Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: Raid - 11.10.2017, 23:14:00

Otsikko: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Raid - 11.10.2017, 23:14:00
Uusi Audi  A8  2018 the most high-tech car ever? 
On siinä himmeliä jos jonkilaista
https://youtu.be/cNGtgYMeuS4
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kraft - 12.10.2017, 00:29:14
Huoltoteknikkona katson tuota videota kauhulla.. Niin paljon mikä voi mennä hajalle ja on ..ttumainen vaihtaa.  ;D
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: TPK1980 - 12.10.2017, 12:16:23
Eiköhän noista osa ole jo pikkuautoissa muutaman vuoden kuluttua.

Uusimman Q7:n mukana pari vuotta sitten tuli kaistavahtia, ruuhka-avustinta yms. high tech:ä. Nyt samankaltaiset varusteet saatavilla jo perheauto koko luokkaan Golfiin ja jopa uudessa Polossa ne on saatavilla.

Eipä noissa mitään pelättävää ole, kun käy koulutuksissa. Tosin "pärnäsen korjaamolla-molla-molla" ja tee-se-itse-miehet ei noille paljoa pysty enää tekemään mitään autotalleissaan.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kojontti - 12.10.2017, 14:10:50


Eipä noissa mitään pelättävää ole, kun käy koulutuksissa. Tosin "pärnäsen korjaamolla-molla-molla" ja tee-se-itse-miehet ei noille paljoa pysty enää tekemään mitään autotalleissaan.

Mä muistan ajan kun pelättiin ruiskujen tullessa samaa ettei enää pysty mitään tekemään itse ja pikkukorjaamoilla ja miten on käynyt, nyt tinaillaan kotona ohjainyksiköt ja tehdään muutoksia olemassaoleviin järjestelmiin parkkipaikoilla...
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: D5GT - 12.10.2017, 16:04:53
5 koneisesta 850:stä sanottiin, että tähän ei enää vaihdeta edes öljyjä kotona...  ;D Työkalupussissa oli valkoiset hanskat.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Wolvis - 12.10.2017, 16:06:26
5 koneisesta 850:stä sanottiin, että tähän ei enää vaihdeta edes öljyjä kotona...  ;D Työkalupussissa oli valkoiset hanskat.
Valakooset hanskat ne oli V70 työkalusäkissäki viel, meinaa vaa pysyy valakoosena ees työkalupussis  :2funny:
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 12.10.2017, 17:42:08
Huoltoteknikkona katson tuota videota kauhulla.. Niin paljon mikä voi mennä hajalle ja on ..ttumainen vaihtaa.  ;D
Ja ihan varmasti hajoaakin kun eivät toimi kunnolla edes noissa 100-300Teur maansiirto/metsäkoneissakaan kunnolla. Yhdessä pyöräkuormaajassakin piti kopauttaa kojelautaan kuulema kivellä, kun ei joku purkki pelannut tai oli muuta häikkää sähköissä. Vanhassa ajokoneessa taas piti potkaista suojamuovia kun nosturi temppuili, toisessa koneessa portaiden anturin johdot meni oikosulkuun> kone luuli niiden olevan alhaalla ja keksi alkaa pysähtelemään kesken ajon. Uusissa traktoreissakin ollut jonkun verran vaihdelaatikoissa anturivikoja ja ovat lakanneet liikkumasta sen takia. Jossain dynashift massikassa taisi olla tyyppivikana, joku melko kallis anturivika laatikossa.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: mulugren - 12.10.2017, 19:50:25
Ja ihan varmasti hajoaakin kun eivät toimi kunnolla edes noissa 100-300Teur maansiirto/metsäkoneissakaan kunnolla. Yhdessä pyöräkuormaajassakin piti kopauttaa kojelautaan kuulema kivellä, kun ei joku purkki pelannut tai oli muuta häikkää sähköissä. Vanhassa ajokoneessa taas piti potkaista suojamuovia kun nosturi temppuili, toisessa koneessa portaiden anturin johdot meni oikosulkuun> kone luuli niiden olevan alhaalla ja keksi alkaa pysähtelemään kesken ajon. Uusissa traktoreissakin ollut jonkun verran vaihdelaatikoissa anturivikoja ja ovat lakanneet liikkumasta sen takia. Jossain dynashift massikassa taisi olla tyyppivikana, joku melko kallis anturivika laatikossa.

Maansiirto/metsäkoneet eivät käy esimerkistä. Pienet tuotekehitysbudgetit, pienet tuotantomäärät jne. Sertifikaatit löytyy mutta paljon mennään ihan perstuntumalla ”kun se on aina näin ollut”. Näin kuului kun lujuuslaskelmia ei lopulta löytynyt eräälle työkoneen komponentille lainkaan.. Kuluttajatuotteiden laatuun ja testaukseen panostetaan aivan erilailla. Siellä vastuut ja velvoitteetkin ovat ihan eri kaliiberia. Perstuntumaan ei todellakaan ole varaa ja harha-askelista rokotetaan ankarasti (ref VW päästöskandaali)
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: razori - 12.10.2017, 20:48:31
Pienet tuotekehitysbudgetit, pienet tuotantomäärät jne.

No ei todellakaan ole  :2funny: Yksinomaan JCB:llä oli vuonna 2013 liikevaihto 2.7mrd.€, josta se takoi voittoa reilut 315milj.€ Ja montako muuta merkkiä onkaan JCB:n lisäksi, joka on raskaalla puolella?  ::)

Raskaalle puolelle nuo vehkeet nimenomaan tehdään kestämään, koska kone on sen verran kallis niin sen on myös toimittava kunnolla, eikä maata jossakin pajalla -toisin kuin pari vuotta palveleva tusina-auto.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 12.10.2017, 21:33:27
Eipä taida Ponssella, Komatsulla tai John Deerellä olla ihan pienet kehitysbudjetit noiden metsäkoneiden kehittämisessä, tai Komatsun, Volvon, Caterpillarin maansiirtokoneissa. Kannattaisi vähän perehtyä tuollaisten hakkuukoneidenkin sähköisiin järjestelmiin (voimansiirto, nosturin ohjaus, hydrauliikka, mittalaitteet, kouranohjaus jne..), niin ovat varmasti CAN-väylineen vähän eri luokkaa kehityksessä kuin autoissa käytetyt. Siltikin noissa ohjauspurkit, tietokoneet ja anturit hajoilee/sekoilee vähän väliä.
Raskaalle puolelle nuo vehkeet nimenomaan tehdään kestämään, koska kone on sen verran kallis niin sen on myös toimittava kunnolla, eikä maata jossakin pajalla -toisin kuin pari vuotta palveleva tusina-auto.
Kallis laskuhan siitä yrittäjälle tulee mikäli se kallis kone/kuorma-auto seisoo rikkinäisenä monta päivää.

En ymmärrä miksi ne sähköt jossain audissa/skodassa toimisivat yhtään sen paremmin/luotettavammin. Mitä enemmän noita sähköisiä hienouksia tungetaan autoihinkin, niin sen todennäköisempää on ongelmat niidenkin kanssa. Onhan ne varmasti hienoja siihen saakka kun toimivat. Kyllähän ne hienot sähköiset lämmityslaitteen puhalluksetkin on alkaneet vanhemmissa autoissa temppuilemaan, esim. puhalluksen suuntauksen sähköinen läppä ei ohjaa lämmintä ilmaa suuttimille, lämmönsäätimen nupit herkeävät toimimasta. Keskuslukitus lyö itseksekseen ovet lukkoon.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kojontti - 12.10.2017, 22:41:04
Eipä taida Ponssella, Komatsulla tai John Deerellä olla ihan pienet kehitysbudjetit noiden metsäkoneiden kehittämisessä, tai Komatsun, Volvon, Caterpillarin maansiirtokoneissa. Kannattaisi vähän perehtyä tuollaisten hakkuukoneidenkin sähköisiin järjestelmiin (voimansiirto, nosturin ohjaus, hydrauliikka, mittalaitteet, kouranohjaus jne..), niin ovat varmasti CAN-väylineen vähän eri luokkaa kehityksessä kuin autoissa käytetyt. Siltikin noissa ohjauspurkit, tietokoneet ja anturit hajoilee/sekoilee vähän väliä.Kallis laskuhan siitä yrittäjälle tulee mikäli se kallis kone/kuorma-auto seisoo rikkinäisenä monta päivää.

En ymmärrä miksi ne sähköt jossain audissa/skodassa toimisivat yhtään sen paremmin/luotettavammin. Mitä enemmän noita sähköisiä hienouksia tungetaan autoihinkin, niin sen todennäköisempää on ongelmat niidenkin kanssa. Onhan ne varmasti hienoja siihen saakka kun toimivat.

Nii... Ei ole yksikään purkki hajonnut viimeiseen viiteen vuoteen kun pääsi eroon vanhoista romuista. Se on metka luku kun laskee koneessa senkin keskimääräisen kymmenentuhatta tuntia keskinopeudella 60km/h, pistää mittakaavaan nuo ongelmat ja niiden yleisyyden...

Ja yleisin vika uusissa on tähän mennessä digipuolella ollut paska koodaus, ei laitteiston vauriot. Volvo ei tosiaan saa sen osalta puhtaita papereita...

Terveisin metsä/maanrakennuskonekuski/asentaja...
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 12.10.2017, 22:46:17
Kai ne sitten noihin uudempiin on kehitystä saaneet tehtyä. Omat kokemukset noista alle 2005 tehdyistä koneista ja niissä oli sähköhäiriöitä jonkin verran. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kojontti - 12.10.2017, 22:56:31
Kai ne sitten noihin uudempiin on kehitystä saaneet tehtyä. Omat kokemukset noista alle 2005 tehdyistä koneista ja niissä oli sähköhäiriöitä jonkin verran. Toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.

Noissahan on jo väkisinkin tunteja reippaasti, ja kyllä, kehitystä on ollut huimasti. Nyt "työkaluina" ovat olleet -15 Scorpion King tai -16 Scorpion. Oikeastaan yhtään sähkövikaa ei ole ollut ellei Kingin akkujen kypsymistä lasketa.

Tunteina laskettuna autoihin tulee kyllä oikeastaan aika vähän käyttöä...
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: D5GT - 13.10.2017, 00:38:28
Mitäs aidosti uutta tuossa oli - niiaus törmäyksen uhatessa. Oliko muuta?

Ei tullut omistamisen halua, mutta hieno toi on kuitenkin.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Ribbe - 13.10.2017, 07:44:39
Mitäs aidosti uutta tuossa oli - niiaus törmäyksen uhatessa. Oliko muuta?

Ei tullut omistamisen halua, mutta hieno toi on kuitenkin.
Ei se niiaa törmäyksessä vaan nostaa maavaraa. Samoin uutta oli se kamera joka kuvaa tietä ja säätää alustaa.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kaide - 13.10.2017, 11:28:22
Eikös näiden omistus kaari mene kutakuinkin näin:

1: Firman johtoportaan auto , leasing 3-4 vuotta
2: Kaivinkoneyrittäjän auto , voi olla edelleen liisari
3: Virolainen raksapena kun autolla on ikää se 10 vuotta ja hintaa jäljellä se kymppi
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: völvöxc60 - 13.10.2017, 12:28:15
Eikös näiden omistus kaari mene kutakuinkin näin:

1: Firman johtoportaan auto , leasing 3-4 vuotta
2: Kaivinkoneyrittäjän auto , voi olla edelleen liisari
3: Virolainen raksapena kun autolla on ikää se 10 vuotta ja hintaa jäljellä se kymppi
Suomipoika käy hakemassa sen Virosta noin 15v ikäisenä pariin kertaan kolarikorjattuna noin 16000€ hintaan....
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 13.10.2017, 17:04:29
Noissahan on jo väkisinkin tunteja reippaasti, ja kyllä, kehitystä on ollut huimasti. Nyt "työkaluina" ovat olleet -15 Scorpion King tai -16 Scorpion. Oikeastaan yhtään sähkövikaa ei ole ollut ellei Kingin akkujen kypsymistä lasketa.
Onkos noihinkaan ehtinyt vielä 8000-10 000h tuntia mittariin ?...Noilla vanhemmilla koneilla mitä itse käyttänyt aikoinaan oli tunnit 12 000h ja vähän päälle 16 000h enemmän ajetuissa. Yhdestä 810 timberjackista oli tietokoneessa ollut ongelmaa, niin sen tunneista ei ollut varmuutta koska tietokone oli siihen vaihdettu ja mittarissa oli 11 000h muistaakseni. Yhden caribou ponssen tiedän kans missä oli ollut häikkää, siinä pienessä ohjauspyörässä käsinojassa ja se oli aiheuttanut häiriöitä vipuihin. Oli pitänyt ottaa pois käytöstä kokonaan sen takia. Kyllä se tuon 810 tietokonekin vähän väliä jotain sekoili, kuten ilmoitus "ei yhteyttä TCU"  ja välillä jäätyi näyttö kokonaan. Nosturin kelluntakaan ei aina mennyt napista päälle ja jäykällä puomila ajaessa tuo hajottaa nosturin kääntösylintereistä tiivisteet. Kerran piti sammuttaa koko rakkine ja käyttää päävirrat pois tuon tilttaamisen takia.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kojontti - 13.10.2017, 21:11:43
Onkos noihinkaan ehtinyt vielä 8000-10 000h tuntia mittariin ?

Vanhemmassa vajaa 6 tuhatta, uudemmassa vähän alle 3000 kun ollut lähes aina yhdellä vuorolla.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 13.10.2017, 21:26:15
Yhden firman John Deeren 1210E ajokone oli ostettu -12 uutena ja oli -15 keväällä jo mittarissa 12 000h. Se oli ajossa 2 vuorossa. Tiedän kans 840.2 Valmetin mikä oli ajossa 30 000h tuntiin asti urakoitsijalla.

On kyllä tosiaan tuossa audissakin todella paljon vikaantuvia sähkövarusteita. Tarpeeksi kilometrejä/vuosia niin monikohan noista hienouksista on enää toimintakunnossa. Eikö uudet autot ole muutenkin suunniteltu että kestävät/elinikä max. 300tkm, voi kyllä hyvin uskoa noista sähkövarusteista ettei pidempään tule kestämään.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: D5GT - 14.10.2017, 15:34:10
Ei se niiaa törmäyksessä vaan nostaa maavaraa. Samoin uutta oli se kamera joka kuvaa tietä ja säätää alustaa.

Vai kallistaa - millä nimellä kutsuu. Töyssyissä vastaavasti käyttäytyvä jousitus on jo ollut olemassa, kamera taitaa olla uutta jousituksen ohjauksessa.
Otsikko: Vs: Audi A8 2018 the most high-tech car ever?
Kirjoitti: Rodion - 14.10.2017, 16:00:22
Onhan tuo jousitus hieno, ei voi muuta sanoa.

Toimittajakin haukkuu kosketusnäytöt, oikein.

Parkkeerausapu ja aktiivinen ohjaus myös näytti hienolta.

Ruma edestä, muuten hieno.