Tätäkin vikaa tuli tuossa taas setvittyä muutaman kuukauden tauon jälkeen.
Sytytysyksikkökin konehuoneen lokasuojassa tuli ostettua uusi testattua onko vika siinä. Ei ollut.
Viime viikolla pyysin yhtä puolituttua, että josko viitsisi tulla katsomaan mikä mättää.
Tuli katsomaan ja siinä ihmeteltiin eri juttuja puoli tuntia.
Sitten kaveri sanoi että ota auki/ kiristä koneen imusarjan päällä olevat maadoituspisteet uudelleen. Ruskeapiuhainen piste otettiin auki/kiinni ja sitten toinen mustajohtoiseen pisteiseen räikkä kiinni, kääntö (siinä vaiheessa pääsi kirosana), se oli löysällä, pystyi sormin kääntämään auki. No pultti tiukkaan.
Ja ei muuta kun käynnistämään, rele oli hiljennyt ja auto hörähti ekalla käyntiin.
Eli ilmeisesti jäänyt viime keväisen kasailujen yhteydessä sormikiristyksen varaan. Mielenkiintoista oli että autolla ajettiin rempan jälkeen melkein 1000km ennen kun tämä rele surina alkoi. Ilmeisesti sormikireys oli pitänyt maadoituksen paikollaan tuon 1000km verran...
Tuli ostettua Volvolta vielä virtalukonpohjakin "turhaan" hintaan 69eur. No jääköön varastoon odottamaan tulevien vuosien vikoja.
Tyhjäkäynti on epätasainen mutta ei taida johtua enää tuosta maadoituksesta. Humppaa 500-900 rpm välillä.