Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ESE - 15.05.2018, 18:00:11
-
Joo elikkä varmaan tässä jossain kohtaa täytyy uusia fööni. Mistä noita osaisi katsella ja kysellä?
-
turbopajat:
turbotohtori, finturbo, turbotekniikka, turbotukku ym...
ebay:
haku oikealla mallilla löytyy vaikka ja minkälaista hinnan ja laadun puitteissa.
purkaamot/purkajat:
välillä tarjolla vasta vaihdettuja/huollettuja ahtimia purkuosana.
-
Turbotukusta tilaan. Mistä noi kaikki tiivisteet ja kilkkeet? Onko marmori ainut mahdolisuus jos ei ole minkään maailman mittoja tiedossa?
-
Turbon öljynpaluun alapään tiiviste omasta mielestä hankittava aina volvolta, säästyy monelta kirosanalta. arvo oli pari viikkoa sitten 6e/kpl. (malliltaan hieman pyöristetty R-rengas)
Samaisen putken yläpää, eli turbon ja paluuputken välinen tiiviste tulee joissain uusissa turboissa mukana, mutta luulisi löytyvän useammasta vauhtiputkastakin parilla eurolla eikä varmaan volvoltakaan paljon kalliimpi ole. (td04,td05 ja td06 mitsun ahtimissa ainakin sama paluutiiviste)
Jäähdytys- ja öljynsyöttö on banjoliittimillä, niihinhän kupariprikkoja löytyy joka nurkalta.
jossei pakosarjaa irroita, niin muita tiivisteitä et tarvitsekkaan tuohon vaihtoon.
mutterit olen itse tavannut vaihdella aina uusiin, niin on elämä tulevaisuudessakin helpompaa taitaa mennä 7kpl (m8 normaalikierre) ja klemmarit tulee myös vaihdeltua jos on huonon näköisiä tai pihtimallisia niiden kokoja ei ulkoa muista.
-
Tilasin volvolta kaikki klemmarit, pultit ja tiivisteet. Eipä ainakaan homma kuse näiden osalta :)
-
Turbo tuli mut väärä...Meneekö tähän samat kuin 850? Mitä kautta pääsee kattoo turbon numerot?
-
Turbo tuli mut väärä...
Millä lailla väärä?
-
Turbo tuli mut väärä...Meneekö tähän samat kuin 850? Mitä kautta pääsee kattoo turbon numerot?
millä tavalla tuo vääryys ilmenee?
Ainaki 850 ja s70 mitsuissa kompurakotelon lätkässä missä lukee mitsun mallinimike ja sen alapuolella numerosarja missä on osanumero (850 tämä taisi alkaa 4189XXX tjsp.), mutta mitsun mallinimikkeelläkin pitäis tulla oikea kun katsoo millä pakopesällä oma auto on.
kaikki näitten vehkeitten mitsut on hyvin lähelle samankaltaisia, erot on pakopesässä(siiven koko vaikuttaa ja pakosarjan sekä downpipen liitos), turbiinisiivessä (koko) ja kompurapuolen koossa (pesä ja siipi).
-
Tdissä taas on kaikissa sama, KKK K14. Minkä ahtimen tilasit?
-
Tdissä taas on kaikissa sama, KKK K14. Minkä ahtimen tilasit?
Bensojen turbot taas Mitsubishi TD04HL sarjaa.
-
Enpä tässä näe mainintaa moottorityypistä.
Jospa kyse on matalapaineturbosta ja uusi tulikin ihan oikeaan turboon niin isompihan se on mutta pitäisi kyllä mennä paikalleen.
Jos siis sopii sinne niin ole tyytyväinen ja ruuvaa kiinni.. ;)
(13 vs 15)
-
pitäisi kyllä mennä paikalleen.
Jos siis sopii sinne niin ole tyytyväinen ja ruuvaa kiinni.. ;)
Eikä pelkästään pitäisi vaan menee. Omaani tein kyseisen konversion. Muistaa vaan laittaa hukkaportin kellon matalapaineesta.
-
Asentaja selitti et jotkut lähdöt erilaisia?!?!?! Eikä löytny turbon numeroita kun vein uudelleen...pyyhin itte paskaa turbosta ja löytys tyyppikilpi mut osa numeroista häipynyt.. Saako jostain ongittua tiedot mikä turbo toi on???
Yläkautta liki mahdoton nähdä ja alle en pääse
-
Asentaja selitti et jotkut lähdöt erilaisia?!?!?! Eikä löytny turbon numeroita kun vein uudelleen...pyyhin itte paskaa turbosta ja löytys tyyppikilpi mut osa numeroista häipynyt.. Saako jostain ongittua tiedot mikä turbo toi on???
Yläkautta liki mahdoton nähdä ja alle en pääse
TD04-HL ahtimia on sekä vinolla että suoralla lähdöllä. Ei se kyllä mikään ongelma pitäis olla, nappaa vanhasta ahtimesta oikeanlainen pakopesä. ;)
-
TD04-HL ahtimia on sekä vinolla että suoralla lähdöllä. Ei se kyllä mikään ongelma pitäis olla, nappaa vanhasta ahtimesta oikeanlainen pakopesä. ;)
Juurikin näin
-
jotkut vesilähdöt oli olu erilaisia....prkl menee hermo tän turbon kanssa...
-
Ostin endoskoopin ja löysin turbon oikean nunmeron...pitäisi ehkä hiukka helpottaa oikean turbon löytymistä.. :idiot2:
Ainut vaan et se turbo kuuluisi tehokkaampaan malliin...