Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT

  • 55 Vastauksia
  • 15293 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kantti

  • Vieras
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #15 : 21.09.2011, 23:00:10 »
Motonetin yläpään sarja oli näköjään vaan 35 euroa, mahtaako tuota viittiä ostaa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #16 : 21.09.2011, 23:12:08 »
Nyt vaan kokeilet että säiliö "täyteen" ja ajat auton lämpöiseksi, jonka jälkeen kone seis ja heti paisarin korkki auki.
Jos purskauttaa nesteet ulos, niin kansipahvi on sökö.

Edit: Varmemman efektin saa kyllä jos ei sammuta moottoria. Itse toimin näin. En suosittele kellekään, mutta se on näyttävämpi diagnoosi.

Älä hitossa avaa kuuman koneen paisarin korkkia, tulee varmuudella kuumat nesteet syliin!    :nuhtelu

Jos kone on käyntilämpöinen, niin sen kuuluukin purskauttaa paisarista nestettä, koska kannesta löytyy paikkoja, joiden lämpötila ylittää 100 C astetta. Jolloin jäähdytysjärjestelmän paineen laskiessa vesi kiehahtaa siellä kannessa.
Sitä varmemmin näin käy, jos konetta on hitusen kuormitettu.

Näin toimii omani nykyinen ja edeltäneetkin volvot ja muut takatuupparit. Jopa stilo tekee saman.
Ja vain kahdessa on ollut kansivikaa (molemmat dieseleitä). Joista toisen kansipahvi vuoti jo ostettaessa (mitsu l300) ja toisesta särjin itse antamalla avosandaaliatm -36C pakkasessa heti koneen käynnistyttyä (opel record 2,1L diesel).

Veden kiehumispiste kun riippuu paineesta hyvin voimakkaasti kriittiseen pisteeseen asti.
http://www.simetric.co.uk/si_steam.htm

Toimivassa merikontissa vesi pysyy jäähdytysjärjestelmässä nesteenä 140 C lämpötilaan asti, jonka jälkeen se pyrkii ulos paisarin korkin ventiilistä höyrynä.


Edit:
Aivot ja sormet eivät olleet synkassa, synkronointivirhe korjattu.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2011, 13:53:24 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #17 : 22.09.2011, 09:12:54 »
Motonetin yläpään sarja oli näköjään vaan 35 euroa, mahtaako tuota viittiä ostaa.
Riippuu minkä valmistajan se on.
Älä hitossa avaa kuuman koneen paisarin korkkia, tulee varmuudella kuumat nesteet syliin!    :nuhtelu

Jos kone on käyntilämpöinen, niin sen kuuluukin purskauttaa paisarista nestettä, koska kannesta löytyy paikkoja, joiden lämpötila ylittää 100 C astetta. Jolloin jäähdytysjärjestelmän paineen laskiessa vesi kiehahtaa siellä kannessa.
Sitä varmemmin näin käy, jos konetta on hitusen kuormitettu.

Tietenkin varoen se korkki auki. Jokin iso rätti siihen paisarin päälle jonka läpi se avataan.
Voi olla että vähän purskauttaa ehjäkin, mutta kun tiiviste on mennyt niin se puhaltaa sieltä senverran että sen kyllä  huomaa.

Kantti

  • Vieras
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #18 : 22.09.2011, 12:27:17 »
Teen teille videon tapauksesta kun pääsen tallille lauantaina. Saatte sitte päätellä keissin...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #19 : 22.09.2011, 15:36:27 »
Riippuu minkä valmistajan se on.Tietenkin varoen se korkki auki. Jokin iso rätti siihen paisarin päälle jonka läpi se avataan.
Voi olla että vähän purskauttaa ehjäkin, mutta kun tiiviste on mennyt niin se puhaltaa sieltä senverran että sen kyllä  huomaa.

Jos se kannentiiviste on niin rikki, että se puhaltaa kunnolla, niin testi homman voi tehdä turvallisesti siten, että laittaa koneen käyntiin ja pitää paisarin korkin auki ja tarkkailee sitä lämpenemisen aikana. Jolloin sen puhalluksen taatusti näkee jo ennen varsinaista käyntilämpöä. Eikä systeemistä tällöin tule kiehuviä nesteitä silmille.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Kantti

  • Vieras
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #20 : 23.09.2011, 15:15:47 »
Hain tiivistesatsin ja pultit mätänetistä. Sarjassa luki että made in eu ja olisko ollu espanjalainen.
joku G:llä alkava merkki oli. Kestäkööt minkä kestää. Tuskin ainakaan huonompi on mitä nykyinen. Sen verran halpa setti että vaikka menis joka kuukausi hajalle. Saa samalla vaihtaa kaikki muutkin tiivisteet. En huomannut katsoa oliko siinä venttilien ohjurikumit. Paketti on autossa joten en sitä nyt pääse luuraamaan. Onko ne muuten paha vaihtaa?



Poissa googe 2.0

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 388
  • www.vrcf.fi
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #21 : 23.09.2011, 15:52:48 »
Hain tiivistesatsin ja pultit mätänetistä. Sarjassa luki että made in eu ja olisko ollu espanjalainen.
joku G:llä alkava merkki oli. Kestäkööt minkä kestää. Tuskin ainakaan huonompi on mitä nykyinen. Sen verran halpa setti että vaikka menis joka kuukausi hajalle. Saa samalla vaihtaa kaikki muutkin tiivisteet. En huomannut katsoa oliko siinä venttilien ohjurikumit. Paketti on autossa joten en sitä nyt pääse luuraamaan. Onko ne muuten paha vaihtaa?

Merkki taitaa olla Glaser?

Jotta nuo ohjurin kumit voi vaihtaa pitää kansi purkaa atomeiksi. Noo, niitä venttiilejä on vain 8kpl. Kaikki osat takaisin samoihin paikkoihin ja mahdollisimman puhtaassa paikassa kun tekee, niin ei mene hiekan jyviä vääriin paikkoihin. Venatkin voi läpätä samalla?

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #22 : 23.09.2011, 16:00:24 »
Vain imussa on kumit.

hevonen

  • Vieras

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi

hevonen

  • Vieras
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #25 : 23.09.2011, 16:06:18 »
What?
Niin että vain imuventtiileissä on kumit.
Sitä meinasin... :o Kumarsin sua... *taavih->
« Viimeksi muokattu: 23.09.2011, 16:09:31 kirjoittanut hevonen »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #26 : 23.09.2011, 16:13:01 »
Niin että vain imuventtiileissä on kumit.
Sitä meinasin... :o Kumarsin sua... *taavih->
Vittuilun makua...
Ajattelin nyt pojan remonttia helpottaa sillä tiedolla, jotta ei tartte kaikkia venttiilejä purkaa.(kun meinasi ne kumit vaihtaa)

Kantti

  • Vieras
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #27 : 23.09.2011, 16:48:21 »
Merkki taitaa olla Glaser?

Jotta nuo ohjurin kumit voi vaihtaa pitää kansi purkaa atomeiksi. Noo, niitä venttiilejä on vain 8kpl. Kaikki osat takaisin samoihin paikkoihin ja mahdollisimman puhtaassa paikassa kun tekee, niin ei mene hiekan jyviä vääriin paikkoihin. Venatkin voi läpätä samalla?
Juurikin tuo merkki. Tiiä sitten laadusta. Sen näkee kun kokeilee.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #28 : 23.09.2011, 16:56:22 »
Juurikin tuo merkki. Tiiä sitten laadusta. Sen näkee kun kokeilee.
Nokka-akselin stefaa ei kannata laittaa tuosta sarjasta. SE VUOTAA.
Osta se jostain muualta.

hevonen

  • Vieras
Vs: Mihin näitä nesteitä oikein katoaa? 940 FT
« Vastaus #29 : 23.09.2011, 23:44:40 »
Vittuilun makua...
No ei nyt kuitenkaan ole. Komppasin vaan.
Kumit(4kpl) menee helposti vaihtoon kun ottaa nokan irti.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo