Itselläni kaasuläpästä ja sen korjauttamisesta kokemusta.
Eli mulla alko S60 -01 magneti marelli kettuileen ja putsaamisella sai sille annettua tekohengitystä. Ekoilla putsauskerroilla tuli jonkun 10-20 tkm lisähappea ja sitten ajan saatossa alko tiuhenemaan viat. Jolloin loppujenlopuksi ei enää korjaantunut. Sitten kuuklettelin asiaa (tämä siis 2013) jua löysin tuon sercapin, joka niitä korjas. Silloiset kulut olivat 280 + matkahuollon kulut. Ei tarvinnut mitään ohjelmointeja, kun ne korjas auton oman orkkis boksin.
Sen jälkeen autossa ei ollut vikoja. (Toki minulla ei autoa ole ollut enää useampaan vuoteen, mutta enpä usko, että se enää on temppuillut)
Mutta jos kiinnostaa, niin suosittelen kysymään sercapilta, että vieläkö ne näitä korjailee.
Itsellä nyt v70 -02 ja tässäkin välillä seilaa kierrokset (varsinkin jos ilmastointia käyttää) mutta ei ole raaskinut alkaa sen kummemmin tutkailemaan aihetta. Sormet ristissä vaan ajellaan
EDIT: Oma läppäkotelo kesti n.250 tkm ennen tuota korjausta.