Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: janne34 - 05.05.2017, 11:53:10
-
Moi! Elikkä ostettu tuommoinen bilteman ahto mittari jossa tuli mukana johdot, t-haara (en käyttänyt vein letkun suoraan imusarjan jakotukeen) ja anturi johon tulee sähköt ja tuo letku kiinni. Kaiken asennus yms jälkeen mittari menee päällä mutta ei näytä alipainetta eikä ahtoa mistähän voi johtua?
-
Jos löytys joku joka on asentanu onnistuneesti ja voisi kertoa miten on itse asentanut nii vois hoksata missä on menty pieleen.
-
Tämän mukaan asennettu. Valon katkaisijalta +12, mittari valon himmentimeltä virtalukon +12 ja maan. Anturille otin samasta valo katkaisijalta myös +12 ja maan samasta himmentimen maasta. Sitten yhistin anturin punaisen ja valkoisen yhteen niin kuin ohjeessa pyydetään, eikä silti toimi.
(https://s9.postimg.org/bc36h8lpn/WP_20170505_12_04_43_Pro.jpg) (https://postimg.org/image/bc36h8lpn/)
-
Kerrotko autosta sen verran että mikä malli, moottori yms, niin vika on helpompi arvuutella..
Lukaseppa tuo:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3461.0
-
97' V70 2.3 R
-
Oliko millanen tilanne kun painoit tota "set"-nappulaa?
Auto sammuksissa ja letku kiinni?
-
Virrat oli muistaakseen päällä kun painoin pohjaan, sen jälkeen oon painellu sitä useamminkin.
-
Ja letku kiinni
-
Eikö se set painike oo vain max arvon asetusta varten?
-
Näyttääkö se mitään johdot irrallaan? Hiacessa testailin ahtojen käyttäytymistä biltemalaisella sellaisenaan, pelkkä letku kytkettynä ja hyvin pelitti.
-
Kokeillaan...
-
Tai eipä voikkaan kun se anturi on erillinen yksikkö josta tieto johdetaan mittarille sähköisesti.
(https://s8.postimg.org/ogy3k76qp/WP_20170505_15_40_05_Pro.jpg) (https://postimg.org/image/ogy3k76qp/)
-
Nyt hoksasin
-
Anturin signaali ja +12v oli yhdessä siks ei saanu lukemaa nekin otti toisistaan niin alko toimii.