Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: -Monni - 19.05.2018, 17:08:58
-
Laitan tämän tällekkin puolelle jos tulisi enemmän vastauksia.
Eli 240 korissa b230fk. Lähtee kylmänä käyntiin suht hyvin, mutta kuumana ei ollenkaan. Pilottia ruiskuttaen saa kuumanakin käyntiin. Vaihdettuja osia:
-kampiakselin asentotunnistin
-lämpöanturi
-virranjakaja, pyörijä
-bensapumpun rele
-eri puolalla kokeiltu
Startilla pyörii kuumanakin hyvin, mutta ihmetyttää miksi pilotilla lähtee kuitenkin käyntiin. Viittaisi sillon bensapuolen ongelmaan. Voiko venttiilien huonot välykset aiheuttaa tuommosta?
-
Jos ei lähde käyntiin sahaamalla niin haiseeko bensa? Jos ei haise niin ilmeisesti ei ole mennyt pyttyyn polttoainetta.
Pilotilla käynnistyminen viittaisi siihen, että suuttimet eivät ruuttaa, mutta kipinä kyllä tulee, eli sytkäpuolta turha roplata ainakaan enempää.
Jos sen kylmästä käynnistää niin sammahtaako se sitten kuumettuaan vai onko ongelma vasta sitten kun moottori on ihan suunnitellusti sammutettu välillä?
-
Ei sammu kuumana itsestään, silloin kun on itse sammuttanut niin ei enää lähde uudestaan. Eipä liiemmin haise bensa startatessa. Mistä tuo voisi johtua?
-
Ei sammu kuumana itsestään, silloin kun on itse sammuttanut niin ei enää lähde uudestaan. Eipä liiemmin haise bensa startatessa. Mistä tuo voisi johtua?
Hyvä, eli ongelma liittyy nimenomaan käynnistämiseen.
Tietävämmät jatkanee tästä... mutta uskoakseni tämä tieto rajaa jo paljon vikakohteita. Pyörii ja kipinöi mutta ei suihkuta.
-
Onko kone 940 tai 740 lähtöisin ja on johtosarjat yms kaikki siirretty sieltä.
240 ei omaa johtosarjassaan suutinrelettä. Sitä koittaisin vaihtaa ja bensapumpun relettä. 240 oma on jossain koetaulun alla roikkumassa. Kun 740 940 seon tuhkiksen takana.
-
Onko kone 940 tai 740 lähtöisin ja on johtosarjat yms kaikki siirretty sieltä.
240 ei omaa johtosarjassaan suutinrelettä. Sitä koittaisin vaihtaa ja bensapumpun relettä. 240 oma on jossain koetaulun alla roikkumassa. Kun 740 940 seon tuhkiksen takana.
Hmm... Taitaapi muuten omata, vai muistanko sittenki vituiks. Mutta molemmat ecut löytyy hanskalokeron alapuolen "pahvin" poistamalla ja siellä on ainanki pumpun rele..
-
En tiä onko 240 fk koneella ollu alkujaan ja ecuna lh2.4?
Tavan vapari 240 230f lh2.4 ei ole suutinrelettä konehuoneessa.
Tai nyt voin oppia jotain uutta ;D
-
En tiä onko 240 fk koneella ollu alkujaan ja ecuna lh2.4?
Tavan vapari 240 230f lh2.4 ei ole suutinrelettä konehuoneessa.
Tai nyt voin oppia jotain uutta ;D
joo ei oo!
-
Eli 240 lh2.4 johtosarja käytössä ja ei ole erikseen tuota suutinrelettä. Ecu ja syttyboksi 940 peräsin. Bensapumpun rele vaihdettu. Pitäisikö ecun ohjata suuttimia sitten vai mitenkä?
-
https://www.google.fi/search?q=volvo+240+suuttimien+ohjaus+tulee&oq=volvo+240+suuttimien+ohjaus+tulee&aqs=chrome..69i57.14950j1j4&client=ms-android-samsung&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8
Tuo eka tänne ohjaavassa kirjoitettu suuttimien maadotuksista.
-
Jees, olen tuon komponenttien aktivoinnin tehny ja suuttimet naputti.
-
Tarkista bensanpaine. Vuotava paineensäädin tekee tuota.
-
Kyllä se kolmeen baariin nousee pumpun lähtiessä päälle. Paljon pitäisi paine olla esimerkiksi startatessa?
-
Sitten hutivinkki. 3 bar pitäisi löytyä startatessa
-
Vieläkö löytyy ideoita?
Voisiko vuotava kansipahvi aiheuttaa?
-
Ohivuotomittarilla mittailtu ja ykköspytyn imuventtiili tuntuu vuotavan. Jonkin verran myös männänrenkaat vuotavat muissakin pytyissä. Voisko tuo imuventtiili olla syyllinen?
-
Tämä on vieläkin rikki, kokeiltu uudella puolalla eikä auttanut.