Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: Avho1 - 03.07.2013, 18:14:16
-
Mites strömbergin kaasarissa säädetään seosta? vaikuttaako pohjassa oleva "ruuvi" seokseen? joka on suuttimen alapuolella
-
Vähän enemmän tietoa tyypistä olisi hyvä, näitä on vähän useampia malleja kun sitä on käytetty niin monessa autossa. On ilmeisesti perus 175CD?....ja koneessa.... autossa? Volvon perusmötti on sama kuin vastaavassa saabissa kun yleismallista puhutaan. Seossäätö tapahtuu hienosäätönä ruuvista sivussa ja karkeampi perussäätö päältä siihen tarkoitetulla työkalulla, eli vaimennusmäntä kierretään irti ja tämä tilalle. Yksikaasutinasennus on kai kyseessä.. Sitten on ihan eri SU.t joissa ei ole kalvoa ohjaukseen vaan mäntä. Joskus nämä unisena menevät välillä itseltäkin sekaisin. Vielä en ole Pierburgia sotkenut sentään soppaan. Niin asiaan lisätieto ei olisi pahasta. :)
-
Mistähän näitä työkaluja saa? Itellä kanssa seokset sekaisin ja pitäis löytää tuo vehje millä sitä säädetään.
-
Mites strömbergin kaasarissa säädetään seosta? vaikuttaako pohjassa oleva "ruuvi" seokseen? joka on suuttimen alapuolella
Eikös noissa vanhimmissa ollut se ruuvi siellä pohjassa, mistä säädettiin seos ja uudemmissa sitten erikoistyökalulla neulaa säätämällä. Hienosäädölle oli oma säätöruuvi.
-
Eikös noissa vanhimmissa ollut se ruuvi siellä pohjassa, mistä säädettiin seos ja uudemmissa sitten erikoistyökalulla neulaa säätämällä. Hienosäädölle oli oma säätöruuvi.
Vanhemmissa (=parhaissa) malleissa on seosruuvi pohjassa, sitä voi säätää sormin. Uudemmissa on erona vanhempiin lämpötilakompensaattori kaasarin kyljessä ja seos säädetöön erikoistyökalulla päältä tai pohjasta.
-
Ainakin näissä myöhemmissä strömbissä voi myös neulan korkeutta säätämällä säätää seosta...
-
Mulla pitäis olla tallessa itsetehty työkalu neulan säätöön...(Jos vielä romuistani tuon löydän, pitäis kyllä olla kolmannen kerroksen muovikorissa... :D )
Voin viikonlopulla kaivella jos jollain on tarvetta.
(http://i77.photobucket.com/albums/j75/Vapiti/Safir/HPIM1347-1.jpg)
Yv:llä voi kysellä kun täällä ei saa markkinoida, enkä sitä kierrätyskeskukseenkaan viitti laittaa.
Toimivaksi havaittu, estää luistin/kalvon kiertymisen neulaa ruuvattaessa. :)
Mahd. hinta ei päätä huimaa.
-
Minulta löytyy myös säätö avaimia jos tarvetta löytyy tai on ja kirjallisuutta.
-
Täällä olis -69 B20, 175cd kaasarilla. Ihme homma, tyhjäkäynti ruuvin kun irroittaa, auto käy samaan tahtiin - sama juttu vieressä olen seosruuvin kanssa. Molemmat irti ja moottorin käyntinopeus ei muutu. Mistähän mättää.