Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: volmi - 18.07.2014, 10:32:47
-
Itse kiinnitänyt huomiota 142:ssa sekä myös käyttöautossa, joka on ihan suoraruiskutteinen, että Nesteen bensalla (98) helteeseen auto jätettynä sahauttaa pitempään käyntiin. En tiedä onko muut kiinnittäneet samaan asiaan huomiota, mutta esim. Teboilin bensalla (98), niin ei juuri mitään eroa oli helteessä tai ei kummallakaan autolla. Volvossa tuntuu välillä, että ei helteestä Nesteen bensalla lähe muuta kuin hieman kaasua painamalla startin yhteydessä, vaikka auto ei olisi seissyt ajon jälkeen helteessä kuin vartti tunnin. Voiko kenties olla Nesteen bensassa enemmän etanolia seassa kuin Tebskan bensassa?
-
Semmosen olen huomannut että paikallisen GT aseman(entinen SEO) mittarista olen pari kertaa onnistunut tankkaamaan jotain muuta kuin 98:a.
Tuon kyseisen ilmiön olen huomannut kivana nakutuksena noissa kireelle vedetyissä 230FT/FK:ssa.
Eka kerta menis luulotautina, mutta nyt sama kävi uudelleen.
-
GT-asemalta tankattiin tohon 500tkm+ ajettuun kasipätkään "ysikasia" niin aiheutti melko brutaalia jälkikäyntiä.
-
Itte en ole huomannut, mutta toisella "erimerkki" foorumilla on muutamat kertoneet, kuinka talvella 98:lla nakuttaa helpommin kuin kesällä. Näin, vaikka imuilma on kylmää. :o
Ja tuolloinkin oli muistaakseni Nesteen asemat kyseessä.
-
mulla b230f ja b200k koneille on kelvannut kaikki :2funny: v-pover, 98 ja 95 eriasemilla tankattu jne kaikki menee enkä mitään radikaalia eroa oo huomannut