Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: völvöxc60 - 15.05.2014, 10:42:26

Otsikko: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: völvöxc60 - 15.05.2014, 10:42:26
Vanha Vollekin pärjäsi kohtuu hyvin tuossa testissä tullen jaetulle 2. sijalle :pomo:
Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI DSG   9,0
Audi A4 Allroad 2.0 TDI Quattro S-Tronic   8,7
Volvo XC70 D4 AWD A                             8,7
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CTDI A   8,3
Subaru Outback 2.0 TD CVT                     8,2
Peugeot 508 RXH Hybrid4                        7,7


(http://www.autostadium.fi/index.php?action=dlattach;topic=991.0;attach=1580)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Make - 15.05.2014, 10:47:21
Huonot pisteet ääritilanteista vei mahdollisuuden voittoon. Missä meni metsään?
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: völvöxc60 - 15.05.2014, 10:53:01
Huonot pisteet ääritilanteista vei mahdollisuuden voittoon. Missä meni metsään?
Olisiko ollut siellä metsässä ;D
Maavara Volvossa oli isoin 200mm, ja Volsussa 160mm ja pienin oli Opelissa 150mm.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: ErkkiXC - 15.05.2014, 11:00:45
Huonot pisteet ääritilanteista vei mahdollisuuden voittoon. Missä meni metsään?

Tais olla pelkästään siellä kantavuuden yläpäässä eli jos ei koskaan ajele täyteen lastattuna niin XC olis paras :)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ribbe - 15.05.2014, 11:31:42
Huonot pisteet ääritilanteista vei mahdollisuuden voittoon. Missä meni metsään?
Takapää tekstin mukaan pohjasi maksimi kuormalla. Epäilivät että tasosäädöllä olisi pärjännyt paremmin.

Tuo maavara yllätti. Toisaalta nuo Audit ja muut näyttävätkin tosi matalilta, melkein kuin normi farkuilta.

Pitkästä aikaa eka testi missä ei 70- tai 80-sarjalaisen penkkien sivutukea moitittu, toisaalta autossa ei ollut nahkaverhoilua. :)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 15.05.2014, 11:35:09
Höh, kaikki ennen vakiona olleet menee lisävarustelistalle, siis tarkoitan nivoja. Yllättävän hyvin pärjännyt, kun ottaa huomioon sen, että malli on jo vanha.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: völvöxc60 - 15.05.2014, 12:03:35
Kuinkahan ois käyttäytynyt, jos olisi ollut uusi D4 moottori alla?
Tosin ei tuota "vanhaa" moottoriakaan haukuttu ::)
”Vanha” viisisylinterinen moottori liikuttaa painavaa Volvoa riittävän ripeästi ja taloudellisesti. Mitattujen arvojen ero sata kiloa kevyempään Volkswageniin on pieni. Vain moottoritienopeuksissa Volvon kulutus on muita korkeampaa

VOLVON jousitus on pehmeä ja siten mukavin. Täydellä kuormalla kantokyky jää äärirajoilla turhan
heikoksi ja on Volvon huonoin ominaisuus. Hyvääkin riittää: ryhmän alhaisimmalla melutasolla ja oikein
rakennetulla ajoasennolla matkustaa väsymättä pidempäänkin, joskin täysi kuorma aiheuttaa myös
maantieajossa turhaa jousitusliikettä. Tavaratila on ryhmän suurin,
ja siinä on ainoana vakiovarusteinen turvaverkko.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Make - 15.05.2014, 12:09:14
Jousitus onkin melkolailla ainoita kokonaisuuksia jotka voi jälkeen vaihtaa autoihin kohtuu hinnalla parempaan.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: völvöxc60 - 15.05.2014, 12:21:44
Toi oli yllätys, että tavaratilaa kehuttiin, vaikka Volvossa se on aina matala mikä omalta osaltaan vaikeuttaa esim pakkaamista ::)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Dave - 15.05.2014, 15:15:40
Hyvä kun pärjäsi, kehuttiin Volvon mukavuutta. Myös Opel noista kiinnosti lukea.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: sjos - 15.05.2014, 15:19:56
 ??? Mutta, miksi merikontti ollut vertailussa mukana  ???

Sehän pesee awd:t mennen tullen ja mukavuudessa myös.

En ole juttua lukenut, mutta minkä vuotinen xc oli kyseessä?
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Kuppi_kahvia - 15.05.2014, 16:03:57
Näköjään uudessa TM-lehdessä tuo.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/video-korotetut-nelivetofarmarit-vertailussa (http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/video-korotetut-nelivetofarmarit-vertailussa)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ribbe - 15.05.2014, 16:13:28
En ole juttua lukenut, mutta minkä vuotinen xc oli kyseessä?
Todennäköisesti 2014 vuosimallin yksilö :)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ristus - 15.05.2014, 16:17:58
ei kyllä ne testas vuoden 1979 mallit kaikilta...
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Mustalaatikko - 15.05.2014, 16:21:48
Omilla arvostelukriteereillä Volvo voitti kirkkaasti, kun sillä oli puolellaan maavara, tilat isoille ihmisille ja perheen tavaroille, ajoasento ja ajomukavuus. Kolareitakin sillä on kuulemma parempi ajaa. 8)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Slerbahuuli - 15.05.2014, 17:42:19
Niin, kolareita vartenhan autolla ajetaan....

En tiiä. Yhdelläkään vertailuautolla en olisi uskaltanut ajaa yhtä tietä, mitä tuossa kuukausi sitten omalla ysillä ajoin. Siinä olisi mukamaasturin pohja/helmamuovit lennellyt huis vittuun ja mennyt varmaan jotain todella arkaa ja kallista rikki.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 15.05.2014, 19:28:29
Kovat on luulot vanhuksesta  ;D No kunhan molempien ratissa olet ollut ja turha pelko on kadonnut niin huomaat, että päinvastoin on parempi. Peltiin jää lisäksi ikävät rutut, halpaa muovia saa helposti lisää, jos ne edes mihinkään hipaisee, kun ovat sen verran korkeammalla. Kun veäviä pyöriä on, ei tarvitse vauhdilla riuhtoa jne.

Muuten, millainen rengastus testatussa oli?
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: sjos - 15.05.2014, 19:34:28

Muuten, millainen rengastus testatussa oli?

Mitä tuota videota tihrustin puhelimennäytöltä, väittäisin että oli kitkarenkaat.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Stinger - 15.05.2014, 19:35:24
Muuten, millainen rengastus testatussa oli?

235/55/R17  Continental Cross Contact LX Sport M+S

Volvo oli vahva joka alueella, erityisesti sai kiitosta hiljaisimmasta kabiinista riippumatta alustasta. Tuon moitteen jousituksesta Volvo voisi ottaa opikseen ja korjata. Olen itsekin nyt omalla 2012 XC70:llä ajellut kohta 50tkm ja onhan se jousitus alimittainen.

Hyvää työtä TM:llä testissä joka oli minusta monipuolinen ja syvällinen. Noista vaihtoehdoista tämänkin testin luettuani valkkaisin XC70:sen hyvän ajoergonomian ja mukavuuden takia. D5:lla kulkupuolikin on kunnossa. Tuli katsottua myös Outbackiä, jonka iso miinus tulee huonoista moottorivalikoimasta ja CVT:tä en suostu laskemaan auton vaihteistoksi en sitten millään...
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: völvöxc60 - 15.05.2014, 19:56:53
ei kyllä ne testas vuoden 1979 mallit kaikilta...
:D
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Slerbahuuli - 15.05.2014, 20:08:27
Kovat on luulot vanhuksesta  ;D No kunhan molempien ratissa olet ollut ja turha pelko on kadonnut niin huomaat, että päinvastoin on parempi. Peltiin jää lisäksi ikävät rutut, halpaa muovia saa helposti lisää, jos ne edes mihinkään hipaisee, kun ovat sen verran korkeammalla. Kun veäviä pyöriä on, ei tarvitse vauhdilla riuhtoa jne.

Muuten, millainen rengastus testatussa oli?
Ysin ratissa olen ollut. Semmoista 30-40cm syvää savipeltoa jossa kovia mätäspättäröitä. Mitään ei hajonnut eikä jäänyt muuta kuin todella kurainen ja sammaleinen alusta.
500metriä talon pihaan ja siellä käännös sellaisessa upottavassa, liukkaassa heinässä. Hyvin toimi.

Tullut hieman harjoiteltua tuota maasto/mössöajoa joskus. Eikä minusta mikään positiivinen puoli ole, että helposti hajoavia muoveja saa halvalla uusittua. Jos ei korotettu neliveto kestä huonokuntoisella mökkitiellä ajamista ilman että jotain hajoaa, on auto susi.

Tekisi kyllä mieli testata xc vastaavassa paikassa...

Ja kyllä d5gt kannat tiedetään kaikkeen yli viisi vuotta vanhaan.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ristus - 15.05.2014, 20:09:08
Yhdelläkään vertailuautolla en olisi uskaltanut ajaa yhtä tietä, mitä tuossa kuukausi sitten omalla ysillä ajoin.
ihan uteliaisuutta oliko mäkistä ja uraista maastoa semmoista offimiesten suosimaa??
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ristus - 15.05.2014, 20:11:29
Ysin ratissa olen ollut. Semmoista 30-40cm syvää savipeltoa jossa kovia mätäspättäröitä. Mitään ei hajonnut eikä jäänyt muuta kuin todella kurainen ja sammaleinen alusta.
500metriä talon pihaan ja siellä käännös sellaisessa upottavassa, liukkaassa heinässä. Hyvin toimi.

Tullut hieman harjoiteltua tuota maasto/mössöajoa joskus. Eikä minusta mikään positiivinen puoli ole, että helposti hajoavia muoveja saa halvalla uusittua. Jos ei korotettu neliveto kestä huonokuntoisella mökkitiellä ajamista ilman että jotain hajoaa, on auto susi.

Tekisi kyllä mieli testata xc vastaavassa paikassa...

Ja kyllä d5gt kannat tiedetään kaikkeen yli viisi vuotta vanhaan.
jos 900 on tosta menny menee varmana mun xc:kin  :2funny: :2funny: :2funny: eikä muuten ole xc70:n tai xc90:n alustassa hajoilevia kalliita muoveja... samallaiset muovitt ne on 900-sarjassakin ollu ennen kuin on hajonneet tielle ja ei ole ollut omistajilla varaa korjata... siis noin yleisesti ottaen.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: TimoV8 - 15.05.2014, 20:48:06
Ysin ratissa olen ollut. Semmoista 30-40cm syvää savipeltoa jossa kovia mätäspättäröitä. Mitään ei hajonnut eikä jäänyt muuta kuin todella kurainen ja sammaleinen alusta.
500metriä talon pihaan ja siellä käännös sellaisessa upottavassa, liukkaassa heinässä. Hyvin toimi.

Tullut hieman harjoiteltua tuota maasto/mössöajoa joskus. Eikä minusta mikään positiivinen puoli ole, että helposti hajoavia muoveja saa halvalla uusittua. Jos ei korotettu neliveto kestä huonokuntoisella mökkitiellä ajamista ilman että jotain hajoaa, on auto susi.

Tekisi kyllä mieli testata xc vastaavassa paikassa...

Ja kyllä d5gt kannat tiedetään kaikkeen yli viisi vuotta vanhaan.

Ihan vaan uteliaisuudesta, kuinka isoja kaloja olet saanut ongella tai virvelillä?
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 15.05.2014, 20:55:06
Muisten että jossain oli tosi isoja.. Ja hemmetin nopeita fillareita ;D Jotenkin vain tuntuu siltä, että värikynä oli taas taskussa.

Toisilla on vain paremmat vehkeet, oma seiska jäi kiinni melko vaatimattomaan syvyiseen lumeen, ysillä en enää edes yrittänyt mitään vastaavaa - toiset vetelee 30-40 sentin savipellossa! Hemmetti, myönnän olen kateellinen. No tyydyn kuitenkin katselemaan alle viisivuotiaiden möyrimistä vaikka youtubesta. Ps. seuraan mahtuisi sankarisuoritukset vanhemmillakin "cross countryillä"...
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Taavi.H - 15.05.2014, 20:57:59
VRCF:n ilonpilaajaosastolta hyvää iltaa! :hello:

Jospa täsä topicissa keskitytään vain tuohon vertailuun ja jätetään 900-sarjan Volvot vertailun ulkopuolelle, sillä onhan selvää, että ysisatku pieksee mennentullen kaikki muut kaikilla osa-alueilla ja siksi se on pakko sulkea pois. ::)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 15.05.2014, 21:04:44
Tullut hieman harjoiteltua tuota maasto/mössöajoa joskus. Eikä minusta mikään positiivinen puoli ole, että helposti hajoavia muoveja saa halvalla uusittua. Jos ei korotettu neliveto kestä huonokuntoisella mökkitiellä ajamista ilman että jotain hajoaa, on auto susi.

Aika huono pitää tien olla, että esim XC70:stä saat minkään osan hipaisemaan tonttiin ja jos saat osumaan, niin et takuulla ole hetkeä aiemmin ajanut samasta paikasta 900-sarjalaisella, niin että se voitaisiin laskea vielä ehjäksi...

Ja mitä siihen "asenteeseen" tulee - niin mulla on tollaiset ollut aikanaan, ja tuskin enää tulee takaisin. Nykyvehkeet on mun mielestä sen verran kehittyneet, ettei paluuta vanhaan enää ole. Ainakaan nykytarpeilla.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ristus - 15.05.2014, 21:21:42
Ko. artikkeliin kun sattui lehti tulemaan näytenumerona niin mielenkiintoisena oli pökötin sähkömosa nelikko eli se mitä peloteltu volvoonkin tulevan tulevaisuudessa, ei kyllä loistanut lehdessä mitenkään tuo toteutus.

ja artikkelin autot oli tosiaan 2014 malleja joten kuumimmat hottikset puuttui testistä (volvon neloskoneet, audin tehokkaampi versio ja skoda suberpin korotettu versio) ei ollu kerenny testiin noi.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 15.05.2014, 21:32:15
Kun lehteä ei ole vielä osunut käsiin, mitä kommentteja sähkönelikosta oli? Onko voimanpuute vai sen ohjaus keskeisin moitteen paikka?
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ristus - 15.05.2014, 21:51:34
Kun lehteä ei ole vielä osunut käsiin, mitä kommentteja sähkönelikosta oli? Onko voimanpuute vai sen ohjaus keskeisin moitteen paikka?
robottivaihteet oli suurin valituksen aihe pökötissä, ja epätasasella ajaminen eli ei sovellu kuin uudelle asfaltille noin kärjistettynä ja rivien välistä... se siis on hybridi hömpötin tuo peogeotti... ja opel on paska ihan sama mitä lehdessä lukee  :D
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 15.05.2014, 22:06:12
Edelliseen viitaten: on muuten aika urhea toi otsikko tämän tyyppisille laitteille...
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: völvöxc60 - 16.05.2014, 07:03:46
Ihan vaan uteliaisuudesta, kuinka isoja kaloja olet saanut ongella tai virvelillä?
:D
Luultavastin samaiselta pellolta saatu 20kg lohi..
Itsekkin tuota uutta D4 moottoria tuossa XC70 testissä mietin, mutta eihän sitä vielä saa 4-vetoon yhdistettynä :pomo:
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: v-femtio - 19.05.2014, 18:54:31

Muuten, millainen rengastus testatussa oli?

235/55 R17. Kesäkumeilla näytti olevan testattu ainakin etenemiskyky.

Jännä ettei vaihteistoa edes haukuttu. Onko sitä parannettu vai onko muissa vielä paskempi?
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: völvöxc60 - 19.05.2014, 19:06:17
235/55 R17. Kesäkumeilla näytti olevan testattu ainakin etenemiskyky.

Jännä ettei vaihteistoa edes haukuttu. Onko sitä parannettu vai onko muissa vielä paskempi?
Samaa kanssa ihmettelin, ja olen ollut siinä uskossa, että momentinmuunnin vaihteisto ois vaihteistona ollut jo out?
Tosin onhan niitä 8/9 vaihteisia, niin kulutuskin on saatua manuaalin tasolle.
Mutta ilmeisesti jos mukavuutta haluaa, niin edelleenkin momenttimuunnin on siinä lyömätön 8)
Myös taitaa kestää huomattavasti enemmän vääntöä kuin esim DSG, ja maastossakin on momentinmuunnin poikaa.
Kyllä jotain ovat tuohon 6v volvon laatikkoon tehnyt, kun aivan erilainen se oli tuossa mun edellisessä vm 2009 XC60:ä ::)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: v-femtio - 19.05.2014, 20:09:08
Samaa kanssa ihmettelin, ja olen ollut siinä uskossa, että momentinmuunnin vaihteisto ois vaihteistona ollut jo out?

Ei suinkaan, mutta käsittääkseni nuo Volvon vea:han asti käyttämät on olleet vähän surkeamman puoleisia. Vai kai niitäkin on eri versioita eri malleissa?
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: völvöxc60 - 20.05.2014, 07:16:05
Ei suinkaan, mutta käsittääkseni nuo Volvon vea:han asti käyttämät on olleet vähän surkeamman puoleisia. Vai kai niitäkin on eri versioita eri malleissa?
Tuon puljun tekemiä kai noi Volvon askit on ollut jo pidemmän aikaa ::)
http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/drivetrain/lineup/index.html
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Rodion - 22.05.2014, 18:27:49
Tässä pösön nelivedon mahtavaa nousua ajassa 1:22:

https://www.youtube.com/watch?v=hDAsG_hzhlg

Topicissa aiemmin mainittiin, että autoissa oli kitkarenkaat, mutta tuossa videolla jantteri kyllä sanoo, että oli kesärenkaat alla.

Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ristus - 22.05.2014, 19:01:32
Tässä pösön nelivedon mahtavaa nousua ajassa 1:22:

https://www.youtube.com/watch?v=hDAsG_hzhlg

Topicissa aiemmin mainittiin, että autoissa oli kitkarenkaat, mutta tuossa videolla jantteri kyllä sanoo, että oli kesärenkaat alla.
lehdessä ja jutussa luki kesät kuten videossa jonka selostuksen jantteri luki muuten suoraan lehdestä... videolla hassusti tuo volvon nelikko eteni eleettömimmin kaikista... opeli liene paras kun hankasivat mäkeen oikein urakalla mutta volvo meni tasaisesti.. olisi ollut jännä nähä kuinka volvon haldeks toimii samaan rinteeseen tai subarun ja audin...
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Ribbe - 23.05.2014, 07:07:59
Tässä pösön nelivedon mahtavaa nousua ajassa 1:22:

https://www.youtube.com/watch?v=hDAsG_hzhlg

Topicissa aiemmin mainittiin, että autoissa oli kitkarenkaat, mutta tuossa videolla jantteri kyllä sanoo, että oli kesärenkaat alla.
Osassa autoista ,mm. Volvossa, alla oli lehden mukaan M+S renkaat alla. Volvossa tehdasasenteiset kumit on M+S kumit, pehmeämpi kuviointi kuin kesärenkaissa, mutta en niillä talveen lähtisi vaikka saisi.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 23.05.2014, 08:37:14
Eikä niillä talvella pärjäisikään. Etenemiskyvyssä on yhtä iso ero kuin normikesärenkaalla ja kunnollisella talvirenkaalla.

Toi on aikamoinen floppi Pösöltä - ne osaa varmasti tehdä toimivan ohjauksen sähkömoottoreille.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Rodion - 23.05.2014, 11:07:13
Eikä niillä talvella pärjäisikään. Etenemiskyvyssä on yhtä iso ero kuin normikesärenkaalla ja kunnollisella talvirenkaalla.

Toi on aikamoinen floppi Pösöltä - ne osaa varmasti tehdä toimivan ohjauksen sähkömoottoreille.

Huvittavintahan tuossa on se, että 3008:n vastaava sähköversioneliveto sai "auto-ohjelma" Startissa kehuja.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 23.05.2014, 12:21:41
isommassa autossa on pidemmät piuhat ja synronointi meni sekaisin ;D Etenemiskyvyn kannalta on tärkeää, että liikkeelle lähdetään nelikkona ja vedon pitää olla katkamatonta kun sitä tarvitaan.

Mutta taitaa olla melko selkeää että Haldex on tätäpäivää ;) ja Opelin käytössä on se viimeisin versio, joka tekee kaulaa niihin vanhempiin toteutusmalleihin. Volvokin voisi ottaa vielä sen taka-akselin luistonrajoitus-systeemin käyttöön.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Rodion - 23.05.2014, 15:15:16
Volvokin voisi ottaa vielä sen taka-akselin luistonrajoitus-systeemin käyttöön.

No huhhuh, ei ole vai? Mielenkiintoista. Ilmeisesti etunelivetoisten ongelmia? ;)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: -karppa- - 23.05.2014, 15:47:29
Mulla varmaan löytyisi siirtokovolta kuva kuinka pieneen mäkeen XC70 jää kiinni ja 80-luvun lantikalla noustaan keposesti ylös (12 vuotta aiemmin myös takaveto ladalla tuli vedettyä tuo ylös). Ei tuo haldex ole onni ja autuus, mutta aina se vajaavetoisen voittaa  ;).

(http://kuvaton.com/k/yjaG.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
(http://kuvaton.com/k/yjau.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
(http://kuvaton.com/k/yja2.jpg) (http://kuvaton.com/k/)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Taavi.H - 23.05.2014, 16:06:24
Mulla varmaan löytyisi siirtokovolta kuva kuinka pieneen mäkeen XC70 jää kiinni ja 80-luvun lantikalla noustaan keposesti ylös. Ei tuo haldex ole onni ja autuus, mutta aina se vajaavetoisen voittaa  ;).

Entäs sen 80-luvun lantikan mukavuusvarusteet? Tai ajomukavuus kaupungissa? Minulta saattaisi muuten löytyä materiaalia, jossa 70-luvun raskas telavehje menee paikoista johon lantikka jäis kiinni.

Tai sitten pidetään nää vertailut jollain tapaa mielekkäinä ja vertaillaan vain saman kategorian menopelejä keskenään.  ::)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: macro - 23.05.2014, 17:43:10
Karpan kuvista ei oikein rinteen jyrkkyys selviä. Pitäs kai tuosta 2-vetosenki nousta, tietysti hauskanestot kaikki pois...

Väitän ajaneeni paljon pahempaan paikkaan vuosi sitten vaunun kans 04 bemmillä. Toki takaveto ja vaunun aisapaino antoi pitoja.
Tenovuonolla oli soratie pahaksi syöpyny ku vuoren/tunturin yli mentiin, jyrkkyyttä oli eikä vauhtia voinu pitää...

Yleensäkkin maastoajossa monesti auttaa reippaampi kaasun käyttö. Nykyset luistonestot yms. on pahasti haitolla...
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Itsok - 23.05.2014, 18:08:31
Tietäen kuinka paljon kuva yleensä huijaa, mutta kyllähän toi karpan kuvan mäki jyrkältä näyttää. Kansalaisen karttapaikan korkeuskäyristä sitten pääsee laskemaan prosentteja jos haluaa...
Hassulta kuitenkin tuntuu että mukaneliveto jäi kuitenkin nousematta kuivalla tuosta?
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: kempula - 23.05.2014, 20:23:10
Kuskejakin on moneen lähtöön. Joillakin ei vaan ole mitään käsitystä miten pahoissa paikoissa pitää ajaa :)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: -karppa- - 23.05.2014, 20:49:17
Kuskejakin on moneen lähtöön. Joillakin ei vaan ole mitään käsitystä miten pahoissa paikoissa pitää ajaa :)

Onhan tuota tullut eri maastoautoilla ajeltua hankalemmissakin paikoissa, mutta ne eivät ole olleet A:Omia B:Hinnaltaan yli 70k€ C:18" uuden karheailla 1500 euron alumiivannepaketilla joita ei viitsinyt pamauttaa juurakkoon/vasemmalla puolella olevaan kantoon (Enkä moderaattorin toimesta niistä kuvia tähän ketjuun enään laita). Toki tuosta juurakosta olisi/on menty vauhdilla yli, mutta tuossa kuvassa, kun eturengas jää kiinni juurakkoon ja toinen puoli raapaisee tyhjää, niin se on haldex:lla siinä. Eri asia todellisella nelivedolla joissa yksi pyörä pyörii vaikka kolme on ilmassa (Toki netistä löytyy aina kaksitoista tusinaan parempia kuskeja). Yksi yritys riitti tuossa tilanteessa, kun huomasin vielä, että vetarinsuojakumi vuoti öljyä ja mittarissa oli 12tkm. Tuosta tarinasta voi sitten lukea jostain muusta topic:sta täältä.
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: Taavi.H - 25.05.2014, 11:15:56
Kyllä tähän kuvia ja tarinaa saa laittaa, kaino toiveeni vaan oli, ettei sotkettaisi pahasti topicia vertailemalla omenoita ja appelsiinejä keskenään. ;)
Otsikko: Vs: TM Maastofarmaritesti
Kirjoitti: D5GT - 25.05.2014, 12:15:41
No huhhuh, ei ole vai? Mielenkiintoista. Ilmeisesti etunelivetoisten ongelmia? ;)

"Ongelman" koon näet siitä tm:n videosta  ;D Yleesä kehitysversio on edeltäjäänsä etevämpi ja uudesta teknologiasta pitävänä ottaisin mieluullin tuoreemman kuin edellisen sukupolven.