Ateho  Elekma

940 turbo 230fk nykivää kulkua

  • 10 Vastauksia
  • 2476 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kantti740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
940 turbo 230fk nykivää kulkua
« : 07.08.2018, 09:34:43 »
No nii, otetaas uudestaan eli samainen -95 farkku oireilee edelleen.

kokeiltu varaosavaunun sytkäboxia, sillä toimii, mutta ei juuri mitään eroa kulkuun.
kokeiltu on myös varaosapelin ecuboxii, silläkään ei muuta vaikutusta paitsi että sähköflekti ei sammu ollenkaan kun virrat sammuttaa, vaan tuntuu pörräävän niin pitkään kun virtaa riittää.
tulpanjohdot on uusittu, vanhat olikin jo ihaan loppu
virranjakaja puhdistettu
tulpat uudet
kaikki sähköliittimet tsekattu
samoin alipaineletkut ja tk-moottori on uusi

käynnistyy ihan hyvin ja kun  lämpenee niin pikkuisen humppaa ja toisinaan tuntuu kuin yksi pytty vähän potkisi eritahtiin. Maantieajossa pitelee tasaista nytkytystä ja satanen on maksimivauhti mitä suostuu meneen.
polttoainesuodatinta ei ole varmaan koskaan vaihdettu kun alle kurkkasin niin näytti olevan sen näköinen, että oisko bensapuolella aineensaanti ongelmaa. Kiihdyttäessä panee hanttiin, mutta paikallaan kaasuttaessa ottaa kyllä jenkaa ja ei hyydy.

Mitään lastuvirityksiä ei ole ja tubro on myös vakio

alkaa loppua jo omat neuvot ja taidot että mitähän vielä kokeilisi, joten lisää vinkkejä kaivataan

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #1 : 07.08.2018, 15:05:16 »
Pölläyttääkö kuumana mustaa jos paikallasi ryntäytät?

Vastaavia oireita joskus tullut vastaan viallisen ECUn lämpöanturin kanssa.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #2 : 07.08.2018, 15:55:00 »
Onko ilmansuodinkotelon kannesta vaahtomuovi lärpähtäny imm aukon eteen.

Jännästi vaikuttaa kulkupuoleen kun ajossa imee ittensä tukkoon ja kuormattomana toimii loistavasti.

Poissa Kantti740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #3 : 08.08.2018, 07:56:17 »
Ei pölläyttele ja ei haise pakokaasut tai polttoaine. Tällähetkellä on 740:sen sytkäboxi kiinni ja sillä kulkee hieman paremmin, mutta nytkyttää vähemmän ja kiihtyvyys on edelleen laiskaa. Tulpat tsekkasin eilen ja kakkos ja kolmospytyn kynttilät olivat löysällä kun kierteissä on näköjään sanomista. Laitoin putkiteippii ja kiersin takaisin niin tiukkaan kuin sain ja koeajolla kulki hiukan paremmin. Pitänee hakea Biliteemasta kierteen korjaussetti ja koittaa entrata ne.
Tosiaan, mystiseltä alkaa vaikuttaan, mutta kyllä se vika sieltä vielä löytyy.....tutkitaan lisää

Poissa Kantti740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #4 : 08.08.2018, 07:57:51 »
Niin, unohtui mainita että lämpöanturi on hiljattain uusittu, joten vika ei ole ainakaan siinä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #5 : 08.08.2018, 08:16:24 »
Niin, unohtui mainita että lämpöanturi on hiljattain uusittu, joten vika ei ole ainakaan siinä.
Ja se lämpöanturi on Bosch, ei FAE tms tarvike?

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #6 : 08.08.2018, 12:50:21 »
15 vuotta Lh jeteillä kulkeneena ongelmat ovat olleet:
-bensaregut
-imuvuodot
-pakovuodot
-pa pumppu
-pumpun rele
-vauhtipyörän anturi

Kolme ensimmäistä aiheuttaa epätasaista käyntiä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kantti740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #7 : 26.08.2018, 08:39:27 »
Testimielessä kokeilin 740:sen vaparin ecu-boksia. Käynnistyi hienosti ja vikavalo sammui. Testiajoa valtatiellä noin 100km ja pelasi aivan mainiosti, kunnes taas takaisin samaan nytkyttävään menoon, mutta ei syttynyt vikavalo kuitenkaan. Mistähän sitten seuraavaksi koettais etsiä vikaa, testaisko sytkän pääteasteen. Niin ja lämpöisenä kun käynnistää niin kierrokset humppaa hetken aikaa ja tasaantuu, tosin tyhjäkäynti jää tuhannen kierroksen tuntumaan. Vikakoodeja silloin kun valo paloi, ei saanut luettua tolla hyppylanka/lamppu systeemillä, joten ei tietoo mitä siinä oli.

Poissa Kantti740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #8 : 13.09.2018, 08:27:29 »
Sen verran saatu nyt probleemia ratkaistua, että ecu-boksissa on jotain vikaa, joten oma boksi hakuseen ja kokeillaan sitten uudestaan. Nyt olen ajellut jonkin aikaa 740sen boksilla ja ei sillä toimi kuin pitäisi, joten sen arvot lienee erilaiset kuin turbossa. Tyhjäkäyntikin on turhan korkea, siinä 1100 paikkeilla mutta ei seilaa vaan pysyy suht tasaisena ja käyntiin lähtee normaalisti.

Poissa Kantti740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #9 : 19.09.2018, 16:22:36 »
Nyt hommattu Tonilta toimiva ecu-boksi ja tyhjäkäyntikierrokset nyt normaalitasolla, mutta edelleen laiskaa nypyttävää menoa, joten kipinäpuolella vielä pientä hiplattavaa. Vikavaloa ei enää sytyttele, joten suurin vika oli tossa ecussa.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: 940 turbo 230fk nykivää kulkua
« Vastaus #10 : 19.09.2018, 16:25:28 »
Onko Puola missä kunnossa se on aika helppo ja halpa kokeilla ainakin  :P
kiitoos ja anteeks.

 

Carcom Oy  Ateho