Potilaana S70 vm 2000, 2,4l vapari b5244s ja automaatti. ETS-valo palaa, sammuu vikakoodien nollauksella, mutta syttyy muutaman startin päästä uudelleen. Ei aiheuta kuitenkaan mitään oireita vaikka valo palaa, tyhjäkäynti ok, vakkari toimii, tehot tallella jne...
Vikakoodit luettu yleismallin elm327 lukijalla ainakin 10 kertaa sekä motonetin piuhan päässä käyty kerran ja yhtä koodia antaa aina silloin kun valo palaa: P0220 Throttle / Pedal Position Sensor / Switch B Circuit Malfunction.
Kaasuläppäkotelo uuden näköinen, luultavasti edellinen omistaja vaihtanut, kysymys kuuluukin, voiko tämä valon syttyminen johtua siitä että uutta koteloa ei olisi ohjelmoitu? Entä onko mahdollista että vika olisi polkimen päässä eikä läppäkotelossa? Itsellä alkaa ideat loppumaan, sinänsä se valo ei haittaa palamassa, mutta olisi sille hyvä saada syy selville.