Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Wolle_S60 - 28.03.2018, 15:02:43
-
Elikkä kyseessä siis ensimmäinen kerta ku "webasto" alkoi temppuilemaan. Ajotietokoneessa lukee vain "lisälämmitin vaatii huollon". Kun yrittää suorakäynnistyksellä/ajastimella käynnistää niin kuuluu vain pieni ääni konehuoneesta (rele tms.) Ei toimi siis auton ollessa käynnissä tai sammutettunakaan.
Voiko tämän jotenkin kotikonstein resetoida tai onko jossain päin vain sulake lauennut? Vaiko lämpötila-anturi vialla.
-
Moro!
Vaikuttaa silta, että lämmitin on paskanen eikä sen takia käynnisty. Tai sitten hehkusukka on rikki.
Eipä oikein kotikonstein taida onnistua tämän hoitaminen.....
-sepi
-
Elikkä kyseessä siis ensimmäinen kerta ku "webasto" alkoi temppuilemaan. Ajotietokoneessa lukee vain "lisälämmitin vaatii huollon". Kun yrittää suorakäynnistyksellä/ajastimella käynnistää niin kuuluu vain pieni ääni konehuoneesta (rele tms.) Ei toimi siis auton ollessa käynnissä tai sammutettunakaan.
Voiko tämän jotenkin kotikonstein resetoida tai onko jossain päin vain sulake lauennut? Vaiko lämpötila-anturi vialla.
Tarvii testerin resetointiin ja samalla voi vikakoodeista katsoa mitä herjaa se on antanut.
Tämä on rajatapaus vuosimalliltaan, onko siinä Webaston TT-V vai TT-VEVO. Konepellin alta olevasta tarrasta näkee tyypin. Jos on tuo ensimmäinen ja vanhempi malli, niin luultavasti pitää uusia poltinyksikkö. Jos on uudempi malli, niin saattaa riittää pelkkä puhdistus. Itsellä on uudempi ja siitä on mennyt kahdesti polttoaineputki tukkoon polttimesta. Aukeaa kuumentamalla ja paineilmalla.
Muuten näitä voi rassata aivan kotikonstein, mutta testerin vaatii tuohon resetointiin.
-
Kiitos vastauksista! Missä päin konehuonetta poltinyksikkö sijaitsee? Pääseekö yläkautta käsiksi, vai joutuuko mennä alta/rengaskotelosta?
-
Apukuskin puolella etupyörän takana sisälokasuojan kun otat pois niin hyvällä hollilla.
-
Tämä asia ratkesi kun ajoin huoltoliikeeseen webaston nollaukseen. Sielläkin epäilivät vesipumppua suurimmaksi vian aiheuttajaksi ennen kuin resetoivat viat.
-
Lainataanpa ketjua. Eikö tuo tt vevo malli ilmoita auton näytöllä mitään jos ei toimi?. Autona on 2016 xc70 ja weba ei käynnisty millään tavalla. Puhallin kyllä huutaa webastossa n. 2min ja sitten sammuu ja jälkeenpäin ei auton näytöllä ilmoita mitään ongelmaa.
-
Lainataanpa ketjua. Eikö tuo tt vevo malli ilmoita auton näytöllä mitään jos ei toimi?. Autona on 2016 xc70 ja weba ei käynnisty millään tavalla. Puhallin kyllä huutaa webastossa n. 2min ja sitten sammuu ja jälkeenpäin ei auton näytöllä ilmoita mitään ongelmaa.
Näyttöön tulee "Pys.lämmitin vaatii huollon" ehkä viiden epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen.
-
Ok. Kiitos vastauksesta. Pitää käydä jossain Oulussa luetuttaan vikakoodit. On kyllä outo kun 4v ikäinen weba jo temppuilee.
-
On kyllä outo kun 4v ikäinen weba jo temppuilee.
Täysin normaalia. Kesän jälkeen voi vähän kiukutella ilman sen suurempaa vikaa.
-
Kantsii kesälläkin koekäyttää webastoa jos se kelien puolesta suostuu käynnistymään. Siis ihan reilusti kuumaksi eikä vain 5min verran
-
Kantsii kesälläkin koekäyttää webastoa jos se kelien puolesta suostuu käynnistymään. Siis ihan reilusti kuumaksi eikä vain 5min verran
Joo tämä on tarkoituskin,kunhan saa toimimaan auto ollut vasta n1kk meillä. Onko näihin mitään kikkaa esim vikakoodinlukijoilla, että saisi tuon 15 asteen eston pois käynnistykselle.
-
Onko näihin mitään kikkaa esim vikakoodinlukijoilla, että saisi tuon 15 asteen eston pois käynnistykselle.
Eipä taida olla ja yleismallin lukijoilla aikas heikkoa tehdä mitään nuihin lämmittimiin..
-
Onko näihin mitään kikkaa esim vikakoodinlukijoilla, että saisi tuon 15 asteen eston pois käynnistykselle.
Kylmää vettä kuskin puolen sivupeilille, niin jo lähtee pohisemaan vaikka kesähelteillä (olettaen, että muuten toimii).
-
Vikakoodi B1D2411 glow plug.general electrical failures.circuit short to ground. Eli tod.näk koko palopesä vaihtoon... Taidan vaihtaa suoraan sen Evo malliin.
-
Vikakoodi B1D2411 glow plug.general electrical failures.circuit short to ground. Eli tod.näk koko palopesä vaihtoon... Taidan vaihtaa suoraan sen Evo malliin.
Tarkistappa ensin webaston polttotunnit lukijalla. Mulla oli myös palopesän vikakoodi aktiivisena, mutta todellinen syy oli polttoajan 800 tunnin lukko.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=102091.msg1061478384#msg1061478384
-
Moro
Tuossa näytti olevan kyse ttv mallista ja mulla on tuossa ttvevo malli.
-
Vikakoodi B1D2411 glow plug.general electrical failures.circuit short to ground. Eli tod.näk koko palopesä vaihtoon... Taidan vaihtaa suoraan sen Evo malliin.
Mitä jos ensin kuitenkin vaihtaisi hehkutulpan, niin selviäisi satasella (olettaen, että itse osaa vaihtaa).
-
Mitä jos ensin kuitenkin vaihtaisi hehkutulpan, niin selviäisi satasella (olettaen, että itse osaa vaihtaa).
Eiköhän sekin onnistuisi(aikanaan tt c jonkun kerran palopesän vaihdoin). Ainoa on että saako ne letkut irti hajottamatta liittimiä kuinka helposti. Onko sille letku/liitinsarjalle jokin numero/nimi jos ostais varalta varastoon.
-
Eiköhän sekin onnistuisi(aikanaan tt c jonkun kerran palopesän vaihdoin). Ainoa on että saako ne letkut irti hajottamatta liittimiä kuinka helposti. Onko sille letku/liitinsarjalle jokin numero/nimi jos ostais varalta varastoon.
Letkuissa on pikaliitin lokasuojan kyljessä. Pyöräytetään 1/8 kierrosta auki ja vedetään irti. Nämä saa ehjänä irti, vaikka lukitus onkin viheliäinen.
Pakoputki sen sijaan saattaa katketa.
-
Hehku vaihdettu sama koodi tulee. No meni yks ilta ja satanen hukkaan,nyt ruvetaan hommaamaan evo tilalle asennettuna.
-
Hehku vaihdettu sama koodi tulee. No meni yks ilta ja satanen hukkaan,nyt ruvetaan hommaamaan evo tilalle asennettuna.
Huono mäihä, mutta oppia ikä kaikki. Jos olisit käyttänyt tuon huollossa, niin olisivat vaihtaneet palopesän hehkuineen, rahaa olisi palanut 500 ja lopputulos olisi täsmälleen sama.
Siinä täytyy olla aivot solmussa ja ainoa järkevä vaihtoehto tuossa kohtaa on laittaa vähän käytetty toimiva laite tilalle.