Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Yksi Volvomies - 23.05.2018, 18:24:22
-
Luin netistä, että katsastuksessa aletaan nyt sitten katsomaan myös jarrunesteet. Jäin miettimään, että tarkoitetaanko tällä nyt sitä, että katsastaja toteaa nestettä olevan riittävästi, vai aletaanko lisäksi nesteen kuntoa mittailemaan testerillä? No ajattelin kuitenkin hankkia itselleni "testikynän" niin voin vaihdattaa nesteen tarpeen vaatiessa ennen katsastusta.
-
Eipä se väärin ole vaihtaa niitä vaikka joka vuosi. Halvat nesteet, ilmausnipat ja satulat ei jumitu niin helposti ja alipainevaihtimella silkkaa juhlaa.
Jos ne oikeasti niiden vetisyyden testaa niin jengi varmaan huijaa itseään ja vaihtaa ne säiliöstä pumpulla.
-
maanantaina pistin isäukon käyttämään mun V70:n leimalla, koska itse en ehdi.
eivät mitään nesteitä mittailleet, ihan samanmoinen operaatio kuin ennenkin, iskunvaimentimista tuli kyllä hylky, kun ne oli loppu, eikös ennen olisi mennyt huomautuksella ? Tuulilasikin on apparinpuolelta ylhäältä puolväliin alaspäin halki, ei mitään sanottu siitä ???
-
Helvetin hyvä uudistus. 9/2016 jälkeen rekatuista dieseleistä ei mitata enää savutusta vaan pelkkä OBD.
Pelkkää juhlaa kun pääsee repimään saastelaitteet huitsiin pöntön tukkeuduttua joskus tulevaisuudessa.
-
Luin netistä, että katsastuksessa aletaan nyt sitten katsomaan myös jarrunesteet. Jäin miettimään, että tarkoitetaanko tällä nyt sitä, että katsastaja toteaa nestettä olevan riittävästi, vai aletaanko lisäksi nesteen kuntoa mittailemaan testerillä? No ajattelin kuitenkin hankkia itselleni "testikynän" niin voin vaihdattaa nesteen tarpeen vaatiessa ennen katsastusta.
Ei mitata testerillä, korkeintaan silmämääräisesti. Mutta onhan niitä hyvä välillä vaihdella.
maanantaina pistin isäukon käyttämään mun V70:n leimalla, koska itse en ehdi.
eivät mitään nesteitä mittailleet, ihan samanmoinen operaatio kuin ennenkin, iskunvaimentimista tuli kyllä hylky, kun ne oli loppu, eikös ennen olisi mennyt huomautuksella ? Tuulilasikin on apparinpuolelta ylhäältä puolväliin alaspäin halki, ei mitään sanottu siitä ???
Iskareista aikaisemminkin hylätty jos vaimennusteho riittämätön, tuulilasi saattanut unohtua korjauskehotukseksi merkitä jos tosiaan puoliväliin asti halki
-
Luin netistä, että katsastuksessa aletaan nyt sitten katsomaan myös jarrunesteet. Jäin miettimään, että tarkoitetaanko tällä nyt sitä, että katsastaja toteaa nestettä olevan riittävästi, vai aletaanko lisäksi nesteen kuntoa mittailemaan testerillä? No ajattelin kuitenkin hankkia itselleni "testikynän" niin voin vaihdattaa nesteen tarpeen vaatiessa ennen katsastusta.
Testeri on turha, vaihtoväli max. neljä vuotta. tai nesteen alkaessa muuttua mustaksi.
Toivottavasti valovikaiset autot ei liikenteessä lisääntymään harvenevan katsastusvälin takia.
>:(
-
Jarrunesteet olis kyllä hyvä leimal mitata, noita juuri kukaan muuten vapaaehtosesti uusi. Omis 2-3v välein uudet nesteet ja imulaitteel ne vetää nopiaan läpi. Emännän yhes entises hirtti kiinni just ostettuna takajarrut ajos motaril 100km/h kevyemmän jarrutuksen jälkeen vanhoilla nesteil, lähinnä vettä ja ilmaa seos niin kiehui.
Uusis ainakin valovikaset tulee lisääntyy on mun veikkaus. En kyllä iha tarkemmin tutkimatta ostas noita uudempia joilla se eka leima vasta just edessä tulossa.
-
Juu tosiaan täytyy ryhdistäytyä ja vaihdella näitä jarrunesteitä hieman useammin, eihän siinä mitään kuitenkaan säästä jos joku paikka menee jumiin ja joutuu sitten vaihtamaan nesteen lisäksi jotain muutakin. Minäkin toivon ettei valovikaisten määrä kauheesti lisääntyisi, toisinaan näkee niitä tapauksia, että takaa on pimeänä koko toinen puoli. Tämä jo ihan ihmetyttää, että miten voi niin pitkälle asia edetä, että kokonaan toinen puoli pimeänä takana. En tiedä, mutta eikös näissä uudemmissa autoissa sitten kaikissa ole mitään palaneen lampun varoitusvaloa tms. Sekin mietityttää pidentyneissä katsastusväleissä, että jos autolla on ajettu useampi vuosi Suomen suolatuilla teillä ilman alustansuojausta.
-
Työkaveri jutteli tänään kun käytti autonsa leimalla että katsoivat öljytason :)
-
Sellaisesta kohteliaisuudesta ennen päästömittausta olen jopa joskus kuullut.
-
Työkaveri jutteli tänään kun käytti autonsa leimalla että katsoivat öljytason :)
Vuosi sitten katsoivat minultakin.
-
Hmmm... Osaisko joku vähän jeesta, tuo oma projekti on ny olllu tovin leimaamatta ja ajattelin käydä konttorilla näyttämässä sitä.
Leima jos tulee niin katsastus aikahan määräytyy sitten tuon mukaan jatkossa.
Mutta jos tulee hylätty niin mikä on toiminta malli :idiot2:
-
Hyväksytyn leiman mukaan. Luulisin. Ainakin mulla meni leimapäivän mukaan. Mutta vanha katsastus oli voimassa
Jos leima kylmennyt ei saa ajaa vikalapulla. Jos leima voimassa saa ajaa 2 kk jos katsastus on aloitettu katsastusaikana.
Jälkitarkastus voimassa vain sen 1 kk