Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: vaurula - 02.04.2018, 11:22:21
-
Jaan omat kokemukseni asioinnista autonvaraosat24:n kanssa (topautoosat, jne. sama puulaaki. Misterauton sekoitin asiaan turhaan.)
Ostin SWAG-hehkutulpat kyseisestä puljusta 2016 syksyllä, jotka pitivät olla pitkäkestoiset, jne. mutta alennuksessa. Samalla vaihdettiin orkkismallin hehkujenohjausyksikkö. Tulpat kesti n. 4 kuukautta, kun rupesi ilmoittelemaan vikoja. Kun tulpat vaihdettiin, niin kolme oli pimeitä. Täytin reklamaatiodokumentit, lähetin tulpat takaisin heidän vaatimusten mukaan. Sanoivat, että käsittelyaika on 8 viikkoa. No, kolmen kuukauden kuluttua otin uudestaan yhteyttä ja pahoittelivat, ilmoittivat että ottavat uudestaan käsittelyyn, käsittelyaika 8 viikkoa. Uhkasin viedä asian foorumeille. Pahoittelivat, sanoivat että käsittelevät pian. Nyt 1,5 vuotta myöhemmin en ole saanut minkäännäköistä vastausta heidän käsittelyihinsä.
Lupauksen mukaisesti laitan tämän nyt julkiseksi ja pyydän vastinetta heiltä. asiaan.
Summa mitä hain oli tulpat, plus kärähtänyt hehkujenohjausboksi plus vaihtotyöt, yhteensä n. 400 euroa. Auto oli BMW 530d M57N2
Eli yhteenvetona voisi todeta, että kyseisessä puljussa ei ole osilla mitään takuuta.
Wemax Group GmbH & Co.KG
Josef-Orlopp-Straße 55
10365 Berlin
Saksa
Tel.: +358 7532 52112
E-Mail: info@topautoosat.fi
Web: http://www.topautoosat.fi
-
Eipä ole ollut noiden kanssa ongelmia, toivottavasta ei tulekaan. :o
-
Kerran tilannut AutoDocilta. Toimitus oli nopea ja tavara sellainen mikä pitikin.
-
Suurin virhe oli varmaankin tuo SWAG-hehkutulppien osto :idiot2: :buck2:
Montako euroa säästy sellaisiin merkkeihin kuin Beru, NGK, Denso tai Bosch :)
Paljon tulee tuolta ostettua, mutta juurikin sillä oletuksella, ettei takuuta ole ELK
-
Niinpä... Volvoon ostin aikanaan delphin tulpat ja pelitti sen 200 tkm, kunnes myin auton pois. Boschit oli muistaakseni 30 €/kpl x 6, nuo Swagit 10 €/kpl, mutta loppujen lopuksi väärässä paikassa säästetty raha ja sen jälkeen luin, ettei bemarin dieseleissä toimi mitkään muut tulppamerkit kuin Boschit. Mistäs sitä tiesi, ennen kuin kokeili ja ajattelin kun kerran liikkeestä tilaa, niin takuu kuitenkin osilla on.
-
Paljon tuolta tilannut ja taas on tavaraa tulossa. Kun ostaa vain laatumerkkejä niin ei tarvitse ihmetellä kestoa.
Suurin virhe oli varmaankin tuo SWAG-hehkutulppien osto :idiot2: :buck2:
Tämä..
-
Virheitä sattuu ja niistä oppii :) Mutta boschin hehkut(bmw) on 16,90€ motonetissa ;) Suuttimet(bosch)piti ebaysta tilata, kun ovat "hiukan" hintavampia :o Saksasta sai 260€/zipale, Onneksi oli vain 4pyttynen :D(1suutin oli vähän vuotava, muttei näitä monesti viitsi laitella, joten oli parempi uusia kaikki. Jos ketjun aloittaja haluaa ostaa, niin 160€ saa neljä suutinta, joista yksi siis kunnostettava ;) )
-
Kerran tilannut AutoDocilta. Toimitus oli nopea ja tavara sellainen mikä pitikin.
Kerran myös tilannut tavara tuli ajallaan eli luvatusta viikon päästä ja oli ihan sitä mitä pitikin, sama tuote merkkiliikkeestä samassa tehtaassa valmistettuna olisi ollut 120€ nyt maksoin kaikkine kuluineen 43€. :D
-
Paljon tuolta tilannut ja taas on tavaraa tulossa. Kun ostaa vain laatumerkkejä niin ei tarvitse ihmetellä kestoa.
Tämä..
Tuossahan se oleellisin, ei kannata ottaa sitä Ridex paskaa mitä siellä myyvät, vaan ihan näitä tunnettuja, Sachs, Boge, Febi, Lemförder, Bosch ja mitä näitä nyt on..
Ekalla kerralla kun tilasin niin jäi paska maku kun sain väärät jouset, mutta nyt pari viimeisintä tilausta on ollut sitä mitä pitääkin. Politiikka ilmeisesti Autodocilla muuttunut että mitään tuotteita eivät vaihda vastaaviin ilman hyväksyntää.
-
Tuossahan se oleellisin, ei kannata ottaa sitä Ridex paskaa mitä siellä myyvät, vaan ihan näitä tunnettuja, Sachs, Boge, Febi, Lemförder, Bosch ja mitä näitä nyt on..
Ekalla kerralla kun tilasin niin jäi paska maku kun sain väärät jouset, mutta nyt pari viimeisintä tilausta on ollut sitä mitä pitääkin. Politiikka ilmeisesti Autodocilla muuttunut että mitään tuotteita eivät vaihda vastaaviin ilman hyväksyntää.
Jos saa noita osia, tuppaavan jostain ihmeensyystä työntämään ties mitä skeidamerkkiä vaikka haluis jotain parempaa. Sitten aikansa kun tappelee asiakas"palvelun" kanssa niin tuleekin ettei kyseistä parempaa merkkiä saa :D
-
Muutaman kerran tilannut, no problem.
-
Sitten aikansa kun tappelee asiakas"palvelun" kanssa niin tuleekin ettei kyseistä parempaa merkkiä saa :D
Nojaa.. Mulle kehtasivat laittaa väärän kytkinpaketin, valitin toki asiasta ja sanoivat että oikea se on. Jahka pääsin vauhtiin ja rupesin pommittamaan osanumeroilla niin kyllä se mahtava saksalainenkin nöyrtyy osanumeroiden edessä :juhau:
Eli kytkinpaketti lähti takaisin saksaan ja rahat tuli takaisin tilille.
-
Melko laimeaa tuo uhkaus valittaa foorumeille, ja sitten kirjoitus 1.5 vuoden kuluttua vrcf:ään :D
Olisit hakenut sitä takuuta valmistajaltakin eli Swag:ilta.
Ja sitten tietenkin ottanut selvää mihin voi valittaa EU-alueelta tilatuista tuotteista. Voithan yrittää vieläkin, ei se mitään maksa.
-
Ei ollut mitään ongelmia, vielä ainakaan vuosien saatossa. Tosin en noita paskimpia ostakkaan...
-
27.3 on pakattu ei vielä näy missään
-
27.3 on pakattu ei vielä näy missään
Pääsiäinen se Saksassakin varmaan on ::)
Taisin tilata joulukuun loppupäässä ajovalot audiin niin kyllähän siinä vähän enemmän aikaa meni kun ois hakenu hyllystä/ tilannu varaosaliikkeestä, mutta halvemmat oli :) Eikä niillä nyt niin kiire ollukkaan. Tuolta on hyvä tilailla osia jos ei tarvita just nyt heti huomiseks ::) Sillon kotimaa vetää pidemmän korren O0
Ps. Alottajalle, kuka halpa osta, se paska saa.
T: Prokkiksen konehuone :2funny:
(https://thumb.ibb.co/bGaK4x/IMG_20170811_193043.jpg) (https://ibb.co/bGaK4x)
-
Viimeks tilasin torstai illalla ja tavara tuli tiistaina :-*
-
Viimeks tilasin torstai illalla ja tavara tuli tiistaina :-*
Einy hättäillä. Itse tilasin 26.3. ja vielä ei näy. Tämä viikko menee vielä oman veikkauksen mukaan, mutta väliäkö tuolla kun kiire ei ole.
Jos on kiire niin sitten alkuperäiset osat merkkiliikkeestä. Tulevat usein seuraavaksi päiväksi, ellei ole hyllyssä.
-
Einy hättäillä. Itse tilasin 26.3. ja vielä ei näy. Tämä viikko menee vielä oman veikkauksen mukaan, mutta väliäkö tuolla kun kiire ei ole.
Jos on kiire niin sitten alkuperäiset osat merkkiliikkeestä. Tulevat usein seuraavaksi päiväksi, ellei ole hyllyssä.
Helposti neljä päivää lisää toimitusaikaa jos tavaraa ei ole hyllyssä.
:-\
-
Itse tilasin autovaraosat24/docin denson hehkutulpat, tuli niinkuin piti ja ei toistaiseksi ongelmia. Aika nihkeetä kyllä on aina ollut nettikauppojen kanssa tappelu, onneksi olen välttänyt tappeluita.
-
Jos kuitenkin nettikauppa lopettaa palautuksen käsittelyn eikä vastaa viesteihin, niin ei siinä vaiheessa ainakaan kannata luovuttaa. Ostaja siinä on vahvoilla kun myyjä on mennyt rikkomaan sääntöjä ja leikkimään kuuropiiloa.
Kuuluuko tuo autonvaraosat24 sitten suomalaiseen vai EU-väliseen nettimyyntiin, helpoin keino varmaan on kysyä menettelyneuvoa Kuluttajaneuvojalta.
En kyllä jättäisi myyjää lopulliseksi tuomariksi takuu-asioissa.
-
Just tähän kirjoitettujen ongelmien takia en osta nettikaupoista ainakaan auton osia.
Joten kiitos taas varoituksesta.
Ei vielä ole tullut sellaista osaa vastaan jota ei varaosakaupasta saisi.
Jep maksan vaikka 5e ylimääräistä jos hommat toimii ja osat on priimaa.
-
Just tähän kirjoitettujen ongelmien takia en osta nettikaupoista ainakaan auton osia.
Joten kiitos taas varoituksesta.
Ei vielä ole tullut sellaista osaa vastaan jota ei varaosakaupasta saisi.
Jep maksan vaikka 5e ylimääräistä jos hommat toimii ja osat on priimaa.
Ihan samaa paskaa sielläkin on ja yhtä vaikea saada osia takuuseen. >:(
-
Ihan samaa paskaa sielläkin on ja yhtä vaikea saada osia takuuseen. >:(
+ että saat maksaa sen 5-500e enemmän.
-
Ihan samaa paskaa sielläkin on ja yhtä vaikea saada osia takuuseen. >:(
Ei mikään motonet.
-
Ei mikään motonet.
Harvassapa on nykyään paikka, jossa osan saa ilman hikeä takuuseen. Sellaisissa paikoissa yleensä myyjä ottaa riskin omalle kontolleen ja jää tappelemaan takuuasian kanssa.
Suomen hinnasto on niin selällään, etten kyllä itsekkään täältä osta mitään missä ei ole järkeä. Jos hintaero suomi vs. ulkomaat on järestään 40-60% pois suomen hinnoista, niin en mieti edes kahdesti.
Houkutusta lisää suomen tukkureiden rinkirunkkaus ja kartelli.
-
Ei mikään motonet.
Samoja susia on ad:llä ja fixuksella.
>:(
-
Lisäksi paikallisessa on ilkeä asiakaspalvelija -> ostan mieluummin sen myymät osat netistä. Aika heikoilla olisi reklamoidessa, kun tulee suunsoittoa jo silloin kun ostaa. Toistaiseksi ei ongelmia. Pitää vaan tehdä selvitystyötä mikä osa käy itse.
-
Lisäksi paikallisessa on ilkeä asiakaspalvelija...
Tämä. Ainoat syyt, miksi itse asioisin kivijalkaliikkeessä, on asiakaspalvelu tai kiire.
Asiakaspalvelu on vain katoava luonnonvara. Ei se tarkoita mitään punaista mattoa, kamelinpaskasta kuivatettua espressoa, hulahula-tyttöjä tai kultatarjotinta. Ihan normaali, rehti ja rohkea myyjä riittää. Tuntuvat nykyään kaikki olevan:
A) Toivottomia vätyksiä (ujoja tai uusavuttomia)
B) Elämäänsä kyrpiintyneitä
C) Näsäviisaita
D) Jumalia
-
Tämä. Ainoat syyt, miksi itse asioisin kivijalkaliikkeessä, on asiakaspalvelu tai kiire.
Asiakaspalvelu on vain katoava luonnonvara. Ei se tarkoita mitään punaista mattoa, kamelinpaskasta kuivatettua espressoa, hulahula-tyttöjä tai kultatarjotinta. Ihan normaali, rehti ja rohkea myyjä riittää. Tuntuvat nykyään kaikki olevan:
A) Toivottomia vätyksiä (ujoja tai uusavuttomia)
B) Elämäänsä kyrpiintyneitä
C) Näsäviisaita
D) Jumalia
No olisiko omassa olemuksessa ja asenteessa jokin vaikutin >:(? Itse olen koko elämäni ajan saanut asiallista palvelevaa ja jopa ammattitaitoista :o suhtautumista lähes kaikissa liikkeissä missä olen asioinut. ;)
-
tänään ol ipaketti haettu firmasta.
-
Pari kertaa olen tilannut kyseisestä puljusta ja minusta tavara on ollut ihan käypästä. Jotkut osat ovat paljon halvempia kuin Suomessa, mutta eivät kaikki. Esim. öljynsuodattimet ovat halvempia Motonetissä. Laatuhan on ihan sitä samaa joka paikassa.
Jarrulevyt olivat vähän saaneet osumaa kuljetuksessa, millä lie ajettu päältä. Ei nyt silti tullut edes mieleen lähettää niitä takaisin Saksaan. Jos jumputtaa, niin heitän vesilintua ja hommaan toiset tilalle, sillä ovat kilohinnaltaan niin halpoja. Sitä pidin arveluttavana, että vaihtavat kysymättä Stark-merkkisiä tuotteita toisten tilalle. Stark on hinnoiteltu niin kalliiksi, että olettavat ilmeisesti sen avulla pääsevänsä ilman suurempia reklamaatioita.
-
No olisiko omassa olemuksessa ja asenteessa jokin vaikutin >:(? Itse olen koko elämäni ajan saanut asiallista palvelevaa ja jopa ammattitaitoista :o suhtautumista lähes kaikissa liikkeissä missä olen asioinut. ;)
mulla se on tuo yksi myyjä joka nyppii. Muut on hyviä tyyppejä samassa kaupassa. Yritän välttää sitä yhtä mutta aina ei onnistu. Samaa liikettä käyttävä tuttu on huomannut saman tyypin ja välttelee myös sitä. En pysty selittämään sitä vanhaa mulkkua muulla kuin että se on tärkeä ko. lafkalle jossain muussa ominaisuudessa kuin varaosamyyjänä tai paikan omistaja. Ei tolla asenteella luulis muuten jatkavan vuodesta toiseen noissa hommissa.
Nettikaupassa kun täyttää lomakkeen, sentään tulee palvelluksi harmaana massana. Ei heti näy profiilista jotain naamassa tai vaatteissa mitä jotain ihmistyyppiä saataa ärsyttää.
-
No olisiko omassa olemuksessa ja asenteessa jokin vaikutin >:(? Itse olen koko elämäni ajan saanut asiallista palvelevaa ja jopa ammattitaitoista :o suhtautumista lähes kaikissa liikkeissä missä olen asioinut. ;)
Varmaan, lienee liikaa vaatia oikeaa osaa tai edes ymmärrystä selitetystä asiasta.
Paras aspa kokemus vuosiin oli tuossa jokuhetki sitten paikallisella AD:lla puolan johtoa etsiessä.
Heti alkuun kerroin, että tämmönen pitäisi saada, eri päillä. Auton tiedot ei auta yhtään, koska muunneltu kokoonpano.
Eimitään, mentiin hieman sivumpaan koneelle katselemaan. Kun ei koneelta löytynyt, niin hyllystä pari 90-luvun kansiota ja tutkimaan. Puoli tuntia myöhemmin löytyi ehkä sopiva, joka tilattiin. Myyjä oli kokoajan asiallinen ja pohtiva, selkeästi omaan ammattiinsa panostava noin 30-kymppinen kaveri. Osasi hekotella "oot vaikean pulman keksinyt", muttei missään välissä nostanut käsiä pystyyn asiaa tutkimatta, kuten edelliset kolme liikettä oli tehnyt.
Okei, muutaman euron osa. Silti, sama on käynyt ihan satojen osien kanssa. Ja aivan sama onko tukkuri vai jälleenmyyjä.
Esimerkki eiliseltä:
Laturi autosta rikki. Soittoa koko kylän ainoalle autosähkofirmalle, joka huoltaa latureita. 45minuuttia/80 puhelua eikä vastata... Pienen tauon jälkeen kokeiltiin taas ja muutaman yrityksen jälkeen vastattiin "haloo". Selitys kuului "vähän ruuhkaa ollut" jonka jälkeen meni linja kiinni.
Noh, pakko oli paikalle mennä kyselemään, linja oli kiinni. Paikalle päästiin, oli koko putiikki tyhjä. Asiakkaita ei missään ja työntekijät leppoisasti jutellen nojaili tiskeihinsä. Pihassa ei myöskään ollut tuoreita autonjälkiä (lunta satanut yöllä).
"Päivää! Teillä on vissiin täällä kiire, yritin tuossa soitella?"
- Joo loppu akku puhelimesta....
Sinällään sitten itse ostettu palvelu oli 100% positiivista niin hinnaltaan kuin palvelultaan paikanpäällä, mutta vähän suoraan sanoen vitutti.
-
mulla se on tuo yksi myyjä joka nyppii. Muut on hyviä tyyppejä samassa kaupassa. Yritän välttää sitä yhtä mutta aina ei onnistu. Samaa liikettä käyttävä tuttu on huomannut saman tyypin ja välttelee myös sitä. En pysty selittämään sitä vanhaa mulkkua muulla kuin että se on tärkeä ko. lafkalle jossain muussa ominaisuudessa kuin varaosamyyjänä tai paikan omistaja. Ei tolla asenteella luulis muuten jatkavan vuodesta toiseen noissa hommissa.
Noh, pakko oli paikalle mennä kyselemään, linja oli kiinni. Paikalle päästiin, oli koko putiikki tyhjä. Asiakkaita ei missään ja työntekijät leppoisasti jutellen nojaili tiskeihinsä. Pihassa ei myöskään ollut tuoreita autonjälkiä (lunta satanut yöllä).
"Päivää! Teillä on vissiin täällä kiire, yritin tuossa soitella?"
- Joo loppu akku puhelimesta....
Sinällään sitten itse ostettu palvelu oli 100% positiivista niin hinnaltaan kuin palvelultaan paikanpäällä, mutta vähän suoraan sanoen vitutti.
Vastaus molemmille: Ymmärrän! 8)
-
27.3 on pakattu ei vielä näy missään
puolesta viikosta puoleentoista tuntuu olevan toimitusajat, tässä välissä vielä pitkät pyhät.
-
Harvassapa on nykyään paikka, jossa osan saa ilman hikeä takuuseen. Sellaisissa paikoissa yleensä myyjä ottaa riskin omalle kontolleen ja jää tappelemaan takuuasian kanssa.
Suomen hinnasto on niin selällään, etten kyllä itsekkään täältä osta mitään missä ei ole järkeä. Jos hintaero suomi vs. ulkomaat on järestään 40-60% pois suomen hinnoista, niin en mieti edes kahdesti.
Houkutusta lisää suomen tukkureiden rinkirunkkaus ja kartelli.
Yks pieni esimerkki.
https://m.autonvaraosat24.fi/volvo/940-944/5077/10251/sytytystulppa
Hintahaarukkaa löytyy ja paskaa ja hyvää molemmissa päissä.
Nämä hakisin edelleen marmorilta 26e -32e riippuu vähän mikä tiski ja kuka myyjä. Ja varmasti toimii.
-
Yks pieni esimerkki.
https://m.autonvaraosat24.fi/volvo/940-944/5077/10251/sytytystulppa
Hintahaarukkaa löytyy ja paskaa ja hyvää molemmissa päissä.
Nämä hakisin edelleen marmorilta 26e -32e riippuu vähän mikä tiski ja kuka myyjä. Ja varmasti toimii.
Poikkeus vahvistanee säännön?
Haen tulpat motonetistä, Denson Twintipit hiukan edullisemmin kuin marmorilta. Tosin palvelua sieltä ei saa, mutta minkäs teet.
Saa näissä järkeä käyttää.
-
Ja toinen heti perään jottei unohu..
https://m.autonvaraosat24.fi/volvo/940-944/5077/10679/pyoeran-laakeri
Takuuvarmasti 125e ja joskus tasan 100e skf laakeri kivijalkaliikkeestä ilman posteja viikon odotusta palautusta kun ei ollutkaan skf tai muu laatumerkki.
-
Marmori saisi multa enemmän tilauksia kun tekisivät paremman verkkokaupan, nyt pitää etsiä osanumeroita volvopartswebstoren kautta :idiot2: Marmoritiskille en ehdi normaalisti ajaa.
-
Marmori saisi multa enemmän tilauksia kun tekisivät paremman verkkokaupan, nyt pitää etsiä osanumeroita volvopartswebstoren kautta :idiot2: Marmoritiskille en ehdi normaalisti ajaa.
Tämä. Biliankin verkkokaupasta on aika vaikeeta ettiä mitään. Varaosanumero on tiedettävä, tai sit on ajeltava isommalle kylälle.
Autodocissa ja kumppaneissa ainoa omaan hermoon käynyt asia on se mainostaminen! Avaat sivun niin jo tyrkyttää äppiä play-kaupasta :P
Laadukas palvelu on juu valitettavasti katoamassa :'( Onneksi itellä on vielä paikkoja missä palvelu pelaa mutta välillä vastaan tulee pakon edestä noita aiemmin mainittuja kürpiä :(
-
Kyllä se palvelu on välillä olematonta ns. oikeissa varaosaliikkeissäkin, itsehän sain tuossa jokunen aika sitten AD:n tiskiltä tommosen:
http://sekokupu.pp.fi/jarruletku/IMG_9375.JPG
Kuvassa kaks samanlaista jarruletkua vierekkäin, tarkkasilmäset ehkä tajuaa mikä toisessa on pielessä :)
Kävin tiskillä reklamoimassa niin oli lähestulkoon olankohauttelua ja voivottelua, myyjästä ei oikein meinannut saada sanaa irti mitä tehdään ja olo oli kuin kummelin tonnin setelissä. No, turhaannuin ite niin paljon että lähin lätkimään ja asia sai olla.
-
Kyllä se palvelu on välillä olematonta ns. oikeissa varaosaliikkeissäkin, itsehän sain tuossa jokunen aika sitten AD:n tiskiltä tommosen:
http://sekokupu.pp.fi/jarruletku/IMG_9375.JPG
Kuvassa kaks samanlaista jarruletkua vierekkäin, tarkkasilmäset ehkä tajuaa mikä toisessa on pielessä :)
Kävin tiskillä reklamoimassa niin oli lähestulkoon olankohauttelua ja voivottelua, myyjästä ei oikein meinannut saada sanaa irti mitä tehdään ja olo oli kuin kummelin tonnin setelissä. No, turhaannuin ite niin paljon että lähin lätkimään ja asia sai olla.
Olisit kysynyt työkalua kyseiseen letkuun. Olisi voinut löytyä pyöreä hylsy ;D
-
Kolme kertaa olen tuolta autonvaraosat24:sta tilannut osia ja neljättä ei tule. Joka kerta vaihtavat osia toisiin kyselemättä. Viimeksi tilasin takajarrulevyt käyttikseen, olivat vaihtaneet ne sitten raskaamman mallin levyihin, joissa on eri pulttijako ja halkaisija. Palat kuitenkin olivat oikeat, mutta erimerkkiset kuin tilatut, tulleet palat olivat halvimmat mitä löytyi ja tilatut kalleimmat. Ensimmäisellä kerralla tuli Skodaan takaiskareiden sijaan jotkut etuiskarit ja jousetkaan eivät sopineet, vaikka oikealla numerolla olivat. Toisella kertaa tilasin käyttikseen Sachsin etuiskarit, tuli jotku v**tun monroen p**kat, jotka kestivät melkein koko talven.
Paikallista kivijalkaliikettä suosin, on (vähän) kalliimpi, mutta vaihdot ja takuujutut onnistuu kivuttomasti. Ja tarvittaessa saa vaikka kahdet osat mukaan ja palauttaa väärät jos ei varmasti pysty sanomaan kumpi osa on oikea, tai ei ole mallia. Ja jos osaa ei ole hyllyssä niin viimeistään kolmen vuorokauden kuluttua tilauksesta saa hakea.