutta pakkasella ja lämpimällä lähtee, niin aikavarmasti pumpun ajoitus on myöhäisellä. Itse laitoin tuohon siäänajettuun (730 tkm) v70 ajoituksen pikkuhiljaa aikaisemmalle ja aikaisemmalle. Käyntiin lähtö parani huomattavasti. Raja tulee vastaan aikaistamisessa, siinä kun vikavalo syttyy lämpimänä, sähkösäädin ei voi säätää ajoitusta kohdalleen.
-
täällä sama "ominaisuus" eli talvella joko lämmitys roikassa yli 3tuntia tai ei sit olleenkaa.. nappi hehkun kun osais kytkeä :-\
-
Tässähän kävi nii että vika "poistu" kun pakkanen vähän nousi.