Minä olen jo kauan käyttänyt käsijarrussa tarvikeosia ihan hyvällä menestyksellä. Käsijarrua tulen käyttäneeksi aina kun käyn tuolla harraste-volvolla jossain, mutta auton ollessa tallissa en käytä käsijarrua ja välillä auto seisoo tallissa todella kauan ilman yhtään ajoa, ja käsijarrua en siis pidä tallissa päällä. Edes auton aktiivivuosina en käyttänyt tallissa juurikaan käsijarrua. Mutta tosiaan, jos menen johonkin ja pysäköin auton, niin käytän käsijarrua aina. Näin olen menetellyt ja harvoin on käsijarrussa ollut vikaa. Jonkun kerran on käsijarrukengät vaihdettu auton elämän aikana, muistaakseni käsijarruvaijeri on vaihdettu kerran. Muutama vuosi sitten huomasin katsastuslapussa, että käsijarrussa oli aika paljon heittoa, mutta silti sallituissa rajoissa. Hankin uudet kengät ja otin mekanismin auki, uusia kenkiä ei tarvittu, vain herkistelyä ja tilanne korjaantui. Samalla säädin hieman vaijeria. Olen pitänyt vaijeria siten säädettynä, että kahvaa voi nostaa hyvän matkaa ennenkuin jarru tarraa kiinni. Tämä sen takia, että vaijeri joutuisi toimimaan pidemmän matkaa, eikä jumittaisi liikkeen puutteen takia ainakaan.