Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: Afteri - 29.06.2017, 19:44:59
-
En ole aivan varma onko oikeassa osiossa mutta yritetään ja voi poistaa toki jos on väärässä, eli lh 2.4 vaihtoa b200k koneelliseen 240 -88 volvoon tekemässä ja muutaman johdon kanssa ei aivan täyttä varmuutta ole tuosta 11pin liittimestä mikä on apparin jalkotilassa, elikkäs tässä kuva turbobricksin foorumilta kyseisestä palasta.
Mietityksen kohteena tuo 3 johto (Yellow/red paksu) sekä kohta 10 ja 11 (paksuja punaisia johtoja) puhutaan #6 sulakkeelle laittamisesta joka on kaasarimallissakin merkitty bensapumpun virraksi mutta kyseisestä sulakkeesta lähtee jatkuva 12v virta vaikka avain olisikin käännetty nolla asentoon :idiot2: ymmärtääkseni tuolla switched 12V tarkoitetaan että tulee avaimen kakkos asennossa virtta eikä katkea startatessa ??? eli jätänkö tuon #6 sulakkeen huomiotta ja kytken johdot sellaiseen mistä tulee virta vasta kun avain kakkos asennossa?
(http://i.imgur.com/SWwzno0.png)
Sekä kuva sulakerasian kaavoista
(http://i.imgur.com/6XA5fVa.jpg)
-
Olikohan 6 sulake syöttää jatkuvaa virtaa bensapumpun releelle. Virtalukolta lähtee swiched +12v (näkyy kuvassa) varmaankin bpumpun releelle. 88-89 240 on kyllä sellainen sillisalaatti kaasari, k-jetti ja lh2.2 sekä 2.4 vaihtoehtoineen. Ehkä helpoin tapa kytkeä virrat bensapumpuille on käyttää k-jetin relekantaa. 6-napainen mittariston alapuolella.
-
Hyvä aihe jatkaa
samanlainen potilas moottorina 230ft sitä mietin kun lh tarvitse sen nopeustiedon niin riittääkö ecu tinnin 34 yhdistäminen 6 siihen pyöreään mittari pistokkeeseen? Jossain kaaviossa näin myös että siitä "puolikuu" pistokkeesta no3 menis pinkki myös eculle onko tämä tarpeellinen? Jos on niin minne veto