Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jussi90 - 09.07.2015, 17:15:14
-
noni,nyt se kaasuläppäkotelo sit sano ittensä irti. voisko joku valottaa mitä merkitystä niillä kaikilla numero ja kirjain yhdistelmillä on kaasuläppäkotelossa?eli jos käytettynä ostaa niin pitääkö kaikki olla samat ku vanhassakin?vai joutuuko vaa uuden ostaa? mun auto on siis v70 2.5 20v 99 vapari.en äkkiseltään löytäny toista ketjua aiheesta :o
-
Käytettyä ei kannata hommata ellei löydy vähän ajettua.
Jos tykkäät askarrella niin googleta "sacer throttle position sensor". Omasta meni kaasuläppä just ja asensin tuommosen siihen. Maksoi 120e + pari tuntia askartelua.
-
onko kuinka suuri homma? tuliko kuntoon ?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=59644.0
Onhan tossa oma hommansa, eikä mitään takuuta ole sille, että tulee tuolla kuntoon. Omani ei tullut, kun oli joku boksin muu sisäinen vika.
Tohon autoon uuden boksin numero on: 36050563
En suositte hankkiin mitään vanhoja bokseja, kun noi uudetkaan ei tunnu kestävän pahimmillaan, kuin muutamia kymmeniä tuhansia kilometrejä. Huonoin tais kestää about 13 000tkm ja nyt jo neljäs boksi menossa...
Kaveri laitatti joku aika takaperin vapari 80:een Käyttöautossa ja se ei maksanu töineen ku. about 450€, jos totta puhui.
Biliassa näkyy maksavan toi kyseinen boksi 421€. Ohjelma ja asennus siihen päälle about 150€ niin lienee lähinnä totuutta.
-
joo lueskelin kans googlesta ettei jollain ollu tullu kuntoon kun oli kyseisen osan vaihtanu. kävin tampereen käyttöautossa jossa maksaa kotelo karvan vajaa 460e ja softa päälle 50e. eikös noi oo jtn korjattuja eikä uusia?
-
joo lueskelin kans googlesta ettei jollain ollu tullu kuntoon kun oli kyseisen osan vaihtanu. kävin tampereen käyttöautossa jossa maksaa kotelo karvan vajaa 460e ja softa päälle 50e. eikös noi oo jtn korjattuja eikä uusia?
Tehdaskunnostettuja.
about 130€ ryöstivät multa viime kerralla ohjelmoinnista samas paikas.
-
no just,äijä sano varaosatiskillä että 50e maksaa ohjelmointi.ongelma vaa siinä että ite asun loimaalla enkä saa volvoo tampereelle ohjelmoitavaks. onko muute tietoo että toimiiko se "uus" kaasuläppäkotelo heti edes jotenkuten vai pitääks se ensi ohjelmoida?
-
no just,äijä sano varaosatiskillä että 50e maksaa ohjelmointi.ongelma vaa siinä että ite asun loimaalla enkä saa volvoo tampereelle ohjelmoitavaks. onko muute tietoo että toimiiko se "uus" kaasuläppäkotelo heti edes jotenkuten vai pitääks se ensi ohjelmoida?
Kyl toi uusin boksi toimii ilman ohjelmointiakin, vanhalla numerolla oleva ei.
Forssan keskusautohalli on hieman lähempänä.
Niin sanoiko, et ohjelmointi 50€? Sit softa pälle, siinä oli kaikenmoista mistä toi 130€ koostu: softan downloadaus xx€, lukulaitteen kyttömaksu xx€ ohjelmointi xx€, softa xx€...
-
juu kyllä loimaallakin autosähkö sen käsittääkseni saa tehtyä. ja sanoi että 50e maksaa se ohjelmointi tai softa siinä niitten pajalla,en tarkalleen muista mitä sanoi.
-
Ai saa vai, no hyvä jos onnaa, kun kattelin netistä et ne on nykyään vaan Bosch service, niin aattelin, etä eivät sitte pysty volvon ohjelmia sisäään laittaan.
Hessu oli ennen vanhaan vaan erikoistunu Volvoihin, nykyään näyttäs olevan kaikki merkit.
-
juu kävin sieltä kysymässä niin kyllä saa tehtyä mut jussi ketä niistä ymmärtää niin on kesälomalla ni ei saa tehtyä kun 3viikon päästä.
-
no just,äijä sano varaosatiskillä että 50e maksaa ohjelmointi.ongelma vaa siinä että ite asun loimaalla enkä saa volvoo tampereelle ohjelmoitavaks. onko muute tietoo että toimiiko se "uus" kaasuläppäkotelo heti edes jotenkuten vai pitääks se ensi ohjelmoida?
Mulla oli vähän tehoton kun paripäivää testailin ennen ohjelmointia. Mulla makso 115€ Hämeen autossa kun laskutti tietty koodien luvusta ja nollauksestakin. Oli kuulemma 7vikakoodia tullu jo n.60 km matkalla :o
-
okei,enpä mä sillä ajaiskaan ku lähimpään paikkaan missä sen saa ohjelmoitua :)
-
:-\
okei,enpä mä sillä ajaiskaan ku lähimpään paikkaan missä sen saa ohjelmoitua :)
Korjaamolla ihmettelivät että sain ees auton tulille saati ajettua. Noh se onki Toyota korjaamo jossa on Volvo paja sisällä :idiot2:
-
riisikippo on hiuka eriasia ku ruotsin panssarivaunu :D
-
onko kuinka suuri homma? tuliko kuntoon ?
Kuntoon tuli. Akselia ei tarvinnut muokata niinkuin tuossa ohjeessa. Katkaisu riitti.
-
Joo mutta kaipa ostan uuden ni ei tarvii turhaan rahaa tuhlata jos ei kuntoon tuukkaa
-
nyt on uusi kaasuläppäkotelo ruuvattu paikalleen mutta kierrokset hyppii edelleen eikä ota jenkaa,ets valo palaa mittaristossa. koteloa ei ole ohjelmoitu vielä,tiistaina vasta aika. tuli mieleen että kun se teki ihan samaa vanhallakin kotelolla et onko vika muualla vai olisko vaan siitä et ecu luulee et on vanha kotelo paikallaan? lisäksi tuli mieleen että onko ihan älytöntä lähteä laittaan sähkösen kaasun tilalle vaijeri kaasua,mitä yleensäkään pitää vaihtaa? :o
-
Nollaa ETM vikakoodit mun ohjeen mukaan, löytyy FAQ osiosta.
Niin ja ei onnistu toi vaijeriläppäjuttu.
-
Heitä linkki,puhelimella ärsyttävä ettiä
-
Heitä linkki,puhelimella ärsyttävä ettiä
Ole hyvä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=36960.0
-
Kiitti :)
-
Ei oo lukulaitetta.kaipa ne nollaa samalla kun vien ohjelmoitavaksi.ihmetyttää vaan kun se tekee samaa tolla uudellakin kotelolla mitä vanhallakin.
-
Nollaa ETM vikakoodit mun ohjeen mukaan, löytyy FAQ osiosta.
Niin ja ei onnistu toi vaijeriläppäjuttu.
Tai kai se onnistuu, jos vaihtaa johtosarjat ja boksit ja sun muut. Taitaa helpommalla päästä vaihtamalla auton
-
Joop,tiistaina näkee tuleeko kuntoon kun ohjelmoivat uuden kaasuläppäkotelon.
-
Moro! Viikko sitten alkoi tuo marellin kotelo temppuilemaan, koitettu putsata, parikin kertaa käyttänyt sitä irti ja uudestaan, akseli siinä on niin jumissa, eipähän siitä kalua taida tulla.. Mistäs noita marellin "uusia" kunnostettuja koteloita nyt sais halvimmalla, ja nimenomaan sellainen missä olis softa valmiina, kun on itelläkin 100km lähimpään volvohuoltoon, ja auto kulkee tällä hetkellä 30kmh ja tyhjäkäynti kuulostaa erittäin terveeltä.. Jos olis se softa sielä sisässä niin vois lyödä itse nippuun, ja vikakoodit saan kyllä nollattua itse.
Ja jos joku on viimeaikoina käyttänyt Jkl/Tre/Lahti lähistöllä ihan volvohuollossa vaihdattamassa, niin senkin ajankohtainen hinta kiinnostaisi. Vissiin 800e paikkeilla pyörinyt mitä noita topicceja lueskellut, mutta ne on kyllä osa kymmenen vuoden takaisia keskusteluja :D
Mutta kiitos kovasti jo etukäteen jos joku osais jotakin kertoa !
-
Muistaakseni maksoin n. 500€ uudesta asennuksineen ja ohjelmointeineen ei-sinisellä (Hannula Porissa). Hinnan tarkkuus +-50€ ;)
-
KL varaosilta tänään kyselin niin oli 650e pelkkä kotelo, eikä osannut sanoa onko se marellin vai mikä se on, marellia kyllä veikkasi.. Ja sanoi että softan voi ajaa siihen vain kun se on autossa kiinni.. Sen verran kyllä kalliskin että täytyy jatkaa etsimistä mistä sen kotelon ostais, ja valmiiks ohjelmoituna..
-
KL varaosilta tänään kyselin niin oli 650e pelkkä kotelo, eikä osannut sanoa onko se marellin vai mikä se on, marellia kyllä veikkasi.. Ja sanoi että softan voi ajaa siihen vain kun se on autossa kiinni.. Sen verran kyllä kalliskin että täytyy jatkaa etsimistä mistä sen kotelon ostais, ja valmiiks ohjelmoituna..
Siinä ohjelmoinnissa naitetaan auto ja kotelo yhteen. Voit ostaa vaikka käytetyn ja toivoa että se pelaa, mutta 100% toimivuus saadaan ohjelmoimalla. Hämeen auto Jyväskylässä möi kotelon hintaan 400€, tiivisteen veistelin paperista ja ajoin ohjelmointiin n.25km päähän hieman alitehoisella ja ei normaalisti toimivalla autolla. 100€ ohjelmointiin ja homma bueno.
-
Siinä ohjelmoinnissa naitetaan auto ja kotelo yhteen. Voit ostaa vaikka käytetyn ja toivoa että se pelaa, mutta 100% toimivuus saadaan ohjelmoimalla. Hämeen auto Jyväskylässä möi kotelon hintaan 400€, tiivisteen veistelin paperista ja ajoin ohjelmointiin n.25km päähän hieman alitehoisella ja ei normaalisti toimivalla autolla. 100€ ohjelmointiin ja homma bueno.
Nonniin tulipahan auto viimein kuntoon. Autosalpaan lahteen vein. Kotelon hinta tippui alemmas, kun siitä rikkinäisestä kotelosta saa runkopantin 130e.
Olisin voinut itse sen kotelon vaihtaa, olisin säästänyt 160e, mutta sen jälkeen ei varmaan olisi minkäänlaista takuuta enää, ja on sen verran kallis osa, että jos sattuu hajoamaan uudestaan niin olisi hyvä se takuu olla. Että vein sitten trailerilla suoraan siniselle. Olisi kuitenkin täytynyt kärrätä ohjelmoitavaksi kun ei tuo 20kmh kovempaa kulkenut.
Pari viikkoa kesti kotelon saapumisessa, mistä lie asti tilannut, mutta sen jälkeen tuli auto nopeasti kuntoon :)
Mutta 690e oli pakettina hintaa tuolle touhulle.
160e työ, kotelo 454e, tiiviste 6e ja ohjelman lataus 68e.
Kiitoksia jeesanneille ja ei muutakun seuraavaa leviämistä odottamaan :D
-
Ja tuli nyt itsekkin sitten vaihdatettua tuo kaasuläppäkotelo/ ETM. Edellisellä läpällä mentiin ainakin 160tkm. Vaihdettu joskus ennen kuin ko. auton ostin.
Ja havaintona sellainen että uudessa läpässä on taas valkoinen tarra eli romukoppaan voi heittää teorian keltainen tarra (vaihdettu)/ valkoinen tarra (alkuperäinen).
Tämän aamun hinta kaikkinensa koko vaihdolle oli Keskusautohallissa 727eur.
Persedyno sanoo että kaasuun vastaavuus olisi parantunut...
-
Ja tuli nyt itsekkin sitten vaihdatettua tuo kaasuläppäkotelo/ ETM. Edellisellä läpällä mentiin ainakin 160tkm. Vaihdettu joskus ennen kuin ko. auton ostin.
Ja havaintona sellainen että uudessa läpässä on taas valkoinen tarra eli romukoppaan voi heittää teorian keltainen tarra (vaihdettu)/ valkoinen tarra (alkuperäinen).
Tämän aamun hinta kaikkinensa koko vaihdolle oli Keskusautohallissa 727eur.
Persedyno sanoo että kaasuun vastaavuus olisi parantunut...
Mullakin on valkoisella tarralla, runko 2003, anturi 2015 ja joku muu osa oli vuodelta 2012 stanssattujen leimojen mukaan. Se anturiosa oli erinäköinen, kuin vanhassa keltalappuisessa, joka hajosi
-
Tilasinpa kaasuläpän Kiinasta. Uuden näkönen oli, hintaa 100€. Paikalleen laitoin ja käynti oli samanlaista kuin vanhallakin läpällä. Emme saaneet vikakoodeja nollattua nuilla tässäkin topicissa olleilla ohjeilla, autocommilla sitä yritettiin. Noh tilasin vanhaan läppään korjaussarjan, joka oottelis postissa. Jysäytetäänpä se paikoilleen ja katotaan mitä volvo sanoo. Josko onnistais niin tinuroida tuohon kiinan koteloonki tuo uus tunnistin. Mutta tarina jatkuu piakkoin...
Niin ja alkuperäinen magneetti maran läppäkotelo kesti 297tkm ilman ongelmia. O0
-
Tilasinpa kaasuläpän Kiinasta. Uuden näkönen oli, hintaa 100€. Paikalleen laitoin ja käynti oli samanlaista kuin vanhallakin läpällä. Emme saaneet vikakoodeja nollattua nuilla tässäkin topicissa olleilla ohjeilla, autocommilla sitä yritettiin. Noh tilasin vanhaan läppään korjaussarjan, joka oottelis postissa. Jysäytetäänpä se paikoilleen ja katotaan mitä volvo sanoo. Josko onnistais niin tinuroida tuohon kiinan koteloonki tuo uus tunnistin. Mutta tarina jatkuu piakkoin...
Niin ja alkuperäinen magneetti maran läppäkotelo kesti 297tkm ilman ongelmia. O0
Kiinan poikien läppä tarvinnee ohjelman sisälleen. Aikoinaan kun vein läpän ohjelmoitavaksi kovin vannottivat, että onhan se uusi läppä sitten varmasti volvolainen, onhan? Eivät olis suostuneet laittaan ohjelmaa harakiriläppään. Tosin vaikka olis ollukin joku harakiri niin tuskin oisivat viitsineet alkaa sitä sen enempää selvittämään onko vai ei, jos oisin vaan vängännyt orggikseksi.
-
Noniin tuli tinailtua ja kasattua orkkis läppä tuolla korjaussarjalla. Vikakoodeja en saanut vielä kuitattuako ei ole tällähetkellä käytössä volvoon passelia laitetta. Eka startti antoi toivoa, kävi hienosti kaikinpuolin. Koeajolla sitten alkoi kierrokset seikkailla tyhjäkäynnillä. Normi ajossa toimiko uus, ehkä jopa paremmin. Tyhjäkäynnille löysättäessä käy pitkänkin aikaa hyvin, mutta sitten yks kaks kiekat tippuu 500 ja ne alkaa seikkaileen ylös alas, kaiketi pyrkii pysymään käynnissä kunnes lopulta sammuu.
Jep jepp... no alkuperäinen vika alkoi juuri samalla tavalla. Muutaman kerran sammahti tyhjäkäynnille, kun jätin auton lämpenemään pihalle. Lopulta ei reagoinut kaasuun ollenkaan ja sitten nilkutettiin pari kilsaa kierrokset heitellen takas kotipihaan. Suattaapihan se olla, että koodien nollaus vielä jotain auttais... katotaanpa vielä semmonenki homma... jatkoa seuraa...
-
Nonni... volvo alkaa olla taas ajokunnossa. Viiminen vika ei ollutkaan enää kaasuläpässä. Piti taas kylmällä koneella ajella kunnolla lämmöt tappiin kunnes oireet alkoi. Pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä ja sitten lopulta ei käynyt ollenkaan. Epäilin puolia, joita mittailin ja rassailin ja vetelin yksitellen irti auton pätkytellessä, mutta eipä se vika sieltäkään paikallistunut. Sitten tempasin ilmamassamittarin irti ja auto alko käydä paremminko singeri.
Sitte joinki kaljaa laatikon voiton riemuun. Että tämmöstä täältä tänään. Homma paketissa minun osalta. Kiitos vinkeistä tällä erää.