Penkit kaipaisi vähän hoitoa, onko konkareilla ideaa millä nuo jakkaran nahkaosat kannattaisi käsitellä?
Multa löytyy kanssa tuollanen pesuri ja on oikein soiva peli. Hyvä keväällä pestä talven kurat pois.
Toi on kyllä todella kätevä. Kotona tullu pestyä sohvat ja petauspatjat. Uskomatonta miten paskasta vettä esim. puhtaan näkösestä petauspatjasta lähtee.
Juuri kuten Ribbe totesi. Autojen nahkapenkit on jostain -80 lähtien ollut maalattuja ja lakattuja ja näin ollen nuo rasvat tekee vaan hallaa.
Eri asia sitten nämä erikoisempien autojen penkit joissa nahka on paljasta pelkkää nahkaa. Pesuksi toimii oikein hyvin tuo mainittu Le Chat, eli kissasaippua. Löytyy isoista marketeista myös.
Juuri kuten Ribbe totesi. Autojen nahkapenkit on jostain -80 lähtien ollut maalattuja ja lakattuja ja näin ollen nuo rasvat tekee vaan hallaa.ja kun varsinkin volvon vakio nahat ei ole aitoa tavaraa.
Eri asia sitten nämä erikoisempien autojen penkit joissa nahka on paljasta pelkkää nahkaa. Pesuksi toimii oikein hyvin tuo mainittu Le Chat, eli kissasaippua. Löytyy isoista marketeista myös.
juu on, mutta executive mallia lukuunottamatta ne on aina ollu aika kalliita lisävarusteita. Kysyjän autossa ei ole kyseistä sisustaa.
Väärinkäsityksien välttämiseksi niin onhan Volvoissa myös aitoja nahkapenkkejä.
Ja nehän hoidetaan nahkanhoitoaineilla.
juu on, mutta executive mallia lukuunottamatta ne on aina ollu aika kalliita lisävarusteita. Kysyjän autossa ei ole kyseistä sisustaa.
Minkä malliset ne sinun originellit 16" vanteet ovat? Voisivat kiinnostaa, minulla on myytävänä 18" vanteet tuolla myytävien renkaiden & vanteiden osastolla.
Multa löytyy kanssa tuollanen pesuri ja on oikein soiva peli. Hyvä keväällä pestä talven kurat pois....oliko pesurille tyyppinumeroa? :hello:
...oliko pesurille tyyppinumeroa? :hello:Jo vain, Kärcher SE 4002.
...oliko pesurille tyyppinumeroa? :hello:
Häviääkö tuolla akun irrottamisella autosta jotain asetuksia? Tarviiko ottaa jotakin huomioon?
Joo, joudut asettamaan kellon uudelleen aikaan :2funny:
No piru, tämähän kävi vaativaksi :D
Eilen tuli värkättyä takavaloihin tummennukset. Koskaan ennen ei oo tullu tuommosta hommaa tehtyä, mutta omaan silmään tuli ihan siistit. Joitakin ryttyjä jäi reunoihin, jotka huomaa kun käsivarren päästä katsoo.Sopii hienosti!
Aikaa meni nelisen tuntia kun piti pariin kertaan ottaa kaks palasta uusiksi. Kalvona käytin tätä (http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Kuusio/Products/63833). Täytyy seurailla miten pysyy ja tarvittaessa tehdä uusiksi, luulisi menevän seuraavalla kerralla vähän nopeammin.
Täytyis tehdä vähän pesuhommiakin kunhan pakkaset löysää.
(http://s22.postimg.org/r3kcteibh/takavalot.jpg) (http://postimg.org/image/r3kcteibh/)
Koitin tuossa ostamaani OBD palikkaa (ELM327) autoon ja Torquen lite versiota. Ei mennyt ihan niiko Strömsössä.Tuollaisista palikoista ei ole mitään muuta kuin haittaa, osta itsenäinen vikakoodin lukija.
Laitoin palikan kii ja rupesin yhistään torqueen sitä, jostakin syystä yhteyttä mecuun ei saatu ja siltä osin homma epäonnistu. Toinen vastus tuli siitä, että kun koitin autoa käyntiin, näyttöön tuli vikakoodia mm. "huolla vaihteisto" "ajonestovika "huolla DSTC" jne. eikä auto käynnistynyt. Sain neuvon käyttää akun kenkää irti ja kokeilla uudelleen, jonka jälkeen auto lähti käyntiin ja toimi normaalisti. Mittaristoon jäi vielä moottorin vikavalo palamaan. Pitää huomenna käyttää autoa lukijassa, että minkä jäljen se sinne jätti.
Kumma juttu, mutta oon kuvitellu että ei noilla palikoilla sentään autoa voi sekasin saada. Näköjään on kaikki on mahollista nuiden kans pelatessa.
Kyllä elmi mulla jotain näytti. Ei seonnu.
Onko joku muu kokeillut vaihtaa noita sisävaloja ledeiksi? Millasella polttimolla ootte saaneet toimimaan?
Itse kampesin sievästi semmosella muovilastalla järjestyksessä ne klipsit auki, lähtee kyllä ihan sovussa irti koko paneeli. Siellä on sitten sähköliitin myös, ettei ihan repäse läskeineen sitä paneelia penkille asti.
T10 Ledit tosiaan sinne ja motonetistä hain kannat niihin. 6kpl tarvii noita T10 valoja + kantoja. Menevät kattoon.
Konttiin ja jalkatilan valoihin taitaa mennä 39mm pitkä putkiledi, kuin myös rekkarivaloille.
Onko joku muuten vaihtanut peruutusvaloja näihin? Mietin että saisiko niihin led-polttimoa laitettua paremman valotehon toivossa. Ei sillä että nuo tummennukset vähentäis sitä, on se alkuperäsenäkin aika onneton ;)
Oliko pelkkä ohjelmointi? Lähtikö hiukkari pois?
Mulla on 255/35/19 et40 niin ei ota ainakaan noilla spekseillä kiinni mihinkään
Varmaan rouashenkilöllä sormukset tehny naarmuja tuohon keinonahkaan.
Yllättävän kulunut on tuo ruori jo alta 200tkm ajetussa autossa. Varmaan rouvashenkilöllä sormukset tehny naarmuja tuohon keinonahkaan. Ja onhan tuo vakioratti melko liukas.Jos jostain löydät edullisen nettikaupan niin huuda hep. Itseä kiinnostaisi samanlainen ratti. Tuota samaa sarjaa saa vaihdekepin nupinkin. Halvin taisi olla UK:sta, about 700€ molemmat yhteensä :(
Volvon lisävarusteita selaillessa tuli vastaan tuo beige R-Design ratti (http://accessories.volvocars.com/fi-fi/V70(08-)/Accessories/Document/VCC-480771/2008/2.4D/Automatic)
Tuollaisen ku löytäis jostakin edullisesti :)
Jos jostain löydät edullisen nettikaupan niin huuda hep. Itseä kiinnostaisi samanlainen ratti. Tuota samaa sarjaa saa vaihdekepin nupinkin. Halvin taisi olla UK:sta, about 700€ molemmat yhteensä :(
On aivan törkeän hintanen kyllä. Noita vaaleita R-design sisuksiakaan ei taida paljon olla, että purkuautoja kannattaisi metsästää.Tehdas R-Design oli aina musta sisustaltaan. Se rajoittaa purkuautojen valikoimaa.
Meillä näyttäisi olevan vähän erin sarjan vanteet alla :'(
Uskoisin kyllä että 245/40-19 kumi mahtuu.
Itselle ainakin tulee tuo koko kesäksi, tosin S80 II, mutta eipä eroa pitäisi juuri olla v70:piin.
Talvirenkaat kuitenkin kokoa 235/45-18, eli sentin halkaisija pienempi kesäsiin verrattuna.
Ja Talvivanteiden et:t ollu, 45 ja 52.5 eikä ole raapinut.
Alusta tosin vakio korkuinen.
...lämppärinpuhallin sirisee ärsyttävästi...
ilmastoinnin remmi
Oliko tämä kuitissa mainittu?
Edit: ai näissä onkin tuollainen remmi. En tiennytkään.
Hyvä ku lueskelin. Pitää omaankin vaihtaa noi jarrunesteet. Muut kaikki onkin vaihdettu.
Omaan laitoin bcracingin ja todella mukava tuli ajaa vertaa vanhaan taksi alustaan. Ei kolise eikä kilise silläkään.Vitsi ku ei oo ikinä päässy kokeilemaan kunnolista coili-alustaa.. :-[ vaan ite tehtyjä kyhäyksiä ja kaverilla S80:ssä KW/ BC sekasikiötä joka sekin on omaan makuun liian kova(en tiedä säädöistä).
Mistä muuten johtuu, että apukuskin ikkuna ei mene automaattisesti kiinni kunnolla? Aina palauttaa alas ja sitten pitää vetää se manuaalisesti ylös asti.
Jws 3309 luokituksella olevaa öljyä pitää laittaa Volvolta 21€ litra sama öljy taasen Mobilin purkissa noin 12€ litra. http://m.ebay.com/itm/20-1x20-Liter-MANNOL-ATF-Multivehicle-Ol-Automatik-Getriebeol-/252228894931?nav=SEARCH tätä laitoin oman V70 automaatti lootaan ja pelaa kyllä loistavasti :)
Viestin jälkeen vähän tutkiskelin asiaa ja tuon Mannolin bongasin tosiaan itsekin. Mutta hyvä kuulla että sitä on muutkin käyttäny. :) On jo ihan järkevän hintastakin. Pitääpä laittaa tilaukseen niin on öljyt valmiina vaihtoa varten.
Mulla meni -09 mallisesta se sisälämpötilan anturi hajalle. Eli se joka on keskikonsolissa sen ritilän takana. about. 20-30min ajon jälkeen alkoi aina puhaltamaan kylmää ja joutui melkein sinne Hi asentoon tosiaan nostamaan pyynnin, että puhalsi lämmintä.
Kuvailit juuri samat viat mitä itelläki. Pohdin tuota että jos automaatiikalla pyrkii hoitamaan ilmastoinnin niin ei se oikein termostaattiin ehkä viittaa, tuo anturivika sopis paremmin. Muistakko hintaa anturille?Tuo meni myyjäliikkeen piikkiin, kun hajosi melko pian auton oston jälkeen. Asentaja kyllä mainitsi hinnan, mutta en muista varmaksi. Olisikohan ollut 200€ luokkaa töineen... Varma en ole, kun tästä on jo vuosia aikaa.
TT-V hehkutulppa varaosanumero 31348825, poltinyksikkö varaosanumero 31202606.
TT-VEVOssa vastaavasti 31332621 ja 31332100.
VEVOksi vaihtuu alustanumerossa noin 197300 ja ainakin siihen saa hehkutulpan erikseen.
Parisen viikkoa loppujen lopuks ajeltiin sijaisvolkkarilla mutta nyt taas oma auto alla. Facelift maskin pyysin laittamaan korjauksen yhteydessä niin sai freesimmän ilmeen :)
Nyt vain rupes oikeesta etunurkasta kuulumaan kolinaa kun vedon löysää ja antaa auton rullata. Jarrulla ja kaasulla lakkaa. Oisko ideoita? Pitäis käyttää autoa ylhäällä ja vähän tutkia..
Ens talveksi tarttis hommata talvirenkaat ja noista 16" vanteista pitää kyllä päästä eroon. Onko palstalaisilla kokemusta onko ajolleen eroa 17" tai 18" talvirenkailla? Tässä ois pitkä Suomen kesä aikaa metsästellä vanteet ja kumit ens talveks :D