Carcom Oy  Ateho

Kaverityönä Mannolia vai Sinisellä automaatin öljynvaihto?

  • 44 Vastauksia
  • 7160 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PKP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Omalla 140hp vaparilla ajettu nyt 335000km, niistä noin 200tkm. Mannoleilla. Uskallan suositella tuota muillekin, hinta-laatusuhde kohdallaan.
Kolme kertaa olen vaihtanut öljyt itse. Ölylaskurin nollaukset olen hoitanut  Kiinan Autocomilla.
Öljymäärän luotettavaan tarkastukseen tarvitsee mielestäni jonkun obd-lukijan jolla voi tarkastaa öljyn lämpötilan. Jotta öljy on oikeasti 80°c (lämpötila ulkomuistista, korjatkaa jos väärin) saa ajaa kesälläkin yllättävän paljon. Liian kylmänä taas tulee helposti ylitäytettyä. Tämäkin on tullut kokeiltua.

Välillä kun lukee kommentteja korjaamoiden yli tai alitäytöistä niin tulee mieleen tekeekö mittaaja itse asiat oikein, öjyn lämpötilalla on todella suuri merkitys.

Poissa Volvomania

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • www.vrcf.fi
Omaani olen vaihdattanut Biliassa laatikon öljyt 2 kertaa. 100tkm ja 200tkm kohdalla. Kolmas kerta tullee noin 300tkm:n kohdilla. Neljättä kertaa ei taida enää tulla.
En koe Biliassa tai esim Debilissä teetettyä öljynvaihtoa minään ongelmana. Tekevät laatikkoöljyjen vaihtoja jatkuvasti, joten osaavat sen homman aivan riittävän hyvin.
Aika harvoin niitä öljyjä on tullut vaihdettua, joten ei se mikään kustannuskysymys voine olla. Kalliimmaksi tulee, jos rikkoo laatikkonsa vaihdattamalla öljyt kaverin tallissa tai tekemällä homman itse. Paitsi, jos oikeasti tietää, mitä tekee. Sittenkin vois miettiä, että viitsiskö ruveta hommaan.     

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 748
  • www.vrcf.fi
Kumpiko on vaarallisempaa, liikaa öljyä vai liian vähän?

Mulla on lootan proppu pyöristynyt korjaamolla asiantuntijan käsittelyssä.. Ei onnistu tiputtaa öljyä pienemmästä propusta kun reikä on pyöreä.
Vinkkejä otetaan vastaan.. Öljyä on aikalailla liikaa kun en tiennyt että sisäkantainen torx-proppu on pyöreä.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2021, 12:57:20 kirjoittanut modsman »
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Liian vähän niin auto ei liiku, liikaa niin vaihdot vähintään huonoja. En ole kuullut että heti olisi rikki mennyt kummastakaan, mut sopivasti vähän niin lämpö lopulta tappaa laatikon varmaan.

Voiko sitä huuhdella ulos eli letku jäähdyttimeen aut.laatikon reikään ja toinen pää sankoon ja kone käyntiin? Jos siis on tuo mk2 v70 mikä signaturessa kyseessä?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 748
  • www.vrcf.fi
Liian vähän niin auto ei liiku, liikaa niin vaihdot vähintään huonoja. En ole kuullut että heti olisi rikki mennyt kummastakaan, mut sopivasti vähän niin lämpö lopulta tappaa laatikon varmaan.

Voiko sitä huuhdella ulos eli letku jäähdyttimeen aut.laatikon reikään ja toinen pää sankoon ja kone käyntiin? Jos siis on tuo mk2 v70 mikä signaturessa kyseessä?

Voi huuhdella, kyseessä siis toi uudempi v70 2.4d -07. Ainut ongelma että öljyä on pitkään valunut vetoakselin stefasta joka nyt uusittu.
Laitoin jotain 1.5l öljyä lootaan ajatellen että lasken ylimääräiset tarkistuspropusta pois mut ei hajuakaan paljonko sitä on valunut vuotavasta stefasta pihalle.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Ainiin toi on se tikuton malli, ei kai sitä määrää voi sit tarkistaa kuin avaamalla se tarkistusproppu jotenkin, itse varmaan muotoilisin sitä sopivammaksi, äh nyt kun luen en taida tietää yhtään miten ko. proppu toimii
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 748
  • www.vrcf.fi
Siinä on kaksi proppua samassa. Isommasta tulee kaikki mitä pohjalla on. Tarkistuspropusta vain sen verran kuin tarvitsee. Lämpötilan pitää olla oikea määrän tarkistukseen.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Olen pari kertaa joutunut hitsaamaan mutterin siihen proppuun kun on kanta nyölätty.
Olen aina sen jälkeen laittanut uuden koko propun, mutta ei muistaakseni ollut ihan halpa ja ainakaan ennen ei saanut kuin Volvolta.

Poissa modsman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 748
  • www.vrcf.fi
Olen pari kertaa joutunut hitsaamaan mutterin siihen proppuun kun on kanta nyölätty.
Olen aina sen jälkeen laittanut uuden koko propun, mutta ei muistaakseni ollut ihan halpa ja ainakaan ennen ei saanut kuin Volvolta.

Melko surkea keksintö tämä "tuplaproppu". Miljardi kertaa parempi oli vanhemman mallin tikku.
Proppu on pakko ostaa uusi.

Pitää käydä jossain pajalla teettämässä hitsaus.
240 d6 -81.
850 10v -94.
V70 t5 -01.
V70 2.4d - 07. (Käyttis)

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Kiitos vastauksista. Heräsin vaan liian myöhään, enkä nyt Mannolia saa, koska ei välttämättä enää kerkeä ensi viikolle jouluruuhkan vuoksi. Käyneekö tuohon Geartroniciin sitten jokin motonetin öljy? 2.5T v70. Esim tämä Comma olisi kohtuuhintaista kun huuhtomaan joutuu: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/Comma-MVATF-5l-automaattioljy. Käyttöohjekirjaa ei ole niin en ole varma sopivuudesta. Ilmeisesti tuo JWS 3309 pitää ainakin olla.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2021, 15:19:26 kirjoittanut svolvo40 »
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Omassa käyttöohjekirjassa luki toi luokitus lähinnä ja uskaltaisin laittaa kaikkea luokituksen mukaista mutta mieluummin paljon kuin vähän huuhdellessa
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Omassa käyttöohjekirjassa luki toi luokitus lähinnä ja uskaltaisin laittaa kaikkea luokituksen mukaista mutta mieluummin paljon kuin vähän huuhdellessa
Kiitos kun autat. 20 litraa ajattelin tuota ostaa niin saanee kunnolla huuhdottua
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Juu kyl 15-20 luulisi riittävän
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Kiitos vastauksista. Heräsin vaan liian myöhään, enkä nyt Mannolia saa, koska ei välttämättä enää kerkeä ensi viikolle jouluruuhkan vuoksi. Käyneekö tuohon Geartroniciin sitten jokin motonetin öljy? 2.5T v70. Esim tämä Comma olisi kohtuuhintaista kun huuhtomaan joutuu: https://www.motonet.fi/fi/tuote/590329/Comma-MVATF-5l-automaattioljy. Käyttöohjekirjaa ei ole niin en ole varma sopivuudesta. Ilmeisesti tuo JWS 3309 pitää ainakin olla.

Asutko kaukana?

Mulla on Mannolia puolikas tynnyri eli noin 10 litraa. Saat hakupalkalla + konvehtirasialla näin joulun alla.

Meillä on pojan kanssa kummallakin nyt V70 D3 -malliset autot, vm. 2010 ja 2011 ja automaatit. Kumpaankaan ei käy Mannol. Vaihteistoöljy jäi aiemmista Volvoista, joihin sitä vaihdettiin.  8) 8)

Poissa svolvo40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • Volvo for life
Asutko kaukana?

Mulla on Mannolia puolikas tynnyri eli noin 10 litraa. Saat hakupalkalla + konvehtirasialla näin joulun alla.

Meillä on pojan kanssa kummallakin nyt V70 D3 -malliset autot, vm. 2010 ja 2011 ja automaatit. Kumpaankaan ei käy Mannol. Vaihteistoöljy jäi aiemmista Volvoista, joihin sitä vaihdettiin.  8) 8)
Joensuussa majailen, kohtuu matkan päässä jos olis niin miksipä ei  :)
'2020 Volvo XC40 T3 Business
'2004 Volvo V70 2.5T

 

Carcom Oy  Ateho