Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: d24tdic - 18.07.2017, 15:23:53
-
Onko kellään ideoita mikä voisi vaivata tuota kun lämpöisenä ei lähde millään käyntiin mutta kun odottaa että jäähtyy niin käynnistyy normaalisti
-
Ennakko pumpussa kohdallaan ?
-
Lähteekö jos otat kannen takanurkalta, hihnapyörän alta johtoliittimen irti että se hehkuttaa ns täyden syklin, anna vaikka 5 sek hehkuttaa ja starttaa?
-
Pittääpä joku päivä kahtoo tuo ennakko. Tuo hehku piuhan irroitus ei auttanut ainakaan.
-
Sen ennakon ei tarvitse paljoakaan heittää, että menee käynnistyminen hankalaksi. Kyllä D24:sen pitäisi käynnistyä kuumalla koneella ilman hehkuakin, pienen sahauksen jälkeen.
-
Eikös se ennakko ole sopiva joku 0.95-1.00 12nestepäällä?
-
Eikös se ennakko ole sopiva joku 0.95-1.00 12nestepäällä?
Mikäli pumpussa on vakio-nokkalevy niin toimii tuolla ennakolla. Jos on jyrkkä nokkalevy, niin joutuu säätämään korvakuulolla. Ei senkään pitäisi haitata 12mm nestepäällä, vaikka olisikin ennakko vähän päälle 1.00mm (1.00-1.05mm väliltä). Jotkut käyttäneet mielestäni 1.10mm ennakkoa isolla nestepäällä.
-
Vika paikallistettu nestepäähän.
Tärähtää heti käyntiin lämpöisenä kun kaataa pikkuisen kylmää vettä esimerkiksi nestepään päälle.
-
Jotkut kiinan-nestepäät oli valmiiksi väljiä, ettei tuossa olisi sellainen kiinni ?...toinen vaihtoehto ettei olisi sammutinsolenoidissa huono maadoitus, jonka voi kokeilla laittamalla lisämaadoituksen pumppuun. Tuleehan siihen sellainen maadoitusjohto tosin jo ihan tehtaan jälijltäkin.
-
Onnistuukos tuon pelkän nestepään vaihto pumpun ollessa paikallaan?
-
Ehkä ??? Mutta suosittelen lämpimästi irrotus ja pumppupajalle
-
Onnistuukos tuon pelkän nestepään vaihto pumpun ollessa paikallaan?
Luultavasti ei onnistu, koska sieltä lentää todennäköisesti jousia ja prikkoja yms.. maahan, sekä nokkalevy lähtee paikaltaan. Voi sen ehkä saada irti purettua, mutta asennus tulee olemaan melko hankalaa. Paras asento pumpun purkamiseen on niin että laittaa sen ruuvipenkkiin nestepää ylöspäin niin lentää jousia yms.. kaikkein vähiten lattialle. Sinne pumpun sisälle pitäisi myös saada kaasuluisti paikalleen ja oikeaan asentoon, mikä voi olla pumppu paikallaan melko vaikeaa. Saattaa myös olla että pumppuun tarvitsee tehdä jotain muutoksia että toimii kunnolla 12mm nestepäällä. Sinne pumpun sisälle ei saa myöskään päästää yhtään roskia/likaa.
Eihän D24 pumppua pura irti moottorista kuin 15-20min....
Tuolla ohjeet nestepään purkuun ja näkee noista kuvista mitä siellä sisällä on: http://www.netikka.net/vepiku/nestepasennus.htm
-
Minkäs kokoinen se o rengas on nestepäässä niin voisi valmiiksi ostaa uuden.
-
Tarkoitatko sitä isoa nestepään/pumpun rungon välissä vai sitä keskitulpan alla olevaa ?
-
Juuri sitä isompaa
-
Näyttäisi että VE-tiivistesarjassa olisi se nestepään iso O-rengas mukana. Melkein kannattaa ostaa samantien tuollainen, niin on kaikki samassa.
(https://i.ebayimg.com/images/g/-rwAAOxyaxtTlYWb/s-l300.jpg)
-
Nestepää vaihtui onnistuneesti mutta nyt tuli uusi vika kesken ajon nimittäin rupesi ravistamaan koko moottori hirveästi ja kuulostaa ettei kaikki pytyt olisi pelissä. Onko ideoita mikä tuohon tuli :'(
-
Kaasuakseli väärällä poorilla tai ennakko hypännyt jostain syystä pumpusta ?...ilmavuoto polttoainesysteemissä, vuotava/löystynyt suutinputki/suutinlähtö nestepäässä, suuttimessa häikkää, yms.. voisi kans aiheuttaa ravistavan käymisen.
-
Kaasuakselia en ole irroittanut.Pitää tänään katsoa noita muita vaihtoehtoja.
-
Määrittele "np vaihtui onnistuneesti"
-
Np vaihdon jälkeen pelasi hyvin 1500km
-
Itselläni on onnistunut pumppu hyppäämään ennakon pieleen kesken ajon jostain syystä. Siitä ennakon tarkastuksesta on hyvä aloittaa ja noista ilma tai polttoainevuodoista. Muita mahdollisuuksia on myös että joku kaasuvivuston tai governorjousi yms.. osa on lähtenyt pumpun sisällä paikaltaan.
-
Np vaihdon jälkeen pelasi hyvin 1500km
On se sitten varmaan onnistunu.
Tuli vaan mieleen että jos on kotioloissa vaihdettu vai? Että sinne ois päässy joku roska mitä
On lähteny liikeelle, mutta joo tarkista perusjutut mitä edelliset neuvos
-
Se on nestepää äkkiä entinen, jos sinne yksikin roska pääsee naarmuttamaan pinnat pilalle.
-
Vika löytyi nimittäin kannesta oli pudonnut esikammio männän päälle ja jälki ei ollut nättiä :'( onneksi sylinterin seinämät ei ollut naarmuuntunut, mutta kannen ja männän joutuu uusimaan . Mikä tuon mahtoi aiheuttaa ?
-
Eihän se esikammio mahdu kokonaisena putoamaan männän päälle, n. Puolet on Pytyn puolella. Se on todennäköisesti sulanut ja halennut ja pudonnut sitten. Yhden esikammion olen nähny sulavan kun suutin on ollut rikki. Kaikki kammiot jos ovat sulaneet niin syöttömäärä/ruiskuaika/ajoitus pielessä ja yleensä kaikki yhtäaikaa niin käy moinen.
-
Noin taitaa käydä kun ruuvataan liikaa syöttöä ja vakioahtimella 1,5-2bar ahtoa, pakolämpö ja pakopaine kasvaa pilviin, jolloin joku paikka pettää ylikuumenemisen seurauksena ja samoin käy isommallakin ahtimella, mikäli pakopaine ja lämpö nuosevat liikaa. Tai sitten on suutinkärki vuotanut vanhuuttaan ja sulattanut esikammion.
-
Ahtimena on holsetin 35 1.6bar paineella ja suutimet oli alle 10 000km ajetut
-
Ahtimena on holsetin 35 1.6bar paineella
Tuliko mitattua pakopaine?
-
Tuliko mitattua pakopaine?
Nou hätä. Jos #12 pesä niin hyvin pystyy 3bar antamaan deekulle kyseisellä ahtimella ilman että se siihen sulaa. Suuttimet ja nestepään takaiskut ja pumppu nyt syynin alle.
-
Suuttimessa on saattanut olla väärä avautumispaine, runko vuotanut tai kasatessa jäänyt joku roska yms.. ja alkanut sen takia vuotaa.