Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: reteko - 29.04.2012, 08:23:56

Otsikko: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: reteko - 29.04.2012, 08:23:56
S60:n kytkin sippasi eilen kesken ajon en ollut itse edes kyydissä joten en tiedä miten oireili ennen leviämistään,mutta oli pitänyt työntää hinurin lavetille,huomenna pitäisi viedä korjaamolle joten siellä se selviää mikä on vikana,tuntuu kyllä kummalta että kytkin sippaa 175000km:n ajoilla, onko kellään kokemusta samanlaisesta viasta.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: rmax - 29.04.2012, 09:35:26
Vikaa en nyt lähde kommentoimaan mutta viime syksynä maksoi n.2200 kytkinremontti. Kaikki rojut uudet ja alkuperäiset ja päivä töitä. Eräs paikallinen paja laitto, ei sininen.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: s73 - 29.04.2012, 10:10:20
hinta riippuu paljon siitä onko massapyörä vai tavan kytkin, massapyörä mätänetissä 849e. Päivä taitaa mennä asentaessa. Massapyörä on halvempi ulkomailla nettikaupoissa, mitå tekee tullit ja tk:t hintaan, onko järkevää sitä kautta.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jortsi - 29.04.2012, 10:38:10
Edellistä V70 huolsin Oulussa, niin sanoi että olivat just tehny kytkinrempan S60:n. Tämän huoltomiehen mukaan 1000e jos varaa niin riittää, oli jotain alta 800e ollut se S60 kaikkineen. Osathan tuossa ei niinkään hintaa tee (paitsi tuo kaksoismassa, 899,90e muuten näytti motonet) vaan työtunnit, joita saa sen päivän verran varata.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: raslak tuuheapää - 29.04.2012, 13:45:48
teetin kytkinremontin syksyllä Ivalossa v70 d5:een.  koko kytkinpaketti massapyörineen 900€ + työ 8hx60€ siis koko juttu 1380€....
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: WarElk - 29.04.2012, 15:17:38
Kuopiossa teetätin Autohuolto Hietamiehellä kytkin rempan S60 2.4 -03:een. Hinta 860€ osineen
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Pikkuhukka - 29.04.2012, 23:38:24
Aika pienillä kilsoilla tuli kytkin tiensä päähän. Tonnin tietämillä +/- 200€ on ollut kytkimen vaihto, vauhtipyörää en usko että on tarvis vaihtaa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: reteko - 30.04.2012, 06:38:39
Keskustelin remontista tutun autokorjaamomiehen kanssa oli sitä mieltä ettei vauhtipyörää tarvitse uusia jos kerran ei ole vioittunut koska kone käy aivan tasaisesti eikä rohise niinkuin massapyörän rikkouduttua kuulema tekee.Suositteli seuraavaksi ostamaan autoomaattilootaisen kulkupelin,kehui niiden olevan nykyään parempia kuin manuaalien koska kytkinremontit ovat kuulema lisääntyneet helvetisti, sanoi että esim: 200000km on Wolkkareille maksimi sitten puretaan kytkin ja se maksaa maltaita.Kaveri on tehnyt ammatikseen omassa korjaamossaan 30 vuotta hommia ja puhuu kokemuksesta eikä mitään mutu juttuja. Sanoi vielä volvoni kytkimestä että naisväki polttaa kytkimiä kun luistattavat sitä kovilla kierroksilla aina liikkeelle lähtiessä,ja näinhän se taitaa olla minunkin tapauksessa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: weisto - 30.04.2012, 07:31:36
Omasta V50:stä levis kytkin, tai massapyörä, 155 tkm ajettuna.  :-\ Koko paketti töineen sun muineen 1800€. Ihanan halpaa...
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jortsi - 30.04.2012, 09:37:09
Suositteli seuraavaksi ostamaan autoomaattilootaisen kulkupelin,kehui niiden olevan nykyään parempia kuin manuaalien koska kytkinremontit ovat kuulema lisääntyneet helvetisti, sanoi että esim: 200000km on Wolkkareille maksimi sitten puretaan kytkin ja se maksaa maltaita.

Ei se automaatinkaan korjaaminen halpaa ole, eikä nekään ole ikuisia. Tutulla meni volkkarista noilla kilsoilla laatikko ja meni liikkeeseen räyhäämään ku on 90% matka-ajoa, että miten voi olla mahdollista. "Ei ne vaan kestä pidempään" oli vastaus  :2funny:

polttaa kytkimiä kun luistattavat sitä kovilla kierroksilla aina liikkeelle lähtiessä

En ota kantaa siihen, että ketkä niitä rikkoo, mutta tuollahan ne saa hajalle. Jos yleisesti ottaen oletetaan osien olevan tehtaalta tullessa kunnossa, niin ei noilla kilsoilla sais vielä normaalin kulumisen piikkiin mennä.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Vartsi - 30.04.2012, 18:39:18
Vielä tuohon automaattilaatikkoon viitaten.. paikallisen sinisen myyntimiehen mukaan volsterin automaatti on hyvä jos 200tkm kestää :O eli taitaa tuurilla vielä 50tkm olla omalla elinikää jäljellä :)
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Julma-Henri - 30.04.2012, 18:42:27
teetin kytkinremontin syksyllä Ivalossa v70 d5:een.  koko kytkinpaketti massapyörineen 900€ + työ 8hx60€ siis koko juttu 1380€....

Kuopiossa teetätin Autohuolto Hietamiehellä kytkin rempan S60 2.4 -03:een. Hinta 860€ osineen

Mistä nuin halvalla olette massapyörän ja kytkinpaketin saanu??
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: WarElk - 30.04.2012, 18:53:56
Mistä nuin halvalla olette massapyörän ja kytkinpaketin saanu??

Itse uusin kytkimen lähinnä tuon sylinterin vuotamisen ja ongelmien takia kovalla pakkasella. Osat tulivat suoraan huoltofirman kautta.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: remes - 30.04.2012, 19:02:19
Keskustelin remontista tutun autokorjaamomiehen kanssa oli sitä mieltä ettei vauhtipyörää tarvitse uusia jos kerran ei ole vioittunut koska kone käy aivan tasaisesti eikä rohise niinkuin massapyörän rikkouduttua kuulema tekee.Suositteli seuraavaksi ostamaan autoomaattilootaisen kulkupelin,kehui niiden olevan nykyään parempia kuin manuaalien koska kytkinremontit ovat kuulema lisääntyneet helvetisti, sanoi että esim: 200000km on Wolkkareille maksimi sitten puretaan kytkin ja se maksaa maltaita.Kaveri on tehnyt ammatikseen omassa korjaamossaan 30 vuotta hommia ja puhuu kokemuksesta eikä mitään mutu juttuja. Sanoi vielä volvoni kytkimestä että naisväki polttaa kytkimiä kun luistattavat sitä kovilla kierroksilla aina liikkeelle lähtiessä,ja näinhän se taitaa olla minunkin tapauksessa.
Joo ne automaatihan kestää ikuisesti, ja niiden korjaaminen vasta halpaa onkin. Mahtoikohan ammattimies puhua omia mielipiteitään? Kyllä minä teetän mieluummin 1000e kytkinremontin kuin 6-7000e automaatin uusinnan.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: rmax - 30.04.2012, 19:24:56
Volvon automaatista ei kyllä oikein hyvää kuvaa ole saanut, kai niitä yli 200tkm ajettujakin toimivina saattaa löytyä.. :o
Tuota omaa kytkinrempan hintaa nosti kaksoismassa joka orkkiksena maksaa tonnin. Muut hilppeethän ei maksa siihen nähden pal mitään. Lisäksi meni stefoja mm. kampiakselin kaulalle ja vetareihin. Ja joitain pultteja sekä uudet orkkikset laatikon öljyt.
Tarkoituksella laitettiin kaikki uutta ettei tarvitse vähään aikaan aukoa. Kytkin vaihdettiin takertelun takia, aukasun jälkeen ei olis tienny että 200tkm on ajettu, oli vielä niin hyvässä kunnossa. Tuo entinen paketti on jouten jos joku sitä tarvitsee, ainakin kaksoismassa ja asetelma on moitteeton, levykin menis sen 100tkm vielä.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jortsi - 30.04.2012, 20:12:23
Tarkoituksella laitettiin kaikki uutta ettei tarvitse vähään aikaan aukoa.

Oikein. Kytkin remppaan menee sen verran tunteja, että samaan konkurssiin laittaa kaikki uusiksi, ettei tarvi seuraavassa huollossa maksaa samoista tunneista "turhaan". Joku herrasmies ihmetteli paikallisen liikkeen huoltotiskillä miksi tarjotaan väkisin myös kytkinremppaa samaan huoltoon, ku hän haluaa laatikon ja koneen välistä vuotavan tiivisteen vaihdettavaksi.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Peuhu - 30.04.2012, 20:51:56
Volvo S 60 D5:een vm -03 vaihdatin kytkimen ja kaksoismassavauhtipyörän tammikuussa paikallisella korjaamolla. Kytkinpaketin sai silloin varaosa.fi:stä hintaa 900 €. (kytkin, kaksoismassa ja laakeri) Hintaa vaihtotyöllä oli 530 € + vaihteistoöljyt. Teki yhteensä 1560 €. Korjaamo oli Vanhantien Autohuolto Temmeksellä.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jokaali - 02.05.2012, 16:49:44
Nonnii, eli tulipa vaihdettua oma käyttismersu emännän esimerkistä Volvoon, tarkemmin s60:een.
Moottorina 2.4D ja jo ostohetkellä tajusin vauhtipyörän ääntävän ja kytkinkin ottaa kiinni melkolailla polkimen yläasennossa. Mittarissa 270tkm ja auton muuten hyväkunto ja halpahinta saivat sisäisen Sulo Vilenini tekemään kaupat orastavasta kytkinremontista huolimatta.

Nyt täytyisi löytää hommaan lääkkeet. Sinisellä arvion mukaan noin 2500€ ja autoasikorjaamossa 2300€. Autoasi ei suostu tekemään kuin tilaamillaan osilla, ja luonnollisesti ei sininenkään. Eurocarpartsista näyttäisi osat irtoavan rahteineen kuitenkin alle 900€:n, jolla ei saa edes Motonetistä kuin vauhtipyörän.
¨
Nyt mielessä olisikin, jos homman tekisikin itse. Ostaisi säästyvällä 1400€:lla vaikka sijaisauton, jos remontti tuntuu venyvän :D Tai pirusti kaljaa, jotta jaksaa koko viikonlopun keskittyä. Mutta onko tuo sitten aivan tekemätön paikka perus kotikorjaajalle? Autonosturi ja tarvittavat työkalut kyllä löytyy, mutta mites muuten?

Entä kannattaako tuonne laittaa ihan vakiohilut, jos auton meinaa käyttää piuhan päässä tehon toivossa? Ja onko sinne edes olemassa kestävämpiä hiluja?

Lopuksi vielä vähän aiheen vierestä; Onko tuossa 2003 mallisessa 2.4D moottorissa sama ahdin kuin samanikäisessä D5:ssa? Sen verran ristiriitaista tietoa olen kuullut, ettei oikein tiedä mitä uskoa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: remes - 02.05.2012, 18:37:00
Eiköhän siellä vakiotkin kestä normaali softaustehot, ainakin mitä on lukenut noita lastutustopikkeja.

Ja täysin sama peli on D5:n kanssa, vain ohjelma erona.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: s73 - 02.05.2012, 21:11:50
Nonnii, eli tulipa vaihdettua oma käyttismersu emännän esimerkistä Volvoon, tarkemmin s60:een.
Moottorina 2.4D ja jo ostohetkellä tajusin vauhtipyörän ääntävän ja kytkinkin ottaa kiinni melkolailla polkimen yläasennossa. Mittarissa 270tkm ja auton muuten hyväkunto ja halpahinta saivat sisäisen Sulo Vilenini tekemään kaupat orastavasta kytkinremontista huolimatta.

Nyt täytyisi löytää hommaan lääkkeet. Sinisellä arvion mukaan noin 2500€ ja autoasikorjaamossa 2300€. Autoasi ei suostu tekemään kuin tilaamillaan osilla, ja luonnollisesti ei sininenkään. Eurocarpartsista näyttäisi osat irtoavan rahteineen kuitenkin alle 900€:n, jolla ei saa edes Motonetistä kuin vauhtipyörän.
¨
Nyt mielessä olisikin, jos homman tekisikin itse. Ostaisi säästyvällä 1400€:lla vaikka sijaisauton, jos remontti tuntuu venyvän :D Tai pirusti kaljaa, jotta jaksaa koko viikonlopun keskittyä. Mutta onko tuo sitten aivan tekemätön paikka perus kotikorjaajalle? Autonosturi ja tarvittavat työkalut kyllä löytyy, mutta mites muuten?

Entä kannattaako tuonne laittaa ihan vakiohilut, jos auton meinaa käyttää piuhan päässä tehon toivossa? Ja onko sinne edes olemassa kestävämpiä hiluja?

Lopuksi vielä vähän aiheen vierestä; Onko tuossa 2003 mallisessa 2.4D moottorissa sama ahdin kuin samanikäisessä D5:ssa? Sen verran ristiriitaista tietoa olen kuullut, ettei oikein tiedä mitä uskoa.

nosturi tai talja moottorin kannatteluun. Joku taisi tehdä remontin 30 tunnissa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Julma-Henri - 02.05.2012, 21:14:51
nosturi tai talja moottorin kannatteluun. Joku taisi tehdä remontin 30 tunnissa.

Jotain pultteja pitää uusia ku apurungon(?) irrottaa. Tiskiltä kannattee kysyä mitkä ja mihin.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jokaali - 02.05.2012, 21:24:58
Eli alkaa olemaan jo helpointa nostaa koko paketti pois, ja vaihtaa pöydällä? Autodata antoi vaihtotyölle ohjeajaksi 8h, joten kyllä tuossa autotallimekaanikolle varmasti riittää työsarkaa. Haulla en löytänyt topikkia missä asiaa olisi ennen puitu.

Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Julma-Henri - 02.05.2012, 21:28:29
Eli alkaa olemaan jo helpointa nostaa koko paketti pois, ja vaihtaa pöydällä? Autodata antoi vaihtotyölle ohjeajaksi 8h, joten kyllä tuossa autotallimekaanikolle varmasti riittää työsarkaa. Haulla en löytänyt topikkia missä asiaa olisi ennen puitu.

Joo niin se vaikuttaa että pöydällä se kotimekaanikon on helpoin vaihtaa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: bertti - 02.05.2012, 21:34:34
vaihdoin tutulle bensa s60:piin kytkinpaketin+sylinterin.osat noin 400e.koko hommassa meni 6 tuntia(lattialla ilman nosturia).otin koko hommasta 1000e osineen.ei se paha homma ole.volvolla ois ollut 1600e :idiot2:
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Pikkuhukka - 02.05.2012, 22:22:07
vaihdoin tutulle bensa s60:piin kytkinpaketin+sylinterin.osat noin 400e.koko hommassa meni 6 tuntia(lattialla ilman nosturia).otin koko hommasta 1000e osineen.ei se paha homma ole.volvolla ois ollut 1600e :idiot2:
100€/h?
edit. Autodatan ohjeaika kytkinasetelman vaihdolle -01 T5:een on 5,6h. En muista kauanko omaani meni, mutta tuo 6h lienee aika lähellä oikeaa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: bertti - 02.05.2012, 22:38:50
100€/h?
edit. Autodatan ohjeaika kytkinasetelman vaihdolle -01 T5:een on 5,6h. En muista kauanko omaani meni, mutta tuo 6h lienee aika lähellä oikeaa.
niin,tein kuitenkin 600e halvemalla kuin volvolla.sovitiin könttähinta,se vaan meni 6 tunnissa ;D ;D
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jokaali - 02.05.2012, 22:51:36
Mahtaako dieseliin olla kuinka paljon pahempi homma? Onko moottoria muuten välttämättä pakko nostella / liikutella?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: (Miksu) - 03.05.2012, 14:59:58
Mahtaako dieseliin olla kuinka paljon pahempi homma? Onko moottoria muuten välttämättä pakko nostella / liikutella?

Diesel on jonkin verran ahtaampi, etenkin kun vertaa vapaasti hengittävään bensakoneeseen.
Ei se siis hommana hirveämmin eroa, aikaa vaan menee pikkusen enempi.
Moottoria on pakko ainakin alaspän laskea vaihteiston päästä sellaisen 10-20cm, että vaihteiston yleensäkkään saa sieltä pois, muuten osuu runkoaisaan, eikä mahdu tulemaan.
Niin ja koska apurunko täytyy irroittaa, täytyy moottori jokatapauksessa saada roikkumaan, moottori kun on siihen apurunkoon kiinnitettynä kokonaisuudessaan.

Ainiin, kytkimen asetelmalle tarvii sitten työkalun, jolla se puristetaan, koska se on automaattisäätöinen asetelma, niin vaatii siis omat kikkansa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jokaali - 03.05.2012, 15:27:53
Millaisesta työkalusta on kysymys, siis joka tarvitaan asetelman puristamiseen? Voiko soveltaa jotain muuta kuin virallista työkalua?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: (Miksu) - 03.05.2012, 16:42:20
Millaisesta työkalusta on kysymys, siis joka tarvitaan asetelman puristamiseen? Voiko soveltaa jotain muuta kuin virallista työkalua?

Työkalu joka vetää asetelman perusasentoon, on tälläinen jousilla varustettu metallinen kehä
(http://media.skandix.de/pimg/1019957.jpg)

se työkalu, jolla puristetaan, on tälläinen
(http://img811.imageshack.us/img811/586/9995662.jpg)
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: virkpe - 03.05.2012, 21:05:20
Mihin tuota työkalua tarvitaan, vai olenko tehnyt jotain väärin mikä myöhemmin ilmenee?
itse kun aloin tekemään kyseistä remontia, tiedustelin tuota työkalua, josta minulle sanottiin että sitä ei tarvitse kytkimen vaihtamisessa.
Ja olen ajanut 20tkm vaihdon jälkeen.
auto D5 -02
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: (Miksu) - 03.05.2012, 21:14:13
Sillä asetetaan paine-asetelma perusasentoon, ellei se nyt sitten jo ole uudessa kohdallaan.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: virkpe - 03.05.2012, 21:19:58
Sillä asetetaan paine-asetelma perusasentoon, ellei se nyt sitten jo ole uudessa kohdallaan.
Sitä epäilen että uudessa on laitettu kohdilleen valmiiksi, koska kaikki osat meni kívuttomasti paikoilleen.
kytkin oli tarvikkeena ostettu LUK merkki kuten oli alkuperäinen.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jokaali - 03.05.2012, 21:40:14
Saako virkpe udella, kauan meni remontissa? Ja uusitko apurunkoon pultit?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: virkpe - 03.05.2012, 22:04:10
minulla oli moottorin vaihto kyseessä, Ja kytkimen vaihdoin samalla kun kone oli irrallaan.
pultteja en uusinut.
kytkimen pultitkin on vanhat.
vaihdoin samalla kampiakselin stefan vauhtipyörän taakse jonka ostin Volvolta(suositeltiin Volvon omaa stefaa). 
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: reteko - 11.05.2012, 06:51:38
No nyt on taas auto kunnossa paitsi että etupään lievät väristykset jatkuvat,mutta kytkinremppa ja samalla huolto maksoi 1187 euroa kaksoismassapyörää ei tarvinnut uusia,laitettiin uusi kytkinpaketti,alasylinteri/painelaakeri, stefa,moottoriöljyt,suodatin.vaihteistoöljyt,tehostajanöljyt,työt teki 703 euroa,varaosat ja öljyt ym. 482 euroa ja hilut päälle.Vielä kun tietäisi etsiä vikaa etupään värinään.Remontin teki Autohuolto Mäkinen Muuramesta,hyvää työtä ovat aina tehneet,odottamaan jouduin että kerkesivät tehdä mutta ei se mitään.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: rmax - 11.05.2012, 09:59:42
Minkälaista väristystä jäi?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: reteko - 11.05.2012, 15:18:05
Nämä värinät oli ennen kytkinremppaa, kyselinkin sitä tuolla aiemmin kirjoituksessani,vakuttaisi ettei ole renkaista johtuvaa koska ravisti myös talvirenkailla.Olisiko väljää jossain nivelissä tai palloissa ulommat raidetangonpäät on vaihdettu samoin puslat,ei ole tullut tutkittua millaiset on sisemmät raidetangonpäät,no aika näyttää missä mennään.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jokaali - 16.07.2012, 21:17:48
Noniin, tulipa sitten itse kärsittyä tuo kytkinremppa S60:een. Alkoi mekkala ja ravistus olla sitä luokkaa, ettei autolla uskaltanut kovin pitkälle lähteä. Korjaamoilla kesälomat päällä = elokuun puoliväliin olisi alkanut saada aikoja. Tämä siis 3 viikkoa sitten.

Auto makoili rempan ajan nelipilarinosturilla, ja jotta apurunkoa sai tarpeeksi pudotettua, nostelin autoa a-pilarin kohdilta molemmilta puolilta hallitunkeilla. Moottoripaketin tuin altapäin pullotunkki + renkaspinoviritelmällä.

Remontissa uusin siis vauhtipyörän, asetelman + levyn + painelaakerityösylinteriyhdistelmän, kaikki etupään varret ja nivelet ja etujarruhilppeet. Lisäksi uusintalistalle meni myös kuskinpuolen vetoakseli, sisäpään nivelen antauduttua. Oli jo aiemmin äännellyt, nyt pois ottaessa sitten antautui. Tämän sai onneksi edukkaasti purkuosana purku.net palvelusta.

Hirveä hommahan tuossa oli. 4 täyttä työpäivää tappelin tuon kanssa, ja homman alkumetreillä alkoi tuntua järkevämmältä myydä volvo varaosiksi.
Kannattavaahan tuo ei ollut edes rahallisesti, jos itselleen tuntipalkkaa laskee. Meikäläisellä ei vaan ollut vaihtoehtoja, kun autosta riippuvainen olen, joten viikko kesälomasta oli uhrattava tuolle.

Ilman jälkitauteja en tuostakaan hommasta selvinnyt, vaan jotain "pientä" jäi askarreltavaksi vielä:

-ohjaus alkoi inisemään (paikallistin rattiakselin läpivientikumin laakeriin) - Rasvan puute.
-pyöränkulmat aivan mettässä (tuli kiire niputtaa pyöräntuennat paikoilleen)
-"moottori vaatii huollon" - teksti
-ardicin hehkunliitin sai kipeää kammetessa apurunkoa alas

No kytkin nyt pelaa hienosti, eikä vauhtipyörä ääntele ylimääräisiä.

Voiko muuten ohjauksen palauttamattomuus pienissä nopeuksissa johtua pyöränkulmista? Kulmat ovat kyllä isosti pielessä, molempien eturenkaiden ulkoreunat kaljuja tankillisella  ;D Renkaat menossa muutenkin vaihtoon, niin en viitsinyt turhaa stressata. Auto myös aavistuksen arvaamaton ajettava motarilla. Menossa kyllä nelipyöräsuuntaukseen, kun vaan aika antaa periksi.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Xuppo - 16.07.2012, 21:42:03
Voiko muuten ohjauksen palauttamattomuus pienissä nopeuksissa johtua pyöränkulmista? Kulmat ovat kyllä isosti pielessä, molempien eturenkaiden ulkoreunat kaljuja tankillisella  ;D Renkaat menossa muutenkin vaihtoon, niin en viitsinyt turhaa stressata. Auto myös aavistuksen arvaamaton ajettava motarilla. Menossa kyllä nelipyöräsuuntaukseen, kun vaan aika antaa periksi.

Kyllä se on juurikin se että kulmat on metsässä niin ohjaus ei palauta keskelle ja saattaa mutenkin olla meno hieman hakevaa  :D
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: remes - 16.07.2012, 21:53:31
Aika pulska operaatio ollut näköjään  :)

Noista pyörän kulmista tuli mieleen kun itselle vaihdoin iskarit + jouset niin märällä kelillä esim. asvaltin korjauspalat sai auton sladiin 90kmh nopeudessa suoralla tiellä... Tuttu sääti pyörän kulmat ja raportista ilmeni että keulassa helvetisti aurausta ja camberit plussalla, takapäässä haritusta. Ei ihme että kulki kuin käärme varsinkin märällä  ;D Nyt mene ku juna, harmi kun takana ei ole camberin säätöä, vähän liikaa jäi oikealle puolelle.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Lasseter - 16.07.2012, 21:55:29
Kyllä se on juurikin se että kulmat on metsässä niin ohjaus ei palauta keskelle ja saattaa mutenkin olla meno hieman hakevaa  :D

Keilojen pujottelutesti saattaa sujua hyvin kun auto valmiiksi kiemurtelee kuin kärpä koira :)
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: anssiko - 16.07.2012, 22:18:24
Juhannusviikolla tuli otettua räväkämpi veto ylämäkeen (2-3-4-vaihteilla) sillä seurauksella, että D5:n kytkin heitti nesteet pihalle, alkoi luistaa ja sellanen ikävä käry tulvi koppiin..

Yllä kuvatun episodin jälkeen auto kesti kuiteskin vielä ajella riskillä ja hissunkissun, juhannusliikenteessä n. 300km kotipuoleen ja pajalle, josta sainkin ajan huoltoon heti seuraavalle viikolle. (Ajotietokoneen keskikulutuslukema tippu matkalla 5,1 -> 4,9 ... Kylläpä lämmitti mieltä.  ;) )

Rempassa uusittiin asetelma, levy, painelaakeri ja vauhtipyörä + uudet pultit. Entinen vauhtis ehjä, mut kilsoja +300tkm, eli vaihdettiin varmuuden välttämiseksi. Uusiksi meni myöskin kampuran takimmainen stefa (Volvolta), moottori- ja vaihteistoöljyt sekä jäähdytinnesteet. Maanantaina alottivat ja auto oli keskiviikkona valmis noudettavaks.

Kuitissa loppusumma reilu 1700€, kiitos nam! Nyt ei muuta, ku kovaa ajoo.

Jälkitautia ilmennyt täälläkin päin; ohjaus narisee (Rasvan puute?), turbon sävelet kuuluu sisälle selvemmin, kuin ennen remonttia. (Jäikö tulipellistä mahdollisesti joku tulppa pois? Vuotaako imupuolelta? Ahtaa ja liikkuu liukkaasti. Vai rupeeko puhaltimella olemaan kilsat tapissa? Ei savuta tai vie öljyä kuitenkaan.)

Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jokaali - 16.07.2012, 22:25:39
Aika pulska operaatio ollut näköjään  :)

Noista pyörän kulmista tuli mieleen kun itselle vaihdoin iskarit + jouset niin märällä kelillä esim. asvaltin korjauspalat sai auton sladiin 90kmh nopeudessa suoralla tiellä...

Juurikin noin, märällä motarilla sai satasessa alkaa ratista korjaamaan, kun kuskinpuolen renkaat ylitti kaistaviivan  ;D Kuten myös hiekkaisessa tiukassa  risteyksessä, auto puskee herkästi suoraan, ihan kuin olisi renkaat tyhjänä.

Ainiin, Cruisekin lakkasi toimimasta, ilmeisesti jäi jokin maapiuha pois laatikon kyljestä, mitä pikaisesti googlasin. Eli teettää se hommaa vielä näin jälkikäteenkin.
Ja erityistyökaluja ei tarvinnut operaatiossa, ainakaan kun laittoi kaikki uutta.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jokaali - 16.07.2012, 22:34:59


Jälkitautia ilmennyt täälläkin päin; ohjaus narisee (Rasvan puute?), turbon sävelet kuuluu sisälle selvemmin, kuin ennen remonttia. (Jäikö tulipellistä mahdollisesti joku tulppa pois? Vuotaako imupuolelta? Ahtaa ja liikkuu liukkaasti. Vai rupeeko puhaltimella olemaan kilsat tapissa? Ei savuta tai vie öljyä kuitenkaan.)

Laita jotain ruiskuvaseliinia rattiakselin ja läpivientikumin väliseen laakeriin, luulisi tuolla tokenevan. Tuntuu alkavan narisemaan kun käyttää irti. Katso samalla onko itse läpivientikumi ehjä. Tossa remontissa rikkoo helpolla koneen alla menevän muovisen ahtoputken, ellei sitä tajua varoa. Se kun halkeaa, niin turbon äänet kyllä alkaa kuulumaan kovempaa, mutta luultavasti lykkäis jonkun vikailmonkin ja limppimoodin.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Pikkuhukka - 18.07.2012, 10:30:34

Jälkitautia ilmennyt täälläkin päin; ohjaus narisee (Rasvan puute?), turbon sävelet kuuluu sisälle selvemmin, kuin ennen remonttia. (Jäikö tulipellistä mahdollisesti joku tulppa pois? Vuotaako imupuolelta? Ahtaa ja liikkuu liukkaasti. Vai rupeeko puhaltimella olemaan kilsat tapissa? Ei savuta tai vie öljyä kuitenkaan.)
Se on se rattiputken läpivientikumi/suoja joka ei ole paikallaan vaan vähän vinossa. Rasva auttaa hetkeksi, mutta narinat palaavat takaisin ajan kanssa. Samasta syystä kuuluu ahtimen puhina sisälle. Itellä kävi juurikin noin, on muuten astetta haastavampi homma saada takaisin kun osat on niputettu paikalle.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: mikkis76 - 18.07.2012, 16:00:24

Entä kannattaako tuonne laittaa ihan vakiohilut, jos auton meinaa käyttää piuhan päässä tehon toivossa? Ja onko sinne edes olemassa kestävämpiä hiluja?



Nimimerkki jampezii laittoi kytkinrempassa 163hv DVitoseen 185hv DVitosen kytkimen. Joku muukin taisi olla saman operaation suorittanut.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jorma - 18.07.2012, 17:25:56
185hp kaksoismassa olisi hyödyllinen vanhemmassa, uskon että kytkimet kyllä kestää.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: jari2407 - 18.07.2012, 17:51:47
kukaan ei kuitenkaan tunnu tietävän mitä muutoksia tarttee tehä et sen 185 hv kaksoismassan saa käymään. ite vaihoin vakio hilut, tiiä sitten kuinka ne kestää riippuu varmaan paljon ajotavastakin...

Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: virkpe - 19.07.2012, 15:51:10
kukaan ei kuitenkaan tunnu tietävän mitä muutoksia tarttee tehä et sen 185 hv kaksoismassan saa käymään. ite vaihoin vakio hilut, tiiä sitten kuinka ne kestää riippuu varmaan paljon ajotavastakin...

tarvitsee rälläköidä ajoitus merkkejä vautipyörässä ja hitsata ne toiseen kohtaan.
vertaamalla vanhaa uuteen niin näkee eron.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: jari2407 - 19.07.2012, 17:06:28

tarvitsee rälläköidä ajoitus merkkejä vautipyörässä ja hitsata ne toiseen kohtaan.
vertaamalla vanhaa uuteen niin näkee eron.


Ok. Jos ei tuon kummosempi homma oo ni oishan sen sit voinu tilata.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: amatööri - 24.07.2012, 22:39:16
no niin, muutama viikko sitä mentiinkin ennenku tartti hinausauton apuun turvautua.
Eli ilmeisesti kytkimen työsylinteri nosti hattua. Jätin kaveria juuri kyydistä, vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
Yhtäkkiä rupes auto täriseen ja lopulta sammui, kun kytkin ottikin kiinni. Auton alle jäi hyvänlainen läikkä kytkinnestettä.
Nyt kun laatikko pitää joka tapauksessa irrottaa, niin mitähän kaikkea ihanan hintaista pilliä ja vihellintä kannattais vaihtaa samantien? Auto on S60 2,4D -02, ajettu 278 tkm.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: amatööri - 25.07.2012, 09:29:38
no niin, muutama viikko sitä mentiinkin ennenku tartti hinausauton apuun turvautua.
Eli ilmeisesti kytkimen työsylinteri nosti hattua. Jätin kaveria juuri kyydistä, vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
Yhtäkkiä rupes auto täriseen ja lopulta sammui, kun kytkin ottikin kiinni. Auton alle jäi hyvänlainen läikkä kytkinnestettä.
Nyt kun laatikko pitää joka tapauksessa irrottaa, niin mitähän kaikkea ihanan hintaista pilliä ja vihellintä kannattais vaihtaa samantien? Auto on S60 2,4D -02, ajettu 278 tkm.
...ja hommahan etenee siten, että ensi viikolla volvoon vaihdetaan kytkin kaikkine osineen sekä kaksoismassavauhtipyörä. Vaihteistoon uudet öljyt ja vetoakseleille uudet stefat. Ja vikakoodien luku pääliskauppaa, eihän toki viat tähän kytkimeen rajoitu... Koko hoito töineen 1800€, kiitos ja nam.
Nyt äijäporukalla muutamaks päiväks saareen "nuolemaan haavoja", voi olla että pikku kulaus Russian Standardia luonnon helmassa on paikallaan, ihan vaan lämmikkeeks :)
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: jari2407 - 25.07.2012, 19:37:36
paljonko töiden osuus?

mulla meni n.850€ ja 12h ku ite tein. Osia kaksoismassa ja pultit, levy, asetelma, työsylinteri, vetoakselinstefatx2, kampiakselinstefa ja öljyt.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: amatööri - 27.07.2012, 15:44:42

paljonko töiden osuus?

mulla meni n.850€ ja 12h ku ite tein. Osia kaksoismassa ja pultit, levy, asetelma, työsylinteri, vetoakselinstefatx2, kampiakselinstefa ja öljyt.
Työn osuudeks jää n. 400-500€.
Edullisesti oot osat saanu, esim.Motonetissä pelkkä kaksoismassa 900€.
Itelle tulee Sachsin osat, kytkinpaketti n. 400€ ja vauhtipyörä n. 1000€. 2 vuoden takuu osille ja työlle.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: jari2407 - 27.07.2012, 19:53:29
Työn osuudeks jää n. 400-500€.
Edullisesti oot osat saanu, esim.Motonetissä pelkkä kaksoismassa 900€.
Itelle tulee Sachsin osat, kytkinpaketti n. 400€ ja vauhtipyörä n. 1000€. 2 vuoden takuu osille ja työlle.

Tilasin englannista lukin osat vauhtipyörän,kytkin hilut ja työsylinterin 730€ rahteineen.
Ja miten lie sitten tuo takuu jos on ohjelmoitu niinku mulla?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: amatööri - 27.07.2012, 22:12:41
Tilasin englannista lukin osat vauhtipyörän,kytkin hilut ja työsylinterin 730€ rahteineen.
Ja miten lie sitten tuo takuu jos on ohjelmoitu niinku mulla?
Ei oo ohjelmoitu, että senpuoleen ei pitäis olla ongelmaa.
Aikamoiset hinnanerot kyllä. Oishan tuo tietty ollu vaihtoehto tuokin että tilaa ulkomailta, mutta mennään nyt tällä kertaa näin.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: jari2407 - 28.07.2012, 07:33:15
Suomen hinnat on ihan levottomat.
Kyllähän se vähän jännitti tilata,mutta nopeesti ne tuli.
Suosittelen tilaamaan eurocarpartsilta osia.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: JoelP - 31.07.2012, 20:49:08
Onko jollain foorumilaisella ylimääräistä intoa tehdä D5:sen kytkinremppaa? Tarkotus ois tilata eurocarpartsilta osat, ja vaihdattaa joko liikkeessä, tai jollain foorumilaisella. Jos lisätienesti kiinnostaa, mutta tekee edullisemmin kuin korjaamo, kannattaa nakata yksityisviestiä. Aina parempi, jos onnistuu Oulussa, tai 200km säteellä. Auto siis S60 -05. Itsellä ei aikaa eikä kiinnostusta oikein ruveta värkkäilemään. Aikatauluista ei vielä mitään tietoa, mutta piakkoin täytyis remppa hoitaa.

e: Toki, jos kaverista on hommassa hyötyä, voin itse olla auttelemassa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: riesel - 23.08.2012, 11:13:30
Kytkinremppa täälläkin edessä ja meinasin tilata tuolta eurocarparts:lta osat. Mitenkä olette maksun tuonne hoitaneet? Yritin maksua Visalla (Vefified by Visa), mutta oman pankin sivuilla käynnin jälkeen saitti sanoo "Validating Merchant Response" ja sitten epäonnistuu. Arvaus on, että pankin lähettämän osoitetiedon vertaaminen sivulla annettuun Billing addressiin epäonnistuu (joko osoitteen skandinaavisten kirjaimien takia, tai pakolliseksi määrätyn County tiedon takia). Otin yhteyttä customer careenkin, mutta ovat aivan kädettömiä siellä... Ei nyt viittis millään PayPalillakaan käydä maksamaan.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: jari2407 - 23.08.2012, 12:23:51
Maksoin paypalilla.
Miks sillä ei viihtis maksaa?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jorma - 23.08.2012, 12:49:20
Kytkinremppa täälläkin edessä ja meinasin tilata tuolta eurocarparts:lta osat. Mitenkä olette maksun tuonne hoitaneet? Yritin maksua Visalla (Vefified by Visa), mutta oman pankin sivuilla käynnin jälkeen saitti sanoo "Validating Merchant Response" ja sitten epäonnistuu. Arvaus on, että pankin lähettämän osoitetiedon vertaaminen sivulla annettuun Billing addressiin epäonnistuu (joko osoitteen skandinaavisten kirjaimien takia, tai pakolliseksi määrätyn County tiedon takia). Otin yhteyttä customer careenkin, mutta ovat aivan kädettömiä siellä... Ei nyt viittis millään PayPalillakaan käydä maksamaan.

Nordean verkkopankissa pitää käydä laittamassa Visan verkkomaksu päälle (muuttu alle vuosi sitten) että se yleensä olisi mahdollista. Toiseksi.. PayPal on kyllä luotettava. Olen käyttänyt sitä vuosia erilaisiin verkko-ostoksiin ympäri maailmaa. Paljon parempi kuin vaihtoehto, jossa annat myyjälle sun oman kortin numerot ja vahvistuskoodit.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: riesel - 23.08.2012, 21:57:27
No, maksettu nyt sitten PayPalin kautta ja jään odottelemaan osia... Paypal on kyllä ihan bueno Ebay tyyppisiin maksuihin random saajille, mutta mielestäni ylimääräiset välistävetäjät voisi ohittaa oikeiden verkkokauppojen kohdalla, joihin tämänkin lasken (myyjällehän ne ylimääräiset kulut tosin kalahtaa, mutta silti). Luottokorttimaksujen turvallisuudesta en jaksa olla huolissani - paljosta käytöstä huolimatta omalle kohdalle ei ole koskaan osunut väärinkäytöksiä ja tuttavapiirin kokemusten mukaan nekin selviävät ongelmitta. Onneksi sentään tuon PayPal:n valuuttakonversion (törkykurssi) voi ohittaa ja jättää valuuttamuunnoksen Visalle...
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: riesel - 06.09.2012, 17:21:02
Loppuyhteenveto omasta kytkinrempasta:
- Vauhtipyörä+kytkinlevy+asetelma+sylinteri eurocarpartsista toimituksineen 854,87eur
- Samalla vaivalla varmuuden vuoksi vaihtoon myös takastefa 22,30eur + öljyproppu 4,80eur
- Työt noiden vaihdosta yhteensä 614,20eur
Eli noin puolitoista tonnia yhteensä... Ihanan kallista. Nyt ei vähään aikaan raaski auton vaihtoa suunnitellakaan, kun tuon rempan hinta oli noin neljännes auton arvosta.

Rempan lähtökohtana siis oli V70 D5 -02, 285tkm. Kytkin oli täysvedätyksissä luistanut ajoittain (levy loppu) ja pari kertaa jäi kytkinpoljin pohjaan (sylkky päästi liemet läpi?), kaksoismassa oli tyhjäkäynnillä kilkattanut vähintään viimeiset 100tkm. Tarpeeseen siis kyllä tuli noiden kytkinpalikoiden vaihto.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: lefa1 - 27.09.2012, 11:48:16
nuista automaateista sen verran että serkullani oli s80 00 vm 2.5tdi auto oli entinen taksi kyllä ja huollo kohillaan ja mittarissa oli yli 700 000 ja laatikko pelasi hienosti h-kirjassa ei lukenut missään lootan vaihtoa ainoastaan laatikko öljyt oli vaihdettu säännöllisesti sitten kuukausien päästä alko laatikko sekoilemaan
Otsikko: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Topelius - 20.04.2013, 10:23:49
Onko tuo kytkinremontti edelleen yhtä hintavaa? Tietääkö joku noiden osien varaosanumeroita?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: N1K0 - 22.04.2013, 17:23:18
Rupeaa S60 D5 kytkin loppuumaan.
Tyhjäkäynnillä kilkattelee, mutta kun laittaa kytkimen pohjaan niin oire häviä.

Rupeaa tässä jo varmistelemaan että onko sinne järkevä tunkea enään kaksoismassaa.
Vaan ihan normi kytkimen?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jortsi - 22.04.2013, 18:13:01
Rupeaa S60 D5 kytkin loppuumaan.
Tyhjäkäynnillä kilkattelee, mutta kun laittaa kytkimen pohjaan niin oire häviä.

Rupeaa tässä jo varmistelemaan että onko sinne järkevä tunkea enään kaksoismassaa.
Vaan ihan normi kytkimen?

Muistelisin Julma-Henrin showroom topicissaan kirjoitelleen, että liikkeen mukaan tavallinen täristäis aika kovasti. Eli kannattais pysytellä kaksoismassassa. Kallishan se on.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: N1K0 - 22.04.2013, 18:19:48
Onhan sillä hintaa kyllä :-\

Mutta kestääkö mitenkä kauan uusikaan kytkin, jos esim laittaa lastun?
Kattelin tuossa että tommosia olisi, hieman parempana:
http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=1138

http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=1139

Ja mihinkäs moottoriin tämä sopii?
http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=67
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Julma-Henri - 22.04.2013, 18:54:42
Muistelisin Julma-Henrin showroom topicissaan kirjoitelleen, että liikkeen mukaan tavallinen täristäis aika kovasti. Eli kannattais pysytellä kaksoismassassa. Kallishan se on.

Näin sanottiin samppasportilla :)


Onhan sillä hintaa kyllä :-\

Mutta kestääkö mitenkä kauan uusikaan kytkin, jos esim laittaa lastun?
Kattelin tuossa että tommosia olisi, hieman parempana:
http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=1138

http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=1139

Ja mihinkäs moottoriin tämä sopii?
http://www.samppasport.fi/shop/cat/product_details.php?p=67

Sintteriä ei kannate laittaa käyttöautoon. Korkeintaan jousitettu jos löytyy.
Tietty jos sillä ajaa vain ja ainoastaan auton omistaja tai sitten tehoja on huomattavasti enemmän.

Mulla on tuo +20% asetelma omassa, vielä ei ainakaan ole luistanu lastun kans :) Ja jp_ollilla on vakio asetelma ja siinä on tehoa enemmän ku mulla ;)

Tuo on bensakoneisiin tarkotettu muunnossarja.
Otsikko: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Topelius - 23.04.2013, 17:30:03
Tarvitseeko muita osia vielä kytkimeen?

http://www.volvopartswebstore.com/products/Volvo/Clutch-kit/1123375/30783311.html

http://www.skandix.de/en/spare-parts/engine/engine-repair/crankshaft/flywheel/1014627/
Otsikko: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Topelius - 23.04.2013, 21:15:50
Osat maksaa 710 puntaa suomeen tuotuna. Onko hinta ihan pielessä?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: WarElk - 23.04.2013, 22:08:41
Edelliseen s60:een uusin kytkimen ja töineen tuli maksamaan paikallisella yrittäjällä 850€
Otsikko: Re: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Topelius - 23.04.2013, 22:18:11
Edelliseen s60:een uusin kytkimen ja töineen tuli maksamaan paikallisella yrittäjällä 850€

Missä noin halvalla? Vaihdettiinko myös tuo vauhtipyörä?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jullext - 24.04.2013, 11:58:28
Kytkinremontti tehty 230tkm ajettuun V70.

Hinta 1800e (osat 1250). Sis. Painelaakeri,kytkinasetelma,,kaksoismassavauhtipyörä,kampiakselin stefa,vaihteistoöljyt

Ratti narisee,taisi käydä korjaajalla ns. perinteiset.  Toivottavasti saa rasvaamalla tuon narinan hallintaan.
Otsikko: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Topelius - 24.04.2013, 21:59:24
Onkos Volvon alkuperöiset osat parempia kuin nuo LUK tai muut vastaavat. Vakavasti tekis mieli tilata ne Englannista n 1000€ alkuperäisinä. Vai löytyiskö jostain LUKoot halvempina?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jullext - 04.05.2013, 14:56:33
Käviköhän tossa kytkin rempassa joku juttu,ajon aikana ja varsinkin kiihdyttäessä kuuluu jotain rohinaa tai vastaavaa meteliä,vapaalla ja kytkin pohjassa ääntä ei kuulu. Vauhtipyöräkö rikki 400km jälkeen?
Otsikko: Vs: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Julma-Henri - 04.05.2013, 16:43:39
Onkos Volvon alkuperöiset osat parempia kuin nuo LUK tai muut vastaavat. Vakavasti tekis mieli tilata ne Englannista n 1000€ alkuperäisinä. Vai löytyiskö jostain LUKoot halvempina?

Samat rojut on Volvon laatikossa ku LUK:in laatikossa..

Käviköhän tossa kytkin rempassa joku juttu,ajon aikana ja varsinkin kiihdyttäessä kuuluu jotain rohinaa tai vastaavaa meteliä,vapaalla ja kytkin pohjassa ääntä ei kuulu. Vauhtipyöräkö rikki 400km jälkeen?

Mielenkiintosen kuulonen.. Onko kaikki paikat varmasti kiritty momenttiin? Ja vaihdoitko työsylinterin?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jullext - 04.05.2013, 16:46:52
En mä tehny mitään,pajalla vaihto painelaakerin,asetelman, kaksoismassavauhtipyörän. Kai se työsylinteri kuuluu toho kytkinpakettiin?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Julma-Henri - 04.05.2013, 18:53:59
En mä tehny mitään,pajalla vaihto painelaakerin,asetelman, kaksoismassavauhtipyörän. Kai se työsylinteri kuuluu toho kytkinpakettiin?

Kiikuta pajalle takasin. Ei tuommonen normaalia ole, mulla ei kuulu mitään kahinoita tai rohinoita ja kytkimellä ajettu 20tkm
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: sibi - 02.12.2013, 15:39:23
Volvossa vaihdettu kytkin sekä kaksoismassa 150t km kohdalla. Nyt on mittarissa 286t km ja taas rohisee tyhjäkäynnillä. Moottorin äänetkin ovat muuttuneet oudoiksi siinä sivussa. Viikko sitten alkoi kuulua kytkin pohjassa ja moottorijarrutuksella rolinaaa ja kolinaa. Seuraavana päivänä mitään ei kuulunut ja autolla ajettukin sen jälkeen 500 km. Nyt pientä rohinaa kuuluu ilmeisesti kytkimen seudulta, koska jalallakin tuntuu polkimella selvästi.

Huomenna menossa tutkintaan, mutta kyllä on lujaa tekoa kytkin jos 100tkm kestää!

Auto on siis S40 2.0 D -04
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: iisakki889 - 02.12.2013, 19:43:59
Millä tavalla nämä kytkimen hajoamiset oireilee vai meneekö kerrasta kaput?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: mikko1996 - 22.08.2015, 19:08:48
Ratti alkoi narisemaan kytkimen vaihos yhteydessä. Joku kirjoitti että taisi korjaajalla käydä perinteiset. Eli miten voi rasvata tai tehdä jotta se loppuu?!
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: MJJ - 26.08.2016, 21:42:09
Ostin joku aika sitten yksityiseltä alle 150tkm ajetun Volvo S60 2.4 125kW bensa vm.2005. Kaikki tuntui olevan kunnossa koeajulla, mutta nyt olen huomannut oireita kytkimeltä. Eli tässä keskustelussakin olevat oireet rallatuksesta tyhjäkäynnillä, jotka häviää kytkintä pohjaan painettaessa. Lisäksi pientä nykimistä silloin tällöin liikkeellelähdössä, eikä ilmene edes joka lähdössä. Vaatii juuri tietynlaisen liikkeellelähdön. Auto on ollut pienellä kylällä viimeiset yhdeksän vuotta ja nähtävästi pätkäajo on sitten tehnyt tehtävänsä kytkimen osalta. Sen verran on jäänyt epäselväksi, että käytetäänkö tuota kaksoismassallista vauhtipyörää Volvoissa myös näissä bensakoneissa vai onko näissä vain jousitettu levy? On niin perhanan kallis tuo kaksoismassakiekko, että jonkin verran alkaa harmittaa ruveta autoa näin pian korjauttamaan.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Beagle - 26.08.2016, 21:57:15
Ostin joku aika sitten yksityiseltä alle 150tkm ajetun Volvo S60 2.4 125kW bensa vm.2005. Kaikki tuntui olevan kunnossa koeajulla, mutta nyt olen huomannut oireita kytkimeltä. Eli tässä keskustelussakin olevat oireet rallatuksesta tyhjäkäynnillä, jotka häviää kytkintä pohjaan painettaessa. Lisäksi pientä nykimistä silloin tällöin liikkeellelähdössä, eikä ilmene edes joka lähdössä. Vaatii juuri tietynlaisen liikkeellelähdön. Auto on ollut pienellä kylällä viimeiset yhdeksän vuotta ja nähtävästi pätkäajo on sitten tehnyt tehtävänsä kytkimen osalta. Sen verran on jäänyt epäselväksi, että käytetäänkö tuota kaksoismassallista vauhtipyörää Volvoissa myös näissä bensakoneissa vai onko näissä vain jousitettu levy? On niin perhanan kallis tuo kaksoismassakiekko, että jonkin verran alkaa harmittaa ruveta autoa näin pian korjauttamaan.

Kyllähän se kaksoismassalla on. Minun käsittääkseni kaikki volovot -99 eteenpäin ovat kaksoismassalla. Saksasta tai englannista osat, niin säästää huomattavan pennin. Itsellä sama remontti ensi viikolla edessä d5:seen. Uusiksi menee kaksoismassa, kytkinlevy, pultit, kampiakselin stefa ja "lommi", sekä painelaakeri. Kaksoismassalevy on kolariautosta, muut osat uusia.

Minulla mittarissa 490tkm. Mielenkiintoinen nähdä onko alkuperäinen kaksoismassa ja kytkimen osat vai onko jo joskus tehty.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: MJJ - 26.08.2016, 22:13:06
Kyllähän se kaksoismassalla on. Minun käsittääkseni kaikki volovot -99 eteenpäin ovat kaksoismassalla. Saksasta tai englannista osat, niin säästää huomattavan pennin. Itsellä sama remontti ensi viikolla edessä d5:seen. Uusiksi menee kaksoismassa, kytkinlevy, pultit, kampiakselin stefa ja "lommi", sekä painelaakeri. Kaksoismassalevy on kolariautosta, muut osat uusia.

Minulla mittarissa 490tkm. Mielenkiintoinen nähdä onko alkuperäinen kaksoismassa ja kytkimen osat vai onko jo joskus tehty.

Ei kai siinä muu auta, kuin ruveta tarjouksia hakemaan ja verrata osien hintoja Suomi vs. ulkomaat. Pitää koettaa löytää vielä asentaja, joka osaa hommansa. Näkyy tämän ketjun perusteella ainakin se ohjausakselin laakeri alkamaan pitää jotain ääntä remontin jälkeen jostain syystä. Vaan eipä auttane enää muutaman viikon jälkeen ruveta yksityisen kanssa taistelemaankaan asiasta. Tämän remontin jälkeen ollaankin sitten lähes liikkeiden hinnoissa tämän ikäisessä ja ajetussa. Mutta kiitosta nopeasta vastauksesta.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Beagle - 27.08.2016, 21:30:24
No pitää ajatella, että sittenpähän se on tehty, eikä tarvitse siitä enää murehtia. 8)
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: MJJ - 27.08.2016, 23:06:26
Niin, positiivinen ajattelu on aina plussaa. Mutta ei voi unohtaa sitä, että vain muutama viikko ostosta ja alustavat oireet kytkimeltä on nuo. Hinta oli alhainen liikkeiden hintoihin (10500-11500€) nähden, mutta silti alkaa harmittaa. Olisiko kenelläkään arviota mitä tuo kestää vielä? Oireet on tällä hetkellä pienet, mutta havaittavat. Pientä sivuääntä kytkimeltä kuuluu tyhjäkäynnillä ja loppuu kytkintä painettaessa. Liikkeellelähdöt onnistuu, kunhan vaan on kierroksia 1300rpm tai enemmän. Tällöin ei tule nykimistä ollenkaan. Kytkin pitää hyvin, mutta varmaan levy tiukilla kovemmissa vaihteenvaihdoissa. Niitä pitänee välttää jatkossa.

Yksi kysymys olisi vielä, että miten ulkomailta tilatessa voi varmistua oikeista osista? Ainakin kytkinlevyä on kahta eri mallia tarjolla, hampaiden lukumäärä ainakin eroavaisuutena. Onko jotain muuta huomioitavaa? Tuo on semmoinen remontti, että pitää olla oikeat palikat samalla kertaa ostettuna.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Badman - 27.08.2016, 23:37:33
V70:ssä alkoi ilmetä samoja oireita. Pientä rallatusta kytkimen suunnasta tyhjäkäynnillä ja tökkivää vaihteiden siirtelyä. Nykimistä tosin ei esiintynyt. Rallatuksen syyksi ilmeni kaksoismassavauhtipyörä. Vaihdatin paikallisella korjaamolla kytkimen hilppeet kaikkinensa ja tuossa yhteydessä kaksoismassan tilalle laitettiin kiinteä vauhtipyörä. LUK:n osat kolmen vuoden takuulla. 1340 € tuli hinnaksi työt ja osat. Erona aikaisempaan on, että kone tärisee aavistuksen enemmän ja vaihteiden kytkeytyminen ei ole yhtä jouheaa. 20 tkm on takana remontin jälkeen, enkä osaa kovin paljon moittiakaan kiinteää vauhtipyörää, kunhan tottuu sen käyttäytymiseen. Tätäkin vaihtoehtoa kannattaa ehkä miettiä, jos haluaa säästää 500 €.

Jullext kirjoitti ratin narinasta kytkinrempan jälkeen. Mitä siinä voi ohjausakselin suhteen tapahtua? Minulla on nimittäin sen toimenpiteen jälkeen ohjaus ollut selkeästi kankeampi ja ikäänkuin kantikkaampi. Kävin ko. korjaamolla asiasta kitisemässä, mutta sieltä ei toistaiseksi ainakaan ole selkeää syytä ongelmaan löytynyt.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: MJJ - 28.08.2016, 20:56:46
V70:ssä alkoi ilmetä samoja oireita. Pientä rallatusta kytkimen suunnasta tyhjäkäynnillä ja tökkivää vaihteiden siirtelyä. Nykimistä tosin ei esiintynyt. Rallatuksen syyksi ilmeni kaksoismassavauhtipyörä. Vaihdatin paikallisella korjaamolla kytkimen hilppeet kaikkinensa ja tuossa yhteydessä kaksoismassan tilalle laitettiin kiinteä vauhtipyörä. LUK:n osat kolmen vuoden takuulla. 1340 € tuli hinnaksi työt ja osat. Erona aikaisempaan on, että kone tärisee aavistuksen enemmän ja vaihteiden kytkeytyminen ei ole yhtä jouheaa. 20 tkm on takana remontin jälkeen, enkä osaa kovin paljon moittiakaan kiinteää vauhtipyörää, kunhan tottuu sen käyttäytymiseen. Tätäkin vaihtoehtoa kannattaa ehkä miettiä, jos haluaa säästää 500 €.

Jullext kirjoitti ratin narinasta kytkinrempan jälkeen. Mitä siinä voi ohjausakselin suhteen tapahtua? Minulla on nimittäin sen toimenpiteen jälkeen ohjaus ollut selkeästi kankeampi ja ikäänkuin kantikkaampi. Kävin ko. korjaamolla asiasta kitisemässä, mutta sieltä ei toistaiseksi ainakaan ole selkeää syytä ongelmaan löytynyt.

Bensa vai diesel? Dieselissä varmasti tulee tärinöitä samalla tavalla kuin vag-dieseleissäkin, joihin on moni kiinteää vauhtista laittanut.

Tuosta ohjauksen ongelmista tämän rempan jälkeen olisi hyvä saada lisätietoa. Pitäisi ensin selvittää mitä siitä puretaan ja etsiä mahdollisimman tarkka rakennekuva, josko siitä olisi pääteltävissä jotain. 9 vuotta olen VAG puolella foorumeita lueskellut, mutta Volvon osalta vasta muutama viikko ja Volvon tekniikka on näin ollen vielä suht tuntematonta minulle.
Otsikko: Vs: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Gt-70 - 28.08.2016, 23:25:02
Samat rojut on Volvon laatikossa ku LUK:in laatikossa..

Mielenkiintosen kuulonen.. Onko kaikki paikat varmasti kiritty momenttiin? Ja vaihdoitko työsylinterin?
Eiköhän volvon alkuperäiset osat ole Sachs:in valmistamia ;)
LUK:in kytkinosat jätän suosiolla ostamatta :D
Otsikko: Vs: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Beagle - 29.08.2016, 00:09:33
Eiköhän volvon alkuperäiset osat ole Sachs:in valmistamia ;)
LUK:in kytkinosat jätän suosiolla ostamatta :D

Kyllä niissä alkuperäisissä vaan luk taitaa lukea..

(https://www.varaosahaku.fi/image/900/a/85/b0647b/path/mnt/newftp/815/fibdb/bild/lgnr/30658(2).jpg)
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Huikkoster - 29.08.2016, 01:49:39
MJJ:
Itsellä on 960:ssä kaksoismassa raklattanut melkein 50tkm. Käynnistyksen jälkeen eniten ja hiljenee kun painaa kytkintä. Ravistaa joskus liikkeelle lähdöissä mutta ääni ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Eli ei se nyt heti ole hajoamassa.
Otsikko: Vs: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: paku97 - 29.08.2016, 08:32:30
Kyllä niissä alkuperäisissä vaan luk taitaa lukea..

(https://www.varaosahaku.fi/image/900/a/85/b0647b/path/mnt/newftp/815/fibdb/bild/lgnr/30658(2).jpg)
Juuri näin.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: MJJ - 31.08.2016, 11:51:20
MJJ:
Itsellä on 960:ssä kaksoismassa raklattanut melkein 50tkm. Käynnistyksen jälkeen eniten ja hiljenee kun painaa kytkintä. Ravistaa joskus liikkeelle lähdöissä mutta ääni ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Eli ei se nyt heti ole hajoamassa.

Oireet on samanlaiset siis. Olen opetellut liikkeellelähtöä niin ettei hakkuuta kovasti siinä, mutta välillä tulee nykiviä lähtöjä. Tasainen vetohan tuota levyä tuskin tappaa vaikka täyttä tehoa käytettäessä vaan ennemmin kovat iskut, kun on vaimennus heikentynyt. Näin ainakin oman maalaisjärjen mukaan. Parin viikon päästä vähenee vielä ajut sillee, että pakollisia ajoja vain 200km/kk ja varmaan toiset 200-300km vähemmän pakollisia. Toivotaan, että kestää...
Otsikko: Vs: Re: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: MJJ - 31.08.2016, 11:53:27
Kyllä niissä alkuperäisissä vaan luk taitaa lukea..

(https://www.varaosahaku.fi/image/900/a/85/b0647b/path/mnt/newftp/815/fibdb/bild/lgnr/30658(2).jpg)

Onkohan joku lukenut, kuullut tai jopa kokenut, että kestääkö tuo Sachsin paketti olennaisesti paremmin kuin Luk?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jaska71 - 31.08.2016, 14:04:20
Oma meni just tänään laitettavaksi, en jaksanut itse säätää asian kanssa vaan osat tulevat pajan kautta. Ei ollut ihan vielä totaalisökö, mutta olihan se kilkatus ja ravistaminen aika ikävää jo, kylmänä sitten nylkyttäviä lähtojä aina silloin tällöin höystöksi. Tulihan sillä jo rapiat 3tkm ajettua reilussa kuukaudessa.

Maksaahan se, mutta kestänee sitten auton lopun eliniän.

edit: kysäisen hakiessa minkämerkkiset palikat sinne tuli, vaikka LUK luultavasti onkin.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: N1ks - 01.09.2016, 09:27:59
Ratti alkoi narisemaan kytkimen vaihos yhteydessä. Joku kirjoitti että taisi korjaajalla käydä perinteiset. Eli miten voi rasvata tai tehdä jotta se loppuu?!

Tuosta ohjauksen ongelmista tämän rempan jälkeen olisi hyvä saada lisätietoa. Pitäisi ensin selvittää mitä siitä puretaan ja etsiä mahdollisimman tarkka rakennekuva, josko siitä olisi pääteltävissä jotain. 9 vuotta olen VAG puolella foorumeita lueskellut, mutta Volvon osalta vasta muutama viikko ja Volvon tekniikka on näin ollen vielä suht tuntematonta minulle.



Yleisin syy tähän on kun laatikkoa aletaan purkamaan pois niin hammastangon joutuu siirtämään aavistuksen syrjään jolloin rattiakseli liikkuu samalla, ei sen kummempaa kuin läpivientikumi huonosti paikallaan josta narina johtuu ja takertelu taas jos laakeri lähtenyt takaisin laiton yhteydessä pois paikaltaan. Nuo kun kattoo kuskin jalkatilasta kondiksee niin ei pitäisi olla ongelmia enää
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: N1ks - 01.09.2016, 09:30:20
Oma meni just tänään laitettavaksi, en jaksanut itse säätää asian kanssa vaan osat tulevat pajan kautta. Ei ollut ihan vielä totaalisökö, mutta olihan se kilkatus ja ravistaminen aika ikävää jo, kylmänä sitten nylkyttäviä lähtojä aina silloin tällöin höystöksi. Tulihan sillä jo rapiat 3tkm ajettua reilussa kuukaudessa.

Maksaahan se, mutta kestänee sitten auton lopun eliniän.

edit: kysäisen hakiessa minkämerkkiset palikat sinne tuli, vaikka LUK luultavasti onkin.

just kun olis ollu eurocarpartsil -30% alennukset niin olisit edullisesti saanu ja toimituskin nopeaa  :)
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Jaska71 - 01.09.2016, 09:30:58
Joo, LUK:n hilppeet sinne meni. Hintaa operaatiolle tuli kaikkinensa ~1890€, ja onpas vain eri planeetalta. Kytkinpoljin liikkuu puolet kevyemmin, irrottaa & ottaa paaaljon pehmeämmin eikä ravista. Auto on myös huomattavasti hiljaisempi, on näköjään ääntänyt ajossakin aika lailla vaikkei sitä sillä tavalla olekaan rekisteröinyt.

Kallista lystiä mutta kannatti. Sitten vaan odottelemaan seuraavaa remppaa, mikä se sitten onkaan...

just kun olis ollu eurocarpartsil -30% alennukset niin olisit edullisesti saanu ja toimituskin nopeaa  :)

Niinpä tietenkin :D

edit: -20% jos tarkoitit tuota "Pay Day"-alennusta?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: N1ks - 01.09.2016, 09:56:26
Joo, LUK:n hilppeet sinne meni. Hintaa operaatiolle tuli kaikkinensa ~1890€, ja onpas vain eri planeetalta. Kytkinpoljin liikkuu puolet kevyemmin, irrottaa & ottaa paaaljon pehmeämmin eikä ravista. Auto on myös huomattavasti hiljaisempi, on näköjään ääntänyt ajossakin aika lailla vaikkei sitä sillä tavalla olekaan rekisteröinyt.

Kallista lystiä mutta kannatti. Sitten vaan odottelemaan seuraavaa remppaa, mikä se sitten onkaan...

Niinpä tietenkin :D

edit: -20% jos tarkoitit tuota "Pay Day"-alennusta?

Holiday30 loppui viime yönä mut muistin just vast. Nyt oli tuo payday alennus tullut
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: paku97 - 01.09.2016, 12:03:51
Joo, LUK:n hilppeet sinne meni. Hintaa operaatiolle tuli kaikkinensa ~1890€, ja onpas vain eri planeetalta. Kytkinpoljin liikkuu puolet kevyemmin, irrottaa & ottaa paaaljon pehmeämmin eikä ravista. Auto on myös huomattavasti hiljaisempi, on näköjään ääntänyt ajossakin aika lailla vaikkei sitä sillä tavalla olekaan rekisteröinyt.
Olikos tuossa hinnassa vauhtipyöräkin?

Kallista lystiä mutta kannatti. Sitten vaan odottelemaan seuraavaa remppaa, mikä se sitten onkaan...

Niinpä tietenkin :D

edit: -20% jos tarkoitit tuota "Pay Day"-alennusta?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Beagle - 01.09.2016, 19:57:33
Minun ajokki jäi vielä nosturille.. Syynä väärä painelaakeri. Tarkkana pitää olla tilatessa, niitä on d5:sissa erilaisia. Auto on vm 03 ja tuo laakeri ois pitänyt olla motonetin mukaan 03 ->. Saksan nettikaupat tarjoaa samaa painelaakeria, mutta ei käynyt tuohon minun autooni. No aamulla tulee uusi osa ja viimeinkin kottero on nipussa.

Katsokaa siis tarkkaan, että on käypäset osat.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: nahis - 13.09.2016, 06:36:54
Mulla tulee koko kytkin paketin vaihto päälle täs heti kun vaan osat saapuis.
Kuinka on kun vaihtaa stefan kytkimen taakse niin öljyt varmaan kannattaa päästää koneesta ulos ennen toimenpidettä??
Tietää vaan ostaako uudet öljyt ja suodattimen valmiiksi ennen toimenpidettä.
Konehan on D5.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Beagle - 13.09.2016, 09:43:11
Mulla tulee koko kytkin paketin vaihto päälle täs heti kun vaan osat saapuis.
Kuinka on kun vaihtaa stefan kytkimen taakse niin öljyt varmaan kannattaa päästää koneesta ulos ennen toimenpidettä??
Tietää vaan ostaako uudet öljyt ja suodattimen valmiiksi ennen toimenpidettä.
Konehan on D5.

Ei kai sieltä kampiakselilta paljoa tule. Öljythän on öljypohjassa. Muista myös se lommi vaihtaa metalliseen jos on muovinen.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: wolled5 - 13.10.2016, 09:22:26
onko sama kytkin ja vauhtipyörä s60 d5 2002 ja s60 2.4d 2005?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Ron_Jermy - 22.11.2016, 09:31:43
Onko bensakoneella oleviin kukaan vaihdattanut kaksoismassavauhtipyörää? Menee 146tkm ajettuna auki, niin mietityttää pitääkö vaihtaa samalla..
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: d5R - 22.11.2016, 10:16:16
Mitähän mahtaa maksaa kytkinpaketti ei siis vaihtotöitä v70 d5 awd 136kw -06? 325tkm menty ja alkaa vaihteet takeltaan. Vauhtis ei äännä eikä ravista yhtään? tietääkö joku ne oem-osanumerot?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: paku97 - 22.11.2016, 10:26:39
Oliskohan netissä hintoja? :2funny:
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Huikkoster - 22.11.2016, 10:29:34
Onko bensakoneella oleviin kukaan vaihdattanut kaksoismassavauhtipyörää? Menee 146tkm ajettuna auki, niin mietityttää pitääkö vaihtaa samalla..
Kyllä se vielä kestää 100-300tkm riippuen paljon ajotavasta.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: d5R - 22.11.2016, 10:39:36
Oliskohan netissä hintoja? :2funny:
Aattelin kysellä suoraan täältä mutta näköjään ei kannata.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Badman - 22.11.2016, 16:26:19
Kyllä se vielä kestää 100-300tkm riippuen paljon ajotavasta.

Omassa bensavehkeessä alkoi kilkattamaan vasta 420000 kilometrin kohdalla. En usko, että Jermyllä on syytä noilla kilometreillä käydä sitä vaihtamaan. Vaihdatin kiinteän vauhtipyörän ja ainakin toistaiseksi olen ollut tyytyväinen.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Badman - 22.11.2016, 16:34:38
[
Aattelin kysellä suoraan täältä mutta näköjään ei kannata.

Kytkinkauppa.fi. Halvin paketti vauhtipyörä mukana 635 €.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Julma-Henri - 22.11.2016, 18:04:31
Mitähän mahtaa maksaa kytkinpaketti ei siis vaihtotöitä v70 d5 awd 136kw -06? 325tkm menty ja alkaa vaihteet takeltaan. Vauhtis ei äännä eikä ravista yhtään? tietääkö joku ne oem-osanumerot?

Kokeile ensin vaihtaa laatikko öljyt.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Ron_Jermy - 22.11.2016, 19:26:24
Noniin..1291€ Oulun Wetterillä vauhtipyörä että ei turhaan viiti vaihattaa..
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: jokeri racin - 22.11.2016, 19:37:02
Noniin..1291€ Oulun Wetterillä vauhtipyörä että ei turhaan viiti vaihattaa..

Juu onhan se tyyris osa ostaa ja vaihtaa, mutta nyt löysit sen kalleimmasta päästä olevan.. :'(
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Ron_Jermy - 28.11.2016, 18:06:11
Vauhtipyörä jäi vanha ja muut romppeet kytkimen ympäristössä on nyt uudet. Jospa nyt pääsee jonkin matkaa. Ratti jäi remontin tekijällä hieman kieroon..
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: renek - 07.12.2016, 22:03:03
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.270

Tuolta löytyy valmiita settejä. Omani on ainakin hyvin pelannu ekat 5tkm ja paljon muuttui ajettavuus. Linkin takan enemmän juttua
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Ate - 11.01.2017, 12:56:30
Hinta riippunee mitä sinne tarvitsee vaihtaa.Taitaa se painelaakeri olla heikoin lenkki. Kun sattuu kuljettaja joka arkana pitää jalkaa kytkimellä niin tuommoinen pelti-muovihirvityspainelaakeri "sulaa" aika vähillä ajoilla. Itse ostin 65 tkm ajetun (Helsingin ruuhkissa) V70:n ja siinähän veteli painelaakeri viimeisiään. Ei sieltä muuta ollut mennyt. Paineasetelma kytkinlevyineen tietysti kannattaa  uusia.  Kampiakselin stefa oli kyllä vaihtokunnossa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: jonas_k - 19.05.2017, 19:45:13
sopiiko tämä -02 d5?
http://m.ebay.co.uk/itm/191367241327?_mwBanner=1
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Kebable - 20.08.2018, 13:54:11
Herätellään tätä ketjua vähän..

Meillä on vm 2006 V50  1.8 bensa, ajettu ~192tkm. noin viikko sitten, vaimon lähtiessä liikkeelle kytkin rusahti paskaksi, ja auto hinautettiin Herttoniemen Bilian huoltoon, koska se oli ainut paikka josta saatiin huoltoaika viikon sisään.. Kaikki pienemmät nyrkkipajat jne kodin lähellä bookattu täyteen  :-\

Karkea kustannusarvio 2000-2500e välille, koska hultomiehen mukaan painelaakeri oli kirjaimellisesti räjähtänyt ja rikkonut muuta sisustaa.. Ihanan kallista.

Onko tämänlainen tuho edes mahdollista??
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: hessu80 - 20.08.2018, 17:41:27
Herätellään tätä ketjua vähän..

Meillä on vm 2006 V50  1.8 bensa, ajettu ~192tkm. noin viikko sitten, vaimon lähtiessä liikkeelle kytkin rusahti paskaksi, ja auto hinautettiin Herttoniemen Bilian huoltoon, koska se oli ainut paikka josta saatiin huoltoaika viikon sisään.. Kaikki pienemmät nyrkkipajat jne kodin lähellä bookattu täyteen  :-\

Karkea kustannusarvio 2000-2500e välille, koska hultomiehen mukaan painelaakeri oli kirjaimellisesti räjähtänyt ja rikkonut muuta sisustaa.. Ihanan kallista.

Onko tämänlainen tuho edes mahdollista??
Kaikki kuluvat osat sinne kannattaa vaihtaa, kun ottaa laatikon irti. Siis kaksoismassavauhtipyörä, kytkinpaketti ja irrotinmekanismi. Sinisen hinnoilla kustannus lienee juurikin mainittu. Työn osuus on noin kolmannes tuosta joka tapauksessa. Osat saisi muualta paljon halvemmalla, mutta jos auto on jo pajalla purettuna, niin eipä auta enää tähän hätään.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Herou - 09.08.2019, 18:03:19
Lainataanpa tätä vanhaa ketjua, kun tässä jo aika paljon asiaa.

Minä ostin yksityiseltä 2011 V70 2.5FT AFV MK3-koppasen Volvon. 200 tkm ajettu.

Nyt tuhannen kilometrin jälkeen teki matka-ajossa semmosen tempun, että kytkimen kun paino pohjaan ja vaihto vaihteen jäi poljin nostaessa puoleen väliin. Aina silloin piti kytkin auttaa jalalla ylös asti.  Muutaman kerran ku vaihto vaihteen, kytkin jakso nousta ylös asti ja oli ns. normaalin tuntonen. Muutamalla lyhyemmällä matkalla polin on jaksanut nousta ylös asti, mutta tuntuma siinä vähän vaihtelee. Välillä on normaalin tuntonen ja välillä puoleen väliin asti kevyempi. Silloin kun kytkin ei noussu ylös asti, tuntu et se otti vähän aikasemmin.

Mitään jurinoita eikä ylimääräsiä ääniä ei ole kytkimestä kuulunut eikä kuulu nyttenkään.

Joten, mikä ois diagnoosi teidän mielestä? Onko se pelkkä työsylinteri menossa vai koko paska?

Kannattaako kokeilla mitään ns.valohoitoa, esim sylinterille (jarrunesteet) uusien nesteiden vaihtoa?

Ja eikö se niin ole, että jos sylinterin joutuu vaihtamaan kannattaa vähintään kytkinlevyt vaihattaa samalla?

Niin ja löytyskö kellään osanumeroita noille osille?
Pystyykö suoraan sanomaan että onko siellä kaksoismassa vai tavan kytkin?
Uskaltaako osat tilata vaan rekkarin perusteella autodocilta/sparetolta?
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: petriko - 09.08.2019, 19:33:24
Niinhän tuossa emännällekin kävi, kytkin palautuu vain puoleen väliin, otta kuitenkin hyvin kiinni ja vaihtaa tuon puolenvälin jälkeen. Pikku pajat lomalla ja käyttöautosta sain ajan ens torstaille. Maksaa varmaan mutta tarviihan tuo tehä. Nesteitä ei hävitä mutta olisikohan työsylinterin kierrot sekaisin, meinaan pääsylinterin männän kuulapää joka menee pidikkeeseen polkimessa oli poikki. Tiedä näistä.

No 255 000 ajettu ja emäntä ei käytä mm. valoissa vapaata vaan pitää kytkintä pohjassa.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: hessu80 - 09.08.2019, 23:17:22
Lainataanpa tätä vanhaa ketjua, kun tässä jo aika paljon asiaa.

Minä ostin yksityiseltä 2011 V70 2.5FT AFV MK3-koppasen Volvon. 200 tkm ajettu.

Nyt tuhannen kilometrin jälkeen teki matka-ajossa semmosen tempun, että kytkimen kun paino pohjaan ja vaihto vaihteen jäi poljin nostaessa puoleen väliin. Aina silloin piti kytkin auttaa jalalla ylös asti.  Muutaman kerran ku vaihto vaihteen, kytkin jakso nousta ylös asti ja oli ns. normaalin tuntonen. Muutamalla lyhyemmällä matkalla polin on jaksanut nousta ylös asti, mutta tuntuma siinä vähän vaihtelee. Välillä on normaalin tuntonen ja välillä puoleen väliin asti kevyempi. Silloin kun kytkin ei noussu ylös asti, tuntu et se otti vähän aikasemmin.

Mitään jurinoita eikä ylimääräsiä ääniä ei ole kytkimestä kuulunut eikä kuulu nyttenkään.

Joten, mikä ois diagnoosi teidän mielestä? Onko se pelkkä työsylinteri menossa vai koko paska?

Kannattaako kokeilla mitään ns.valohoitoa, esim sylinterille (jarrunesteet) uusien nesteiden vaihtoa?

Ja eikö se niin ole, että jos sylinterin joutuu vaihtamaan kannattaa vähintään kytkinlevyt vaihattaa samalla?

Niin ja löytyskö kellään osanumeroita noille osille?
Pystyykö suoraan sanomaan että onko siellä kaksoismassa vai tavan kytkin?
Uskaltaako osat tilata vaan rekkarin perusteella autodocilta/sparetolta?
Jos ensi alkuun kokeilisit rasvata sen polkimen kevenninjousen ennen isompia remontteja.
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: Herou - 09.08.2019, 23:56:30
Jos ensi alkuun kokeilisit rasvata sen polkimen kevenninjousen ennen isompia remontteja.

Joo, pitääpä rasvata! Reissussa nyt, mutta ens viikolla rasvailen ja tulee samantien muutama sata kilsaa ajoa niin näkee auttoko..

Pahinta helposti pelkää, ku ei kytkin propleemia ennen oo ollu..
Otsikko: Vs: Volvosta meni kytkin,onko tietoo mitä maksaa?
Kirjoitti: petriko - 16.08.2019, 15:14:49
Itellä oli kuten arvelinkin pääsylinteri rikki, ainakin toimii nesteen vaihdon, ilmauksen ja sylinterin vaihdon jälkeen. Uudet sylinterit ovat männän osalta metallisia ja kuulemma on noita muovisia mäntiä mennyt enemmänkin.

Männästä kuva jota näytin huollossa että kokeilis ensin tuota kun alkaa purkaan muuta ja ainakin nyt toimii ok. Sylinteri 250 euroa käyttöautossa ja työ päälle 248 euroa yht. ~500 euroa
(https://i.ibb.co/NS2f6Cd/sylinteri.png) (https://ibb.co/NS2f6Cd)