RallyBaron  Samppasport

Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti

  • 7 Vastauksia
  • 1924 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvo_miäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti
« : 19.10.2018, 01:37:58 »
Moro! Mulla on vm 1991 volvo 940 b230fb papereilla johon laitettu jälkiasennuksena turboahdin, minkäslainen homma on saada tuo auto lailliseksi kun kallistuksenvakaajat yms on vaihdettu? Autossa ei ole abs jarruja mutta kaikki tarvittavat osat löytyy jos ne pitää jälkeempäin asennettua.

Poissa Vmax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti
« Vastaus #1 : 19.10.2018, 15:55:07 »
Käytännössä moottorin pitää vastata täysin alkuperäistä turbomoottoria. ABS jarruja ei ole kaikissa turboissakaan joten siitä ei tule ongelmia. Eli alkuperäisillä osilla turbotus ja vakaajat niin pitäs riittää. Koska FB:ssä on eroja FT verrattuna niin voit sanoa että männätkin on vaihdettu turbomoottorista, joten sama puristus jne.
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti
« Vastaus #2 : 19.10.2018, 16:09:36 »
Ei tarvitse moottorin vastata alkuperäistä, ellei halua välttyä penkissä käynniltä, taitanee tosin silloin vaatia luovuttaja -autonkin tiedot
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Vmax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti
« Vastaus #3 : 19.10.2018, 16:59:47 »
Niin miten se sitten menee jos auto on vähäpäästöinen? Voivat vaatia päästömittuksen johon ei riitäkkään normaali mittaus vaan se on vtt reissu ja maksaa noin 1000€?
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti
« Vastaus #4 : 19.10.2018, 18:14:00 »
"Vähäpäästöisyys" on poistunut jo ajat sitten -90 luvun autoista. Volvo 940 on Euro 2 päästötason auto, johon riittää päästötestiksi muutoskatsastuksessa normaali pakokaasumittaus katsastusasemalla. Vasta Euro 3 vaaditaan VTT testi. Tuollaiset Euro 2 päästöluokan autot onnistuu muutoskatsastaa nykyään ilman mitään VTT-testejä.

Onhan noita 960 Volvojakin katsastettu turbolle tänä päivänä ongelmitta.
« Viimeksi muokattu: 19.10.2018, 18:23:17 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Vmax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
    • Turbopalvelu
Vs: Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti
« Vastaus #5 : 19.10.2018, 21:18:14 »
Mulla mennyt ihan ohi tuo lakimuutos, muutamaan vuoteen ei oo joutanu harrasteleen, niin heti tippuu kärryiltä. Porukka jännittää jo coolerin vaihtoja monessa topikissa vaikka se ei vaadi enään kuin teholapun ja tietenki hyväksytyn päästömittauksen. Sitähän saa 16v kannenki nykyään 940 katsastettua ahdettuna, mukavaa kun jotkin asiat joskus helpottuu eikä vain aina kiristetä ja vaikeuteta harrastusta
Turboukko yrityksessä https://thturboservice.fi/  Volvot 945 B230FT - 242 T5 projekti + muita merkkejä.

Poissa Volvo_miäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti
« Vastaus #6 : 21.10.2018, 02:05:44 »
Kerrankin kuulee hyviä uutisia :) nyt voi siis ilomielin ajella katsastuskonttorille.

Poissa HePezi

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Volvo 940 vaparin turboksi rekisteröinti
« Vastaus #7 : 22.10.2018, 23:19:34 »
Sitähän saa 16v kannenki nykyään 940 katsastettua ahdettuna.

Tämmönen projekti juuri itsellä edessä, katsotaan miten onnistuu  ;D

 

KL-varaosat  Race.fi